30-plussers en zwanger worden (deel 4)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mieke8, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    @ mieke je bent waarschijnlijk al weg maar ook mijn gedachten zijn bij je vandaag!

nagellak / kaneel : nog nooit van gehoord, dat je dat niet mag gebruiken tijdens je zwangerschap. Appeltaart heb ik gewoon gegeten, nagellak gebruik ik niet.
    (moet er stiekum wel een klein beetje om lachen hoor, wat er allemaal niet zou mogen tijdens de zwangerschap. ik was net zo erg hoor, toen. Als de dood dat het mis zou gaan door iets wat ik deed of niet....vinden jullie toch niet erg he??? )

2. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Miele: Nog steeds geen ongi? en al 9 dagen overtijd!! Spannend!!

3. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    @ brigit nee, ik had vanaf zondag wat roze/bruinverlies maar dat is sinds vanmorgen weer gestopt geloof ik. Die 9 dagen overtijd zal niet helemaal kloppen, omdat ik (nu achteraf) niet zeker weet wanneer ik een eisprong heb gehad, als ik er al eentje heb gehad. Vorige maand had ik een cyclus van 33 (ook zonder dat ik een ei heb gevoeld/gehad), en nu op CD......tadaaaaaa....33. Zal mij benieuwen of de ongi toch nog doorzet.

Hoever zit jij eigenlijk in je cyclus? wanneer ga je testen eventueel?

4. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Shit..... ben net ongesteld geworden. Veel te vroeg vanaf morgen is pas mijn NOD, nu zit ik op 20 dagen!!
    Ben echt blij dat we bijna naar de gyn mogen, ik krijg steeds meer bevestiging van mijn gevoel dat het ons niet zelf gaat lukken.
    Voel mij echt zwaar k.. baal ervan.

5. Heppie

Heppie Bekend lid

19 jul 2009
    761
    0
    0
    Noord-Holland
    Aaah, Brigit wat balen! Dikke knuffel voor jou. En nu lekker je nageltjes gaan lakken he? Ik hoop dat de gyn jullie meer duidelijkheid kan geven.

6. Heppie

Heppie Bekend lid

19 jul 2009
    761
    0
    0
    Noord-Holland
    Miele, ik vind het niet erg dat je erom lacht hoor. Dat doe ik zelf ook :D En tegelijk probeer ik toch zo voorzichtig mogelijk te doen, want je weet maar nooit. Maar ik probeer ook niet te krampachtig te doen, ik had zondag zooo'n zin in een goeie kop koffie (op dat zonnige terras) dat heb ik lekker gedaan hoor. En vorige week heb ik een heerlijke warme appelflap gegeten (met kaneel), hmmmm! Over koffie: ik lees dat overal als voorbeeld van geuren die je kunnen gaan tegenstaan, nou bij mij integendeel, ik vind het heerlijk! Terwijl ik toch de hele dag een beetje misselijk/wee gevoel heb.

Hoe zou het bij Mieke gaan? Ik duim dat het vlot gaat allemaal.

7. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    @ brigit balen meis. ik had zo gehoopt dat je die afspraak kon afzeggen.....hopelijk kan de gyn iets voor je betekenen. dikke digi-knuff

@ heppie ik heb eigenlijk ook nooit begrepen dat je geen koffie mag? Of gewoon "niet teveel caffeïne"?
    Ik vond koffie gewoon vies tijdens mijn zw.schap. Ik heb tot een week of 13 alleen maar rooibosthee gedronken, toen werd ik daar ineens misselijk van (tot vér na mijn bevalling).

8. Heppie

Heppie Bekend lid

19 jul 2009
    761
    0
    0
    Noord-Holland
    Miele, klopt, ze zeggen 'niet teveel caffeïne'. Dus dacht ik uit voorzorg maar helemaal niet (misschien toch wat te krampachtig ;)), maar dat hou ik dus niet vol, je moet ook nog een beetje leven niet?
    Rooibosthee, daar werd ik al misselijk van voordat ik zwanger was ;)

9. mammavanthom

mammavanthom Bekend lid

Mieke, volgens mij zit je midden in het traject van vandaag :(. Ik denk aan je en hoop dat het meevalt...

Brigit, jammer zeg! :x Ik hoop dat er wat uit komt bij de gyn straks en dat jullie daar gemakkelijk mee geholpen kunnen worden. (Het is zo balen dat als het zelf niet lukt en zij het ook niet weten, dat ze je dan door laten modderen.....)

