30-plussers en zwanger worden (deel 4)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mieke8, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammavanthom

mammavanthom Bekend lid

Hmm, aerosleep heb ik geen ervaring mee.
    Wij hebben Thom de eerste weken op zijn zij gehad en later op zijn rug. We hebben hem nog wel een poosje op zijn zij gehad (om en om, zij, rug, andere zij, enz...) toen ik vond dat zijn hoofd wat aan het afplatten was maar dan altijd met een opgerolde handdoek tegen zijn buik en strak ingestopt. Bij ons in het ziekenhuis moest hij al op zijn zij omdat hij nog een beetje misselijk was van de bevalling (meconiumhoudend vruchtwater) en thuis deed de kraamhulp er ook niet moeilijk over, ze hebben het een keer genoemd volgens mij en het vervolgens aan ons over gelaten.

Om nog even terug te komen op mijn temp kaart, ik heb die waterige afscheiding al gehad, is nu ook al weer aan het afnemen.
    Ik zal anders maar een paar ovulatietesten halen voor de volgende ronde, dan maar op die manier ;).

2. mammavanthom

mammavanthom Bekend lid

MB, ik heb ook borstvoeding gegeven en in het ziekenhuis hebben ze hem meteen na de bevalling aangelegd, ging meteen super. Probeer vooral ontspannen te blijven, volgens mij is dat het allerbelangrijkste. Ik heb me wel behoorlijk ingelezen over aanleggen enzo en heb daar veel van opgestoken. En anders is er ook altijd een lactatiekundige in de buurt! Schroom vooral niet om die te bellen, ze worden vergoed door de zorgverzekeraar en de meesten komen meteen bij je langs als je een probleem hebt!

3. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    MvT; soms kun je meerdere periodes van afscheiding krijgen, zeker als je eisprong wat later is dan gebruikelijk.

4. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    MB, in het Diak hebben ze zo'n bv-certificaat ofzo en ook een prijs gewonnen dacht ik. Mini werd direct op mijn buik gelegd maar ze moest helaas weg genomen worden omdat ze naar de couveuse ging. Ik werd wel direct aan een kolfapparaat gehangen maar niet echt met een duidelijke uitleg waardoor ik veel te lang kolfde die eerste keer en het apparaat er verkeerd afhaalde en er korstjes op mijn tepels kwamen (deed niet eens heel erg pijn gek genoeg). Verder werd ze iedere keer aangelegd als ik kwam op de neonatologie en hadden ze daar iedere ochtend en op afspraak een lactatiekundige rondlopen. Ik vond die heel aardig maar niet supergoed moet ik eerlijk zeggen. Uiteindelijk hebben ze Mini zo weg gestuurd uit het zh met een beetje vage mededelingen van: bouw het maar langzaam op want ze is nog te zwak om volledig aan de borst te drinken. Zonder aanwijzingen hoe ik dat dan op zou kunnen bouwen ofzo. Dus ben wat dat betreft over het Diak matig tevreden geweest…

5. Ach wat een schattige man heb jij.......... wat betreft BV; ik heb het 6 weken volgehouden, maar dat lag meer aan mij als aan RIck. Die dronk super. Ik ben natuurlijk thuis bevallen en na 1 1/2 uur op mijn buik te hebben gelegen (direct na de bevalling) ging hij drinken. De vk vroeg tijdens de bevalling of ik toch wel bv ging geven want ik had de perfecte borsten :).
    Ik heb met Rick helaas spruw gekregen en dat is mega irritant. Het jeukt als een gek en de zalf die je daarvoor krijgt plakt als een gek :x ik werd er stapelgek van :p. Maar omdat ik mentaal echt effe van de wap af was ben ik afgehaakt, voor een tweede is de bedoeling dat ik de 6mnd ga volhouden ;)

6. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    BV: ik wilde het echt graag proberen, maar heb me twee weken lang helemaal suf gekolfd en heb toen de handdoek in de ring gegooid! Toen Smurf geboren werd was hij maar 2380 gram en had een bijna onmeetbaar laag suiker. Hij ging meteen naar de medium care en ze wilden precies weten wat er aan voeding in kwam. Bovendien was hij wat te zwak om goed te zuigen en ze waren bang dat het hem meer energie zou kosten dan dat hem zou opleveren. Dus ging ik kolfen. Liep voor geen meter. Met moeite soms 10 cc en 1 maal een record van 40 cc uit twee borsten. Er werd gezegd dat het misschien stress was en dat ik niet ontspannen genoeg was. Tja, misschien was dat ook wel zo, maar met die zwangerschapsvergiftiging en een kindje dat niet bij je mag zijn, voel je je ook niet erg relaxt. ik zat in ieder geval braaf te kolven met een foto van Smurf op mijn schoot, maar hielp geen donder. Met als resultaat dat ik met twee keiharde gestuwde voetballen ipv borsten liep en om de twee uur moest kolven (ook 's nachts) Op een gegeven moment raakte ik zo uitgeput en vergat ik te genieten van ons kindje en toen heb ik gezegd dat ik er genoeg van had. Mijn hemel wat een opluchting was dat!
    Ik wil je niet demotiveren, maar ik denk dat verloskundigen en kraamverzorgsters soms iets te ver gaan in pushen dat je het moet volhouden!
    ik weet niet of ik het nog een keer zou proberen als ik nog eens zwanger mag raken. Weet wel dat, als het niet goed op gang komt, ik veel eerder stop. Zwak misschien, maar ik wil vooral er kunnen zijn voor mijn kindje. In praktijk was ik nu meer bezig met kolven en reinigen van het apparaat dan met mijn baby.

