30-plussers en zwanger worden (deel 4)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mieke8, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Heppie

Heppie Bekend lid

19 jul 2009
    761
    0
    0
    Noord-Holland
    Goeiemorgen!

Mieke; al een beetje bekomen? Gisteren is nu gelukkig achter de rug, nu nog alles een plekje gaan geven.

Wbm: Ik had gisteren plots internetstoring, dus kon niet meer op zp komen, vandaar afwezig (en natuurlijk druk aan het poetsen :D).

Soof; wat grappig dat je door Maik de Boer himself bent geadviseerd! Ik vind hem altijd nogal een markant type, maar inderdaad komt hij erg aardig over, leuk dat je hem een keer in het echt hebt ontmoet.

Pooh; ben even benieuwd, heb je nog contact met je vriendin gehad?

All; Heppieman is net zwaar sjagerijnig naar zijn werk vertrokken, hij is coördinator van een project met een deadline morgen en hij heeft mensen tekort. Hij werkt nu 17 uur op een dag en heeft vannacht nauwelijks geslapen omdat hij zo lag te piekeren. Ik weet even niet wat ik met hem aan moet, hij is zo grauw en bozig, zo ken ik hem niet.

2. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    sorry meiden, heb weinig tijd de laatste dagen...]Wilde even kijken hoe het met Mieke was gegaan.... :(

allemaal ee nfijne dag, ik ga zo werken. Morgen ben ik vrij!

3. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Heppie; vooruit dan, het zij je vergeven :D
    Pfff, jouw man maakt wel erg lange dagen!

Mieke; hoe is het?

4. Heppie

Heppie Bekend lid

19 jul 2009
    761
    0
    0
    Noord-Holland
    Gelukkig werkt hij niet altijd zulke lange dagen (dan was er ook geen Heppiebaby geweest :D), dit is echt een piek hoor.

5. Simi

Simi Actief lid

24 okt 2007
    410
    0
    0
    Bijna het midden van NL
    Goedemorgen,

Mieke ik hoop dat alles goed is gegaan en je vannacht ook een beetje hebt geslapen. Dikke knuf.

He Soof, dat is nog eens leuk. Ik vindt Maik de Boer ook altijd leuk en hij hijst mensen ook in kleding die ook redelijk 'normaal' is zodat je het ook echt kan dragen. Of ben ik nu een te saaie muts:D

:D:D gelukkig maar Heppie dat het periodes zijn anders wordt kindjes maken wel lastig. Misschien Heppieman maar een beetje verwennen deze dagen? Het is dan toch bijna afgerond. Hoe voel jij je verder, heb je al iets meer vertrouwen?

Mbo bij ons :D gaat het goed hoor! Kindje en ik groeien goed ookondanks dat iedereen zegt dat het een beschaafd buikje is. Ik ben nu bijna 5kg aangekomen maar heb er inmiddels ook vertrouwen in dat het prima is en ben ook blij dat er niet zo idioot veel af moet straks. Kruimeltje doet het prima, beweegt goed en we gaan volgende week toch nog een 3D echo laten doen... Mannetje vindt het stiekum toch ook wel leuk om nog eens te kijken. Ik zat net te kijken en hoef nog maar 7 weken te werken :$ Moet wel oppassen dat ik daar geen stress van krijg. maar op zich loopt alles wel goed.
    Volgende week komt bij ons de stucadoor voor het kinderkamertje maar ook nog een paar andere dingen kan gelijk alles in een keer. Dan nog latexen en de kozijnen schilderen en dan kunnen we inrichten want in april komen de spulletjes.

Zo heel verhaal van mij:), werkze vandaag

6. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Simi; wat heerlijk, al die voorbereidingen voor een kamertje! En je hebt helemaal gelijk, het is alleen maar fijn als je niet teveel aankomt tijdens je zwangerschap. Hoeft dat er straks tenminste ook niet allemaal weer af! Leuk een 3D echo. hebben wij ook gedaan. Helaas hield Smurf wel voortdurend zijn handjes voor zijn gezicht. Was wel erg grappig, want de eerste paar weken na zijn geboorte, hield hij zijn handjes precies zo voor zijn oogjes als destijds op de echo plaatjes.

