Timon; lieve schat, ik snap zo goed dat je ook wilt....hoop ook echt dat jullie snel mogen beginnen na de afspraak!! En de 18e is al bijna Het onderzoek is gericht om te kijken of het uitmaakt op welke dag je begint te spuiten met GNRHantagonist (houdt je eigen eisprong tegen). Dit gebeurt normaal gesproken op dag 6 van je cyclus, maar ze willen onderzoeken of als je eerder begint de kwaliteit/hoeveelheid eitjes hetzelfde blijft of misschien de kansen verhoogd. Dan wordt geloot of je op dag 6 of dag 2 begint. Ik moet nu op CD2 beginnen met beide spuiten en af en toe bloed prikken. De behandeling is verder gewoon hetzelfde met echo's enzo. Ik had de mazzel dat er in week 14 nog plek was en we dus meteen de volgende cyclus kunnen beginnen. Hoop echt dat dit voor jullie ook weggelegd is, maar als je het lange schema krijgt, zal je eerst aan de pil moeten. Dit heb ik bij de behandeling voor Myrthe ook gehad en was wel succesvol Brigit; bij Myrthe was het de 1ste ICS poging raak. Dit was wel na 3 IUI's en 1 x IVF zonder bevruchting.... De gynaecoloog geeft ons wel een goede kans, omdat de 1ste ICSI meteen resulteerde in een goed zwangerschap, maar het kan ook zo anders lopen natuurlijk. We gaan gewoon weer heel hard hopen en positief denken!
Soof: Jeetje kan mij heeel goed voorstellen dat op kommando vrijen het helemaal blokkeerd!! Maar soof er zijn zoveel mensen die het met 2 kindjes redden, waarom zou het jou niet lukken?! Wanna: Veel plezier met baby zwemmen! MB: Jeetje zit je mannetje onder de muggen bulten, dat is niet fijn, Heerlijk hoor dat julie nou contact hebben via de laptop. mooie uitvinding he Ze hebben er wel van geleerd neem ik aan, de volgende keer nemen ze ieder een eigen kamer Timon: Ik duim voor je dat je heel snel mag beginnen!! Over een paar daagjes mag je naar de gyn, die tijd heb je iig weer overwonnen. Wat gaat de tijd langszaam als je daar op wacht he!!? Het moet dit jaar gewoon raak zijn!! Daffie: Klinkt ingewikkeld dat icsi, maar geweldig dat het bestaat!! Ik hoop voor jullie dat het snel raak is!!
Morgen meiden! Daffie, gelukkig nu de korte behandeling. Het is zo vreemd dat je zwanger wil worden en als je dan weer -zij het tijdelijk- aan de pil moet. Een vriendin van me had dat ook (endometriose) en die vond dat zo tegenstrijdig! Wel is ze inmiddels moeder van een tweeling... MB: wat ben je verwend, heerlijk! Hoe ging het met de verschillen in smaak? Voor al mijn vrienden een paar nieuwe pics!
MIEPIE! Wat een geweldige foto's het is ook echt een mooi meisje! Maar ze is echt snel hoor, Rick zit pas sinds een paar weken zelf in zijn badje. Die zonnebril is wel heel erg stoer 8) BRIGIT! Thanx voor je lieve woorden, het is ook zo. Ik moet niet zo negatief zijn, maar daar heb ik weleens last van. Maar euh, gisteravond is het klussen toch nog gelukt! DAFFIE! Jee het is nog een heel traject zeg, ik hoop dat alles voorspoedig gaat. TIMON! Ook voor jou hoop ik dat je snel aan de beurt bent. Wat is het toch jammer dat er "zoveel" vrouwen zijn die zoveel moeten ondergaan om moeder te worden!! KNUFFELS VOOR ALLEMAAL Ik ben weer aan het werk.... heb het effe helemaal gehad hier. Het breekt me zo op dat ik altijd alleen aan het werk ben. GRRRRRRRRRRR Gelukkig heb ik jullie
Soof, hopelijk kom je de dag een beetje door!!!! Enne, vervelend dat het 'verplicht' klussen niet lekker ging! En we kunnen het best aan hoor een 2e kindje. Ik vond het ook best engig, maar ja je past je wel weer aan als het geboren is. Dat heb je tenslotte ook bij Rick moeten doen. En dat was natuurlijk ook in eerste instantie spannend en wist je niet wat je te wachten stond. Miepie, super leuke foto's van jullie kleine meisje.
