30-plussers en zwanger worden (deel 4)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mieke8, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Mieke: thanks!! Net wat ik even had, even wat bevestiging dat mannen van mars komen en dat er gewoon niet mee te praten valt! (en dat papier waarschijnlijk wel eetbaar is :D )
    smurf heeft van 10:45 tot 13:45 geslapen! Zit te twijfelen of ik hem nu wel tot 19:30 wakker kan houden!?

2. mb02

mb02 Bekend lid

Soof, op de valreep....gefeleiciteerd met rick:):).
    Wel jammer dat je nu net op zijn verjaardag ongi wordt, maar ja, een nieuwjaarskindje is ook leuk;).

Miep, hahaha, een ballon...dat trekt mijn vriend wel:D. Ben heel benieuwd wat hij ervan vindt. Dus jullie gaan er ook voor een tweede, spannend!

Simi, fijn dat alles goed gaat. Het is voor mijn wel geruststellend dat jij ook zo weinig aankomt. Zelf voel ik me daar ook niet helemaal prettig bij, aangezien je in deze periode normaal gesproken dus veel aankomt:(. Mijn vk gaf ook aan dat het niet erg is, en dat het kind gewoon alles opeet (ipv dat het aan je heupen/buik gaat zitten:p). Maar ik zou zelf liever iets meer aan willen komen, nu geloven de meeste mensen ook niet dat ik al bijna 30 weken zwanger ben:(.

Heppie, ik wil je niet ontmoedigen, maar bij mij begon iedereen pas vanaf week 22/23 te zien dat ik zwanger ben;). Zelf zag en voelde ik het natuurlijk al veel eerder, maar het duurde even voordat het duidelijk zichtbaar werd. Geniet er nog maar even van dat je je normale kleding aankan, ik sta nu regelmatig voor de kast te bedenken wat ik aan moet trekken (wil namelijk zo weinig mogelijk zw.s-kleding kopen, is duur en niet heel flatteus8)).

Daffie, ben mijn duimen aan het warmdraaien!!!!!!

Pooh, gatverdamme:x. Dat is heel smerig, poep die je uit je schoenen moet peuteren. Op mijn werk ben ik een keer met een rolstoel door poep gereden, dit had ik niet snel genoeg in de gaten, dus liep er vervolgens een heel spoor door de huiskamer.....bah.

Wanna, gezellig, zo'n broer:(. Als hij door de telefoon niet kan communiceren zou ik hem een takenlijstje toemailen, zo van "dit moet je doen, heb je vragen, dan hoor ik het graag". Of gaat dat ook niet werken? (bij mijn broer werkt dit prima, die wil horen wat hij moet doen, en verder geen geleuter;))

ALL, de intake met het kraambureau viel heel erg mee. Ze kwam uitleggen hoe alles in zijn werk gaat, en liep een vragenlijst met me door (over bv/ mantelzorg/ vrije dagen van mijn vriend/ bevalling enz). Nog wel even een discussie gevoerd over het rugslapen. Ook zij is er kritisch over, maar moet de voorgeschreven prpcedures volgen. Met andere woorden, als de kraamhulp hier is moet de beeb op zijn rug slapen, maar zodra ze de deur uit is mag ik zelf bepalen wat ik doe. Ik weet wel dat ik daar heel allert op ga zijn, als ik in de gaten krijg dat ze een voorkeurshouding heeft (zoals mijn neefje, die heeft nu een helm) dan ga ik het toch in de zijlig laten slapen.

3. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    wat een gezellige boel hier! Heb haast dus reageer effe snel!

Soof, gefeliciflapstaart met julie grote knul!!! Hoera! Jammer van je ongi!

@wanna, leuk zo non communicatie broer..... not!

@all, de computer lag bij de huisartsen en bij ons in de apotheek plat tot 1245 uur! We konden helemaal niets! En daarna moesten we keihard werken om alles klaar te krijgen. Vreselijk wat een dag! Ben kapot!
    Jens deed het goed bij de fotograaf op het kdv, zei zijn juffie! Om 9.00 uur mocht ik hem weer halen en toen is hij met mn moeder mee naar huis gegaan.

