30-plussers en zwanger worden (deel 4)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mieke8, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    Mieke, gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!!!!

2. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Mieke: Gefeliciteerd met je verjaardag!! Hele fijn dag. Ga je het nog vieren?

Pooh: Leuk zeg nu kan je lekker gaan fietsen met jens, heerlijk en de voorjaar komt er aan. Goeie timing!!!:)

Paint: Dat wordt heel vaak je handen wassen vandaag!! Erg hoor als zoveel mensen het hebben, het is ook zo besmettelijk. Ik hoop dat het jou bespaard blijft!!!

MB: Heerlijk zo'n kreatieve moeder!! Dat is echt heel erg leuk dat je dan iets hebt wat niemand anders heeft!! Echt super. Ik weet dat ik het zelf ook kan, was er vroeger goed in. Misschien dat ik het ook wel weer eens op ga pakken als ik zwanger ben, ga ik ook mijn eigen kleedjes maken. Kleedje moet lukken toch, ehhh het is echt wel ff denken 10 jaar geleden dat ik iets gemaakt heb. Maar het lijkt mij wel helemaal super!!

Wij maken ons ook wel zorgen over de financien, vooral manlief. Maar ja we weten niet wat we over een paar jaar te besteden hebben, niemand weet wat de beste tijd is. Wij hebben het ook wel goed en moeten ook goed nadenken wat we kopen en er voor sparen. Maar dat maakt het leuk, zo waardeer je het veel meer. Als er een baby bij komt zullen we minder kunnen uitgeven, nou ja jammer dan :D
    Ik zit er wel aan te denken om zo'n spaarrekening te openen waar het bedrag iets van 10 jaar vast blijft staan. Voor ons pensioen enz, want dat is ook iets wat onzeker is, we betalen er elke maand voor maar het is nog maar afwachten of we het ook echt krijgen als we met pensioen gaan. Ook voor het kindje gaan we dan een rekening openen, voor de studie ed. Dus op die manier proberen wij de toekomst van ons en onze kinderen wat makkelijker te maken. Ben er alleen nog niet uit welk bedrag we dan elke maand gaan sparen, daar ga ik nog eens goed over na denken

3. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Goeiemorgen!
    Dank voor de felicitaties. Ben al aan het bakken geslagen, cake, appeltaart en brownies :p
    Verwacht ongeveer 10 man in de middag pas.

Jullie ook een fijne dag.

4. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Mieke, gefeliciteerd!
    (kan je ervan genieten vandaag? Hopelijk veel plezier!)

MB, een kleinkind geeft onvermoede macht, moehahaha! Misschien zelfs bij jou aanwezige schoonmoeder, hihi. Jouw schoonmoeder klinkt als iemand tegen wie je niet moet uitleggen dat je iets niet wil, maar gewoon moet zeggen: nee, dat vind ik niet mooi. Of: nee, dat is niet mijn smaak. Klaar. Ik doe dat dus ook bij mijn schoonouders en die zijn engels en dat dus absoluut niet gewend en daarom zijn ze ook een beetje 'bang' voor me. Ik ben te eerlijk, te direct voor ze. En echt, ik ben helemaal niet zo heel erg Hollands direct hoor! Maar als ik niet duidelijk tegen ze ben, dan walsen ze met al hun goede bedoelingen zo over ons heen.
    Wat leuk dat je geslaagd bent en dat je moeder zulke leuke ideeën heeft EN ze uit kan voeren! Wij hebben toen stof gekocht bij de Laura Asshole (echt heel schattig) en mijn moeder heeft daarvan ook gordijntjes gemaakt, zo leuk! En mijn schoonmoeder heeft een ontzettend leuk klein quiltje gemaakt die we in de box gebruiken (al hebben we een ronde box, hihi)

Ik lees dat veel mensen zich zorgen maken over hun finacieën... Vergeet niet dat je straks ook veel voordelen hebt als ouders, bij de belastingdienst. Zo krijg ik een aardig bedrag per maand omdat ik een werkende moeder ben, krijgen we toeslag voor het kdv en zo nog een paar dingen. En natuurlijk kost een kleintje ook best wat geld, dat is zeker zo. Maar ik geef met alle liefde mijn laatste centjes uit aan kleertjes voor haar, haha! :D Wij verdienen trouwens ook prima hoor, daar niet van, vooral samen. Maar ik heb juist het idee dat onze financieën voor het eerst sinds ons samenzijn op orde zijn. Dat is voor ons het voordeel van een kindje: beter georganiseerd!

