Pooh, thanx Myrthe ging pas zelf zitten bij 1 jaar en 2 weken....en kruipen deed ze een week eerder. Ieder kindje doet het op zijn eigen tijd
Daffie, zo dat is heel goed nieuws zeg en snel nu in eens he. Kan me wel voorstellen dat jullie nu een beetje hyper zijn misschien Pooh, Boaz ging pas rond zijn verjaardag zelfstandig zitten. Hij kruipt ook nog steeds niet hoor, alleen tijgeren hier. Hij trekt zichzelf ook nog niet op. Wil wel heel graag maar het lukt hem nog niet. Dan hangt hij letterlijk aan de salontafel.
Daffie, wat fijn dat jullie weer aan de slag kunnen gaan! Ook wel weer spannend zeker? Miele, heb je al eerder getemperatuurd? dat kan je inderdaad meer inzicht in je cyclus geven. Maar het is wel even een gedoe hoor, zeker in het begin, uiteindelijk wen je er wel aan. Brigit, is het inderdaad zo dat je cyclus steeds korter wordt? Als ik je lijstje zo eens bekijk lijkt het allemaal rond de 21-22 dagen te schommelen op 1 uitschieter naar 28 na. Ik zou nog geen conclusies trekken omdat je 1 x een cyclus van 20 dagen had. Wanna, misschien was je patiënt er wel niet omdat hij de uitnodigingsbrief (in het nederlands) niet begreep. MB, ah je hebt iets van je vriend gehoord! Zo te lezen heeft hij het erg gezellig hihi. Nou ja, zo leren ze elkaar in ieder geval weer door en door kennen. Hoe is het weer nu in Suriname? de korte hete periode? All, ik zit aan de gemberthee, dat werkt redelijk goed tegen misselijkheid. De grote klus van Heppieman zit er bijna op, ik verwacht hem zo thuis. Hij was vanochtend al een stuk vrolijker gelukkig.
Daffie, SPANNEND!!!!! Laat het gauw raak zijn! Miel en Brigit, het eerste half jaar dat wij in verwachting probeerden te raken had ik afwisselend lange (30+) en korte (16) cycly en de arts gaf aan dat we dan weinig kans hadden om zwanger te raken omdat ik in beide gevallen geen eisprong had.... Ik hoop dat het bij jullie beter zal zijn! Tandjes..., Thom begon al met zijn eerste tanden met 3 maanden . Inmiddels heeft hij 12 tanden en 4 kiezen . Iedere dag poetsen en dat is me een drama! Pfff. Ik moet wel zeggen dat hij er langzaam aan begint te wennen en het protest af en toe al wel wat minder wordt.
Daffie: Wat fijn dat jullie al gauw aan de slag gaan met icsi. Gefeliciteerd!!! Nu is het aftellen!! Hoe snel was het bij myrthe raak? Spannend hoor. Heppie: Mijn cyclus is al vaker zo kort geweest dat was in 2008 toen was het zelfs ineens 12 dagen, de cyclus die in mijn onderschrift staat is vanaf dat we "echt"voor een beebje gaan. We zijn eigenlijk wel al langer bezig. Vanaf oktober 2008, alleen toen deden we het af en toe nog met condoom, omdat manlief toen nog erg twijfelde of hij er wel al aan toe was. Dat was een erg moeilijke periode vooral omdat ik er al erg aan toe was en hij zich niet uitte. Die periode wou hij ook opeens geen sex meer of nauwelijks, dan hoefde hij niet tegen mij te zeggen dat ie nog twijfelde, hij wou mij niet kwetsen. Toen het hoge woord eruit was heb ik het aan hem overgelaten wanneer hij er aan toe was. Maar in mei vorig jaar wou hij er toch echt voor gaan en sindsdien ben ik gaan tellen. MvT: Het gekke is dat het wel lijkt alsof ik een eisprong heb, ik heb de laatste cyclus een knalpositieve ovulatietest gehad en de volgende dag behoorlijk heftige krampen aan de linkerkant. En die krampen heb ik elke cyclus weer. En met bloedonderzoek kwam er ook uit dat ik eisprong heb, maar het lijkt er toch op alsof het niet in de eileider komt of niet in kan nestelen. Of er is iets mis met het zaad. Geen idee. Ik hoop dat de gyn het serieus neemt en dat gaat onderzoeken. Niet zo van probeer het nog maar even wat langer