Zo, frustraties weer van me afgeschreven :D

7. sjors75

sjors75 Niet meer actief

He lieve meiden,
    Zal me ook weer eens een keer melden. We zijn erg druk en daardoor weinig tijd voor het forum. Mijn weinige vrije tijd besteed ik het liefst met onze Daan. Wij maken momenteel dagen van 5 uur 's morgens tot 20 uur 's avonds. Gelukkig is Daan een echt buitenkereltje en is dus als het even kan de hele dag bij ons buiten.
    Hier gaat alles zijn gangetje en Daan is een heerlijk ventje. Zit het liefst de hele dag in het voer van de koeien te spelen. En als de koeien hem dan likken met hun ruwe tong dan moet hij erg lachen. Hij heeft de hele dag gezelschap van onze pup Rex. Dit is echt een duo aan het worden, waar Daan is is ook Rex.

Voor alle gemiste verjaardagen alsnog gefeliciteerd en natuurlijk ook voor de nieuwe zwangeren onder ons.

Voor de dames die weer zwanger willen worden heel veel succes, maar wij doen nog niet mee.

Nog even een fototje en dan hopelijk tot snel:

Dikke knuf uit Portugal

8. sjors75

sjors75 Niet meer actief

en dan nog snel 1 van Daan en rex samen

9. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Leuk Sjors. Fijn dat het goed gaat, ondanks alle drukte en natuurlijk met Daan ook.
    Wat lijkt hij al groot zeg op die eerste foto.

10. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Sjors, wat leuk om van je te horen!! We hadden het toevallig net over jou deze week!
    En inderdaad, wat lijkt daan al een grote kerel! Kan me bijna niet voorstellen dat Smurf er over twee maanden ook zo bij zou lopen/kruipen.
    Pfff, wat een lange dagen! (En dan dacht ik dat ik een drukke baan had :D )
    Loopt alles goed bij jullie?
    Succes en sterkte met de drukte!

11. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    MvT: Ik heb ook maanden mijn temp bijgehouden en toen dacht ik dat ik geen eisprong had. Toen naar gyn en die heeft bloedtesten gdaan en toen kwam er uit dat ik wel degelijk een eisprong had. Maar uit het tempen echt niet. Ovulatietest werkte bij mij weer wel, dus wie weet dat het bij jou ook goed werkt volgende cyclus.

12. mb02

mb02 Bekend lid

Sjors, leuk je hier weer te zien! En ook leuk dat daan zo geniet van het buiten zijn en de koeien, maar dat zit natuurlijk ook in zijn genen;). Jullie maken wel lange dagen, hard werken hoor, zo'n eigen bedrijf. Succes met alles!

Dank voor de verhalen over de bv, dat geeft mij een realistisch beeld over de "praktijk". Ik hoop dat het bij mij gaat lukken, maar ik moet er ook rekening mee houden dat er omstandigheden zijn waardoor het niet goed op gang komt. En als het niet op gang komt, dan ga ik wel duidelijk mijn grens aangeven, heb echt geen zin daar gefrustreerd over te raken. Daar is de kraamtijd te bijzonder voor!

De aerosleep, die heb ik van mijn s.moeder gekregen (inclusief die dure hoeslakens;)), dus ik moet het wel gaan gebruiken. Ik was er meteen kritisch over (en terecht, blijkt nu), maar ze wilde het perse voor ons kopen. Haar oppaskindje en mijn neefje slapen er ook op, dus zij heeft het idee dat alle kindjes er tegenwoordig op slapen.Tja, en je wilt dan ook niet ondankbaar zijn........

ALL, ik werd vanmorgen heel beroerd wakker, merkte dat ik hartkloppingen had/ ik zweette als een rund/ mijn buik was hard en ik was duizelig. Ik ben op de wc gaan zitten en heb ademhalingsoefeningen gedaan, die zat veel te hoog, toen zakte het gelukkig wat af. Ik ben er wel van geschrokken, ging meteen checken of mijn kleine meid nog wel actief was (wat wel het geval is). Het kan natuurlijk zijn dat ik naar had gedroomd, maar dan heb ik meestal niet zo'n sterke lichamelijk reactie. Nu voel ik me wel ok, maar ben wel moe. Ik twijfel nu of ik de vk moet bellen, om mijn bloeddruk na te laten kijken ofzo?????

13. mb02

mb02 Bekend lid

Oja, eigenlijk had dit een toppdag moeten zijn......

