stil hier??!!!! Het gaat ietsje beter vandaag. Ben heel de dag in pyjama beneden geweest.En wel veel op de bank gelegen. Maar wel 2 afwasjes gedaan en Jens bezig gehouden.
Joehoe meiden, ik leef nog maar het is zo druk! Brigit, hoe gaat het met je? Ik lees wat perikelen met je vent, balen is dat maar wel herkenbaar. Volgens mij worden die kerels stiekem ook een beetje zenuwachtig van al het gedoe. Ben heel benieuwd wanneer jouw kleintje zich aandoet! Veel liefs voor iedereen!
Pooh, hoe is het met jou? Sophia, je heb de pregnyl gezet! Geen last met het breken van de flesjes? Mijn man breekt de flesjes en dart deze spuit ook, net als dagelijks de deca en gonal. Ja, over 2 weken begint dat circus weer. Ik krijg wel een beeld van hetgeen er aan de hand is. Voor mij geen meeting en dat had mijn leidinggevende ook al bedacht. Zo fijn dat mensen je toch begrijpen. Brigit, wat fijn dat manlief jou begreep en gelijk heeft gehandeld. Praten kan zo opluchten, he? Happygrump, ik heb me nog niet voorgesteld. Hier ben ik Timon, 35 jaar oud en we zijn ruim 3 jaar bezig voor ons 1e kindje. Sinds 2 jaar zitten we in de mmm, waarvan bijna een jaar ICSI. En toch kunnen we niet zonder ze. Vandaag een rustig dagje. Wel 2 wassen gedaan en verder voornamelijk films gekeken. Het weer was er echt naar, al die regen.
Miep, wij wachten geduldig tot de rust is terug gekeerd.....maar ben wel heel nieuwsgierig naar hoe met jullie gaat! Brigit, niet fijn zeg, dat je man "even" vergeten leek te zijn dat je hoogzwanger bent:x. Dan kan je je behoorlijk verloren voelen. Maar zo te lezen gaat hij zijn leven beteren. Enne....als de kleine er is wordt hij door de kraam wel aan het werk gezet. Pooh, zo, jij hebt het flink te pakken. Hoop dat die verkoudheid snel over is. Timon, fijn dat je een goed gesprek hebt gehad, hoop dat je snel zonder gedoe aan het werk kan gaan. ALL, Yfke is goed bezig, ze is dit weekend voor het eerst zelf gaan staan. Ik zat met de laptop op de bank, en dat vind ze een reuze interessant ding. Dus ze kroop naar de bank, ging op haar knieen zitten en trok zich omhoog! Ik was echt verbijsterd en zat natuurlijk weer met tranen in mijn ogen.... Ze keek er zelf overigens wel een beetje benauwd bij, want tja.....als je eenmaal staat, hoe ga je dan weer zitten?.
Soof, ach nee toch! Balen meid heel veel beterschap! Heb je nog veel last gehad van jouw buik na die spuit? MB, ach gossie, al weer een stapje verder! Leuk is dat he! Ik weet nog dat Thom heel erg boos kon worden als hij aan de tafel stond en niet meer wist hoe hij moest gaan zitten . Miepie, rustig aan, we wachten geduldig (maar ben wel erg benieuwd hoe het gaat ). Pooh, fijn dat je weer wat aan het opknappen bent. Brigit, hoe gaat het nu?
Soof: wat vervelend dat je ook buikgriep hebt! laten we hopen dat het net zo snel over is als bij Rick! Goed dat je zelf hebt kunnen spuiten en er niet voor naar het ziekenhuis hoefde! Brigit; fijn dat je het met je man hebt kunnen bespreken en dat die kluns zag dat hij wel even zijn handen uit zijn mouwen mocht steken. Nu zaak om hem te helpen herinneren dat hij de komende tijd nou eenmaal een groter aandeel in het huishouden moet nemen! MB: aaaaah, Yfke staat!! kan me voorstellen dat je er emotioneel van wordt! Je kleine meid wordt groot!! Pooh: neem aan dat je nog niet werkt, toch? Beterschap! Hier ook geveld door een heel flinke verkoudheid. Smurf was vprige week een paar dagen ziek met enorme dikke snot en een paar flinke bloedneusen, dus misschien had ik kunnen voorzien dat het nu mijn beurt zou zijn. Keelpijn, spierpijn, kaakholtes zeer en vieze taaie snot. Voel me sinds gisterochtend geradbraakt! (En dan hier ook zo'n vent die na een vrijgezellenavondje en stappen gister doodleuk zegt: schat, ik ga even op de bank liggen, want ik ben zo moe!) Gelukkig deze week een kort weekje, want vrijdag hebben we de hele dag bruiloft. We hebben een hotelkamer op de feestlocatie. dan kan ik ook mooi even een uurtje rusten als ik het 's middags even niet meer zie zitten.
soof beterschap!!!! 2wanna, jij dus ook al aan de snottebellen. Ik hoorde dat door je zwangerschap je slijmvliezen opzetten en je daardoor je verkoudheid slechter weg krijgt gesnoten. Is dat zo?? Nou hier lijkt het van wel .Je voelt dat al je holtes vol zitten,m aar eruit komen, ho maar! Ben vandaag vrij, maar ga het morgen wel weer proberen. Heb ze net aan de tel gehad en gezegd dat ik kom, maar wel graag wil zitten. En dat kan...