Daffie, jeetje, jullie gaan er dus weer voor. Fijn dat je er meteen kan starten, zal wel schelen dat je al een traject hebt doorlopen. Spannend! Brigit, ik hoop ook dat de gyn jullie serieus neemt. Maar dat denk ik wel, met jouw korte cyclus. Heb er verder geen idee van wat ze precies gaan doen, ik was zo'n geluksvogel die precies voor de 1e afspraak zwanger was. Weet niet meer wie het vroeg, maar het weer in suriname is warm en vochtig, met dagelijks een tropische bui. Er zijn daardoor heeeeeel veel muggen, mijn vriend is behoorlijk lek geprikt. ALL, vandaag ga ik baby-winkelen met mijn schoonmoeder. Zij heeft er enorm veel zin in, ik weet nog niet of ik het wel zo leuk ga vinden. Ik kan goed met haar opschieten, maar ze is ook vrij vermoeiend (veel praten/ veel energie). En daarnaast heeft ze echt een totaal andere smaak dan ik heb. Dan vind ze iets eeeeeeenig, en dan moet ik weer zeggen dat ik het niet zo mooi vind (en dan zeg ik het nog netjes). Morgen ga ik met mijn eigen moeder naar de lapjesmarkt in Utrecht, ze gaat 2 boxkleden en gordijnen voor me maken. Lief he!
mb, leuk dat je moeder dat gaat maken. Zorg er wel voor dat er een behoorlijk dikke vulling in zit, want ik vind boxkleden over het algemeen helemaal niet zo dik. Ik heb er dan ook 2 in de box liggen. Ach zal wel loslopen met je schoonmoeder, ze bedoelt het natuurlijk goed sterkte dan maar, hihi. Ik ben vanmorgen met Boaz voor het eerst naar de kapper geweest. Hij had een behoorlijk matje in zijn nek en daar is papa dol op, die mocht er eigenlijk ook niet af. Dus ik had gezegd, een klein stukje, even de puntjes er af halen hoor. En nu is ie er helemaal niet af, dus hij vervloekte de kapster al, hihihi.
Hee meiden! Zo, het is vrijdag en ik ben aan het werk, dwz: ik ben aan het woggen dus ik heb weer tijd om even te reageren! Miele, wat een vreemde cyclus heb jij Paint, wat een bijzondere ervaring bij het medium. Ik durf nooit te kiezen of ik er in geloof of niet. Ik ben een Tweelingen en als ik in horoscopen zou geloven, dan komt dat omdat mijn verstand en mijn gevoel constant in strijd met elkaar zijn. Ik kan ook uuuuuuren twijfelen over een cola of een sinas, bij wijze van spreken. Pooh, leuk, van die moeilijke vriendinnen! Maar ook wel lief dat ze een kadootje voor Jens heeft achtergelaten, al was het leuker geweest als ze het in person had willen aanbieden. Mb, fijn om weer van je vent te horen! Echt iets voor mannen om niet na te denken over privacy, haha! Ik zou echt GEK worden zo hudje mudje! Succes zo met je schoonmoeder! En alvast plezier morgen met je mama! Mijn schoonouders komen binnenkort weer, die hebben besloten om 1 keer per maand onze kant op te komen (is twee uur rijden). Soms heb ik het idee dat ze bang voor me zijn, vooral mijn schoonmoeder doet altijd ZO voorzichtig tegen mij Ik word daar juist helemaal kriegel van Vorige keer was mijn schoonzusje ook mee en die ging Mini de fles geven. Maar ze hield Mini niet goed vast, ze had er gewoon echt nul feeling voor. Ik kon het niet aanzien dus ik zei tegen mijn man: ik ga naar boven, omdat ik het mijn probleem vond en het gewoon niet moest zien, kon zij lekker verder