Heppie: Hahaha, gelukkig maar dat het niet altijd zo gaat! (maar bij ons is dat serieues wel eens lastig geweest, zo druk en zulke lange dagen dat WannaB-Baby er ook bijna niet was geweest :)

Mijn zusje heeft nu ook een afspraak gemaakt bij de fertiliteitsarts. Zij heeft net als ik ook een heel korte luteale fase (7 dagen) en probeert nu inmiddels driekwartjaar. Gelukkig zijn haar FSH en oestradiol wel goed.
    Grappig genoeg heeft zij gister gebeld voor een afspraak en kan ze nog eerder terecht dan ik! Terwijl ik al een anderhalve maand geleden deze afspraak heb gemaakt en bovendien al bekend was bij de gyn. Wel een ander ziekenhuis, maar goed.
    Hoop van harte dat de FA iets voor haar kan doen, want gun het hun ook zo!

Smurf zegt gericht Mama!! :D (Of misschien wil ik dat gewoon horen, wishful thinking) "Papa" lukt nog niet (gnagnagna)

7. mb02

mb02 Bekend lid

Mieke, ik denk aan je, knuffel!

Simi, fijn dat alles goed gaat met jullie. Ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die geen toeter heeft, voelde me al in de minderheid:D. Leuk, een 3d-echo, ben benieuwd. Ik heb er zelf geen behoefte aan, vind het ook een beetje eng:).
    Wij moeten nog een muur behangen, was nog een heel gedoe om leuk behang te vinden. Waarschijnlijk denken behangmakers dat baby's gek zijn op beertjes/vlindertjes enz. (kortom, van dat zoetige);). Uiteindelijk wel iets gevonden, met grote bloemen in 2 kleuren roze, met wat zilver erin. En ik moet ook nog gordijnen, die gaat mijn moeder maken. Neem jij verduisterde gordijnen? Ben daar nog niet helemaal uit. Vind eigenlijk dat er overdags best wat licht naar binnen mag komen, wil ook voorkomen dat ze alleen maar wil slapen als het heel donker is.

Soof, altijd leuk, een kledingadvies. Alleen een harembroek???? Lijkt me lekker zitten, maar vind het persoonlijk niet heel charmant. Zou het dus maar bij die rokjes houden:D.

Heppie, vervelend, klinkt als teveel stress bij heppieman. Misschien wat leuks plannen voor als dat project afgerond is? (ontspannende massage ofzo), hebben jullie iets leuks om naar uit te kijken.

Hier alles prima. Ik geniet enorm van de zon, heerlijk!

8. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    MB: lekker he, dat het nu zulk zonnig weer is!
    Ik zat eerst ook te twijfelen over 3D echo, omdat ik het soms ook een beetje eng eruit vond zien. In principe zie je natuurlijk gewoon het oppervlak van bijvoorbeeld een gezichtje, maar door storende factoren kan er soms ook iets wegvallen (of bijkomen :) ) wat er dan even heel raar uitziet.
    Uiteindelijk vond ik het wel heel leuk om te zien, maar wel erg duur!
    Wij hadden van de vorige bewoners het verduisterende rolgordijntje op de kinderkamer overgenomen. Ik vind dat zelf wel heel prettig, volgens mij is hij sneller rustig als het donker is. Op het KDV is het minder donker, maar daar slaapt hij wel gewoon.

9. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Even spammen met onze 3D van vorig jaar

10. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey meiden, even bericht van mij!
    De dag is gister prima verlopen, zulke aardige en meelevende mensen.
    Ik moet eerlijk zeggen dat het me alles is meegevallen en dat ik het ook erg indrukkend vond, klinkt misschien raar in deze situatie. Maar ik heb gewoon nog nooit in het ziekenhuis gelegen, behalve dan bij de geboorte van Boaz en de dagen daarna. Maar nog nooit een 'operatie' gehad en volledig onder narcose geweest. Ik voel me goed, wat moe en toch een beetje een beurs gevoel in mijn buik en wat druk op mijn onderkantje, net als na de bevalling, maar dan wel een stuk minder hoor. Verder verlies ik gekgenoeg geen bloed? Of dat nog moet komen geen idee??? Vriendlief en ik zijn blij dat het achter de rug is en we zo gezegd 'verder' kunnen nu. Het voelt goed, maar ook wel een beetje leeg. Zo ben je zwanger en zo is het weg. Het vruchtje gaat onderzocht worden en daarvan krijgen we 30 maart de uitslag. Vooralsnog gaat het dus goed. Geen idee of de klap nog (moet) gaan komen of dat het zo is en ik er vrede mee heb, we zullen zien.

11. Heppie

Heppie Bekend lid

19 jul 2009
    761
    0
    0
    Noord-Holland
    Mieke, je bent er weer! Fijn dat het nu achter de rug is en dat het allemaal goed is verlopen. Ik kan niet uit ervaring spreken, maar ik denk dat het inderdaad afwachten is of je nog een emotionele klap krijgt of niet. Misschien heb je een stuk van de verwerking ook al in de afgelopen week gedaan. De tijd zal het leren, hoe je je ook voelt, het is allemaal goed, je verwerkt het op de manier die bij jou en je vriend past.

Simi en MB, wat leuk dat jullie de babykamer aan het inrichten zijn, wat wordt het allemaal echt he?
    Toevallig dat jullie alletwee beschaafde buikjes hebben, maarre wat niet is kan nog komen toch? Het lijkt mij persoonlijk niet zo erg om een kleine buik te hebben, ik vind die enorme 40 weken buiken er altijd een beetje beangstigend groot uitzien. Ik ben zelf best lang (1.85), dus ik hoop dat daarmee de buikomvang ook beperkt blijft :)

Simi, ik heb al wat meer vertrouwen dat deze zwangerschap blijft, hoewel ik me niet kan voorstellen dat er echt een kindje in me groeit, dat zal de echo over 2 weken moeten uitwijzen. Vooralsnog voel ik me vooral moe en een beetje misselijk, alsof je een beetje ziek bent, blegh.

12. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Mieke; fijn dat het is meegevallen! Ik was ook erg onder de indruk, omdat ik, net als jij, toen ook nog nooit in een ziekenhuis had gelegen, nooit wat gemankeerd. Ik vond daarom alleen al een infuus krijgen al heel wat, laat staan algehele narcose. Stond er eigenlijk van te kijken hoe "simpel" alles lijkt.
    Zo lig je op de OK te wachten, -poef-, zo is alles al voorbij. had het gevoel dat ik mijn ogen dicht deed en meteen weer open. Daarna ook nauwelijks last gehad. Lichamelijk voelde ik me prima. Geestelijk voelde ik me daarna ook beter, omdat het voor ons toch een stukje afsluiting was. Wij hebben ook een afspraak gehad voor de uitslag van het onderzoek op het vruchtje. Meestal komt daar eigenlijk niks bijzonders uit, maar het is ook wel prettig om nog een nagesprek te hebben met de gynaecoloog.
    Ik heb toen ook nauwelijks gevloeid. Het duurde daarna bij mij wel wat lang voor mijn volgende menstruatie (9weken), maar 4 tot 6 schijnt gemiddeld te zijn.
    Sterkte lieve schat!

