30-plussers en zwanger worden (deel 4)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mieke8, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BRIGIT! Ik heb van de week ook bloed laten prikken voor dat en nog veeeel meer. Als ze nu niet weten hoe het zit :D

Heb gisteravond een diclofinac genomen, maar dat hielp voor geen meter! Nu gaat het wel, de HA heb ik niet nodig. Ik wordt er een beetje moe van namelijk. Ik ben er gisteren geweest (ik was al door mijn rug gegaan, maar daar kom je niet voor dus kijken ze niet:$) omdat ik last van mijn elleboog had, tja een ontstoken peesaanhechting JOH :D
    Dat had ik zelf al bedacht aangezien ik dat altijd heb op deze of andere plek........;)
    Maar op de vraag WAAROM ik dat zo snel heb kreeg ik geen fatsoenlijk antwoord. TJa het zijn een beetje vage klachten he.... ja dat weet ik ook wel. Maar ik wil een oplossing.

Ik ga maar weer naar mijn chiropractor, dan komt het allemaal goed. Ik ben nu gewoon vreselijk verkrampt. Ga zo lekker in bad. Ik kan me nu wat beter ontspannen dus dan helpt het bad ook:p.
    En ik ga binnenkort naar een homeopaat, omdat ik het idee heb dat het ook een gebrek aan bepaalde stoffen is in mijn lijf. Ook geszien mijn psychische klachten en het niet zwanger worden.

Maar lief dat je meedenkt hoor!

2. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Pooh: goh, toen Smurf een paar maanden geleden ziek was en niets binnenhield, hebben we ook domperidon gekregen. Ik heb het uiteindelijk niet gebruikt, maar onze huisarts schrijft het dus ook wel gewoon voor!

Miepie: kan me voorstellen dat je schrikt als e magerder lijkt bij het verschonen. Maar jullie waren toch afgelopen week nog ween wegen en toen was ze toch 300 gram aangekomen in een maand? Wat weegt ze nu? Zolang ze maar natte luiers heeft, dat is het belangrijkste. Smurf heeft hier ook dikke tien dagen slecht gegeten en niet veel meer dan 300-400 cc gedronken, maar gelukkig gaat het nu wat beter. Hij weigert nog wel vaak de fles en dan maken we er maar pap van en gaat er in ieder geval nog iets in. Ik hoop dat het CB wat nuttigs voor je kan doen!

Soof: sterkte met je rug!

MB: tja, die doorwaakte nachten, die horen er toch echt bij! Ik vond het zelf wel prettig dat ik daar op voorbereid was. Had namelijk een collega direct naast mij zitten, wiens kindje ook pas bij 8 maanden een beetje begon door te slapen. Als ik alleen maar van die verhalen had gehoord van babies die met 6 weken al de klok rond slapen, dan zou het me enorm zijn tegengevallen! Nu had ik er al rekening mee gehouden :)
    Ik weet ook nog dat ik het na de 20 weken echo, toen we het geslacht wisten, allemaal veel concreter vond worden. Gericht shoppen, praten over je zoon (in mijn geval dan) Had jij voor die tijd een voorgevoel? Ik had namelijk al heel sterk het gevoel dat het een jongetje was, maar kan natuurlijk puur toeval zijn.
    Wat een heerlijk vooruitzicht dat je op vakantie gaat! Heeeel veel plezier gewenst!

Birgit: dit is inderdaad het "standaardpakket" bloed prikken bij een eerste fertiliteitscontrole. Al doet niet iedereen meteen AMH. AMH is verlaagd bij overgang, maar kan juist verhoogd zijn in geval van Soof met PCO.

Smurf hier is de laatste week weer uitgesproken jengelig. Niks helpt, ik wordt er gewoon helemaal kriegel van (en daar voel ik me dan weer schuldig over, want waarschijnlijk kan hij er zelf ook niet zoveel aan doen) Maar ik denk continu: Doe eens normaal! Pffff" Ben beetje uitgeput va slaapgebrek en vanaf zondag heb ik weer een hele week bereikbaarheidsdienst naast mijn dagdiensten, bleeeh!
    Maandag moe ik ook weer bloed prikken. Ben benieuwd hoe nu verder.

Vakantie: pas weer in april een weekje, pfff wat lijkt dat ver weg! Maar gelukkig verwacht ik dat het op het werk ietsiepietsie rustiger wordt, dan is het beter vol te houden.

3. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    mb, leuk is dat he nu je een soort van 'kennis' hebt gemaakt met het kleintje in je buik. Zo voelde het voor ons iig wel. En als je dan ook de naam hebt dan wordt het ook nog wat persoonlijker. Ik vond het heel fijn om het geslacht te weten destijds. Nu willen we dat ook weer weten. Alvast een fijne vakantie, voordat ik het vergeet! Heerlijk genieten van het warme weer, luieren aan het strand *jaloers* :D

Hebben jullie ook de nieuwe WIJ jonge ouders gekregen, daar zit een stickervelletje in met allemaal kortingsstickers bij Prenatal. Dus voor de mama's-to-be, lekker shoppen met veel korting ;)

Soof, wat vervelend van je rug zeg en je baas dan ook nog mopperen, kun jij toch moeilijk wat aan doen. Je had het liever niet gehad denk ik zo. Sterkte.

Wanna, hier ook een jengelige Boaz, maar mede omdat hij nog niet helemaal fit is, slaapt daardoor ook veel gelukkig. Succes met de bloedonderzoeken weer en je temp stijgt mooi zeg!

Miepie, ojee dat is idd wel even schrikken als je mini haar botjes zo voelt. Kan me voorstellen dat je dat verdrietig maakt. Komt vast wel goed joh!

Brigit, ook al bloed laten prikken. Hopelijk goede resultaten!!

Pooh, ze adviseerde mij dit te geven bij de drogist. Ze moesten er wel even de apotheek voor bellen en toen kreeg ik het wel op naam voorgeschreven, maar kon het bij de drogist ophalen (medicijnmanapotheek). Ik neem aan dat veelvuldig gebruik niet goed is.

4. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Nou, het CB heeft me weten gerust te stellen! Inderdaad Wanna, die 300 gram vond zij helemaal goed en ze was toevallig op onze cb-locatie dus heeft Mini's dossier er even bij gepakt en de curve bekeken en vond het er hartstikke goed uitzien. Volgens haar komt het zeker vaker voor dat baby's rond deze tijd wat minder behoefte krijgen aan melk en wat meer behoefte aan vast voedsel en met 6 maanden gaan baby's toch ook al over naar 3 voedingen van 200cc opvolgmelk en fruit en groenten enzo. Ze zei: zolang Mini maar 500cc binnen krijgt is dat zeker voldoende, alles extra is meegenomen. Zij wijt het aan een virus of dat Mini gewoon niet lekker is, ook omdat ze de rijstebloem vaak (niet altijd) weer uitspuugt want rijstebloem is zo'n beetje het meest veilige wat je aan bijvoeding kan geven. Bij spugen op haar plasluiers letten en that's it eigenlijk zo'n beetje. Over een paar daagjes weer langzaam beginnen met wat fruit en/of groente.

Wat jij hebt Wanna, heb ik ook een beetje: ben een beetje op en moe en kan mezelf dan niet zo makkelijk opladen en relativeren als Mini dan weer eventjes moeilijk doet. Hoort er ook een beetje bij en we houden er niet minder van onze kindjes om. Zij zijn ook weleens chagrijnig, nietwaar? :)

MB: zo heerlijk om gericht te kunnen shoppen, ik ging echt helemaal los na die 20-weken echo, hahaha! Maar je kindje wordt meer een persoontje en het is heerlijk om over je dochter of over "haar" te kunnen praten.

Soof: diclofinac, moet ik denken aan die reclame van die Rotterdamse meiden in die oliebollenkraam, gheghe.... ("wat denk je zelluf met een huppeldepuppelfractuur?" :D)

5. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Miepie, fijn dat je weer gerustgesteld bent! ;)

6. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    @ Mieke: Ik heb de Wij bezorgd deze week en was helemaal jaloers.... Ik mag nog helemaal niets kopen van mijn vriend, maar af en toe is dat wel moeilijk hoor, maar ja..... Hij heeft wel gelijk, zolang ik nog niet zwanger ben, wordt er niets gekocht.
    Wel handig: mijn buurvrouw werkt bij de HEMA en die krijgt korting, dus als ik in de toekomst dingen nodig heb, doe ik dat lekker via haar (ze zijn al duur genoeg he?) ;)
    Groetjes,
    Elleke

7. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @soof, beterschap met je rug!!! Echt lastig als je Rick niet kunt tillen .Is hij morgen ook op het kdv?

@mb02. heerlijk meid, je dochter...gaaf klinkt dat he!!!!