klungelen. Maar hij vatte het op als een hint dat hij Mini moest nemen en deed dat vervolgens Oeps Kan me wel voorstellen dat ze me dan een beetje eng vinden, hahaha! Het is gewoon zon verschil, mijn familie gaat zo natuurlijk met Mini om. Maar die zijn ook niet meer bang voor me, hahahaha!!! Beetje angst kan ook geen kwaad, zeker niet bij schoonfamilie... Mieke wat schattig dat jullie zelf een tandenpoetsliedje hebben verzonnen voor Boaz! Vind ik echt heel leuk Jammer alleen dat het niet helpt meer Ik vind trouwens het fotootje van Boaz onderin je banner echt te gek Brigit, je kan waarschijnlijk net zo weinig aflezen van deze hele korte cyclus als toen van die wat langere. Gemiddeld is je cyclus aan de korte kant. Maarrr . Je hebt dus wel een eisprong volgens die testen, dat is al goed nieuws. Hopelijk kan de gyn iets voor je betekenen Goh, jij en je vriend hebben dus al heel wat achter de rug aan voortraject en twijfels enzo. Maar je weet nu iig dat hij het wel echt wil Daffie, go for it! Succes! Soof, heb jij dit weekend niet je samenleefweekend? Heppie, hmmmmm gemberthee . (not!). Maar gember helpt idd wel tegen misselijkheid. Gelukkig heeft Heppieman het weer rustiger in de aankomende tijd. Ik weet wel van mezelf dat ik ook echt niet te genieten ben als ik werkstress heb MvT, jij levert het laatste bewijs dat er geen touw op te trekken is wanneer een kindje zijn/haar eerste tandjes krijgt! Wat vroeg zeg, met 3 maanden! Goh, als ik jullie allemaal zo lees, dan is Mini wel een heeeele snelle rakker zeg! Of ze moet nu stil gaan staan in haar ontwikkeling, maar ik denk dat ze binnenkort gaat kruipen want ze kan al uit zichzelf op handen en knietjes zitten. En maar bewegen met dat kontje, komt alleen niet vooruit op die manier, haha (buikschuivend wel)! Als we haar tegen de leuning van de bank laten staan, probeert ze zelfs al stapjes te doen, maar ze kan dan iig blijven staan. Doen we uiteraard niet dagelijks hoor, daar is ze nog te jong voor. Maar de wil en de kracht is er duidelijk bij haar (ze is echt heel sterk!). Yep, kleine meisjes worden heel snel groot!
Nou vriendlief is dol op Boaz zijn matje (in zijn nek) en die mocht er niet af. Maar van mij wel Dus we waren overeengekomen dat er een klein stukje af mocht. Maar de kapster heeft er toch iets meer af gehaald en ik heb haar de schuld gegeven en nu vervloekt hij haar dat Boaz zijn matje er af is. Zo duidelijker
Jaaaaa, nu snapt zelfs Miepie het! (je had een typfoutje gemaakt in je laatste zin, hihi). Mag Boaz straks bij de New Kids van je vent, omdat zijn matje er niet af mag?
MIEKE! Ik snapte hem ook niet maar nu wel MIEPIE! Ja het is zover, maar helaas is het zo dat ik helemaal geen zin heb gisteravond kon ik het gewoon niet opbrengen, alles blokkeerde compleet. Ik voel het als een enorme verplichting.. Snap er niks van, want ik wil graag een 2e Ben erg bang dat ik een tweede niet aankan of zo, heel stom POOH! Rick kan ook nog niet uit zichzelf zitten hoor, hier alleen tijgeren en sinds een paar dagen proberen op handen en knieen te komen. We hebben nu zo'n mat gekocht met straten erop, die ligt stevig en kan hij oefenen. De vloer is te glad denken wij
Soofje toch, wat lastig! En ookwel begrijpelijk hoor, tis niet een lichtzinnige keuze die je maakt... Wat vervelend dat het niet spontaan kan he? Dan is er niet zo'n druk als wanneer je hormoontjes moet nemen en moet "plannen" enzo...
