Mieke; zoveel tijd heb ik niet om overal berichtjes achter te laten hahahah. weet niet hoe jij dat doet
Hihi soep en bouillon zijn nou net de dingen die ik al de hele zwangerschap niet moet ruiken en zien. Dan word ik al kotsmisselijk. Ik denk dat het bij mij voornamelijk komt omdat ik 2 nachten bijna niet geslapen heb en nu 1 nacht wel. Als ik moe ben dan word ik ook altijd misselijk. Voelde mij gisteren fitter dan vandaag en nu heb ik wel goed geslapen, gek he hoe dat gaat.
welkom semmy! Ik ben poohbear226, 35 jaar oud (slik) en moeder van Jens, bijna 2 jaar! Om hem te krijgen hebben we een jaar in het ziekenhuis gelopen, omdat ik geen eisprong heb. Juni 2010 gestopt met de pil, onder het mom van , we zien wel....en nu net 11 weken zwanger (spontaan) van nummertje 2
Pooh, hoezo slik bij 35 jaar ik word 39 hoor!!!! dat betekend volgend jaar 40 Daffie, haha al die berichtjes komen nog uit de tijd dat ik heeeel veel hier zat Oja ik moet nog even het bevallingsverhaal van Miepie lezen, ga ik nu doen. Edit: zo Miepie dat is dan toch nog snel gegaan he, en natuurlijk fijn dat je niet ingeleid hoefde te worden. Mooi dat je Mini2 zelf kon aanpakken, lijkt me ook super mooi om te kunnen doen.
Brigit, ik hoop dat je niet ziek gaat worden, kan je nu niet gebruiken. Jij hebt echt tot einde toe een pittige zwangerschap, kan me voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent. Ik gun je dan ook een voorspoedige bevalling, heb je wel verdiend na 9 maanden doorzetten. Semmy, jammer van je ongi. Leeftijd: ik wordt begin april 34 . Als ik mijn leeftijd moet zeggen dan schrik ik er soms zelf van......ik ben bijna 34....oef. Maar zo te lezen voelen de meeste hier zich jonger dan hun leeftijd. Vraagje: ik ga een koperspiraal nemen, maar ik zie eigenlijk vreselijk op tegen het plaatsen van dat ding. Ik ken mij huisarts al heel lang, vanaf kinds af aan. En ik vind het zo'n gek idee dat hij me ineens wijdbeens ziet, daar voel ik me niet prettig bij. Weten jullie of je dat ding ook meteen bij een gyn kan laten plaatsen?
Brigit, nou jij blijft ook maar doorklooien he! Ik heb wel een beetje met je te doen hoor! Ik vind het enorm knap dat je zo positief blijft deze zwangerschap, petje af hoor! Ik hoop dat je je gauw weer fit voelt en lichamelijk ook helemaal klaar voor de bevalling bent! Aan alle snotterende meisjes, heel veel beterschap en een dikke knuf. Het is tot nu toe aan mijn deur voorbij gegaan en ik hoop dat dat zo blijft. Semmie, welkom hier! Ik ben de mamma van Thom, 32 jaar en inmiddels al weer in ronde 20 voor een 2e. Mieke, wat heb jij inderdaad al vreselijk veel berichten . Hoe krijg je dat voor elkaar? Ik heb hier toen ik zwanger wilde worden van de 1e onder een andere naam geschreven en als je dat bij elkaar op zou tellen zou ik misschien op 1500 berichten komen maar dan houd het wel op denk ik.... Nou ja, ik schrijf ook alleen maar hier dus dan schiet het ook niet echt op natuurlijk
BRIGIT! Ik heb heerlijk geslapen, ik hoop ook jij! Ik had weer eenkeer oordopjes ingedaan en dat gaf veel rusten misselijk ben ik niet meer geweest. Hoe is het bij jou? MvT! Houden zo is niks aan die buikgriep Ik schrijf dan wel vanaf het begin onder deze naam maar zoveel als MIEKE, nee dat gaat 'm niet worden. Maar ik schrijf ook overwegend hier. Heel soms reageer ik iets uit de lounge, that's it! SJORS! Als je meeleest, hoe is het met jou is weer even geleden! Heb van de week de Libelle zitten lezen en daar stonden mensen in die naar PT zijn verhuisd om daar een boerenbedrijf op te gaan starten. Moest direct aan je denken, maar je bent het niet deze mensen hebben al 2 grotere kids
@mb02, dat heb ik ook. als ik mijn leeftijd zeg, of buurkinderen die mevrouw of u tegen me zeggen, voel ik me knap oud. Maar in mn hoofd voel ik me nog 18, bij wijze van dan. Volgens mij komt dat ook door "vroeger". Mijn beeld als kind zijnde was, met 20 ga je trouwen, krijg je kinderen en heb je huisje boompje beestje. Dan was je met 40 al oud en had je "grote:" kinderen!
