30-plussers en zwanger worden (deel 4)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mieke8, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Hè Soof jammerrrrrr.... Nou, afwachten maar dan he?

Hier niet zo'n last van de zomertijd, maar we volgen sowieso altijd Mini's ritme, hebben voor de avond nog geen vaste bedtijd. Meestal wil ze wel rond dezelfde tijd naar bed hoor, dus dat was gisteren 8 uur ipv 7 uur maar dat vind ik in dit stadium nog niet erg.
    De laatste 2 weken is ze steeds heel vroeg wakker en met de nieuwe tijd is dat toch maar mooi 7 uur ipv 6 uur, hahaha!
    Ze zegt de laatste paar dagen de hele tijd blablablablabla, letterlijk. Zoooo schattig! :D

2. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Soof, is Rick nou vandaag of morgen jarig? (ik dacht dat je op zijn verjaardag kon testen namelijk, maar hij is nu 11 maanden en 30 dagen volgens de banner...)

3. MIEPIE! Nee hij is morgen jarig. Maar ik kon al testen hoor, ik bedoelde toen meer dat ik dan misschien net op zijn verjaardag zou weten of ik zwanger zou zijn!

4. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Aahaaaaaa! Het is mij nu geheel duidelijk! :D
    Alleen jammer dat je nu nog niks weet, ik hoop ook vooral dat je niet ongesteld wordt op Ricks verjaardag (eigenlijk liever helemaal niet natuurlijk...), of vier je het niet morgen?

5. Jawel gewoon op de dag zelf. tussen 11.00/17.00 mijn ouders, mijn peettante, mijn schoonouders, zwager met vrouw en kids en dan van 18.00/20.00 Rick zijn peetoom en peettante, en nog een paar vrienden.

Ik denk dat ik vandaag ongi wordt. Heb buikpijn..... :p

6. mb02

mb02 Bekend lid

Soof, jammer:(. Succes met de voorbereidingen voor rick zijn verjaardag!

Gister waren we hier helemaal in de war met die zomertijd. Ik was vergeten mijn wekker op de goede tijd te zetten, en schrok om 9 uur wakker (oude tijd). Dus ik dacht meteen "shit, ik moet eruit, yoga begint om 11 uur". Maar mijn vriend was ervan overtuigd dat de klok achteruit was gegaan, dus die dacht dat het pas 8 uur was, en draaide zich vervolgens weer om. Hij geloofde mij echt niet en dacht dat ik een geintje aan het uithalen was, ik moest met de laptop met de wereldklok naar boven lopen om het te bewijzen. Mannen.....;).

Over de yoga: ik volg al een tijdje op maandag zwangerschapsyoga, maar 1x per maand organiseert ze op zondag een partnerles. De 1e was dus gisteren.

Vandaag komt om 14 uur iemand van het kraambureau voor een intake. Ik raakte in de stress toen die vrouw belde, ik heb nog niet alles op orde. Maar volgens die vrouw was het puur informatief, ben benieuwd.
    Morgenavond gaan we naar een informatiebijeenkomst over borstvoeding. Mijn vriend moet mee van mij:D, ik vind het belangrijk dat hij ook de hoogte is van het hoe en wat. Hij ziet het niet echt zitten, is als de dood dat hij een "live" demonstratie krijgt, hahaha.

Moet wel zeggen dat het langzamerhand wel heel echt gaat worden allemaal, over ongeveer 10 weken ben ik een mama:$.

7. MB! Stel je man maar gerust hoor, wij zijn ook samen gegaan en we waren niet de enige. Alleen maar stelletjes! En dat live is op tv via illustraties :D
    Fijn zo'n man die je vertrouwd met de klok :p hahaah ik vind hem wel grappig :D

Oh ja en maak je geen zorgen over het CB, ik dacht ook alles in orde te moeten hebben. Maar ze ging niet eens kijken, ze vroeg het alleen maar en had veel tips!

8. mammavanthom

mammavanthom Bekend lid

Soof, jammer maar het kan nog. Misschien test je wel echt pas op de verjaardag posi? ;). Veel plezier met de voorbereidingen!

9. mammavanthom

mammavanthom Bekend lid

Oh, lees net dat je buikpijn krijgt (las er overheen) hmmm.... jammer

10. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Bedankt voor alle felicitaties voor Smurf!