Dat van die opgezwollen slijmvliezen klopt volgens mij wel Pooh. Ik heb namelijk ook net als vorig keer steeds last van een verstopte neus (ook al ik niet verkouden ben) Maar ik krijg het er nu inderdaad moeilijk uitgesnoten, terwijl ik het 's nachts aan de achterkant door mijn keel voel lopen en dan weer in een hoestbui kom. Heb zin aan dropjes om mijn keel te verachten, maar probeer dat maar wat minder te doen ivm mijn bloeddruk
ach ja, dropjes, yummie. Heb net heel (on) verantwoord 2 broodje kroket op....slecht ik weet het...maar zo lekker!!!!! Beterschap wanna
Hahaha, je wilt niet weten hoeveel kroketten ik deze zwangerschap al op heb! En kaassoufflés! op de een of andere reden had ik, zeker de eerste paar maanden, ontzettend zin aan junkfood
Zo, ben ik heel even tussen de bedrijven door... Ik heb niet zo heel veel tijd om goed bij te lezen, maar wil iedereen die ziek is heel veel beterschap wensen... Hier gaat het OK, we vinden zo langzaamaan allemaal een beetje onze plek binnen de nieuwe gezinssamenstelling . Mini1 is al helemaal de Grote Zus, echt zoooo schattig! Het eerste dat ze zegt als ze wakker wordt is de naam van haar zusje, dan papa en dan mama en dan vogel en dan de rest van het vocabulaire. Ze moest in het begin even wennen aan de drukte en de nieuwe situatie maar na een dag goed zeuren dinsdag was het vanaf woensdag helemaal prima. Met Mini2 gaat het ook hartstikke goed. Ze is een lief en rustig meisje, kan erg boos worden als ze iets te lang op haar eten moet wachten . Ook is ze heel alert, toen ze werd geboren keek ze al meteen met haar grote ogen haar mama aan *smelt*. Met mij gaat het zoals het een kraamvrouw betaamt: ups en downs . Veel tranen en veeeeel twijfel over bv of niet. Op zich loopt dat nu best OK, ik heb voldoende productie en mijn kloven zijn naganoeg verdwenen dus de kleine kan gewoon aan de borst in principe en wat dat betreft mag ik niet klagen. Ik vind het alleen heel erg om te zeggen, maar ik heb de toegevoegde waarde van bv, behalve dat de voeding zelf niet beter kan zijn voor een baby, nog niet kunnen vinden. Misschien iets te "makkelijk" voor of te nuchter ofzo? Door slaapgebrek en door de energie die het kost ben ik totaal uitgeput de hele tijd en daardoor superlabiel en kan ik niet echt genieten van de kleine. Ze wil ook vaak drinken en clustert regelmatig waardoor ik het gevoel heb dat ik helemaal vast zit door die baby die aan mij vast zit. Behalve 's nachts want dan krijgt ze een fles kv van papa. Dus gisteren had ik de beslissing genomen om toch maar over te stappen op kv, Mini1 is er immers ook wel bij gevaren en ik weet nog van toen dat die beslissing me zoveel ruimte gaf in mijn hoofd. Maar ik vind het allemaal maar lastig, zit de hele dag maar te malen in mijn hoofd, veel onrust dus! O, ik hoor de kleine die heeft honger dus ik ga er weer vandoor, tot later!
Miepie; fijn om van je te horen! Kan me je dilemma zo goed voorstellen! Zit ook erg in dubio of ik het uberhaupt ga proberen dit keer. Denk namelijk dat ik zelf ook niet zoveel toegevoegde waarde zie naast het feit dat je natuurlijk antistoffen en zo meegeeft. Mijn "binding" zal er echt niet beter of slechter van worden. maar toch houdt het me bezig (vorige week gedroomd dat ik wel BV gaf, maar een verschrikkelijke borstontsteking had gekregen met alles erop en eraan -ieks-) Leuk dat Mini al helemaal de grote zus is! Pooh: net broodje kroket gehad... jouw schuld!
Zucht, ik verwaarloos jullie op het moment heel erg. Ben ook zo ontzettend moe en heb geen puf. Voornamelijk niet om achter de laptop te duiken. Of het nou te maken heeft met de onregelmatige werktijden... wil het niet opgeven vind het zo leuk Maar ik voel me gewoon belabberd, ben ook wat ziekjes. Hopelijk nemen jullie mijn ego even niet kwalijk Knuf voor jullie allemaal!!
@miepie, goed te lezen dat alles oke gaat bij jullie. En wat lief dat mini zo schattig is met haar zusje!!! Doe wat je hart je ingeeft! Dan doe je het altijd goed! @wanna, lekker he????? oh heb nu al weer trek in ijs ofzo. @mieke, ben je zo moe van die diensten op schiphol? Hoe is het met Boaz verder?