13. mammavanthom

mammavanthom Bekend lid

Heppie, ik hoop ook voor je dat je een 'beschaafd' buikje krijgt. Ik ben ook 1.85 en ik was op het laatst kolossaal!:$ Ik ben normaal zo'n 70 kilo maar op het laatst zat ik net over de 100 heen (gelukkig grootste deel vocht). Tja dan wordt je wel nagekeken, vooral als alles voor zit :D. Heb vaak de vraag gehad of ik niet omviel ;).
    Moet wel zeggen dat ik binnen 2 maanden weer op gewicht was (gelukkig :)).

Mieke, ben blij dat het meeviel, ik hoop dat je de klap al gehad hebt en dat je nu niks meer komt en echt verder kan. Wel apart dat je niet bloed, komt dat nog? (ik heb geen ervaring).

Meiden wees blij met jullie buikjes hoor! Zo houdt je het een stuk langer en beter vol! Leuk van de babykamers, heerlijk op dat straks voor elkaar te hebben zodat de verlofdagen doorgebracht kunnen worden met tussen de kleertjes neuzen en spulletjes heen en weer schuiven... ;). Heeeerlijk aanrommelen... (zwijmel... krijg wel een beetje heimwee van jullie verhalen :D)

14. GOEDEMORGEN op deze zonnige dag :D

MIEKE! Wat fijn om te horen dat het is meegevallen en ik denk dat het is wat WANNA zegt, je hebt het nu afgesloten. Natuurlijk zal je nog wel een moment van verdriet hebben maar dat geeft niks en helpt je om alles een plekkie te geven. Laten we nu maar duimen dat je snel gaat menstrueren en dat jeullie weer aan de slag kunnen :)

MB! Dat heb ik dus ook met die harembroeken.... ben altijd vrij klassiek/sportief gekleed dus dat vind ik er niet bij passen. Ik ga gewoon rokjes inslaan :D

WANNA! Ik heb ook het idee dat Rick rustiger slaapt als het donker is, bij zijn KDV is het ook heel donker maar bij mijn schoonouders helemaal niet en ook daar slaapt hij als een roosje ;)

ALL! Hij heeft vandaag zijn 11 mnd prik gehad. Het was even huilen maar het viel me alles mee, een echte grote jongen. Ik had de fles meegenomeen en lekker warm gemaakt en dat werkt altijd! :D
    Hij ligt nu lekker te slapen.
    Wie van jullie laat de kleine al met de pot mee eten? EN hoe hebben jullie dat overgeschakeld? Gisteravond begon hijte kokken na 1 hap van mama's macaroni :) en het potje olvarit eet hij als een gek op. Meteen er achterna ;) Ik snap er niks van, de macaroni was alla Opperdepop en heerlijk zacht van smaak..... VOlgens mijn papa en het CB zitten er zoetstoffen in die potjes en daarom vinden ze die lekker :x EN NOU????????? :(

15. Gek he, ik was 24kg aangekomen en dat is er ook snel afgegaan. Nu weer op gewicht, maar 62kg met 1.75m is een beetje mager. ZOals ik al eerder heb gezegd, een aangeklede trapleuning :D
    Ik wil zo graag mooie lingerie aan, maar ik heb erg last van beugels omdat die in mijn borstkast drukken aangezien daar geen greintje vet zit......... Mijn moedere heeft vroeger (ik was 22 of zo) een afspraak gemaakt met de HA om te kijken naar mijn lichte gewicht en een vetmeting te laten doen. HIj had niet eens een instrument nodig en vertelde vrolijk dat hij zo ook wel kon zien dat dat percentage nagenoeg nisk was ;)
    Heb altijd gehoopt dat een zwangerschap daar verandering in zou brengen, ja voor 9 maanden maar dan is het weer foetsie. Misschien lukt het bij de tweede 8)

16. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    @ mieke fijn dat het allemaal is meegevallen lichamelijk.