@soof, dat gevoel herken ik wel hoor. Ik kan Jens nu prima aan,m aar wel met voldoende support van man en mn moeder 1 dag in de week. Wij zijn er dan ook nog niet over uit, een tweede of niet. @all, Jens trekt zich nu goed op in de box en stapt langs de rand rondjes in de box. Hij vindt zichzelf helemaal "the bomb"!!! Nog 1 week en hij wordt 1!! SLIK!
MIEKE! Ja dat is ook wel weer zo ik zal het allemaal wel kunnen en ik herken dit ook van toen we voor Rick gingen. Toen was ik ook zo onzeker........ POOH! Ja het gaat snel he, nog 1 weekje! Ik nog 21/2 week! Ik heb er wel zin in hoor, vind het zo'n leuke mijlpaal. Meer voor ons als voor Rick, maar ja En ja jij hebt ook die support hard nodig..... ikke ook hoor. Het is natuurlijk ook zo dat ik wat rust bij mezelf probeer te vinden nu met die therapie en ik ontdekt heb dat dat nog niet zo eenvoudig is Maar ik kan het!!!!!!!!!!! Ik heb me zojuist aangemeld bij de tennisvereniging hier, mijn oude sport weer oppakken is denk ik heel erg goed voor mij! Daarnaast ga ik ook zwemmen, puur om mijn spieren te versterken. Dat zal veel schelen in de rugpijn! Nou ik ga maar wat nuttigs doen geloof ik, heb nog niks gedaan
Soof, wanneer je ervoor kiest om voor nog een kindje te gaan, dan leef je al in het nu met de 'nieuwe' baby. Of juist in het 'straks' met Rick er bij zoals hij nu is en de zorg die hij nu vraagt. Maar vergeet niet dat Rick dan alweer (ruim) 9 maanden ouder is en weer een stukje zelfstandiger is. Snap je wat ik bedoel? Dat vergat ik ook en daardoor benauwde het mij ook hoor. Helemaal toen het in 1x raak was. Pooh, waar blijft de tijd he, het gaat zo snel.
wat mieke zegt is ook waar. Ach, we zijn er nog niet over uit. En ik heb nog wat tijd, word dit jaar 35. Ik moet ook nodig weer wat gaan sporten. Ik weet alleen niet waar ik de tijd vandaan moet halen.... ' avonds ben ik gewoon op en val om 2130 in slaap op de bank. Ik weet dat het moet en dat sport weer energie geeft...maar maar maar maar, altijd excuses!
MIEKE! Ja ik begrijp wat je bedoelt, en dat is ook zo. Hij is dan alweer zelfstandiger natuurlijk. Het ligt ook meer aan mijn hersenpan hoor, ik zou willen dat die eens wat rustiger werd en ik weer mezelf ben. Dat ben ik vaak wel, maar soms zit ik effe in een dippie En dat komt ook omdat ik op mijn werk nu niet blij ben en dat is manlief ook niet. Maar ja financieel is het niet verantwoord om nu maar effe allebij te switchen zeker niet in deze tijd. Dus ik maak me ook wel zorgen om vanalles en nog wat..... we hebben het financieel prima hoor, maar om de een of andere manier is het niet genoeg om de leuke extra's te kunnen doen. Dat is inherrent aan ons toeristische vak, zoals gezegd het is een betaalde hobby Ik ben jaren terug ook om die rede eruit gestapt. Ik kan als vrouw ook secretarieel werk doen en dat verdient gewoon veel meer! Om een voorbeeld te stellen, op mijn vorige baan als secretaresse verdiende ik met 4 1/2 dag werken 900,00 meer als hier met 4 dgn werken Dat is een smak geld die we wel konden missen, maar nu met Rick erbij en nog 1 dag minder werken heb ik nog minder salaris en wordt het wat krapper. Tja en een tweede wil je ook geven wat de eerste krijgt en hij moet ook naar het KDV wat $%#^%$#^&^teveel geld kost naar mijn idee. En de maatschappij helpt ook niet echt om moeders wat beter de ruimte te geven bla bla bla bla bla Zoals ik laatst al schreef ik weet ook niet meer wat ik wil........ ja dat weet ik wel maar ik zou niet weten hoe. Ik zou heel graag eigen baas zijn. Een winkel zou ik super leuk vinden, maar NL is al zo verzadigd en ik ben niet de meest creatieve om iets nieuws te verzinnen. En dat is ook alleen maar weggelegd als je de zekerheid hebt van voldoende inkomen........... pfff En ik kan zo goed leren, waar is het mis gegaan Sorry voor het gezeur hoor, ben toch zo blij met jullie
Jij hebt precies hetzelfde als ik. Jij bent ook het spoor bijster geweest en ik weet zeker dat je therapeut jou ook heeft gezegd dat je moet gaan sporten! Waar of niet? En ja ze hebben gelijk en ik heb ook steeds dat excuus en al jaren zeg ik dat ik het te duur vind. Maar nu ga ik ervoor, ik weet dat ik het leuk vind en ik weet ook dat het mij goed zal doen! Financieel moet het lukken, de contributie valt hierwel mee zag ik net! Nog effe een andere vraag aan jou, jij slikt medicatie of niet? Tegen die lastige hersenpan bedoel ik dan he! Heb jij enig idee of er homeopatisch ook iets is wat werkt........