Miepie: Hier gaat het goed, mannetje is erg van mij geschrokken vorige week. Ik huil niet snel dus nu wist ie toch wel dat het menens was. Hij heeft af en toe van die momenten dan is hij zo met zijn werk bezig en vergeet hij de rest van de wereld. Ik ben een persoon die zoveel mogelijk zelf wil doen en dit is hij gewend, dus denkt hij zolang ik niks zeg red ik mij wel. Ik geef wel bij hem aan dat ik niks kan doen, maar dit moet ik elke dag herhalen als ik een dag niks zeg denkt hij dat het beter gaat. Ach ja mannen zijn aparte wezens. Hihi en volgens mij is hij ook wel erg nerveus alleen zegt hij het niet, ik merk het aan het slapen, als ik op sta om naar toilet te gaan is het gelijk wat is er en gaat het.. hihi wel lief. Volgens mij is hij bang dat ik hem niet wakker maak als ik weeen heb ofzo of dat er iets gebeurt als hij slaapt. Soms doet hij heel stoer maar ik zie aan hem dat hij zich toch wel erge zorgen maakt. Fijn dat het zo goed gaat in je gezinnetje, klinkt als een heel lief kindje mini2. Ik hoop dat je zelf een beetje rustiger wordt en je ook lekker kan gaan genieten!! Timon: Nou praten doe ik vaak als brugman en helpt dan niks. Blijkbaar hielp een flinke huilpartij om hem wakker te schudden. Spannend dat je over 2 weken mag beginnen!! Ik ga echt duien draaien voor je!! MB: Jeetje die yfke is echt een snelle dame!! Straks loopt ze met 1 jaar!! Zo lief met die mollige beentjes en van die wankele stapjes.... SooF: O nee heeft het jou nou te pakken!! Beterschap!! Wanna: Jij hebt het ook al zwaar te pakken!! Bah we zijn allemaal echt toe aan voorjaarszon he!! Mieke: Sterkte!! Hihi heerlijk die snoep festijnen!!! Lekker van genieten, straks mag het niet meer Hier alles nog onder controle, flink bewegende buik. Kindje is sinds gisteren heel erg druk. Ik heb best vaak harde buiken en soms ook wat krampen, maar ook last van mijn darmen dus geen idee of het door darmen komt of dat er toch iets rommelt. Hihi het zullen mijn darmen wel weer zijn. Hoe ging dat bij jullie met het verliezen van de bloed/slijmprop? Ik heb sinds vanochtend elke keer slijm in onderbroek en bij afvegen (best veel) nu ook als ik plas zitten er hele stukken slijm bij (hmm lekker verhaaltje) maar er zit geen bloed bij. Zal dit dan gewoon afscheiding zijn?
Brigit, maak je borst dan maar nat als de kleine er is zometeen, dan is het echt wennen voor papa... Die van mij wil de hele tijd "dingen gaan doen" zoals lunchen samen, de stad in met de kleine of zelf met de kleine naar kantoor om haar te showen... Snapt niet helemaal dat ik daar nog even geen behoefte aan heb, ik ben nog aan het wennen. Maar hij heeft behalve vermoeidheid natuurlijk geen last van lichaam of hormonen. Dus zeg ik zoveel keer per dag dattie niet zo moet drammen Ja, het is hier ook steeds heel gezellig, ahem.... (gelukkig niet de hele tijd gedoe hoor, maar wel regelmatig, hij heeft nogal lange tenen, alles wordt als kritiek op zijn vaderschap opgevat ) Anyway, als je merkt dat het werkt om je vent aan het werk te zetten, blijf dan idd niet wachten maar vraag hem gewoon hoor, anders ga je je heel eenzaam en onbegrepen voelen... Slijmprop heb ik nooit begrepen hoor, zou niet weten hoe dat eruit moet zien. Ik weet wel dat ik vanaf dat ik gestript was veel meer en dikker slijm verloor dan daarvoor maar of dat m nou was? Wanna, als ik je een tip mag geven: probeer van tevoren een weloverwogen beslissing te nemen wat je wil qua voeding als dat lukt. Mijn probleem is denk ik ook dat ik dat niet heb gedaan en dacht: ik kijk wel hoe het loopt met de bv. Hierdoor ligt mijn hart er niet in, ik ben niet voorbereid en na de bevalling nemen de hormonen het gewoon over en ik kan geen rationele beslissing nemen. Of heel moeilijk in ieder geval. Bovendien is de boel nu dus op gang gekomen en moet ik het eigenlijk rustig en verantwoord afbouwen maar ik heb geen idee hoe ik dat het beste kan doen omdat er nog geen ritme in de voedingsmomenten zit dus kan niet zeggen: ik vervang die-en-die voeding voor een kv omdat het iedere dag anders is. Ben ook als de dood voor een borstontsteking enzo, pffff....