@ heppie vervelend dat je man het zo druk heeft op zijn werk. Ik merk ook altijd aan mijn man als hij te druk is. Dan slaapt hij slecht, praat alleen nog maar over zijn werk.....tsja daar kun je natuurlijk verder weinig aan doen behalve een luisterend oor, een sterke bak koffie 's morgens en hééééél veel liefde ;)

@ mb en simi heerlijk zeg, lekker aan het voorbereiden allemaal. En wel een tikje jaloers op de bescheiden buiken. Ik had echt een mega-toeter (en nog steeds - nu even niet - pogingen om die laatste kilo's kwijt te raken)

verder niet veel te melden hierzo.....gisteren nog wel wat bloedverlies gehad, maar niet meer dan een inlegkruisje. en vandaag........niets.......dus we wachten maar weer verder af ;)

17. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    @ sophia ik heb nog wel wat vet over......hebben? ;)
    Over het eten kan ik je niet echt helpen. Bosch heeft nooit problemen gehad met mijn eten, ik geef nu zo af en toe nog een potje als het zo uitkomt, meestal eet hij gewoon met de pot mee. Ik moet ook zeggen dat hij niet een enorme zoetekauw is (als dat ermee te maken heeft), hij eet net zo lief fruit of rozijntjes als snoep/koek/chocola....alhoewel......chocola is hij wel verzot op :D
    Maar het kan best dat de smaak van jouw eten heel anders is dan een potje olvarit. Lastig.

18. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik denk idd ook dat ik het al voor het grootste deel verwerkt heb.
    Het voelt goed zo, wel vreemd hoor dat er nu niks meer is, ondanks dat het niet meer leefde.

Wanna, ik heb een belafspraak. De poli belt mij op. Dus ik heb geen nagesprek met de gyn volgens mij.

19. Simi

Simi Actief lid

24 okt 2007
    410
    0
    0
    Bijna het midden van NL
    Mieke fijn dat het nu goed voelt. En je hebt ook al wel een tijdje kunnen 'wennen' dat het vruchtje was gestopt. En ook wel fijn dat de mensen er omheen begripvol waren dat kan een mens goed doen.

Mbo, ik zit er inderdaad over te denken om een verduisterend rolgordijntje te nemen en overgordijnen. Het rolgordijntje is voor ons ook een beetje tegen de zon/warmte omdat het kamertje vanaf 13:00 tot 20:30 (in de zomer) in de zon ligt. En ik had ook zoiets van altijd alleen in het donker slapen hoeft ook niet. Misschine wel in de zomer lekker buiten in de kinderwagen met een insecten-netje erover.

20. Heppie

Heppie Bekend lid

19 jul 2009
    761
    0
    0
    Noord-Holland
    Mieke, ik kan me er iets bij voorstellen, ook zoals Wanna het omschreef: 'poef' en het is weg. Dat zal dus wel even omschakelen zijn. Is het nu ook zo dat je zwangerschapshormonen al afnamen of begint dat nu pas na de curretage? Ik kan me voorstellen dat je je ook anders gaat voelen als die hormonen uit je lijf zijn, althans, dat was mijn ervaring na mijn vmk.

Wbm: ik ben 80 kg bij 1.85, heb een stevige bouw zeg maar, niet dik maar hoe moet ik dat zeggen, breed (?). Die bouw heb ik van mijn moeder en die had een heel beschaafd buikje, dus ik hoop dat dat ook voor mij geldt. Ik hoop dat ik de 100 kg niet ga halen... helaas gaat het nu al best snel, ik weet niet wat het is, maar ik groei, mijn broeken gaan al knellen :$. Misschien de extra hapjes tegen de misselijkheid, ik ga toch proberen wat verstandiger te eten... soms schiet de gedachte door mijn hoofd dat het er misschien wel 2 zijn, tweelingen zitten namelijk in de familie.

Ik zal Heppieman nog eens een lief ondersteunend sms-je sturen. Hij is er nu zo weinig dat dat mijn enige mogelijkheid is tot ondersteuning. Gelukkig is het na morgen allemaal weer achter de rug, dan kan hij weer gewoon zijn eigen oude Heppieman worden.

Deel Deze Pagina