Soof, ik ken dat gevoel wel een beetje hoor! Hier had ik ook mijn twijfels om financiele redenen en de dingen die je wilt blijven doen. Maar gezien mijn leeftijd (word morgen 38) hebben we niet nog even om te gaan zitten twijfelen. En we leven nu en het leven van en met je kind(eren) is nog zo lang dat we dachten, we zien wel. Als we het nu niet doen om zulke redenen en straks spijt gaan krijgen is het te laat. De situatie wonen/financieel etc. kan over 5 of 10 jaar wel heel anders zijn. Maar ook daarin kun je je aanpassen. Er is altijd wel een oplossing te vinden. Een extra baantje er bij, oma's inschakelen (voor jullie iets moeilijker), wat zuiniger leven. Vakantie beperken en er zijn zoveel gezinnen met kinderen die het veel minder breed hebben dan wij en die redden het ook.
@soof ik slik al 11 jara Remeron, antidepressiva. Ik de het daar goed op, maar moet goed op mezelf letten. Niet teveel en te laat naar bed en ik kan heel slecht tegen stress...en ik ben een regel-muts. Ik hou niet van onverwachte dingen. Ik heb 5 jaar therapie gehad tot 2002 en heb veel geleerd. Iets homeopathisch, ja Sint janskruid, maar daar moet je voorzichtig mee zijn met medicatie en ik zou er niet zwanger mee willen worden. Jammer dat we niet dichter bij elkaar wonen, konden we samen sporten! Wij hebben een crosstrainer op zolder, een bankje en verschillende gewichten, dus ik zou genoeg daar kunnen doen, maar zelfs daar ben ik te lui voor. Kan iemand me een schop onder mn kont geven? Geld, tjsa, wij zijn ook beide een dag minder gaan werken toen Jens kwam, ik werk er 3 en mn vriend 4. En Jens kost ook geld ja. We sparen wel, maar minder dan voorheen. Wat we voorheen "gewoon kochten" moeten we nu over na denken en kijken, hebben we het ECHT nodig? We hebben nu mazzel dat mn moeder een donatie doet en we daar heel wat van laten doen, nieuwe vloer, lamellen, de tuin en ik ga een nieuwe fiets kopen. 2 jaar geleden heb ik een grote erfenis gehad( 2jaar salarissen) van een oud tante van mij. Dat staat nog steeds op mn rekening... Maar mensen vergeten wel dat die eigenlijk bedoelt was voor mn vader en doordat hij niet meer leeft heb ik dat geld gehad. Nou geef mij mn vader maar terug, dan mag je dat geld houden! Geld doet mij verder weinig, ja je hebt het nodig, maar de geld status boeit me niet. Mn zus is getrouwd met een rijke oude vent en die kan niet eens meer normaal met mensen om gaan door al dat geld. Dus of het nou gelukkig maakt..... Ik heb meer respect voor mensen die het zelf gemaakt hebben dan voor diegene die met het geld van een ander lopen te pochen en er niets voor doen.
POOH! Ik zou ook nooit zelf experimenteren hoor, ik ken een homeopaat. Misschien moet ik die eens benaderen. Geld, ja het maakt een mens niet gelukkig. Ik weet er alles van. Mijn moeder heeft lang geleefd met een rijke oudere man (en wij woonden daar vanzelfsprekend ook ) maar ik heb ook van dichtbij meegemaakt dat geld niet gelukkig maakt. Eerder ongelukkig! Net wat je zegt, liever je vader dan zoveel geld! Ik had toen die erfenis van mijn moeder, heb toen ook gedacht dat ik liever een leuke moeder had gehad dan nu al dat geld. We hebben er onze lening mee kunnen aflosse, dat was fijn. Scheelt een last op de schouders, die ik overigens nooit meer wil Ik wil je best een schop onder je kont verkopen, maar of dat helpt...... Manlief heeft ook gewichten op zolder, maar dat is niks voor mij. Daar heb ik ook niet het doorzettingsvermogen voor en ook vind ik dat saai. Daarom lekker aan de tennis! Lekker mijn agressie op die bal afreageren! Heb je nog iets van je vriendin gehoord? GROETJES SOPHIA
nee, niets meer gehoord nadat ik schreef dat de deur hier altijd open staat en we hopen dat ze zelf het kado volgende week aan Jens komt geven. Ik laat het voorlopig zo. De bal lig nu bij haar.