@miepie, die van ons is erg lang en slank. Nu na 5 dagen amper eten is ie ook afgevallen hoor! Als hij in bad zit zie ik eentje zijn ribbetjes.... :(

@all, sorrym heb weinig tijd. jens doet het weer goed. Alles is afgelopen met diaree en kotsen (afkloppen).

8. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Nou Boaz heeft papa en mama ook aangestoken met het buikvirus.
    Heb vanmiddag en net alles eruit gegooid. Lucht wel op, maar voel echt brak :(
    Op zich gaat het met Boaz overdag goed, lijkt niet veel last te hebben van zijn maagje, maar eet nog niet veel. Vanavond na het badje en na zijn fles, huppa alles er weer uit. Arm mannetje, meteen maar in zijn bedje gelegd. Hij slaapt ook zoveel overdag.
    Ik lig nu ook al in bed, lekker plat, laptop er bij en nog even buizen.
    Fijne avond.

9. BETERSCHAP ALLEMAAL!!!!!!

POOH! Nee hij is thuis, maar papa werkt op vrijdag altijd thuis. Dus kan ik het tillen even aan hem overlaten!

10. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    O Mieke, jij ook al? Ik hoop dat je het niet zo erg hebt of krijgt als ik want dan heb je niet eens de puf om te laptoppen of buizen... Bij mij luchtte het allemaal niet eens op, echt verschrikkelijk was dat. :( Ik lijk wel een man he? :D Komt omdat ik niet gewend ben zo ziek te zijn, dus moet er veel over praten... :)

Ik ga trouwens dit weekend shoppen bij de Prenatal denk ik. Die stickers liggen iig al klaar!

O, en dames: heb weer een sollicitatiebrief de deur uit gedaan, jippie! Deze is geschreven door mijn man, althans de basis. Niet omdat ik het zelf niet kan, maar omdat wij altijd verschillen van inzicht over wat de toon moet zijn van zo'n brief. Hij vindt mij te voorzichtig en ik vind dat hij het te veel aandikt. We zullen zien, ik ga echt heel hard lachen als ik nu wel een uitnodiging krijg! :D

11. mb02

mb02 Bekend lid

Soof, sterkte met je rug!

Miep, fijn dat het cb je gerustgesteld heeft. Is grappig, een vriendin van mij had ook haar brief door haar man laten opstellen, en ja hoor, ze werd uitgenodigd! Dus soms zijn die mannen zo gek nog niet:D. Hoop voor je dat het voor jou ook geldt!

Wanna, ik weet het, de eerste maanden worden qua nachtrust heftig. Zie daar best wel tegenop, maar ik denk ook wel dat ik het anders ervaar als de beeb er eenmaal is. Ik vind het wel heel fijn dat ik die nachten in de zomer heb, niet zo koud en hopelijk genoeg zon om overdags weer wat energie op te doen.

Mieke, beterschap!

Gister hebben we aan de ouders verteld dat ze een kleindochter krijgen, iedereen was dolenthousiast. De moeders werd het roze voor de ogen, die kregen meteen visioenen van roze jurkjes enzo:D.

Verder heb ik zo de laatste keer `gewone`yoga, in maart begin ik met zwangerschapsyoga. Ik begin me steeds mee een zwangere muts te voelen, het leven gaat steeds meer in het teken staan van mijn zwangerschap. Ook aangezien mijn buik met de dag lijkt te groeien....daar kan je nu echt niet meer omheen.

12. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Miepie, het lijkt mee te vallen. Voel me al weer een stuk beter, nog niet helemaal fit. Vriendlief (zoals alle mannen) heeft wat langer de tijd nodig om te herstellen :D volgens mij zit dat tussen de oren, hahaha.

mb, leuk dat de opa's en oma's to be zo reageerden.
    Ben benieuwd naar je buik, maak je voor jezelf wel foto's van het wekelijkse groeiproces ;)

13. MIEKE! Ja het blijven mannen he :p

ALL! Ik ben net terug van de chiropractor, ik heb spit 8) hij heeft me nu behandelt, maar het duurt nog een paar dagen voor het beter wordt. Ga zo de baas maar weer bellen....... :)

Ga zo maar weer lekker liggen, RIck slaapt ook lekker. Gelukkig is manlief thuis. Want ik mag hem even een paar dagen niet tillen. Ik had namelijk ook nog een blessure aan mijn elleboog (al sinds ik begonnen was met borstvoeding hoor ;)) maar daar heeft hij ook naar gekeken. Kol..... wat deed dat pijn. Een overbelaste spier in het schouderblad met uitstraling naar elleboog en onderarm. Gewoon puur door die specifieke houdingen. Ben nogal zwak op dat soort plekjes. Sjee ik lijk wel een man :D:D

Hoe is het weer zo bij jullie, hier regent het. Geef mij maar sneeuw, is ook nat naar ziet er toch gezelliger uit :D

14. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Oh Soof, nog een maar dagen niks doen en hopelijk gaat het dan weer beter.