Ik kom net thuis, tuinmeubels foetsie! Heeft ma een heel nieuw set gekocht. Tafel, 4 stoelen en 2 bankjes van hardman, donker grijs!!! We wisten van niets en omdat wel al zo'n gulle donantie hadden gehad...... maf mens, maar zo lief!

4. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Wanna, you're welcome hoor :D

mb, hmmm de eerste 2 weken behoort een baby op z'n zij te slapen.
    Raar dat dat bij dit kraambureau niet zo is. Ik zou dit nog even goed informeren hoor.

Tjee Pooh wat balen zeg.

5. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    Jens sliep altijd op zijn rug als baby. Op de couveuse afdeling MOEST hij op zijn zij, 1 dag later op de kraamafdeling MOEST hij op zin rug. Pas toen hij kon rollen ging hij zelf op zijn zij slapen en sinds hij 8 maanden is op zijn buik.

6. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Tja ieder kraambureau hanteert andere regels. Zo ook met water uit de kraan gebruiken of gekooktwater of bronwater. Flessen in de vaatwasser of niet.
    Maar toen ik in het ziekenhuis lag legden ze hem daar ook op zijn zij en thuis gekomen deed de kraamhulp dat ook.

7. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Meestal houden ze in het ziekenhuis aan dat ze de eerste twee weken op de zij mogen liggen omdat ze zich in die periode sowieso niet omrollen naar de buik. Daarna, als ze wat sterker worden liever op de rug, puur dus ivm met risico om naar de buik te rollen. Toen in de jaren 70 buikligging een tijdje helemaal "in" was, omdat het beter zou zijn, zag men een behoorlijke stijging van het aantal gevallen van wiegedood. Toen dat duidelijk werd is men weer een beetje doorgeslagen naar de andere kant: perse op de rug vanaf twee weken.

8. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    En wij hebben ook van dichtbij gezien wat dat doet met de koppies van die kleintjes... Gelukkig dus net geen helmpje maar de schrik zit er hier goed in. Bij een volgende gaan we het echt anders doen, beter opletten en eventueel zijligging. En het kraambureau mag vinden wat ze willen, het is niet hun kindje en als ze het niet bevalt, dan vertrekken ze maar. Wij hadden sowieso zo'n slechte ervaring met die eerste kraamhulp, daar heb ik geen zin meer in...

Zo gelachen om Mini vanochtend: ze kreegt niet snel genoeg haar pap want papa en mama waren aan het kletsen en toen zei ze: bla BLA bla bla, met de klemtoon op de tweede bla :D Echt zooooooo cute! Even laten weten dat madam eten wenste!

9. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Hahaha, die Mini! Heeft het temperament van haar mama!

10. mammavanthom

mammavanthom Bekend lid

Goedemorgen dames! Even een vraagje aan degenen die ook temperaturen..... Toen ik moest temteraturen voor ik Thom had merkte ik altijd een verschil van ongeveer een halve graad als ik mijn eisprong had. Nu heb ik geen verhoging, of nihil, hebben jullie dat ook of is dit raar. Volgens mij heb ik mijn ei al gehad (afgaande op 'buikpijn' en afscheiding) maar ik heb nog steeds geen verhoging :(

11. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Wanna, hoe kom je daaaaar nou weer bij? ;)

MvT: nooit getempt dus kan je niet helpen helaas....

12. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    MvT, als ik je kaartje bekijk heb je je eitje nog niet gehad hoor!

Miep, haha die Mini, kan me goed voorstellen dat ze even klaagde hoor.

13. Zo dat hebben we weer overleefd :D
    Het was een erg leuke dag en Rick heeft het heel erg goed gedaan. Hij heeft goed geslapen zowel overdag als vanacht.
    Hij heeft een paar mooie cadeautjes gekregen met beschaafde geluidjes ;):) en zich prima vermaakt!

Mama voelt zich daarentegen vreselijk.......... nog steeds pijn in mijn rug en weer een kop vol snot :( Ga zo een afspraak maken bij de ha voor mijn rug, zit me niet lekker.

14. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Sterkte Soof! Hopelijk ben je er snel vanaf.

15. mb02

mb02 Bekend lid

Miep, echt een slimme meid, die mini (en mama natuurlijk ook;)).

MVT, ik denk ook dat je je ei nog niet hebt gehad. Heb je al van die waterige afscheiding?, want dan is het wel raar, was bij mij altijd een teken dat ik in mijn vruchtbare periode zat.