Over dingen die je niet mag tijdens de zwangerschap.... tja, ik dacht ook dat al die dingen niet mochten tot ik het aan de gyn gevraagd had. Ze moest er ook een beetje om lachen :) en vertelde dat je echt op moet passen met rauw vlees, rauwmelkse kazen en alcohol. Voor de rest hoef je je er niks van aan te trekken mits je het wel met mate gebruikt (je moet bv flink wat lepels kaneel binnenkrijgen op dagelijkse basis voor het slecht wordt). En wat chloor betreft (en andere chemische middelen), ga niet in de damp hangen, dit is echt bijzonder slecht! (met andere woorden laat de wederhelfd deze klussen opknappen :D:D:D).

10. MVT: Precies dat zijn de echt "gevaarlijke" dingen en de rest is met mate. Wat ook niet mag zijn bepaalde natuurlijke thee soorten, dat heb ik me laten vertellen bij een reformzaak. Ik geloof brandnetelthee en nog een.

ALL! Ik zat daarstraks met mijn peettante aan de telefoon te kletsen en ik kreeg een kriebeltje in de keel, kennen jullie dat? Nou, dat kriebeltje werd zo'n grote kriebel dat ik ervan moest overgeven. Nou heb ik me toch een pijn in keel, nek en hoofd :( Jeetje zeg, ik dacht dat ik erin stikte...........

Rick heeft vandaag als lunch een pannekoek opm hij vond het heerlijk :D

11. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    @ mvt mijn HA zei alleen oppassen met rauw vlees. Verder mocht alles, zelfs alcohol (met mate). Dat vond ik heel vreemd om te horen. Ik heb echt geen druppel alcohol gedronken tijdens mn zwangerschap (oké, ik was dus ook een beetje krampachtig hihi)

@ heppie ik lustte bijna niets meer qua drinken, het enige wat niet raar smaakte was lessini lemon/cactus en rooibosthee.

ohja tijdens mijn zwschap kwam mijn schoonmoeder ineens dat ik geen cola meer mocht drinken, want dat zou heel slecht zijn, had ze in de krant gelezen. Ik dat artikel lezen natuurlijk (want ik hou wel van een glas cola 's avonds), stond er dus in dat het heeeeeel schadelijk was (als je een paar liter per dag dronk)......nou en in die zin was ik dus weer NIET krampachtig ;)

12. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    @ sophia succes donderdag en vrijdag, hopelijk met een prachtig resultaat ;)
    dat klinkt wel vervelend, overgeven in een hoestbui, bah! Hoop dat de pijn zo een beetje wil zakken.

13. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Lieve Mieke, sterkte en ook vandaag wordt er aan je gedacht…

Soof, dat wordt keihard samenleven dit weekend! :D (sorry, kon het niet laten!)
    En nee, ik ken het niet, zo’n kriebel waarvan je uiteindelijk moet overgeven, wat naar zeg… :(

Eet- en drinkadviezen: ik heb alles wel gedaan wat eigenlijk niet mocht, behalve kattenbak verschonen :)D) en roken. Ik ben aanhanger van de stelling dat alles met mate geen schade berokkent. Dus geen liters wijn, maar na een bepaalde week dronk ik wel af en toe een wijntje hoor, heerlijk! En koffie vond ik gewoon echt niet lekker meer, en gewone thee waar ik normaalgesproken liters van wegzuip (met melk), lustte ik ook niet tot dik in de 20 weken geloof ik. Maar daarna ook gewoon, evenals cola alhoewel ik spa rood lekkerder vond (en nu niet meer).
    Ik denk dat het per persoon belangrijk is om een evenwicht te vinden waar je je zelf prettig bij voelt. Als dat betekent dat je je aan alle richtlijnen wil houden: prima! Als dat betekent dat je zonder schuldgevoel eens kan zondigen: ook prima! Maar laat je niet gek maken hoor, dingen als kaneel en de meeste kruiden moeten echt in kilo’s naar binnen gewerkt worden voor een negatief effect. Dan wordt aangeraden het maar helemaal niet te gebruiken maar ja, wie eet nou een kilo kaneel? :)

Brigit: wat klote zeg… En wat heb je toch een korte cyclus, ik ben erg benieuwd wat ze in het zk daarvan zeggen…

14. mammavanthom

mammavanthom Bekend lid

He Soof, dat klinkt niet zo fijn! Hou goed de nek en hoofdpijn in de gaten hoor! (geen nek 'kramp' toch?)

15. Heppie

Heppie Bekend lid

19 jul 2009
    761
    0
    0
    Noord-Holland
    Soof, dat was dan een flinke hoestbui zeg dat je maag mee gaat doen. Vervelend! Gaat het inmiddels weer een beetje? Begreep je peettante wat er gebeurde? (lijkt me een vreemde gewaarwording als je met iemand aan de telefoon zit).

