Goeiemorgen allemaal , onze kleine man was er alweer bij om 6.00! En helaas gebeurt dit op de uitslaapochtend van mijn man.... Lang leve koffie . Pooh, misschien lukt het vandaag om haar te spreken.... Ik hoop dat jullie het uit kunnen praten... Zo, als het goed is wordt het een prachtige dag vandaag (als het straks licht is ) Hopelijk lekker wandelen ofzo... Heerlijk hoor dat het zonnetje zich de laatste tijd wat meer laat zien!
Ja echt heerlijk het zonnetje!! Waren we ook wel echt aan toe. Wij gaan straks lekker met de honden naar het bos of strand. Het liefste strand maar volgens mij gaan meer mensen daar naartoe dus word het eerst file rijden, daar heb ik niet zo'n zin in. MB: En al iets gehoord van je vriend? Hoe was de reis en hoe is zijn 1e indruk? hihi en hoe hebben je schoonvader en zwager de reis ervaren? Niet reisziek geworden? Pooh: Ik ben het met de anderen eens, praten is denk ik nu nog het enige red middel. Wel erg jammer dat ze er niet zelf voor heeft gekozen om je te bellen. Was zoveel makkelijker geweest, nu hebben jullie beide een rotgevoel. Ik hoop dat jullie er samen uitkomen!! Mieke: Ohh heerlijk rome!! Ik ben vorig jaar geweest, ik heb mijn ogen uitgekeken. Wanneer gaan jullie of word er pas een datum geprikt als je vriendin het kado heeft gekregen?
Morningggg! Hier ook een vroege vogel op de uitslaapdag van de man! Maar niet zo vroeg als Thom, Mini was er 'pas' bij om 6.30 uur. Ik denk dan altijd dat ik weer terug zal gaan naar bed, maar uiteindelijk ben ik gewoon te wakker. Nou ja, kunnen we langer genieten van deze mooie dag! Soof, hoe gaat het met jouw degeelde snot? Hier zit het niet meer vast maar wordt het langzaam groen dus het einde is in zicht! Mieke: wat heeeeeerlijk naar Rome! JALOERS!!!! Is mijn lievelingsstad, je zal er gaan genieten, mark my words... Spannende week voor jou, alvast veel knuffels en sterkte... Pooh, wat een apart verhaal van je vriendin? Iets zit haar dwars, misschien heeft iemand zich ergens mee bemoeid of hebben jullie geen gemeenschappelijke kennissen/vrienden? Doet me trouwens denken aan die vriendin van mij die zo snel ging samenwonen en kinderen wilde krijgen, had ik jullie een tijdje geleden over verteld. Dat ik die vriend van haar ook een enorme eikel vind en hij iets ongepasts zei over Mini bij het verschonen. Anyway, ik heb die vriendschap on hold gezet. Ik trok het me zo aan (inmiddels was ze ook halsoverkop uit de stad naar een dorp verhuisd waar ze niemand kent en waar hij dus wel een heel leven heeft) omdat ik vind dat ze echt een hele grote fout aan het maken is en ik tegelijkertijd vind dat ik dat helemaal niet mag vinden. Maar goed, zij deed de hele tijd heel enthousiast enzo over die relatie en ik heb gezegd dat ik daarin niet meer mee kan gaan en dat ik dus even afstand moet nemen maar dat ik er ben als ze me nodig heeft (wat misschien juist wel nu is, dat is het moeilijke eigenlijk). Niks meer van haar gehoord. Nou ja, misschien "verdien" ik ook geen reactie als ik haar zo laat zitten, maar ik heb voor mezelf gekozen. En ik heb het haar wel uitgelegd (zonder te zeggen dat ik haar vriend een eikel vind! ), dus is wat anders dan bij Pooh. En verder gisteren drukdrukdruk, heb je eindelijk weekend.... We hebben een Tripp Trapp stoel gekocht want Mini kan tegenwoordig zittend eten! Knappe meid he? En ik heb de Bugaboo omgebouwd, dus het is voorbij met de hele kleine baby-tijd... Gaat dat snel he? Ze is al een hele dame aan het worden, zat vanochtend op knietjes en handjes en schuifelt soms de hele kamer door. O, en ze eet als een bouwvakker, ongelooflijk! Nog steeds vier volle flessen op een dag en 100-150 gram fruit en 100-150 gram groente/aardappelen/beetje vlees! Binnenkort maar eens met brood en/of pap beginnen en kijken of ze dan een fles gaat laten vervallen...