Mijn mams vertelde mij dat het in de middag kon gaan sneeuwen, dus wie weet. Het regent hier ook hoor.

15. Heppie

Heppie Bekend lid

19 jul 2009
    761
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi!

Soof veel beterschap! Hopelijk gaat het met wat rust snel beter.

MB, wat leuk dat je familie zo enthousiast reageerde op de 'meisjes-aankondiging' ;) Ik zie het al helemaal voor me, aanstaande oma's die het roze voor de ogen wordt :D

All, had ik het hier al eens over de volle maan gehad? Vast wel... ik hoorde een paar maanden geleden dat de eisprong van de meeste vrouwen plaatsvindt met volle maan. Ik deed het als onzin af, maar ik keek net naar buiten, prachtige volle maan en jawel, waarschijnlijk heb ik binnen een paar dagen mijn eisprong. Dat is al de 3e keer dat ik dat (bewust) met volle maan heb, zou het dan toch kloppen? Ik vind het ergens wel een mooi gegeven dat je lichamelijke cyclus gelijk oploopt met de cyclus van aarde en maan. We zijn toch een onderdeel van een groter geheel niet?

Meiden, het is weekend!!! O wat ben ik daar aan toe!

16. Simi

Simi Actief lid

24 okt 2007
    410
    0
    0
    Bijna het midden van NL
    He meiden

Sohee wat hebben jullie veel gebept :D was een beetje druk deze week dus had heel wat bij te lezen.

MBO alvast heel fijne vakantie! Lekker genieten he. Leuk hoor dat iedereen zo enthousiast is met jullie dochter.

Mama's met spugende kindjes en zelf spugend, heel veel sterkte :). Ik vindt spugen altijd vreselijk, ik kan dat ook bijna niet.

Miepie gelukkig doet mini het goed, is toch fijn om even bevestiging te krijgen. Wat zou het dan handig zijn als ze even kon zeggen 'gaat goed hoor mams'. Veel shopplezier.

Hier gaat het heel goed :) ik voel me goed en kruimeltje beweegt goed. Maarre iets van lijkt op een vlindertje in je buik herken ik niet hoor... Gewoon 'alive and kickin' :D
    Morgen wordt het plafonnetje op kruimeltjes kamer weer dicht gemaakt en dan zondag lekker inpakken en maandag heeeeel vroeg naar schiphol. Zag wel dat het maandag kon regenen maar verder gewoon lekker 22gr met een zonnetje. Heb er zo'n zin in :D
    Veel liefs van simi

17. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @simi, heelrijk hoor! Zo leuk om te lezen dat het goed met je gaat! :)
    @soof, beterschap!!!
    @mieke, hoe is het met jullie drietjes?? Al wat beter? Mijn moeder heeft het nu, waarschijnlijk van Jens over genomen!! :(

18. mb02

mb02 Bekend lid

Dames, de spullen zijn gepakt...laat de vakantie maar beginnen:).

Voor alle meiden op wachtbankjes/ meiden met afspraken bij de gyn/ meiden die ziekig zijn of zieke kindjes hebben/ of voor de meiden die het kunnen gebuiken.....zet hem op!!!!!!!!

Tot over 2 weken!!!!!!!

19. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Simi, gaan jullie ook al lekker met vakantie. Veel plezier. Waar gaat de reis naar toe?

mb, goede reis. Hopelijk gaat het jou gemakkelijker af dan dat het mij verging. Fijne vakantie. En stuur wat zon 8) en wat warmte hier naar toe.

Pooh, Boaz heeft niet meer gespuugd vandaag :) ik ben weer redelijk opgeknapt en vriendje doet er iets langer over, maar daar is hij man voor zullen we maar zeggen ;):D

20. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Owwww, fijne vakantie voor de vakantiegangerssss!!!!!

Deel Deze Pagina