5. Heppie

Heppie Bekend lid

19 jul 2009
    761
    0
    0
    Noord-Holland
    Hallo allemaal, ik meld me weer even, ik heb meegelezen maar even niet zoveel puf om te reageren.
    Mieke, gefeliciteerd met je verjaardag!

6. MIEPIE! toeslag omdat je een werkende moeder bent, je bent ambtenaar en dat is jouw voordeel :p ik krijg die toeslag niet hoor! Alleen normale kinderbijslag en voor het kdv, maar dat kost nog steeds ook geld!;)

MB! jij gaat nu niks aan je conditie doen, dat komt straks wel...

MIEKE! gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

7. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
  8. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Huh, Soof, ik dacht dat dat voor iedereen gold, die toeslag/voordeel? Of is het een ander soort voordeel? Euh... mijn vent doet hier de belasting en die heeft dit voor mij weten te fixen maar ik weet ook niet precies hoe en wat, ik krijg iig een bedrag op mijn rekening per maand. En idd, wij krijgen niet veel toeslag voor kdv, maar dat is omdat we veel verdienen, dus wij krijgen maar 1/3 in totaal terug van de belastingdienst.

O trouwens, nog dankjewel voor je compliment over onze Mini... :D :trotsemoticon: Ik vind haar ook prachtig maar ja, dat vinden alle moeders van hun kind en das maar goed ook. Alhoewel we altijd veel bijkijks hebben met haar hoor, mensen vinden haar bijzonder leuk en interessant met die open blik,

9. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Mooie fiets Pooh!!! leuk ook rood.
    Ik heb een hippe witte Batavus Mambo de Luxe.
    Zo fijn zo'n heerlijke fiets.

Ja hoor het is mijn dag vandaag, dus ik ga volop genieten :D

10. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Jij bent ook een lieverd.

Als het allemaal 'tegenzit' en wij pas in mei met ICSI mogen beginnen dan heb ik waarschijnlijk dikke pech door die verbouwing. Of helpen ze ons elders in het zh verder?

11. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ik lees hier veel over zorgen over financieën. Wij maken ons er maar niet te druk om. Manlief verdient genoeg voor de vast lasten en ik de rest. Dat ik nu in de winkel werk kan door zijn baan. Nu heeft hij het minder naar zijn zin en wil stiekem steeds meer een andere baan. Allen is die nog niet te vinden.
    Ik heb altijd geleerd te sparen en dat heeft nu geresulteerd in een nieuwe motor van manlief. Een blijer groot kind kunnen we nu niet in huis hebben.:p Ojawel... als ik zwanger ben!:D

Mieke, van harte met je verjaardag!

12. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Hebben jullie hier weleens van gehoord? Bij mij begonnen de tepels enorm te jeuken in de week voor mijn NOD (8 maart) en vandaag is het pas over, net als mijn ongi. Deze keer heftige krampen gehad (zoals vroeger), maar eigenlijk weinig stolsels.
    Voordat we gisteren bij de film zaten heb ik een paracetamol ingenomen tegen de heftige koppijn. Dat is ook niet normaal. Vandaag nergens last van. Hoezo bizar?

13. mb02

mb02 Bekend lid

Timon, ik heb nog nooit last gehad van jeukende tepels, geen idee waar dat vandaan kan komen. Wel erg vervelend, zo'n ongi met krampen/ koppijn/jeuk:(.

Mieke, van harte! Heb je nog wat leuks gehad van je mannen?

Miep, ik ben ook duidelijk tegen mijn schoonmoeder, maar ze is echt heel erg hardleers;). Maar denk eerlijk gezegd dat het ook komt doordat ze zelf geen (pittige) dochter heeft. Ze heeft haar 2 zoons heel lang kunnen betuttelen, die vonden alles best (voorbeeld: mijn vriend is jarenlang door zijn moeder gekleed, totdat hij er op de middelbare school achter kwam dat zijn kleding toch niet zo hip was;)). Ook mijn schoonvader is een goedzak, vind meestal alles wel goed. Dus ze is niet echt tegenspraak gewend. Aan mij dus de schone taak om daar wat verandering in te brengen:D

All, kan het kloppen dat mijn baarmoeder nu heel hoog zit? Ik kan op het moment bijna niet meer normaal zitten, dan krijg ik zo'n druk op mijn maag/ ribben. Dus ik hang nu zo'n beetje op een stoel/bank, dan is het wel te doen. En ik ben nu ook zo snel buiten adem, alsof ook mijn longen in de verdrukking zitten. Iemand die het herkent????