Daffie; wat goed dat jullie al zo snel weer met ICSI kunnen beginnen! kan me voorstellen dat het anders voelt dit keer "nu de druk eraf is" Leuk dat je met myrthe al lekker kunt gaan fietsen, maar nog best wel koud lijkt me! Ik kan ook het fietsstoeltje van mijn schoonzus krijgen, binnenkort maar eens monteren en op pad met Smurf! Timon: oempf, niet fijn als je zoveel last hebt van je ongi! gelukkig heb ik de laatste tijd nooit meer krampen. Eerder wel (dus misschien is het wel helemaal geen goed teken dat ik dat niet meer heb, hahaha) Pooh: wat leuk dat jens al ba voor "bal" zegt! Knap dat ze al zoveel woorden herkennen he?! En wat heeft Jens al veel tandjes! Hier geen tandjes, weinig haar, dus nog steeds een echt baby-koppie Al reactie op de mail aan je vriendin gehad? smurf is ook al zo'n tijd aan het snotteren, net als Jens. Tot maandag flipte hij als ik maar met een zakdoek of neusspray in de buurt kwam, nu eineens vindt hij het helemaal prima Snap er niks van. Hij gaat al wel een maand of twee vanuit buikligging zitten en weer terug. Kreeg hij begin januari ineens in de gaten en had er zo'n lol in dat hij het de hele dag door bleef doen. Kruipen met zijn buik van de grond doet hij pas sinds woensdag, kleine stukjes hoor! Ben het al wel een tijdje aan het voor doen (Buren zullen wel denken... ) Volgens mij heeft elk kind zo zijn eigen volgorde. Heppie: zat ook te denken of die patient de nederlandstalige brief misschien niet begrepen had. aan de andere kant... stel je leest dit: ЉИЏ ІДД Щк офю єѕ 11-03-2010 8:30 Щєю ю ѕф Іф фѕо кЩ ДД ЉЏγ dan zou jij toch ook denken, mmm, het is vast 11 maart om half negen! Afijn, later kwam hij dus wel, maar zei dat hij de weg was kwijtgeraakt (en er zodoende twee en half uur over had gedaan terwijl het maar een paar kilometer is, tja... alles kan..) Helpt de gemberthee? Paint: bijzonder verhaal van dat medium! Ik moet zeggen dat ik na het overlijden van mijn vader ook wel eens heb zitten denken of ik zoiets nou eens zou willen doen. Ik denk echt dat er wel meer is tussen hemel en aarde, maar er lopen ook weer zoveel oplichters rond, dat ik ook geen idee heb naar wie ik zou moeten gaan (Heb bijv ook geen hele hoge pet op van Char) Lijkt me wel emotioneel zeg! ben benieuwd wat een prive reading jullie oplevert! MB: oei, als ik jou man was geweest had ik ook liever een paar cent meer uitgegeven voor een twee-kamerappartement. Best moeilijk om 24 uur per dag met iemand opgescheept te zitten. Ik zou dat met mijn moeder bijvoorbeeld echt niet volhouden, al is het een schat van een mens! Heb je nog leuke dingen geshopt met schoonmama? Miepie: L. is wel een echt bikkeltje dat ze geen kik heeft gegeven bij haar tandjes! En inderdaad erg snel met alles. ik geloof dat Smurf hier nu toch gaat kruipen, sinds gister steeds kleine stukjes, maar als 'ie opgewonden is en snel wil, laat hij zich plat neervallen en tijgert als een speer ergens naartoe. wat grappig dat je kennelijk zo angstwekkend bent voor je schoonfamilie Gelukkig zijn wij niet bang voor je! Mieke; inderdaad onbeschoft van zo'n patient. En inderdaad, wil niet discrimineren, maar gebeurt toch wel erg vaak dat zo iemand te laat is. Overigens kwam hij 50 minuten te laat alsnog en had ik dus geen tijd meer voor hem. Maar om dat uitgelegd te krijgen en te vertellen dat hij dan maar een nieuwe afspraak moest maken, moest ik wel de tolkentelefoon erbij nemen, zodat ik alsnog een half uur uitliep in mijn