@miepie, ze schreef dat ze denkt dat ik lieg om onder afspraken uit te komen. Dat ik me ziek voordoe of zeg dat Jens ziek is. Met haar verjaardag had Jens die 40.3 koorts dat we bij de huisartsenpost zijn geweest. Nou dan gaat bij mij het licht effe uit!
@ pooh wat een nare situatie zeg! Ga je haar nog proberen te bellen vandaag? @ miepie wat is mini een snelle dame zeg! Knap hoor, dat ze al zit en kruipt. Was onze Bosch nog LANG niet aan toe op die leeftijd @ all ja wat een heerlijk zonnetje! Ik ga zo weer ff lekker de tuin in. En Heppie's idee gevolgd en mijn beddegoed lekker buiten hangen zometeen wilde vanmorgen gaan testen, maar veegde een beetje roze af. Dus toch maar weer niet. eerst maar afwachten of het nu wel doorzet. fijne dag allemaal!!
Mieke; Hoe gaat het vandaag? lief dat de VK nog even heeft gebeld. Toch goed te weten dat ze zo betrokken bij je is! Tripje naar Rome zou helemaal geweldig zijn! Wanneer zou dat zijn? Pooh: tjee, wat een gedoe! Kennelijk kan je vriendin het nu inderdaad even niet zetten dat jij niet meer zo felxibel bent nu je een kindje hebt! (Ik neem aan dat ze zelf geen kinderen heeft, anders zou ze het wel begrijpen) Tja, sommige mensen kunnen ook erg vallen over een term als "je mag komen" als je bedoelt "wil je komen" Kennelijk heeft ze het gevoel dat ze meer moeite moet doen dan dat ze er voor terug krijgt. Maar dat is soms ook moeilijk te begrijpen als je zelf geen kinderen hebt. Ben het ermee eens dat het via mail vaak alleen maar erger wordt, maar lastig dat ze nu in de nachtdienst zit. Ik zou haar mailen om te vragen of je haar even kunt bellen als ze straks wakker is, want het is toch ook zonde een jarenlange vriendschap op de klippen te laten lopen door misverstanden en wat onbegrip van haar kant! MamvanThom; hier ook een smurfje dat het vanaf 4:00 vannacht helemaal had gehad met slapen. Nu ligt hij lekker te pitten en ben ik aan mijn derde bakje caffeine toe Miepie: wat een stap is dat he? Tripp-trapp en buggy in plaats van wandelwagenbak! Het kleine baby-achtige verdwijnt zooo snel! Ze is er vroeg bij met kruipen zeg! (Hier wordt nog steeds alleen getijgerd!) Hoe was je vakantie eigenlijk? Of heb ik over je verslag heengelezen? Nou, gisterochtend in alle vroegte (8:00) ben ik dan voor het eerst met Smurf wezen babyzwemmen! De eerste paar minuten keek hij volledig geschokt in het rond met een gezicht van "MAMA! WAT DOE JE NOU MET ME!!!" Daarna kwam hij geleidelijk wel wat los. Water in zijn gezichtje leidde even tot een flinke huilbui (terwijl hij dat in bad helemaal niet erg vindt) Dus we zijn maar even niet koppie-onder gegaan. Maar tegen de tijd dat we met balletjes mochten spelen, kwam hij helemaal los, en zat hij met zijn handjes op het water te spetteren. Als ik de andere baby's en peuters zo zag, denk ik dat het inderdaad wel heel goed is voor kinderen om op deze manier al heel vroeg aan zwemmen te wennen! Ik zat alleen wat te hannesen met Smurf aankleden terwijl ik zelf nog kleddernat was en proberen niet op hem te lekken of hem tegen mijn badpak aan te houden. daarna mezelf omgekleed, maar Smurf kan nooooit stilzitten, dus die probeerde onder de wandjes van het kleedhokje door te kruipen om vervolgens met zijn kleertjes de natte vloer aan te vegen, kon ik hem weer droge kleertjes aantrekken Ik ben hier duidelijk nog niet zo handig in! In het water realiseerde ik me dat het geloof ik najaar 2008 was dat ik voor het laats in een zwembad was geweest! En het was zoooo lekker! Ik ga het zwemmen toch maar weer oppakken en proberen ook nog 1 keer in de week alleen te gaan baantjeszwemmen. Heerlijk dat zonnetje he? Wij hebben gister nog een heerlijk eind gewandeld met Smurf in de rugdrager. Maar de wind was toch best wel koud en dan moeten we wel in de gaten houden dat hij niet te koud wordt, want dat voel je zelf toch minder omdat je zelf wel flink in beweging bent. vanmiddag krijgen we nog visite en verder moet ik druk aan de slag met het organiseren van het vrijgezellenfeest van mijn tweelingzusje. (Dus als iemand ideeen heeft?!)
