30-plussers en zwanger worden (deel 4)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mieke8, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MIEKE! Daar hebben we hier ook al een beetje last van, vanmorgen was hij ALLEEN MAAR aan het piepen ik werd er echt gek van. Manlief ligt ziek in bed dus nu moet ik nog alles alleen doen. Ik ben echt blij dat ik werk vandaag, kan ik efe uitblazen!

2. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Heppie, ik heb eigenlijk geen idee. Misschien de bestralingen wel...
    Even googlen of misschien weet Wanna het?

Soof, erg he. Was gister ook blij dat hij naar het kdv was hoor, even rust.
    Hij begint zelfs al te piepen wanneer we zijn kamertje inlopen, hij moet liggen op het aankleedkussen etc. Dat deed hij eerder echt nooit.

3. MIEKE! Hier inderdaad ook, heel druk op het aankleedkussen en vreselijk ondeugend. Heb hem vorige week echt even een tik op de billen gegeven! Toen was hij wel even verbaasd,maar ging daarna verder ;) tot zover mijn opvoedkunde :D
    Ik negeer hem wel met sommige dingen hoor, dan zet ik hem op de grond en mag hij even zichzelf vervelen!

4. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    ooooh, die buien ken k wel hoor! Hij is nu effe onwijs lief en vrolijk en kan goed zelf spelen. Maar kort geleden was het ook brullen als ik weg liep etc. Hij wil ook steeds op zijn buik op de commode maar dat mag niet, gaat ie brullen!!! Als ik hem iets in zijn handen geef gaat het wel goed!
    Ook als ik streng nee zeg kan hij brullen alsof ik hem geslagen heb. De wereld vergaat en hij is ECHT overstuur. Net had ik effe woorden met papa en dan gaat hij ook heel hard huilen!
    Maar vandaag was een top dag. Samen naar e winkels gewandeld, gespeeld, hij sliep lang dus ik heb de tuin kunnen doen (tot de kliko vol was), 's middag gefietst, zelf gespeeld en sesamstraat gekeken. En nu ligt ie net in bed.

5. Heppie

Heppie Bekend lid

19 jul 2009
    761
    0
    0
    Noord-Holland
    Leuk! 1-jarigen met buien :D:D het zal een fase zijn zeker? Tenminste, dat hoop ik voor jullie...

Wat was het lekker tuinwerkweer vandaag he? Helaas zat ik binnen te werken, maar wel met het raam open, heerlijk! Wij hebben helaas geen tuin maar wel een dakterras en een moestuintje, dat is ook heel fijn.

De zon is hier nu ook weg, in plaats daarvan hebben we nu hele donkere wolken en regen! :$ maar wat is het fijn dat het niet meer zo koud is he?

Ik ben zo langzamerhand op mijn werk aan het vertellen over mijn zwangerschap, leuke reacties gehad al. Men vind het erg goed gepland, want ik rond morgen mijn opleiding af (jippie!).
    Over het werken met patiënten die chemo hebben gehad ga ik volgende week ook een van onze artsen wel even vragen, ik wil geen risico lopen. Vond op het internet dat zwangere vrouwen beter uit de buurt kunnen blijven van mensen die net chemo hebben gehad, maar ik vond ook iets over chemo's die veilig zijn voor zwangere vrouwen (om zelf te krijgen dus), dus daar wordt ik niet veel wijzer van.

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar inderdaad is de echo heel geruststellend hoor. Ik begreep dat de kans dat het nu nog misgaat heel erg klein is, dus ik begin er langzaamaan van te genieten en te beseffen dat het echt waar is.

6. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    ik kan me voorstellen dat chemo schadelijk is, ivm celdeling enzo. Maar een chemo patient ademt/zweet dat toch niet uit zodat anderen er mee in aanraking komen? Ik heb wel van en vriend gehoord dat hij op een apart toilet moest in het ziekenhuis...maar thuis niet meer

7. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Goeieavond allemaal

Jeetje wat een verschil met het weer zeg!! Zo schijnt de zon en paar uur later giet het!! Ik ben net thuis van mijn werk en gelukkig droog over gekomen, maar uur daarvoor was het echt aan het gieten:( Morgen ben ik vrij dus morgen zal het ook wel zo zijn?

Maar goed we blijven lachen, dan maar niet naar buiten en terrasje pakken, dan maar verder in goed boek :)
    En sorry dames word slecht weer morgen dus kan niet komen helpen in de tuin;)

8. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    meiden, allemaal een fijne dag!
    Ik ga zo werken en daarna met wat collega's naar de griek, lekker hapje eten!