Verder ben ik blij dat het weekend er weer bijna opzit. Ik vind weekend zonder mijn vriend echt vreselijk, ik mis hem enorm. Ik mis het om even lekker te knuffelen en te kletsen, gewoon zijn aanwezigheid. Zal blij zijn als het volgende week zondag is, en ik hem weer vast kan houden.....:(

14. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @mb02, heel herkenbaar...wordt alleen nog maar erger!!! ;)

@timon, sorry geen idee, nooit last van gehad.

@all, net Jens met 38.7 uit bed gehaald. Laten we hopen dat het alleen maar komt van die tandjes. Nummer 7 zie ik bijna door komen en hij zit nonstop met zijn vingers in zijn mond.

15. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Sjezus, ben ik weer een apart geval.:(:p

16. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    goedemorgen dames!! :)
    Hier is tandje nummer 7 een feit. Gisteren had hij verhoging, 38.7. Hopelijk was het alleen daar van!
    Ondertussen hoest ik de longen uit mijn lijf, vast zittend slijm....waar dat nou opeens vandaan komt....????

Mieke, hoe was je verjaardag? Heb je er een beetje van kunnen genieten? Weet iedereen van je miskraam af? Ik hoop dat het toch een fijne dag was!

Ik wacht op de mannen die de vloer en ramen op komen meten. Verder weet ik nog niet was gaan doen. Eerst maar eens kijken hoe Jens is vandaag! Tot nu toe wel vrolijk!

17. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Goeiemorgen!!!

Pooh, hier gisteravond ook koorts, 38.6. En hij heeft ook al sinds 2 dagen dunne poepluiers en pijnlijke billetjes, zo sneu. Doet echt zo'n zeer. Dus ik denk ook tandjes, maar kan nog niets vinden. :( Koorts was vanmorgen wel weer weg, dus hij is gewoon naar het kdv.

Verjaardag was heel gezellig. Iedereen wist er van, even over gehad daarna niet meer. Heb leuke en lekkere dingen gekregen. Van vriendlief een zelf geknutseld kartonnen reistasje met daarin 3 envelopjes, kleed/zakgeld, geld voor een etentje en geld voor een souvenirtje voor papa en Boaz :D (voor Rome). Verder lekkere dingen van Rituals, ben ik verzot op en een cadeaubon van Ici Paris, altijd welkom. En nog wat geld, ga ik ook apart houden voor Rome. Heb daar zo'n zin in.

Boaz kan zichzelf nu voortbewegen in zijn loopwagen, zo schattig om te zien. Hij glimt dan helemaal van trots, welliswaar met 2 beentjes tegelijk, maar o zo leuk.

18. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    #1458 poohbear226, 15 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2010
    lief!!!! Mieke!!

Jens trekt zich nu goed op in de box en hij liep net twee rondjes door de box langs de rand! Nog wel een beetje zwalkend, maar helemaal zelf!!!:D

19. POOH! Wat leuk dat hij dat al doet! Rick is druk aan het oefenen om te gaan kruipen en ik denk van buik naar zit. HIj slaapt ook onrustig, volgens mij is hij aan het oefenen!

MIEKE! Fijn dat je een leuke dag hebt gehad en wat een heerlijke cadeau's! Ik ben ook gek op rituals!!! Dat ruikt echt heerlijk.

MIEPIE! WIl jij eens aan je man vragen wat hij voor toeslag voor jou heeft losgefutseld. De enige die ik hier kan vinden is voor mij niet goed. Ik verdien teveel :(:p

ALL! Gisteravond hadden we een leuke film opgezet, na 5 min hoor ik een vreemd geluid door de babyfoon. Ikke als een gek naar boven, lag daar onze Rick in een bedje vol kots van boerenkool........... :) was echt heel zielig. Dit is de eerste keer, ik zette hem overeind en hups daar kwamen nog 2 golven. Hebben hem in bad moeten doen en gelijk het hele bed gewassen. Daarna sliep hij weer verder. HEb hem wel om 01.30 uur de fles nog gegeven, hij had honger ;) Nu alles weer oke! We gaan een boterhammetje eten!

LIEFS AAN JULLIE :)

20. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    arme Rick! Zo zielig met die kots, en stinken he?!
    Ik heb net foto's op mn hyves gezet van staande Jens. Kijken of het hier ook lukt, anders moeten jullie maar op mn hyves kijken! ;)

Deel Deze Pagina