Pooh, ik zou helemaal niets meer over de mail gaan doen. Bij mij is daardoor een vriendschap van meer dan 20 jaar stuk gegaan, wat overigens volgens mij niet mijn schuld was. Maar zij heeft die beslissing genomen. Ik zou haar vandaag opbellen en het uitpraten, dan is het klaar. Ook zou ik er niet te lang mee wachten. Wanna, leuk he dat zwemmen. Ik ben er al mee begonnen toen Boaz 4 maanden was. Toen was hij nog niet zo heel actief in het water als dat hij nu is. Maar hij vond het wel lekker en vooral heel interessant al die andere kindjes, dat wat veel interessanter dan zelf zwemmen, hihi. Voorzover je het natuurlijk zwemmen kunt noemen. Ik ging altijd met hem in de grote kleedkamer om ons om te kleden. Dus niet in zo'n hokje, dan zit je daar wel met meerdere moeders en kinderen, maar is wel veel makkelijker dan in zo'n hokje ploeteren. Daar zijn dan ook aankleedkussens en je kunt de buggy mee naar binnen nemen, kind klaar hup in de buggy en dan mama aankleden. Kijk maar even de volgende keer of ze die mogelijkheid ook hebben. Hoe het met mij gaat... hmmm tja wat zal ik zeggen, zo zo! Ene moment ben ik boos en teleurgesteld en verdrietig. Andere moment sta ik weer even met beide ben op de grond. Maar merk wel nu dinsdag dichterbij komt, dat ik daar dan wel weer meer mee bezig ben. Tripje Rome zou half mei zijn, nog even geduld dus.
Mieke, wat een leuk cadeau van die vriend! Heerlijk zeg, je kan zo'n reisje nu ook goed gebruiken. Fijn dat de vk je heeft gebeld. Bij mij belde ze ook regelmatig om te vragen hoe het ging. Ik had mij ook nooit zo gerealiseerd dat een vk ook veel nare dingen meemaakt/ begeleidt, is echt geen gemakkelijk beroep. Pooh, ik denk echt dat er sprake is van een miscommunicatie. Ik heb ook 1x meegemaakt dat iemand mijn mail totaal verkeerd had begrepen, was echt vervelend. Dus ik kijk daar nu ook mee uit, persoonlijk iets zeggen werkt soms gewoon beter. Komt wel weer goed, als ze tenminste nog een bakkie thee bij je wil komen drinken. Miep, zohee, die mini gaat echt als een speer. Als ze zo doorgaat loopt ze binnen het jaar. Mijn neefje is even oud, en die heeft nu net het omrollen ontdekt. Die trip trap is super, hebben we op mijn werk ook staan. De kinderen zitten er heel graag op, zeker tot een jaar 6/7, echt een goede investering. Lekker dat ze nu zo goed eet! Had je al meegekregen dat mijn neefje wel een helm moet? Hij moet tot hij 1 jaar is 23 uur per dag dat ding op. Scheefgroei kon niet gecorrigeerd worden met fysio, helaas. Wanna, hahaha, ik zie het helemaal voor me. Misschien de volgende keer papa ook meenemen? Ik ben zelf ook van plan om te gaan zwemmen, maar tussen denken en doen zit bij mij ook een verschil. Simi, hoe gaat het met jou en je kleintje? Het is inderdaad prachtig weer vandaag, daar wordt een mens vrolijk van. Ben nu in huis wat aan het rondkeutelen, vanmiddag ga ik naar een vriendin. En dan is het weekend weer voorbij, vind ik persoonlijk niet zo heel erg. Mijn vriend belde gister vanuit suriname. Ze gingen na aankomst meteen paramaribo in, de jetlag had nog niet toegeslagen. Hij klonk enthousiast, deed mij ook goed. Fijne en zonnige dag allemaal!!!!