Paint: wat fijn dat jullie echo zo mooi was en goed op schema! Die drie weken zijn echt zo om! (nu nog maar twee en een half! ;) )
    Gefeliciteerd met diploma A van je hond! :D

MB: fijn dat jullie een wieg kunnen lenen. Toch wel heel handig, maar ook weer zonde om te kopen, want je gebruikt hem maar zo kort.
    Wat grappig dat je man zich pas laat overtuigen als je met de laptop naar boven komt! :D

Simi: dat verbouwen in je buik herken ik wel. Rond 28-30 weken draaide hij soms om waarbij ik het gevoel had dat mijn hele ribbenkast uit elkaar gedrukt werd, pfff. Gelukkig werd dat daarna wel minder omdat hij niet genoeg ruimte meer had :)

Heppie; proficiat met afronden van je opleiding! Heb je genoten van je vrije weekend? (Was nou niet echt superweer om in tuin of op terras aan de slag te gaan!)
    O ja en: prachtige foto van jullie wormpje zeg! :D

Mieke: op naar je WOD en dan weer snel zwanger! bij ons was het destijds gelukkig al heel snel weer raak.
    Goed ingeslagen bij het prijzencircus? :D

Miepie: hier ook nogal eens een meningsverschil met manlief over hoe om te gaan met Smurf, maar gelukkig niet zo heel vaak. Wel vorige week toen Smurf op "papa-dag" van ons bed af is gevallen omdat mijn man niet goed zat op te letten. GRRR! maar ik weet ook wel dat dat soort dingen nou eenmaal gebeuren.
    Hoe was het met je schoonfamilie? Smurf hier gaat altijd huilen als hij mijn broer ziet. Ik denk dat dat komt omdat hij een baard heeft en dat vindt 'ie een beetje eng.

Pooh: wat vervelend dat er zo'n nare situatie in de familie! En wat een gedoe dat er dan nog twee mensen ongenodigd komen en de sfeer zo beinvloeden. Wel goed dat jullie alsnog weg zijn gegaan en de partycrashers eruit gewerkt hebben!

Soof: jammer dat je negatief getest hebt! Hoop dat je ongi niet doorzet, maar anders mer frisse moed door naar de volgende ronde!

Ik ben gister ook ongesteld geworden (of wat daar voor door zou moeten gaan) Dus ook door naar de volgende ronde.
    vanochtend bij de gyn geweest.
    Op zich zijn de uitslagen gunstig, in die zin dat hij zei dat een oplopend FSH niet ongebruikelijk was voor mijn leeftijd en dat het AMH heel erg goed is. Ook in mijn eierstokken waren bij de echo plenty follikels.
    Hij stelde een verkorte cyclusanalyse voor tot aan de ovulatie. Toen ik zei dat mijn luteale fase korter leek geworden 8-10 dagen, stelde hij cyclusanalyse tot na de ovulatie met midluteaal progesteron voor.
    Ik kan daar komende week al mee beginnen omdat ik gister ongesteld ben geworden. Als slijmvliesopbouw te minimaal blijkt te zijn, zou ik puregon kunnen spuiten om dat wat te stimuleren. Over consequenties van korte LF hebben we het nog niet gehad. manlief hoeft zijn kwakje pas in te leveren als “bij mij alles goed is” (en dat lijkt me niet, anders zat ik daar niet) Maar hij is in ieder geval voorlopig erg opgelucht!
    Ik vond de gyn een rare kerel. Niks geen gesprek op een stuk of drie vragen na. Hij begon meteen met wat hij wilde doen namelijk een cyclusanalyse (en dat had mijn vorige gyn ook al eens voorgesteld maar die twijfelde toen en zei dat het misschien beter was eerst naar deze gyn te gaan; dan denk ik wel "heb ik daar nou twee en halve maanden op zitten wachten??")
    Hij lichtte het “cyclusanalyse-spreekuur” toe als: “Dan moet U zich niet voorstellen dat u een kopje koffie neemt in de wachtkamer, maar komen, broek uit, echo en tot ziens maar weer! Er is geen tijd om even te gaan huilen in de spreekkamer, want daar hebben de assistenten geen tijd voor!! Dat doet u dan maar bij”. Hij zal het ongetwijfeld grappig en vriendelijk bedoelen, maar dat was aan mij niet besteed.
    De eerste echo zou eigenlijk zondag moeten, anders maandag, maar omdat het dan Pasen is, verschuiven we het naar zaterdag. Het kan alleen tussen 9 en 10, dus dat betekent dat babyzwemmen niet door kan gaan. de week erna kon ik ook al niet naar babyzwemmen. Wel jammer, want dat is echt een leuk uitje voor mij en Smurf, maar dit gaat natuurlijk even voor.

11. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @soof, dat is een lange verjaardag!!! Jens was zo blij dat ie niet wilde slapen, dat was lastig! Hou je er rekening mee dat dat bij Rick ook kan gebeuren? Dan heb je en OVERVERMOEID kind!!!

@wanna, een cyclusananylse...mhhh mooi woord! Hopelijk kunnen jullie er iets mee wijzer worden

12. POOH! Daarom houden we het ook rustig, schoonouders zijn rustige mensen en ik maak er voor hem gewoon geen drama van. Cadeautje uitpakken en spelen maar, maar verder alles in de normale routine!
    En onze vrienden (we zijn dan totaal met 8) zijn ook rustig en zo zitten we wel vaker met elkaar. Heb aan de meeste centjes gevraagd dus minder prikkels! ;)

13. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    dat is slim ja!!! ;)

Hier weer het begin van een mijpaal. Meneer gaat in kruipstand zitten, en gaat op die manier zich optrekken aan de bank! Ik denk dat onze vloer te glad is ,want gisteren bij mn oma lag hij op het tapijt en dan gaat het veel beter!

14. mag ik effe GILLEN!!!!!!!!!!!! :D

Rick wil niet slapen en over 1 1/2 uur moeten we naar de kappen. Nou, jullie zien de bui al hangen. Zit ik daar straks met een krijsend kind dat barst van de slaap! Hi zit steeds in zijn ogen te wrijven, maar slapen ho maar! :x

15. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    Gil maar meid!!!! Dat s vaak als je plannen hebt, tenminste hier wel!
    Succes ermee. En als je hem in bed legt en laat liggen? Is het dan brullen of kletsen, zingen?

Jens heeft nog maar 2 slaapjes nu per dag. Meestal van 9.00 tot 9.45 en na de boterham vanaf 1300 uur, tsja kan 40 minuten zijn of 2 uur. Hij slaapt nu precies een uurtje.
    kan ik ondertussen de keuken soppen en op wehkamp rond neuzen

16. Nou, Rick heeft ook die slaapjes............. vandaag dus niet!
    Hij ligt te mummelen, weet je dan wat ik bedoel? Ik wordt er iig stapelgek van. Heb hem er daarstraks uitgehaald en net weer erin omdat hij vreselijk moe is. Maar hij wil echt niet :( wordt er een beetje hopeloos van. NU begint hij te krijsen....
    Het ergste is dat het vanmorgen in mijn rug is geschoten dus ik barst echt van de pijn :( en hem steeds oppakken helpt niet echt;)

17. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Soof, leuke dag voor de boeg morgen, alvast veel plezier! Hoop dat Rick nu nog even een tukkie gaat doen...

MB, hahaha, dat had mijn man ook zo kunnen doen! :D Het is VOORjaar, klok VOORuit. Hendig he? :)
    W.b. yoga: ik had er wel echt wat aan tot een bepaald punt. Ik kon gewoon rustig blijven voor een hele lange tijd dus voor mij was het al geslaagd.
    Mijn man ging ook mee naar de bv-voorlichting en er was bij ons nog maar 1 andere kerel bij, hihi. En nee, je krijgt geen live-demonstratie, wij kregen een demo met een ballon, hahahaha!!!

Wanna, het wordt hier ook minder hoor, met de meningsverschillen. Gelukkig wel zeg.... ;) Natuurlijk gebeuren bepaalde dingen, maar ze kunnen ook voorkomen worden soms en dat is juist waar ik me dan zo aan erger.
    Mijn schoonfamilie heb ik af en toe the Evil Eye gegeven en die hielden zich vervolgens koest... :D Ik verbaas me gewoon iedere keer weer hoe wereldvreemd die mensen zijn! En hoe SLECHT ze kunnne luisteren. Maar het is allemaal goedbedoeld, ze zijn tenminste niet vals. Dat laat ik aan mezelf over... :D (grapje hoor, ik gedraag me keurig) (straks moeten ze huilen, dat willen we nou ook niet hebben he?)
    Meid, wat een gedoe met die arts. En idd, ik dacht ook al meteen: wat was er zo bijzonder aan deze arts waarom je 2,5 maand hebt moeten wachten? En wat een vreemde opmerking over de gang van zaken daar zeg, sjonge. Nou, hopen maar dat het gauw iets oplevert!