Hoi Semmy, welkom! dat je ons hebt uitgekozen uit het woud van 30-plusonderwerpen dat inmiddels is ontstaan is een eer! Succes met zwanger worden, ik hoop dat het je snel gegund is. Ik ben Miepie, 36 jaar oud (brrr, in mei alweer 37....), getrouwd en bijna twee weken geleden bevallen van ons tweede dochtertje. Mijn oudste is net 1,5 jaar en een heerlijk kind! Ik denk dat we het wel bij 2 houden of we moeten nog voor een nakomertje willen gaan op mijn 40ste, haha! (nee, lijkt me niet) Hee Soof, soms wil je nog weleens ruzie maken in de lounge ofzo he? Ik reageer overal en nergens waar ik zin in heb eigenlijk. Dus ook hier een respectabele hoeveelheid berichten maar Mieke spant wel de kroon hoor, sjonge! En nog steeds veel zieken, wat is het hardnekkig dit jaar he? Mini2 kwam met een verkoudheid op de wereld, die had meteen een snottebel aan haar neusgat hangen. En een vies oogje, nog steeds. Mijn man is ook doorlopend aan het hoesten en snuffen en ik zal zelf binnekort ook wel weer aan de beurt zijn. Verder gaat het goed met Mini2 en met mij! Ben erg blij met de fles-beslissing. Ik kan het leven weer een beetje aan. Ik raakte toch een beetje de realiteit uit het oog door de vermoeidheid en hormonen dus ben op het goede moment gestopt. Denk dat ik anders over het randje was gegaan eerlijk gezegd... Mini2 hangt nu lekker tegen me aan al is ze een beetje wakker aan het worden. Ze wilde alleen niet slapen tot 2 uur vannacht dus dat was wel even doorbikkelen. Mijn man heeft het op een gegeven moment van me overgenomen. We moeten nog even bedenken hoe we het best die voeding van rond 21 uur aan kunnen pakken, die geven we momenteel beneden en dan halen we haar uit haar bedje. Misschien beter om daar een low-key voeding van te maken zodat ze door kan slapen. Gaan we vanavond maar eens proberen! Ze moet denk ik ook toch nog even wennen aan fulltime kv want ze spuugde gisteren en eergisteren wel regelmatig en dan meer dan een mondje terug. Maar ze is een lief en rustig mensje ik denk ook wat introverter dan haar grote zus. Kan wel HEUL boos worden als haar eten niet op tijd komt of als we niet snappen waarom ze aan het huilen is, hihi. Lijkt wel of ze dan zegt: maar SNAP dat dan mama, dat ik puntjepuntjepuntje, vul maar in (moe ben, teveel prikkels heb gehad, toch nog honger heb, misselijk ben, lekker bij je wil liggen, enz.).
MB en MvT: Nee ik word niet ziek, komt echt door de laatste loodjes en ik was gisteren echt heel erg moe. Vandaag gaat het wel weer beter. Ach ja mijn motto is wat er ook gebeurt altijd blijven lachen, en ik moet zeggen dat werkt wel is soms heel moeilijk maar het sleept je overal doorheen De kwaaltjes waren erg vervelend maar had het er wel voor over ik doe het voor een heerlijk wondertje, ik moet zeggen dat ik het pas de laatste 3 weken pas echt vervelend vind en het nu toch echt heel erg zat ben. Ik ben echt heeel nieuwsgierig naar de bevalling en ik hoop idd na alle kwaaltjes ik een drama bevalling bespaard zal blijven, we zullen het zien. Gek hoe dat gaat eigenlijk, 1 van de redenen waarom ik vroeger geen kinderen wou was omdat ik bang was voor de bevalling, nu heb ik een gevoel van nou kom nou maar eens op SooF: Ik ben blij dat te lezen dat je lekker hebt geslapen!! Het zal je goed doen, slapen is toch het allerbeste medicijn! Ik heb gelukkig ook lekker geslapen en ben om 10uur mijn bed uitgerold (dus eigenlijk net pas). Heerlijk was dat. Verder gaat het wel, ik heb alleen nog veel harde buiken en heel af en toe krampen. Het is denk ik lekker aanhet oefenen en voorwerken (hoop ik) ik verlies veel vieze klonten slijm, dat moet toch ook iets zijn lijkt mij. Dus het is busy alleen nog niet zoals het moet..... Miepie: Hihi je klinkt echt als een trotse moeder, erg leuk je berichtje te lezen. Gelukkig maar dat je nu achter de beslissing staat voor kv en het je rust geeft. Nu dus lekker genieten!!
