@mb02, heb je een medische indicatie om in het ziekenhuis te bevallen? Of wil je het zelf graag? Ik was blij dat ik er was (moest zoiezo hoor), met Jens onverwacht in stuitligging....pffff En kleding, hoeft toch niet perse zwart te zijn. Niet te fleurig, beetje stemmig misschien?
Ha MBo, wat een helden zijn wij he met dat kraampakket Je moet gewoonniet allen willen weten denk ik dan maar Ik wil ook in het zh bevallen. Heb ik al die ellende niet in mijn bed en ik heb ook zoiets van je kan er maar vast zijn. Stel je voor dat je hiervandaan (Leidsche rijn) in de spits naar een ziekenhuis moet. Daar wordt je niet blij van. Vanuit 'mijn' vk-praktijk werken ze eigenlijk niet met het wkz. Daar wordt je alleen naartoe gebracht als het echt niet goed gaat. Ook om de redenen die jij noemt. Ik kan kiezen uit antonius, diak en hofpoort (woerden). Mijn voorkeur is antonius, goed aangeschreven als zh en redelijk makkelijk te bereiken, ook evt via vluchtstrook . En ook voor bezoek makkelijk te bereiken. Dat is bij het diak nl in de spits ook wel eens lastig. Ik ga aankomende woensdag kijken bij het antonius. Maar ja kiezen klinkt leuk, als er geen plek is moet je toch ergens anders naartoe. Werkt jou vk-praktijk niet samen met antonius? Lijkt me voor jou bijna net zo snel als wkz of diak.
Soof, lichamelijk heb ik echt nergens last van gehad! Af en toe een krampje. De gyn heeft mijn bm dus echt heel goed schoon gemaakt. Want ben daarna geen druppel bloed verloren. Simi, leuk he zo'n 3D echo. En volgens mij zijn bijna alle kruimels eigenwijs op zo'n moment mb, nog 2 nachtjes, heerlijk vooruitzicht! Idd zwart hoeft toch niet altijd. Gewoon iets gekleeds. Brigit en Miel, succes vandaag!! Ik ben heel blij dat Boaz uiteindelijk in het vruchtwater gepoept had, daardoor moesten we toch nog halsoverkop naar het ziekenhuis. Wij wilden eigenlijk perse in het ziekenhuis bevallen, maar doordat alles rete snel ging, van begin weeën tot 8 cm ontsluiting, kon dat niet meer. Dus alles was heel snel hier thuis voorbereid en toen konden we weer inpakken. Nou ik had dit niet thuis willen doen hoor. Weeën namen af, had bijna geen kracht meer om te persen en de placenta kwam er niet uit. Niet om jullie nu bang te maken hoor, want iedere bevalling is echt anders.
BEVALLING! Ik heb het geluk gehad dat het een bevalling volgens het boekje thuis was! Ik vond het heerlijk, ik heb 1 1/2 uur met een pasgeboren rick op mijn borstkast gelegen. Toen hij had gehapt en gedronken hebben ze hem gewassen en aangekleed. Ik ben toen ook mezelf gaan wassen en toen heerlijk in bed. Liggen als een koningin met het mooiste geschenk uit de hemel........ zwijmel zwijmel MB! Timon haar man kan bij de fm = follikelmeting zijn! Kijk maar gewoon voor iets gepast qua kleding meid, het gaat erom dat je er bent. Het zal hun echt niks uitmaken wat je aan hebt! En bij mijn moeders begrafenis was ik vrij donker gekleed maar mijn zus juist niet, mijn moeder zei altijd dat het geen trieste bedoeling moest zijn! Fijn dat je mannetje er over 2 dagen weer is!!! MIEKE! Fijn dat dat allemaal is meegevallen dan, dat emotionele krijgt ook zijn plekje wel. Mijn vriendin heeft 8 jaar geleden een mk gehad en op die dag is ze altijd een beetje verdrietig. Ik vergeet het ook nooit meer, want ik kwam even gezellig op de koffie Ik was toen de enige die wist dat ze zwanger was zelfs haar moeder wist het niet maar ze wilde haar blijdschap delen, bij de 3e heeft ze het voor iedereen tot 12 wkn verborgen gehouden.