MB: Fin dat hij zo enthousiast klonk!! Goed teken. Is zijn verkoudheid helemaal over? Geen last gehad in vliegtuig? Wanna: Klinkt heerlijk dat baby zwemmen, ik heb het vaak gedaan met mijn broertje (we schelen 14 jaar) en vond het toen al heerlijk om zo'n klein wurmpje tegen me aan te hebben tijdens het zwemmen. Vooral als ze zoveel pret hebben, echt super. Ik ben dat ook zeker van plan te gaan doen. dat aan en uitkleden is wel lastig ja, ik weet eigenlijk niet meer hoe ik dat toen gedaan heb. Is ook alweer bijna 20 jaar geleden Hier nog steeds erg moe en weer volop kwaaltjes zoals elke cyclus. Kan dus niet zeggen of het door zw of komende ongi komt. Ik hoop echt het eerste!! hihi maar ja dat hoop ik al maanden. Eind komende week weten we meer.
Hallo allemaal, Ik durf hier ook weer ff binnen te wippen. Wel al een tijdje weer af en toe wat lief en leed gelezen hier, maar nog niets gemeld. Vanaf nu komt daar weer verandering in. Heb vrijdag een test ( oke 2) gedaan en jawelll we zijn opnieuw zwanger!!!! Afgelopen november een ma gehad en gecurreteerd, en nu weer pril zwanger van ons tweede wondertje. Heb het behoorlijk moeilijk gehad met mijn miskraam, maar vanaf nu schijnt de zon letterlijk en figuurlijk weer voor ons. Ik hoop zo dat het nu goed mag gaan. Mieke, meid heel veel sterkte voor jullie. Het is echt niet niks allemaal. Simi en mbo2 jeetje jullie zijn al zo'n eind op streek. Een meisje mbo, fijn dat je dat al weet. Weet jj het ook al simi, of wil je het niet weten. Sophia, had ik het goed begrepen dat jullie voor een tweede kindje gaan?? Of heb ik dat verkeerd gelezen. Sinds vrijdag weten we dat ik zwanger ben, heb in de wolken niet zo goed op zitten letten en een spiegel van een auto afgereden. Nou kwam dat waarschijnlijk omdat mijn man met de vuilniswagen daar reed. Ik was iets te gehaast en te onoplettend dat ik in ene een knal hoorde. Hele spiegel eraf. Onze auto helemaal niks. Het voordeel was dat man gelijk ter plaatse was en even de schade kon bekijken. Niets ernstigs gelukkig. Alles is al weer gemaakt en die mevr van die auto ook weer blij. Dit was mijn eerste ( en hopelijk ook laatste) schade in de 16jaar dat ik mijn rijbewijs heb.
PAINT!!! gefeliciteerd. Wat fijn dat jullie weer opnieuw zwanger zijn. Ik hoop ook met heel mijn hart dat het dit keer voor jullie goed mag blijven gaan. Wat leuk dat je het ons ook weer even komt melden Ik hoop dat ik je heel snel mag volgen.