Hier een happy mama! We hebben net een mama fiets gekocht voor mij! Een vrolijke rode, inclusief voor en achterzitjes en tassen! Ben er helemaal happy mee!
Das nog eens een leuk kadootje pooh, en rood , die zie je niet gauw over het hoofd in ieder geval. Van het weekend werken. ( in de zorg) Het halve verpleeghuis en personeel is aan het overgeven en aan de diarree. Gaat heerlijk rond. Zelf ben ik al een paar dagen enorm aan het snotteren en zere keel. Hopelijk blijft me de rest bespaard, maar ja het is wel behoorlijk besmettelijk.
Goed om te lezen dat ik niet de enige ben die zich afvraagt hoe het financieel zal gaan. Ik werk in de zorg, ook dat is een betaalde hobby en mijn vriend heeft ook geen topsalaris. Met zijn 2-tjes hebben we een prima leven, maar moeten wel nadenken over dure aankopen, kunnen niet alles zomaar aanschaffen. Als de kleine er eenmaal is zal het nog iets krapper worden. Om die reden durf ik ook nog niet minder te gaan werken, ik kom na mijn verlof voor hetzelfde aantal uren weer terug. En dat voelt heel tegenstrijdig, ik zou heel graag 60% ofzo gaan werken (is ongeveer 22 uur per week), maar ben er dan bang voor dat we het financieel niet gaan trekken. Lastig hoor, want waar kies ik voor: minder te besteden, maar wel vaker bij mijn kleine meid, of meer te besteden, maar daardoor minder thuis bij mijn klientje (met alle bijkomende stressfactoren, zoals oppas regelen). Maar misschien moet ik het maar gewoon ervaren, en dan pas een keus maken....... Sporten: ik voel me zo suf sinds ik alleen nog maar zw. yoga doe, daar wordt je niet echt moe van. Ik wil dus ook gaan zwemmen, maar ik kan me er niet toe zetten. Ik weet dat het beter is als ook iets conditioneels ga doen, dan ben ik na mijn bevalling hopelijk sneller weer op been. Maar waar haal ik de puf vandaan?????? Pooh, leuk, een mama-fiets!!!!! Laat de lente maar beginnen, lekker fietsen met jens. Daffie, dat maakt het wel extra spannend, aangezien de gyn optimistisch is en het de vorige keer in 1x raak was. Dat ga je toch heel erg hopen dat het nu weer zo mag gaan. Wat uiteraard ook geweldig zal zijn! Oja, en 4 april is een heeeeele goede startdatum (dan ben ik namelijk jarig) Miep, hahaha, ik moest zo lachen om je verhaal over je "bange" schoonfamilie. Mijn schoonmoeder is helaas niet bang voor mij, ze heeft meer de neiging mij dingen op te dringen die ik niet wil. Is heel vermoeiend. Zo was ze helemaal weg van een wipstoeltje met allerlei geluidjes/lichtjes/kleurtjes....ik werd al hyper als ik ernaar keek. Maar dan neemt ze geen genoegen met "nee", ik moet dan echt l*llen als brugman om haar ervan te overtuigen dat het afschuwelijk is. Maar uiteindelijk krijg ik wel mijn zin hoor, maar het duurt even voordat ze daaraan toegeeft. All, vandaag met mijn moeder stof gekocht voor gordijnen, een boxkleed en een dekentje. Ben er helemaal blij mee. Ze kwam zelf met het idee om een dekentje voor in de kinderwagen te maken, dat wordt heel schattig. Vind het zo leuk om zelf iets te maken, dat je dan iets hebt wat niet in de winkel te koop is. Ook een luiertas aangeschaft, van mix-mama's (gemaakt van dat plastic bloemenzeil, in knalroze), die krijg ik met mijn verjaardag. Dus ook door mijn moeder ben ik verwend! Vanavond doe ik helemaal NIETS, heerlijk!
@mb02, jij hebt nu een goed excuus om te lui te zijn om te sporten! hahaha, wij niet meer Leuk dat je zo verwent bent!! Mijn moeder is ook een crea-bea. Heeft Jens gordijnen gemaakt en van de stof die over was 2 kussentjes voor in de schommelstoel!