goeiemiddag! Nou, ik stond vanmorgen binnen 5 minuten weer buiten met een recept voor clomid. Ben zoooooo opgelucht, ik was bang dat ik de gyn eerst nog moest overtuigen om nader onderzoek te doen. Maar nee, hij keek in zijn papieren en zag dat ik de vorige keer ook clomid had gekregen...."zullen we daar dan maar weer mee beginnen?" Dus nu eerst "even" een ongi afwachten en dan kunnen we weer echt aan de bak. Heb me wel voorgenomen om te gaan tempen zodat ik weet of en wanneer mijn ei is geweest. Owja, moeten dan op CD 12 komen voor een FM maar dan zijn we net op vakantie. Gelukkig maakte de gyn daar niet zo'n probleem van (ik was al bang dat we NOG een maand moesten wachten) een hoop gelezen en de helft weer vergeten ben ik bang..... @ brigit hoe is het bij jou gegaan? Ik begrijp dat jij vanmiddag ook nog naar een begrafenis moet....sterkte meis. En nog gecondoleerd natuurlijk. @ bevalling ik riep ook dat ik in het zkh wilde bevallen.....totdat ik een rondleiding kreeg in de verloskamers. Toen ben ik toch nog van gedachten veranderd (ik was ong. 36 wkn toen). En achteraf zooooo blij dat ik thuis kon blijven. Het ging bij mij ook supersnel (2,5 uur vanaf de eerste wee tot de geboorte) dus al had ik naar het zkh gewild, dan hadden we het niet meer gered. Iedereen moet het natuurlijk voor zichzelf weten maar ik vond het heerlijk dat ik vlak na mijn bevalling niet naar de auto hoefde te strompelen, kon gewoon heerlijk in mijn bedje blijven liggen, genieten van dat kleine wurmpie Ennu de "zooi" heb ik eigenlijk helemaal niets van gemerkt. En ook ik heb ik vol bewondering het kraampakket uitgepakt toen......waar heb ik DAT nou voor nodig? TWEE pakken kraamverband? Waar is dat dan goed voor? Hahaha ik kan je vertellen dat ik nog 1 of 2 pakken bij heb moeten kopen....bij mij was mijn 1e menstruatie ook dubbel-kraamverband-waardig
MIELE! Ik heb inderdaad ook niks van de rommel meegekregen, weet wel dat ik tijdens het persen even aan dacht.... oeps mijn bed maar was gerustgesteld omdat ik zag dat ze alles keurig aan het afschermen waren. Ik moet met clomid altijd op dag 10 komen voor de fm. Begin jij ook met 50mg? Ik voel hier heel goed wanneer er een ei zit, enne je gyn zal je bij die fm vertellen wanneer je een moment van samenleveing moet hebben de 1e keer (toen we dus van rick zwanger raakten) zei ze; "kijkt u uw man vanavond even lief aan" nou dat is dus gelukt! Ze kunnen dat precies uitrekenen aan de afmeting van de follikel. Bij mij klopt het altijd precies!
@ sophia wij hadden de vorige keer een vrouwelijke arts, met een soort van "oostbloks" accent. En die zei dus heel pinnig "JE MOET VANDAAG". Was wel gelukt hoor (niet dat we toen zwanger waren), maar bij mijn man bleef maar dat beeld terugkomen van die arts, haha Ja we beginnen weer met 50mg, de vorige keer hadden we 100mg nodig, was het in de 7e clomid-ronde raak.
oei, spuiten heb ik godzijdank nooit hoeven doen.......en mijn duimen draaien dat jij dat deze keer ook niet nodig hebt! zou toch mooi zijn he, een dikke streep op Rick z'n verjaardag
ja dat zou echt fantatsisch zijn, maar ik durf niks te hopen..... Die spuit viel me erg mee, alleen is het springen van je ei dan wel vreselijk pijnlijk. Ik heb alleen maar op de bank gelegen met een kruikje. Onze samenleving was dan ook onder het genot van een paar glaasjes wijn, anders was het niet te harden van de pijn
...en dat rijmt ook nog ik duim voor je! trouwens......volgens mij had de mama van Thom vandaag haar NOD????