Ik wist niet dat chloorluchten zo slecht waren, wel dat het geen lekker spul is natuurlijk. Eigenlijk gebruik ik het ook bijna nooit maar ik heb zo'n enorme schoonmaakwoede, heb net alle ramen gelapt. Voorjaarsschoonmaak noemen ze dat ook wel he. :) (of hormonen, hihi).

16. mb02

mb02 Bekend lid

Mieke, hoop dat alles goed is gegaan. Jullie kunnen het nu gaan afsluiten en verwerken, sterkte daarbij!!!

Brigit, balen meid:(. Je cyclus is wel heel kort, wordt de hoogte tijd dat daar eens goed naar gekeken wordt. Knuffel!

Heppie, de hormonen veroorzaken bij mij helaas geen schoonmaakwoede:D.

Eten /drinken, ik drink geen koffie meer, smaakt me totaal niet sinds ik zwanger ben. Soms neem ik een cappuchino, mel heeeeel veel schuim, da's wel lekker. Toen ik net wist dat ik zwanger was had ik alle thee met caffeine weggegooit;), maar op een gegeven moment kwam de rooibosthee mijn neus uit. Dus ik drink nu gewoon weer groene thee. Verder let ik op met vlees en vis en drink geen druppel alchohol. Heb soms wel enorme zin in de "verboden" dingen (wijntje, salade met verse mozzarella, broodje filet american of rosbief). Maar ja, als je aan het lijnen bent heb je ook zin in chips en chocola. Zo werkt dat, wat je niet mag hebben, is ineens onweerstaanbaar lekker;).
    Overigens drink ik af en toe een glas cola, als ik zin heb in suiker. Is niet goed vanwege de caffeine, maar ach, zolang het geen liters zijn......

Over eten en drinken gesproken, ik heb de laatste dagen veel last van maagzuur. Na het eten lijkt mijn slokdarm af en toe in brand te staan, heel vervelend. Heb wel ontdekt dat ik gedurende de dag kleinere porties moet eten, dan gaat het beter. Maar als het zo blijft ga ik de verloskundige maar even bellen, misschien dat zij een drankje ofzo voor kunnen schrijven, want die rennies....die werken niet meer.

Verder gisteravond weer zwangerschapsyoga gehad, was ontspannend en gezellig. Ik blijk de eerste te zijn die gaat bevallen en daar was iedereen heel verbaasd over. Heb namelijk geen toeter van een buik, is bij mij heel bescheiden (vooral als ik het vergelijk met andere meiden:$). Ben zelf heel trots op mijn buik en voel me erg zwanger, maar tís toch niet leuk als iedereen beaamd dat je buik wel erg compact is. Tja, mijn buik is niet "huge", en ben nog maar 4 kilo aangekomen....maar hee, het heeft ook voordelen.....wat er niet aankomt, hoeft er ook niet af:D.

17. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    @ mb idd wees maar blij met de compacte buik ;)
    owja de rennies......mijn schoonmoeder belde me toen nog speciaal op dat ik die ABSOLUUT NIET MOCHT NEMEN! ;) Terwijl ik naar de apotheek was gegaan, daar ook nog gevraagd of ik ze mocht ivm mijn zwangerschap, en nee ik vrat niet zo'n heel doosje in 1x leeg.....pffff af en toe best vermoeiend hahaha

Ik had vooral last van maagzuur bij het slapengaan, bij mij hielp een glas warme melk heel goed. Kleine slokjes nemen, en ik had geen last meer......misschien het proberen waard ;)

18. mammavanthom

mammavanthom Bekend lid

Jemig waar is iedereen, we stonden al halverwege de 2e pagina...:D.

Mieke, hoe is het gegaan en hoe is het nu met je?

19. Ja het is ff rustig! Vond ik nou ook!

Heb nog wel iets leuks te melden hoor, wij hadden gisteren een presentatie van het werk en daar was als speciale gast Maik de Boer. Ik vind hem heel erg leuk en nu nog leuker, wat een aardige vent is dat zeg! We hebben een snel kledingadvies en kleuradvies gekregen. En een foto met handtekening :D
    Ik ben een herfsttype. Ik vroeg hem wat hij mij zou aantrekken als hij mij mocht kleden. Hij kleedt Anita Witzier en vond dat ik op haar leek :D en hij had als advies leuke rokjes met stoere laarzen en een harembroek met een leuke top. NOu dat eerste is al iets wat ik graag draag en die harembroek moet ik nog effe over denken........ ;)

20. mammavanthom

mammavanthom Bekend lid

Ha! Wat grappig zeg! Dat gebeurt nou ook niet elke dag! ALtijd leuk een beetje advies over make up en kleding!

Deel Deze Pagina