MB, ik had inderdaad ergens gelezen dat je neefje wel een helmpje krijgt, wat sneu.... Overigens "moet" je helemaal niks he, als ouders ben je vrij om te kiezen om het wel of niet te doen. Maar ik kan me heeeeel goed voorstellen dat je in bepaalde gevallen er wel voor kies, zeker bij een jongetje en ook als bijvoorbeeld het aangezicht ook scheef groeit en het is met fysio niet op te lossen. En ook zielig nu de zomer eraan komt.... Al zal je neefje er snel aan gewend zijn hoor! Bij Mini gaat het gelukkig echt ontzettend goed met haar koppie en fysio! Het is nog wel a-symmetrisch afgeplat maar lang niet zo erg als het was. Zijn we erg blij mee! Wanna, wat lekker dat bent gaan babyzwemmen! Mijn man doet dat nu al een tijdje met Mini, dat gaat super. Ze is net als Boaz van Mieke heb ik begrepen: alles is interessant behalve het zwemmen zelf . Maar ze is niet onder de indruk van onder water of water in haar gezichtje gelukkig. Ik vind het ook goed dat kindjes leren wennen aan water, zeker in een waterrjk land als NL, je kan wat mij betreft niet vroeg genoeg beginnen met zwemles. Ik ga trouwens niet mee met babyzwemmen, zou me steeds ergeren aan de onhandigheid van mijn man denk ik, hahaha! En ik vind het leuk dat ze iets voor met z'n tweetjes hebben. En ja, je hebt over mijn -zij het korte- verslag heen gelezen! Paint, slecht nieuws en goed nieuws in 1 bericht, wow! Van harte he, je bent welkom hoor, onder alle omstandigheden. Hee trouwens, is het jullie ook opgevallen dat er ineens een heleboel 30+-topics paddestoelen? O enneh.... Mini kruipt nog niet hoor, de handelingen die ik beschreef doet ze apart van elkaar. Dus ze kan zitten op handen en knietjes EN ze schuifelt op haar buikje door de kamer, meestal achteruit . Alhoewel ik denk dat het niet lang gaat duren...
Paint: Gefeliciteerd! Wat leuk om te lezen dat je weer zwanger bent! Zeker na zo'n moeilijke periode die je afgelopen najaar hebt gehad! Het valt mij op dat het toch wel erg veel van ons overkomt! Nou zijn we ook niet de jongsten meer, dus misschien iets grotere kans, maar toch. Heb je al een afpraak gemaakt bij de VK? Miepie: zelfs tijgeren begon hier pas vanaf 10 maanden hoor, dus Mini is nog steeds een van de vlotsten hier volgens mij! Heb ook zitten denken of ik mijn man zal vragen af en toe met Smurf te gaan zwemmen, zodat ik ook nog eens wat langer in bed kan blijven. Maar eigenlijk vind ik het ook wel iets heel leuks om zelf met Smurf te blijven doen. (Ach, misschien over een paar weken, als het nieuwe er voor mij en Smurf af is dan zadel ik mijn man er wel mee op) Nou, goed dan, als je dan perse niet opnieuw wilt vertellen hoe je vakantie was, ga ik wel 20 pagina's terugspitten hoor! Toen ik even geen berichtjes meer kreeg en het forum terug zocht, viel het mij inderdaad ook op dat er ineens een heel stel van dit soort topics zijn! (Maar wij zijn en blijven de gezelligste ) Mieke: er is inderdaad een grote kleedkamer, maar de instructrice adviseerde me die niet te gebruiken, omdat die veel kouder is dan de ruimte van het zwembad zelf. Dat hebben ze trouwens wel goed geregeld hoor, direct naast het bad is een tafel met een stuk of 10 aankleedkussens. Kun je lekker in de warmte je baby aan en uit kleden. Het probleem zit 'm meer in mijn eigen aan- uitkleed probleem. Ik dacht inderdaad dat het slimmer was geweest om de autostoel mee naar binnen te nemen, dan kon ik hem daarin vastgespen terwijl ik me vliegensvlug afdroog een aankleed, maar Smurf past nog maar net in zijn MaxiCosi, dus binnenkort gaan we toch naar de volgende maat en die sleep je niet zo makkelijk mee naar binnen, of wel? Ik had me in het begin ook voorgenomen om al heel vroeg te gaan babyzwemmen (ze zeggen toch dat baby's de eerste drie maanden nog de reflex hebben dat ze netjes hun keel afsluiten zodra ze onder water komen, zodat ze dan ook al heel vlot aan onder water zwemmen wennen) Maar Smurf had zo'n gortdroge huid en was in het begin nogal eens ziek, dat ik het toen niet aandurfde. Maar goed, beter laat dan nooit. Smurf heeft nadien trouwens drie uur en een kwartier liggen pitten dus hij vond het wel behoorlijk vermoeiend volgens mij!