30 weken zwanger vandaag!!!!!!!:)

14. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    mb, gefeliciteerd met je 30 weken. Weer een mijlpaal. Nog 10-to-go!!
    En dat was dan even schrikken vanmorgen. Ik denk dat je darmen wat beknelt hebben gezeten. Je geen zorgen maken hoor, ik heb daar ook wel last van gehad in mijn zwangerschap. Alles daar binnen heeft gewoon zo weinig ruimte op het moment en dat groeit je meisje ook nog.

15. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    MB, mijn ervaring is dat je niet in kan schatten hoe gefrustreerd je raakt wat bv betreft. Ik was echt heel open minded en nuchter toen ik zwanger was. Eigenlijk wilde ik helemaal geen bv geven, leek me te veel gedoe. Maar v'ruit, ik wilde het wel proberen. En dat heb ik wel geweten zeg, pfffff.... Ik vond het ZO fijn om te doen maar ik had het er ZO moeilijk mee. Zo nuchter als ik van tevoren was, zo niet-nuchter was ik na de bevalling. Hormonen deden nare dingen met me... ;) Het heeft een week geduurd voordat ik de knoop doorhakte en ermee kapte terwijl ik maar 2,5 week bv heb gegeven, kun je nagaan...

Niet om met horrorverhalen te strooien hoor, en ook niet om betweterig te zijn, maar ik had nooit gedacht dat ik zo zou reageren en ik dacht ook dat ik overal rekening mee had gehouden. Ik weet ook niet of ik bij een tweede het nogmaals zou proberen. Ik denk het wel... Maar ik hou dan wel rekening met onvermoede emoties en hormoonbommetjes! :)

16. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    O, en natuurlijk gefeliciteerd met je 30 weken, wow!!!!
    Ik heb het nooit gehad zo wakker worden, maar er zit idd van alles en nog wat in de knel. Lag je op je rug?

17. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Mb; 30 weken alweer...wauw!!! Gaat nu opschieten hoor meid!
    En dat onzekere hoort erbij hoor...gelukkig beweegt je kindje goed;)
    Ik heb trouwens helemaal geen BV gegeven om verschillende redenen. Uiteindelijk is de flesvoeding ons (mijn man en mij) heel goed bevallen en Myrthe is een heerlijke gezonde meid. Geen last van allergieën enzo.
    Mijn man vond het ook heerlijk om meteen vanaf begin af aan zo betrokken te zijn bij zijn meisje en we konden de nacht altijd opdelen, zodat er één bleef slapen als de ander een flesje gaf.
    Snap alle meiden wel hoor die BV geven/proberen te geven, maar ook FV is een heel goed alternatief en ik vindt dat er nogal spastisch over gedaan wordt tegenwoordig. Gelukkig had ik wel een hele fijne en lieve kraamverzorgster die me daarin steunde....

Ik zit nu in mijn joggingbroek achter de laptop, heb keelpijn en ben verkouden. Myrthe hoest ook regelmatig en heeft snot snot...Lekker Luuf gesmeerd en neusje gesprayed en nu ligt ze lekker te slapen. Mijn man heet even hoestmelange gehaald (lekker snoepen:D) en is nu naar zijn werk. Ga verder niets doen vandaag, want het is echt vies weer hier. Hoop wel dat ik eind van de week weer een beetje opgeknapt ben, want dan gaan we natuurlijk starten met de ICSI poging voor een brusje voor Myrthe. Dan wil ik wel een beetje fit zijn;)

Myrthe gaat nu steeds vaker zelf staan aan de tafel/box/bed en gaat dan zijwaarts lopen. Als ze dan niet meer weet hoe ze moet gaan zitten, gaat ze heel hard gillen hahahaha. Ze zat vanmorgen trouwens klem met haar hoofd tussen toiletpot (inde badkamer) en de muur....was ertussen gekropen, maar kwam niet meer terug en ik stond onder de douche:D Mijn man geroepen en die heeft haar bevrijdt hihiih. Gek kind!!!

18. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Hahaha daffie, ik zie het al voor me hoe ze met haar koppie klem zat, arme schat!

MB: dat is wel schrikken zeg! lag je op je rug? Ik heb wel een keer zo'n aanval gehad, maar zakte vanzelf weer af en mijn bloeddruk was toen nog goed.
    Bij twijfel gewoon even de VK bellen.

19. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Wanna; ja, eigenlijk was het best zielig;) Maar het zag er ook wel weer heel komisch uit en ze heeft zich gelukkig niet bezeerd,

Net lag ze weer te hoestenproesten en schrikt ze weer wakker. Gelukkig kon ik haar een speentje geven en ging ze toch weer slapen. Ze heeft echt een droge hoest, wat zou ik daar aan kunnen doen?

20. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Tja, behalve wat hoestsiroop (wel speciale kinderversie) kun je daar niet zoveel aan doen. Smurf heeft er een paar weken geleden ook veel last van gehad (kwam zelf een tijdje ervan aan het braken) maar gelukkig is het net weer over!

Collega van mij wordt net gebeld door KDV dat zijn dochtertje (10 mnd) van anderhalve meter hoog uit het bed is gevallen (hadden hekje niet goed dichtgedaan!) GRRR! MN

Deel Deze Pagina