Boaz vanmorgen voor het eerst naar de psz gebracht. Hij had het toch wel wat moeilijk, ondanks dat hij het kdv gewend is. Maar dat komt ook omdat hij al een weekje niet echt zich zelf is, wat ziekjes is geweest etc. Dus erg aanhankelijk aan papa en mama op het moment. Maar ik heb nog geen telefoontje gehad dat ik hem eerder moet halen, dus ga zo die kant op om hem op te wachten om 11.30. Ben benieuwd hoe het dan gegaan is. Toch wel hartverscheurend hoor als hij zo moet huilen als je weggaat. MB, wanneer hoor je (hopelijk) iets van je soll.? Miepie, idd een trotse mama. Heerlijk zo toch? Soof, voel je je al iets beter? Is het werken gister nog goed gegaan? Brigit, kan me voorstellen dat je er nu wel klaar mee bent. Je hebt geen makkelijke zwangerschap gehad. Ik hoop ook heel erg dat je je handen straks weer normaal kunt gebruiken na de bevalling, dat dat snel weer goed komt. MvT, op welk punt zit jij nu in je cyclus. Ronde 2 na de HSG toch? Pooh, doen jullie een combitest of helemaal niks? Wel een 12 wk echo toch? Wanneer heb je die? Ik moest ook denken aan Sjors na het lezen van dat artikel in de Libelle. Berichtenteller: tja ik schrijf hier al bijna 4 jaar en dan in een ander topic heb ik ook heel fanatiek meegeschreven en natuurlijk tijdens de zwangerschap bij de febr. mama's. Maar nu staat dit alles op een veel lager pitje hoor. Wanna, wat naar toch dat je nu weer rechtop moet slapen he. Had gehoopt voor je dat deze zwangerschap toch anders zou verlopen.
MIEKE! Ja grappig he die Libelle! Ik heb gisteren tot 17.30u gewerkt, mijn collega was ook ziek geweest dus het was de lamme en de kreupele hier Hoe heeft Boaz het gehad?????? BRIGIT! Het verliezen van de slijmprop kan veel eerder gebeuren als de daadwerkelijke bevalling, maar wie weet. Het komt toch als je het niet verwacht Ik had precies hetzelfde als jij, liever geen kids want die enge bevalling maar dat is allemaal zo mee gevallen, ik wil er nog wel 10 Ik heb vanmorgen een afspraak gemaakt voor een intake gesprek op de nieuwe groep (Wekkers) voor Rick. 15 Maart. Bij de groep waar hij nu zit (Tiktakjes) zijn ze erg enthousiast over de Wekkers! Ze doen veel leuke en speciale dingen met de kinderen en denken dat Rick daar goed past omdat heteen kleinere groep is. Het was er wel een drukte van jewelste zeg dus MB ik heb respect voor jouw beroep
MvT! Dan zitten we nu gelijk, ik heb hem zondag/maandag gehad!!!! Oh wat gezellie en SPANNENDDDDDDDDDD
@mieke, 12 maart hebben we de echo en nekplooimeting. Ik heb vorige week al bloed laten prikken voor de combi test. Ik hoop dat Boaz het toch leuk heeft gehad op de psz!!! @soofm hier ook per 1 april een ander groepje. Hij gaat van de dolfijnen naar de beren. Gisteren heeft hij een uurtje mee gespeelt om te wennen en dat ging goed. Hij is er wel aan toe geloof ik!
POOH! Ik weet het nog moet met Rick, hij begint al te brullen als de kindjes de jasjes aan gaan doen om buiten te spelen. Hij wil nooit mee en staat dan indrukwekkend te huilen met grote snikken. Het is heel druk buiten en dat is 't 'm dus....... Ik zit eraan te denken om straks de woensdag opvang te doen (dan is het veel rustiger) en ik op donderdag vrij ipv woensdag. Ik werk nu 4 dgn maar ga straks weer terug naar 3. De woensdag was extra maar misschien is dit een beter idee. Maar dan wel met dien verstande dat als Rick naar school gaat ik de woensdag weer vrij wil en dus weer de donderdag ga werken. Ik wil dit op papier hebben dan, vorig jaar is door dit exacte geval een collega uiteindelijk opgestapt/ontslagen wegens een conflict hierover........