Paint, leuk je hier weer te zien, en ook nog met goed nieuws, van harte!!!! Hoop dat dit keer alles goed blijft gaan. Ja, ik ben al aardig op weg. Buik groeit goed, en mijn kleine meid laat goed voelen dat ze er is. Ik ben er heel happy mee.
Paint, gefeliciteerd met je zwangerschap! *Timon is een beetje jaloers* Fijn dat jullie dit al mogen hebben na die moeilijke tijd. Wanna, wat leuk dat jullie gaan baby zwemmen. Wel erg vroeg! Mb, fijn dat je vriend zich heeft laten horen. Hij zal vast een geweldige reis hebben. Vandaag is mijn neefje (15 maanden) met zijn ouders geweest. We zijn naar de kinderboerderij geweest en dat is zeer in de smaak gevallen. Heerlijk ventje! Zoals hij rond hobbelt.
PAINT! GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!! Wat een goed nieuws! MIEPIE! Ben nog steeds een en al snot heb het hoesten ook weer terug, om gek van te worden. Ga zo even in bad....... gisteravond was dat niet fijn, kreeg enorme hoofdpijn. Maar het is weer eens in mijn rug geschoten dus zal wel moeten. WANNA! Ik ben met Rick bij 12wkn gaan zwemmen en toen was er een fotoshoot onder water en dat heeft hij gedaan. Je blaast ze in het gezicht en hups onder water duwen. Zo staat hij dus helemaal alleen in een groot zwembad onder water op de foto Ik ben sinds november gestopt omdat hij toen zijn slaap had gepland op die tijd nou dat was huilen met de pet op! Ga denk ik van de week even vrij zwemmen, heb me weer op de wachtlijst laten zetten! POOH! En al iets wijzer? Vervelend hoor! MIEKE! Ik denk aan je, sterkte hoor!
ff kort, ik ga zo slapen (gaaaaaaaaap ): Paint gefeliciteerd! Wat was het fijn vandaag he met de zon We zijn op het strand geweest en hebben heerlijk buiten op een terras gezeten, hmmmm. Miepie, inderdaad veel 30-plus topics, alleen wat betekent dat? komen er steeds meer 30-plussers met kinderwens of zijn wij 'oma's' onze digitale achterstand aan het inhalen? hihi
Goedemorgen allemaal!! Waar zijn jullie? Het is zo stil Paint: Gefeliciteerd!! Leuk dat je weer gezellig mee komt kletsen! Soof: jeetje nog steeds zo snotterig, erg he blijft echt hangen en je steekt elkaar elke keer weer aan. Ik zet hier elke dag de ramen even tegen elkaar open word het echt ijskoud in huis, heb het idee dat dat wel wat helpt. Beterschap!!!
Gefeliciteerd Paint! Wat leuk voor jullie @Timon, leuk dat je neefje op bezoek was! Wat zijn ze dan leuk he als ze zo rondhobbelen. Ik ga deze week ook weer op mijn nichtje passen van 1,5. Zo'n schatje ook! @Sophia, wat rot dat je nog steeds zo verkouden bent! Bij manlief hier is het ook nog steeds niet weg. Mijn hoofd is wel weer leeg gelukkig. Hopelijk dat het bad een beetje de boel heeft los gestoomd. @ Heppie heerlijk he dat dat soms weer kan, lekker buiten zitten in een zonnetje! Jammer dat het vandaag weer zo slecht is, sneeuw zelfs! @Brigit, dat ramen openzetten doe ik ook, lekker frisse lucht maar wel voornamelijk in de slaapkamer. Verder zijn we zaterdag naar zeeland gereden om het mijn ouders te vertellen. We konden echt niet langer wachten hoor, we wilden het zo graag met ze delen! Zeker na die goede echo van vrijdag. En wat zijn ze blij! Het wordt hun eerste kleinkind (ok als alles goed gaat ten minste, dat hou ik natuurlijk wel in mijn achterhoofd) En we hebben zaterdag ook nog even een auto gekocht, haha! We zijn naar zo'n occasion showroom geweest, rondgekeken en tenslotte: doet u die maar. Met een jaar garantie erop en donderdag krijgen we 'm. Ben erg blij!