Ik heb de tricosleng, zit een mooi boekje bij met verschillende draagmogelijkheden en ik vond het echt fantastisch. Heb spijt dat ik hem pas na 3 mnd heb gekocht, toen kon hij bij niet meer in de heerlijk foetushouding bij me hangen. Maar nu gaat het ook nog goed hoor. En ik heb ook een slechte rug, maar dit draagt prima. Zelfs nu met 10kg op mijn buik!
Hoi! Ik ben ook op mijn werk! Gelukkig niet snotverkouden en met de misselijkheid valt het ook allemaal erg mee, het is bij die ene vlaag kotsmisselijk gebleven, verder alleen maar een beetje een wee gevoel. Tja, die roze wolk... misschien handiger om hem niet teveel te missen, want dan ga ik me daar weer druk over maken. Het is ook gewoon als ik moe ben, en dat ben ik nu veel sneller, dan voel ik me ook meteen een beetje down. Ik heb me voorgenomen om daar nog meer rekening mee te gaan houden, dus vroeg naar bed en niet teveel van mezelf verwachten dat ik het ook leuk ga vinden. Als het roze wolkje komt dan is dat leuk, maar komt het niet dan is dat ook oké, ik probeer maar gewoon een beetje lief voor mezelf te zijn . En misschien herkennen jullie dit ook wel: ik vind het gewoon ook best eng ! Best kans dat het nu goed gaat en dan is er zometeen een kind! aaaaaah! als ik daar bij stil sta dan overvalt me toch een licht paniekerig gevoel... gelukkig hebben we nog wel wat maandjes de tijd om te wennen. Totzover de Heppie-pauze-beschouwingen. Ik ga vanavond weer op jullie reageren. doeidoei!
Lieverd dit hoor allemaal bij de eerste maanden, ikheb het ook heel erg gehad en de 2e helft is echt veel leuker. Dan kan je het beter los laten en ga je genieten. Je bent dan ook niet zo moe mee. Trust me! Het komt echt goed
Ik sluit me aan bij Soof en wil daar nog aan toevoegen dat het je hormonen zijn die je zo doen voelen! En volgens mij is het ook nog eens evolutionair. Jeweetwel, dat je eerst door een hel moet om de hechting te bewerkstelligen met je aanstaande (wwwhhhaaaaa!!!!! ) kindje. Mijn moeder heeft ook een groot deel van haar zwangerschap van mij gedacht: maar dit kan ik toch niet, what was I thinking, enz. OK, maakt het voor jou niet minder vervelend, maar misschien ook een beetje beter dat het een normaal verschijnsel is?
goeiemiddag! @ sophia en miep sterkte met de snot! @ heppie komt vast goed met jou! (ik heb de hele zwangerschap wel genoten, maar op de een of andere manier nooit gerealiseerd dat er echt een kind uit zou komen......heb ook nauwelijks ge-baby-shopt ook omdat we het meeste hadden overgenomen van schoonzus. ) Bij mij kwam de echte roze wolk denk ik pas een paar weken nadat Bosch was geboren. @ mieke (vergeten gisteren) ik vind het ook schandalig dat er zo'n wachttijd is in je "eigen" zkh. Moet je als zo'n vervelende beslissing nemen, en dan héb je hem genomen, moet je nog 2 weken wachten! Gelukkig dan maar dat je ergens anders terecht kan. Nog een dikke digi-knuff van mij. ik heb ook zo'n babybjorn draagzak gekocht via mp. Je moet wel opletten welke je neemt, die van mij heeft een extra band, zodat niet al het gewicht aan je schouders hangt. Ik heb hem niet heel veel gebruikt (wij kochten hem ook pas later), maar vind hem wel erg fijn, ga hem zeker weer gebruiken als nr. 2 er is (als die er komt). verder geen veranderingen hier. ik heb de gyn niet meer gebeld want ik vond het zo stom om te gaan bellen voor de uitslag terwijl ik daar een afspraak voor heb staan over twee weken. En groot kans dat ik van die uitslag niet wijzer word. Nee, gewoon maar blijven afwachten dus.....
Wat roze wolk betreft die had ik ook niet perse tot nu toe. Idd gewoon superrmoe, en echt misselijk de hele tijd, bllgh! Gister de hele avond hele zere krampen gehad dus zat er ook best een beetje dorheen. Mede ook doordat ik een beetje zenuwachtig was voor vandaag. Had een afspraak met de gyn en ik wist niet zeker of ik een echo zou krijgen of niet. Maar!! Ik heb 'm gekregen! En! we hebben het hartje zien knipperen en mogen horen zelfs! Alles zat op de goede plaats. Dus nu ben ik toch best wel even op een roze wolkje De gyn was aangenaam verrast door ons nieuws omdat de afspraak toch echt met een andere insteek was gemaakt! Zo leuk! oja er was alleen wel iets anders raars. Er was iets dubieus uit de bloedtest voor clamydia gekomen. Ze kon het niet perse uitsluiten nl. Nu moest ik urine inleveren zodat ze het nog een keer konden testen. Vond het maar een beetje vreemd.