spreekuur! GRRR! Zit ook te twijfelen wanneer ik met Smurf naar de kapper ga. Zijn haar is nog heel dun, maar wordt wel langer en staat een beetje maf opzij bij zijn oortjes en in zijn nek. geloof dat ik eerst nog maar eens zelf met de schaar aan de slag ga, want zoveel haar is het nou ook weer niet! Miel; mmm, klinkt inderdaad niet alsof je op CD13 een eisprong hebt gehad! Tempen om een beetje idee te krijgen zou misschien inderdaad niet zo gek zijn! Brigit: wanneer viel je eisprong dan (met ovulatietesten en zo) want als de periode na je eisprong te kort is, zou dat wel een goede verklaring zijn waarom je ondanks ovulaties toch niet zwanger wordt. Soof: moeilijk he?! Het blijft toch een enorme beslissing! Ik zat afgelopen maand met een heel dubbel gevoel. Ergens enorm opgelucht toen ik ongesteld werd (want twijfel soms ook wel of ik echt nu al wel weer wil) aan de andere kant ben ik bang dat we ons niet meer kunnen permiteren te wachten, dus vond het ook wel weer heel jammer. (Juist omdat we dit keer het klussen zo goed getimed hadden, daar zijn wij namelijk niet zo heel goed in, klussen op commando) Gelukkig is het bijna weekend. Heb me echt de pleures gewerkt en neem even een kwartiertje pauze (lekker even internetten ) Morgenochtend weer babyzwemmen, heb ik echt zin in! Intussen toch ook wel weer een beetje de dagen aan het aftellen tot de volgende afspraak bij de gyn, want wil zo graag weten waar we nu aan toe zijn. Heb mijn man nog niet verteld dat hij er wel rekening mee moet houden dat ze hem ook gaan onderzoeken en dat hij een kwakje in zal moeten leveren. denk dat hij daar namelijk nu al tegenop zou gaan zien, hahaha.
Wanna: Mijn eisprong was op dag 10 en 10 dagen later werd ik ongesteld. Andere keren had ik eisprong rond dag 11 a 13 en werd ik ongi na 21 a 23 dagen. Echt bij gehouden heb ik het niet, dus weet het niet precies. Nu de laatste cyclus was eigenlijk de 1e keer dat ik het heb genoteerd. Gelukkig mogen we volgende week vrijdag al, ik ben alleen bang voor een teleurstelling. Dat hij zegt dat we nog moeten aanmodderen ofzo.
Hmm als ik dit zo zie staan dan zie je duidelijk dat er maar 10 dagen zit tussen eisprong en menstruatie, weer iets om aan te geven bij gyn
Winkelen met schoonma was best gezellig, al heb ik nog nooit in zo'n hoog tempo zoveel winkels van binnen gezien. Ze kon geen genoeg krijgen van de babywinkels, en wilde ze allemaal zien voordat ze iets ging kopen. Maar ben wel enorm verwend, heb een wipstoel van haar gekregen en een aerosleep+ 2 bijhorende hoeslakens! Ga nu even bankhangen en op tijd naar bed, ben doodop na zo'n middagje met schoonmoeder.
mb, dat zijn toch hele nuttige dingen en niet smaak gebonden waarbij je moest zeggen.... hmmmm dat vind ik niet zo mooi Lief hoor. Timon, kan me heel goed voorstellen dat je ook zo graag wilt. 18 maart is al heeeeel snel, maar ja dan nog het traject daarna he. Maar jullie komen er ook echt hoor, wellicht dit jaar nog super mooi zwanger.
MB, wat fijn dat jullie zo zijn verwend. Maar jeee, je moet nu wel met de pootjes hoog. Volgens mij heb ik een hoop nieuwe tandjes voorbij zien komen. Van harte, mama's! Daffie, fijn dat jullie in april al met het korte schema mogen beginnen. Wat houdt het onderzoek in? De week mag nu wel sneller gaan, want ik wil ook beginnen. Iemand weleens gehoord van nog steeds jeukende tepels terwijl je ongi bijna voorbij is? Normaal is dit met het begin van de ongi over, nu dus niet.