Simi; ik ben bevallen in het Antonius ziekenhuis. Werk er ook zelf (andere afdeling hoor) en woon in de buurt, dus hoefde niet te kiezen. Het is mij heel goed bevallen. Mooie ruime kamers, prima verzorging en meidsche expertise. Myrthe had in het vruchtwater gepoept en dus moesten we meteen naar het ZH. Heb een ruggeprik gekregen ivm weeenstorm en toen had ik geen weeen meer. Dus aan de wee-opwekkers, gind de hartslag van Myrthe omlaag...Uiteindelijk na 12 uur besloten tot een keizersnee, wat ook meteen gebeurde....Was helemaal blij met het antonius hahaha. Mielenl; fijn dat het zo snel geregeld was met de Clomid....en nu maar hopen dat je niet te lang hoeft te wachten.... pooh; heel veel plezier morgen...maak er een speciale dag van!! Myrthe is hier nog steeds niet in haar hum. Heeft luieruitslag van hier tot gunder ivm tandjes en dus smeren we de hele dag.... ook zit ze weer in een sprong en dus frustrerende momenten als ze weer iets nieuws probeert en het net niet lukt. Sinds gisteren kan ze achter haar loopwagentje van Winnie de Pooh lopen en ze gaat steeds op handen en voeten staan..... Ze commandeert erop los met haar vingertje en gebrom, maar geeft daarna ook wel weer hele lekkere natte kusjes hihi. Vandaag nog een dagje vrij en morgen weer werken blehhh....werk nu 20 uur en vindt het meer dan genoeg hahaha.
Simi en MB: in het Antonius is 24/7 een anesthesioloog aanwezig, in het Diak niet... Mocht dat ook een overweging voor je zijn (of je en ruggenprik wil of niet). Kraamsuites in het Diak zijn erg fijn weet ik uit ervaring , maar ook heel populair dus ook daar geldt dat als het vol is, je naar een ander zh moet. Het UMC heeft trouwens ook 24/7 een anesthesioloog in huis. En het Antonius heeft ook kraamsuites!
Ik vergeet jullie steeds te vertellen dat ik gisteren een nieuwe telefoon heb besteld. Ik mocht eindelijk weer.... Ik heb de Samsung Diva genomen. Vond hem er zo gaaf uit zien. Ik heb nu ook een samsung en ben daar dus aan gewend! Ben helemaal in mijn nopjes Oh ja, ik heb een vriendin in Australië wonen en heb net haar nieuwe adres gekregen. Ikke maar gelijk kijken op google earth. Op zich niks vreemd, ze woont in een mooie wijk. Maar als ik ga uitzoomen dan zie ik dat ze vlakbij zee woont, wauw wat een mooie kleuren jaloers
Jemig mensen, ik heb jullie verwaarloosd he? Ben echt heel erg druk geweest met werk en daarnaast! Ik spring hier weer in, OK? Iedereen in de MMM: veel succes en dat het maar snel hele lieve en leuke babytjes mag opleveren! Pooh, Jens bijna een jaar, jippie! Gezellig hoor, die kinderverjaardagen! Vind ik nu dan he? Ik ben ook vast niet van plan me mee te laten slepen in de gekkigheid die je tegenwoordig moet organiseren voor kinderfeestjes. Althans, dat hoorde ik van een vriendin die een kindje heeft van 7, dat er allemaal (dure!) themafeestjes zijn voor 6-jarigen Soof, je hebt tenminste samen geleefd, super! Maakt niet uit of het met of zonder wijn was. Hopelijk hoeft het niet meer, als het zo pijnlijk is en heb je twee prachtige strepen op Ricks verjaardag! Daffie, wij waren tegelijk over het Antonius! Hoor daar ook hele goede verhalen over! Mieke, dat is even schrikken dat je zo verdrietig werd van de confrontatie met zwangere blije guppen in real life Het gevoel is hier ook heel herkenbaar. Ik was een paar weken na mijn MA op een bruiloft en het leek wel of iedereen zwanger was of een baby had. Ik liep de hele dag met een steen in mijn maag Hopelijk is het weer snel raak voor je! Miele, fijn dat je meteen een receptje meekreeg van