Nino, fijn dat de echo goed was en jullie een mooi hartje hebben kunnen bewonderen en zelfs hebben kunnen horen. Wist niet dat dit al zo snel kon, dacht dat dit pas bij 10 weken was ofzo. Ik ben net bij de gyn geweest. Ze was erg aardig en heeft nog een echo gemaakt, maar helaas het is geen wonder baby die z'n hartje verscholen hield. Verder legde ze nog even de 3 opties neer en dat een vaginale pil ook heel goed werkt, aangezien het toch een ingreep is. Maar ik wil geen pil en geen natuurlijke manier. Gelukkig zag ze dat ik mijn beslissing echt overwogen genomen had en ging ze akkoord. Daarna door naar de afdeling opname, daar plannen ze de operatie in en daarna bloed laten afnemen. Maandag heb ik een afspraak bij een anesthesist en de verpleegkundige die mij dan alles uitlegt omtrent aanwezig zijn en tijd en wanneer je ongeveer weer klaar bent. Dinsdag sta ik ingepland voor de OK. Vind ik wel een fijne dag. Dan past s-moeder op Boaz en dan heb ik woensdag mijn handen vrij omdat Boaz op het kdv zit. Kan ik lekker rustig aan doen in huis. Het voelt goed zo, ondanks dat het niet leuk is en er toch weer polonaise aan je lichaam komt. Verder adviseerde de gyn om 1 menstruatie af te wachten en daarna kunnen we er weer voor gaan.
Mieke: fijn dat ze je beslising accepteerden en dat je nu een duidelijk plan hebt. Ik neem aan dat je algehele narcose krijgt? of doen ze het via ruggeprik? Nino: bloedtest laat zien of je antistoffen hebt tegen chlamydia. Dat wil alleen zeggen dat je ooit in aanraking bent geweest met chlamydia en niet dat er nu nog een actieve infectie is. Daarnaast zijn er meerdere soorten chlamydia, de geslachtsziekte is daar maar eentje van. Er zijn ook nog een paar soorten chlamydia die bijvoorbeeld luchtweginfecties geven. Die komen wel vaker voor, hebben niks met vruchtbaarheid te maken, maar zorgen wel dat de bloedtest positief is.
MIEKE! Arm kind, ik heb helemaal de rillingen als ik jouw schema voor volgende week lees. Heel veel sterkte.........
Wanna, als het goed is wordt het een lichte narcose. Ik heb haar niet over een ruggenprik gehoord. Maar dat zal de anesthesist maandag wel vertellen.
Mieke: meestal doen ze inderdaad lichte narcose, omdat je dan bij wijze van spreke zodra je wakker bent al bijna weer naar huis kunt, terwijl je bij een ruggeprik zou moeten wachten tot je weer gevoel hebt in je benen en hebt geplast. Soof: hahaha. Altijd handig, onze verschillende achtergronden (ik zal binnenkort even bij je informeren of we de juiste keuze hebben gemaakt voor onze vakantiebestemming! )
lieve mieke, dankjewel hoor. Ik wist ook niet dat dat zo vroeg te horen was en was ook aangenaam verrast. Het is zo dubbel als ik je bericht lees. Word erg verdrietig van dat je dit allemaal moet meemaken. Er komt zoveel op je af en de afspraken die je moet maken. Ik vind dat je het moedig draagt. Heel erg veel sterkte voor de komende periode. Ik kan me voorstellen dat je blij bent dat Boaz bij je moeder is dinsdag en dan woensdag op het kdv. Heb je idd even ademruimte. @Wbm, dankjewel voor je uitleg. Dit is toch wat duidelijker dan het verhaal van m'n gyn. Ben benieuwd wat er straks uitkomt. Ik heb heel mijn kindertijd chronische bronchitis gehad, wie weet heeft het daar wel mee te maken?
Mieke, ik kreeg ook een algehele narcose die dan een kwartiertje ofzo duurde. De ingreep zelf duurt niet heel lang. Je zal er waarschijnlijk niet heel veel last van hebben, lichamelijk. Wel van de ingreep zelf misschien maar dat verschilt heel erg. Ik was zelf vooral heel emotioneel net voor ik in slaap werd gebracht en dat gevoel was er nog (een beetje erger) toen ik wakker werd.
jee Mieke, wat een schema. Ik had geen idee hoeveel erbij komt kijken... @all, heb een drukke dag gehad. Jens heeft geen last van zijn prikken gehad, maar ik loop met fikse keelpijn. De strepsils en ibuprofen slepen me de dag door. Het ziet er niet ontstoken uit gelukkig! Morgen naar de schoonheidspec en s middag een pannenkoek eten bij te restaurant hier in het park!
Hallo allemaal, Hier even mijn "gezicht" laten zien voor vandaag. Ik ben nog steeds erg moe, heb geen puf om alles terug te lezen en op iedereen te reageren. Sorry!! Ben ook beetje verkouden, klein beetje verstopte neus. Ik denk dat ik daarom zo moe bent er suddert iets. Over dat chlamydia, ik heb paar jaar geleden ook ineens te horen gekregen dat ik het had. Terwijl ik het mij niet kon voorstellen. Wel heel veel keelontstekingen gehad. Om gek van te worden. Mieke: Fijn dat je nu zekerheid hebt wanneer het gaat gebeuren, het is niet leuk maar hierna kan je het wel voor jezelf afsluiten en een plekje geven. En na 1 cyclus weer opnieuw gaan voor een kindje!!
Shit lees net op de hyves site van een vriendin dat ze 12 weken zwanger is. Tja ben heel blij voor haar, maar ja......Hoe lang moet ik nog blij zijn voor alle andere mensen in mijn omgeving en wanneer mag ik ook een keer blij zijn voor ons!!! Ik vind het echt steeds moeilijker worden om steeds maar weer blij te zijn als er weer 1 zwanger is. Sorry ik weet dat er hier nog meer mensen zijn die al tijdje bezig zijn moest even mijn frustratie kwijt Word er zo verdrietig van
Brigit, je mag best even verdrietig zijn hoor en hier even spuien. Het maakt niet uit of anderen langer bezig zijn, jij wilt ook graag mama worden van een heel mooi beebje. Dus het geeft niks dat je dat zegt hoor.