Pooh, wat worden jullie verwend door je moeder, lief hoor. Kijk wel uit dat ze het niet uit je tuin jatten, dat gebeurt hier veel op het moment:x.

Over de rugligging: de eerste 2 weken in de zijlig?, dat ga ik nog maar eens navragen. Ik merk dat het wel een onderwerp is waar verschillend over gedacht wordt, alle mensen die ik erover spreek hebben hun eigen "theorie". Ik ga het er ook meer eens met de vk over hebben, ben benieuwd hoe zij er tegenaan kijkt. En over het doordraaien, ik heb zo'n aerosleep, dus (volgens de makers van dit systeem) kan de beeb in dat geval doorademen. Of heb ik hiermee een slechte investering gedaan:(.

ALL, informatie-avond over bv was heel interessant. Heb er veel van opgestoken, al had ik bij sommige onderwerpen zoiets van " wat een ramp, die bv;)". Borstontsteking/ schimmelinfecties/ stuwing...daar wordt je niet echt vrolijk van. Ze vertelde mij ook dat ik als roodharige een dunnere huid op mijn tepels heb, en er rekening mee moet houden dat de huid dus sneller stuk gaat:(. Ze gaf mij de tip dat ik goed moet navragen wat het aanleg-beleid in de ziekenhuizen is, daar moet bij mij wat meer aandacht aan besteedt worden.
    Mijn vriend was blij dat hij mee was gegaan, hij heeft nu wel door dat ik zijn hulp goed kan gebruiken in de eerste (moeilijke) weken. Ze hadden hele schattige filmpjes over het contact tussen vader en kind, dat het belangrijk is dat hij ook veel huidcontact maakt. Dat raakte mijn vriend wel, eenmaal thuis zei hij "nou, ik denk dat ik de hele zomer zonder shirt rondloop, kan ik haar lekker tegen mij aanhouden....". (smelt:))

16. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Soof: beterschap! Warm bad voor je rug dat meteen je neus openstoomt??

MamvanThom: je kaartje laat inderdaad niet een heel duidelijk ei zien. Misschien komt 'ie nog?
    Bij mij meestal ook een halve graad stijging, al had ik 1 kaartje waarbij mijn temp alle kanten op ging en die halve graad er dus ook niet zo duidelijk uitkwam.

17. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    MB: aaaah, wat een schattige opmerking van je vriend!
    Onze thuiszorg zei op de voorlichtingsavond dat aerosleep volkomen onzin was en geldklopperij. (maar wij hadden er ook 1 hoor :D Die zat bij het wiegje dat ik voor een prikje op marktplaats had gekocht. Wel met een gewoon hoeslaken eroverheen en aerosleep zegt dat je dan wel perse HUN hoeslakens moet gebruiken, dus het werkte vast niet goed hier)

18. Heppie

Heppie Bekend lid

19 jul 2009
    761
    0
    0
    Noord-Holland
    MvT, volgens mij moet je je ei inderdaad nog krijgen. Geduld en doorklussen dus.

Ik ga nu even snel naar de stad om een nieuwe beha, ik groei er echt uit!

19. Aerosleep: wij kregen hetzelfde te horen bij de babywinkel. Volkomen onzin.... wij hebben een gewoon matrasje en toen bleek dat rick wat afplatting kreeg hebben wij een stabiele zijligger gekocht. Dat werkt ook prima, ware het niet dat rick zo onrustig was dat hij ingebakert moest worden, tja en dan belandt je alsnog op de rug :D maar veel meer als met licht spelen hebben wij niet gedaan. En consequent dat hoofdje draaien, maar hij draaide het net zo hard weer terug. Rick heeft uiteindelijk veel baat gehad bij de ostheopaat

ik ga boterhammetjes maken :)

20. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Aerosleep: ik heb er ook 2, 1 voor de wieg en 1 voor in het ledikant.
    Die in de wieg nooit gebruikt, vond ik veel te hard aan voelen ook met speciaal hoeslakentje en die voor de ledikant wel een paar keer gebruikt.
    Maar Boaz is geen buikslaper en ik vind ze gewoon zo hard.
    Dus eigenlijk voor ons een miskoop.

Deel Deze Pagina