de gyn! Scheelt weer kostbare tijd Wat thuis bevallen betreft; de zooi maakte me niet uit want ik had al gehoord dat dat heel netjes en discreet opgeruimd wordt. En ik vind het een goede zaak dat we in NL de keuze hebben. Maar zelf zou ik nooit thuis bevallen en ik ben, ook achteraf, blij dat ik in het zh ben bevallen omdat Mini meteen naar de neonatologie kon en ik iig in hetzelfde gebouw was als zij en er ook snel naartoe kon zonder dat ik eerst thuis gehecht hoefde te worden en dan de trap af en de auto of taxi in (auwauw) en naar het zh hoefde. En als je in een kraamsuite bevalt, mag je ook gewoon genieten van je kleintje op je buik hoor! Zelfs ik met mijn zieke Mini heb dat nog mee mogen maken! Paint, gelukkig gaat alles goed met jou en heb je een mooi hartje gezien! Ik had trouwens in week 7 een hele week lang oud bloedverlies. Dacht echt dat het weer mis was maar inmiddels kruipt ze al bijna! Wie vergeet ik? Sorry alvast! Met Mini gaat het goed. Gisteren voor het laatst naar de fysio geweest. Die was wederom onder de indruk van wat ze allemaal kan. Nog even en ze gaat kruipen hoor, die kleine van mij! Ze gaat de hele tijd op handen en knieën zitten en maar heen en weer wiegen. Ze moet alleen nog even doorhebben dat ze haar gewicht moet verplaatsen en dat ze dan haar handje van de grond kan krijgen. De rest heeft ze al wel door. Wel is ze soms een beetje jengelig en huilerig, vooral met het eten. We denken nieuwe tandjes alhoewel ze van de eerste geen last had toen die doorkwamen. Maar ze lijkt dan echt pijn te hebben. Of mijn kookkunsten zijn nog beroerder dan ik al dacht . We hebben sinds kort een Trip Trap stoel en daar zit ze dan in als ze pap krijgt of avondeten of fruit. Maar ik heb het voetenplankje denk ik te dicht op het zitje gedaan, want ze gaat steeds staan in haar stoel! En trots dat ze dan is, ik schrik me steeds het apelazarus. Hihi. Ga het straks even anders instellen wat dit is niet goed voor haar en bovendien leidt het af van het eten.
Miepie; je bent mij vergeten!!! -snik- Smurf gaat ook steeds staan in zijn Trip Trap, en da's best lastig tijdens het eten (vooral als hij dan ineens weer omlaag glijdt als je net de lepel in zijn mond hebt) maar als ik het plankje omlaag zet, dan heeft hij er ook niks meer aan, dus ik laat het maar even zo. Hier gister weer onverwacht een golf kots uit Smurf Ging net ruim twee weken goed en nu weer staan te schrobben op de vloerbedekking. Verder ook niks aan de hand, niet ziek, geen koorts of zoiets. Heb weer een vaginale schimmelinfectie, dus crepeer weer van de jeuk! Staat zo lekker genant als je steeds zou willen krabben Vraag me af of het met mijn hormoonspiegels te maken heeft, want ik had dit vroeger nooit! Begreep vandaag op het KDV dat het de bedoeling is dat ik erbij ben als Smurf daar zijn verjaardag viert. Ik echt helemaal blue: "Hoezo erbij"zijn? De clou van het feit dat ik hem naar het KDV breng is toch dat ik zelf moet werken en dus niet bij hem kan zijn??" Maar kennelijk doen alle andere moeders dat wel, dus ik moet maar even kijken of ik voor 's middags wat vervanging kan regelen.
Gek is dat, ik had diezelfde gedachte als jij. Maar wilde er best wel bij zijn. Nou, bij ons doet bijna geen moeder dat. Je mag wel hoor, de meeste laten een fotocamera achter en that's it! Ik ga niet, want ze doen het om een bepaalde tijd ivm slaapjes en dat is voor mij lastig omdat ik hier altijd alleen zit! Ik heb overigens wel besloten dat ik niet ga trakteren voor die kids. Ik geef de leidsters een lekker taartje!