Ik ben er nog niet heel serieus mee bezig, maar als ik een N op de NOD zou hebben, zou ik het niet erg vinden. Dus ik doe hier en daar misschien ook alweer mee met wachtbankjes. (goh, vind het erg spannend om het hier zo op te schrijven...) Laatste keer heel even gedacht dat het zover was, had de tests al in huis maar werd toch in de middag ongesteld en ik vond het jammer. Leek me toch voor mij een teken dat ik er wel klaar voor ben. Dusssss.... Ga er niet dagelijks mee bezig zijn en ik ga ervan uit dat er wel wat maandjes overheen zullen gaan.

Voor mijn vrienden weer een nieuwe Mini-foto, van vandaag!

18. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb wel steeds meegelezen, maar niet zoveel puf om uitgebreid te reageren, dus hou het even kort :)

Wanna, hmz rare gyn hoor. Jammer dat je er dan idd zo'n gevoel aan overhoudt dat je daarvoor 2,5 mnd hebt moeten wachten.
    Gelukkig ben je net ongi geworden zodat ze al snel wel kunnen gaan kijken.

Soof, vervelend van je rug en van een niet slapend mannetje! Sterkte.
    En morgen is DE dag dus ook spannend.
    Jammer van de ongi zeg.

Pooh, jammer en hoogst vervelend dat je zus dan toch zo'n invloed kan uitoefenen terwijl ze er zelf niet is.

Miep, fijn dat alles goed gaat met Mini, wat een schattige foto zeg.
    En tja hier ook wel eens wat onenigheidjes hoor, maar meestal lost het zich vanzelf weer op. Wij moeder zijn natuurlijk zoveel meer bezig met onze spruit dat we het liefst willen dat de papa's het exact zo doen. Oh jij stiekemerd, dus jullie gaan er ook weer zo zoetjes aan voor.

Vandaag een zw.testje gedaan, geen streep meer dus de hcg is weg.
    Volgesn FF heb ik ook keurig mijn eitje gehad dus idd wachten op mijn ongi en er dan weer voor gaan.
    Zou leuk zijn wanneer we dan weer met een aantal meiden van hier positief zouden testen. Weer wat meer roze.

Mijn schoonzusje is weer terug van vakantie en zal ik binnenkort wel weer zien.
    Moet eerlijk bekennen dat ik daar wel een beetje tegenop zie.
    Zij is nu 12 wk en ik zou vandaag 14 wk zijn geweest.

19. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Shit zeg net een heel verhaal geschreven klik ik het weg. kan ik overnieuw beginnen.
    Nou ja dan hou ik het even kort sorry, reageer straks weer even op jullie. Ben een beetje depri, ben weer ongi en het is weer na 20 dagen. Ik word er gek van, ik snap er echt helemaal niks van. Hoe kan het nou dat mijn cyclus steeds korter word?! Volgende week donderdag heb ik de HSG, ik hoop maar dat er niks ernstigs uit komt. En ik hoop ook op een goede uitslag van het zaadonderzoek.

Wanna: Ik ben echt super blij voor je dat je nog voldoende eitjes hebt!! Dat is iig positief nieuws, dat weet je al. En die cyclus analyse klinkt ook goed, alleen jammer van die gyn. Net alsof je zit te wachten op een kopje koffie of uithuilen bij de assistente? Die is gek. Beetje rare opmerking, ook al was het een geintje.

Soof: Misschien is rick zenuwachtig voor morgen? Of jij;)? En voelt hij dat?

Zo toch weer wat meer geschreven, ga nu even iets anders doen. Ff iets leuks

20. mammavanthom

mammavanthom Bekend lid

Mieke, ja dat zou wel leuk zijn he!!! Laat maar komen die roze invasie :D. Ik kan me voorstellen dat je het moeilijk vind om heer weer te zien. Zijn zij eigenlijk inmiddels op de hoogte? Ik kan me nog herinneren dat zij op vakantie gingen vlak nadat het mis was gegaan... Nou, sterkte er mee en ik hoop dat je gauw weer een mooi ei kan benutten!!!

Miepie, ooooh spannend! Dat is wel een stiekum/spannend gevoel he! Ik hoop dat het gauw goed raak mag zijn!

Wanna, jammer dat je ongi bent geworden....
    Wat een rare reactie van die gyn zeg, ik zou dat ook niet grappig vinden. Het lijkt wel of die man geen idee heeft bij de impact dat het op iemand heeft die in de mmm zit... wat een boer.

Soof, balen zeg! hoe is het gegaan bij de kapper en hoe gaat het nu me jouw rug?

Deel Deze Pagina