9. POOH! LEKKERRRRRR veel plezier!

10. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Hmmm lekker krijg al trek!!!:D

11. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Heppie; het hangt inderdaad nogal af van welk soort chemo. Begrijp ik goed dat het gaat om contacten op je werk? Dan is het inderdaad goed om dat met je werkgever te bespreken.
    In het algemeen kan het niet veel kwaad zolang je geen contact heb met braaksel, urine etc. Maar ik zou niet naast een misselijke brakende chemopatient gaan zitten. En als er mogelijkheden zijn, zou ik dat soort afdelingen toch liefst even vermijden.

12. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    @All: SMURF is 1 jaar vandaag!!!!

13. smurf!

gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

14. mb02

mb02 Bekend lid

Heppie, fjn dat je een goede echo hebt gehad:). De kans dat het nu nog misgaat is inderdaad klein, dus lekker gaan genieten!

Wat zijn jullie actief in de tuin, klinkt als erg bewerkelijk. Ik heb zelf 1 grote bak met vaste planten, daar heb ik weinig omkijken naar. verder veel potten met lavendel en een fruitboompje, dus allemaal onderhoudsvrij. De rest van de tuin is betegeld, moet wel nodig weer schrobbeurt krijgen ivm de aanslag;).

Ik moet stiekum wel een beetje lachen om jullie ontdeugende kids, maar kan me voorstellen dat het erg vermoeiend kan zijn. Rustig blijven ademhalen, dit gaat ook weer voorbij.

All, ik heb nu 4 dagen vrij, heerlijk! Met mijn vriend wat laatste spullen voor de kinderkamer kopen, dan kunnen we binnenkort gaan behangen en alles op gaan hangen. Zondag hebben we de 1e partnerles van yoga, ben heel benieuwd wat hij ervan vindt;).

15. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Pooh; heb even bijgelezen en vond het verhaal van op de buik draaien op het aankleedkussen zooo herkenbaar. De enige manier waarop hij net lang genoeg op zijn rug blijft liggen is als ik een luier over zijn koppie gooi. Dat vindt 'ie reuze grappig en gaat dan de luier helemaal uitvouwen. Net genoeg tijd voor mij om snel zijn eigen luier te verschonen. Maar inmiddels ben ik aardig gewend aan verschonen in buikligging :D

Verder heeft Smurf hier het staan helemaal ontdekt. Hij wil dus niet meer zitten en trekt zich de hele dag op aan box, salontafel, eetkamerstoel, maar ook aan dingen die dat niet kunnen hebben, dus plantenbakken, geluidsbox, maxicosi, televisie (ieks! :$) Levensgevaarlijk! Heb mijn handen vol aan hem! :D

16. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    HIEP HIEP HOERA VOOR DE JARIGE SMURF!!!!!

Ik ga zo naar mijn ouders, blijf daar lunchen en avondeten.
    Vrienlief is een nachtje weg met zijn detacheringsbaan.

17. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Hieperdepiep hoeraaaaaaaaaaaa!! Gefeliciteeerd!! Hele fijne dag

18. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Vraagje voor degene die HSG hebben gehad. In de folder staat dat er geadviseerd wordt om iemand mee te nemen. Ik neem aan dat tijdens de foto er niemand bij mag zijn (wil ik ook niet) dus het gaat dan als het goed is om de terug reis. Is het echt verstandig om iemand mee te nemen of kan je makkelijk alleen? Ik ga niet auto rijden of fietsen. Ik neem de bus en dat zijn een paar haltes, van de halte naar mijn huis is het 5 minuten lopen. Wat denken jullie kan dat alleen?
    Ik vind het zo vervelend om weer iemand mee te vragen, hmm kan ook maar 1 vriendin vragen zij is de enige die er vanaf weet. En manlief heeft al zo weinig vakantiedagen ik wil niet dat ie weer vrij moet nemen. tenminste liever niet als het moet dan moet het :D Als ik hem vraag doet ie het gelijk, daar gaat het niet om.

19. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Tja, kan ik niet helemaal over meepraten. heb wel een hysteroscopie gehad. Kreeg ook advies om iemand mee te nemen, maar dat heb ik niet gedaan (zelfde redenen als jij)
    Misschien anders eens informeren bij het topic vruchtbaarheidsbehandelingen?

20. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Brigit;

Mijn man is overal mee naartoe geweest....met alle onderzoeken. Hij vond gewoon dat hij dat moest doen en ik heb het heel fijn gevonden dat hij erbij was voor de morele ondersteuning.
    Ik denk op zich dat je wel met de bus kunt gaan en 5 minuten kan lopen hoor. De pijn is vooral tijdens het onderzoek en daarna valt het wel mee. En anders vraag je het toch even na in het ziekenhuis...gewoon even bellen waarom het er staat!

Wij gaan zo weg voor ons weekendje landal met mijn s-ouders.
    Hebben vanmorgen via marktplaats een driewieler met duwstang opgehaald en Myrthe wilde er meteen niet meer vanaf toen ze erop zat. Proberen het ding dus maar de auto in te krijgen en mee te nemen hahaha.
    Tot volgende week!!

Deel Deze Pagina