Goeiemorgen allemaal, Nou ben weer behoorlijk teleurgesteld. Ik had sinds gisteravond weer behoorlijke weeen. Kwamen steeds vaker en werden ook heviger. Ook weer helemaal leegge... eh poept. Vanochtend nog een wee en Nu... helemaal niks meer:x Pff ben blij dat ik morgen weer naar de vk mag, nu hopen dat ze aktie ondernemen. Als ik 41 en 3 dagen ben dan zou ik naar de gyn mogen voor een ctg, dat hadden ze wel al gezegd. Eerst zouden ze proberen te strippen, maar weet nou niet of dat dan morgen zal gebeuren, hoop het wel. Deze half bakken weeen word je echt gek van, denk je he eindelijk het gaat begnnen nee hoor stopt het weer. Ik weet dat het pijn gaat doen, ben er helemaal klaar voor ben helemaal niet bang maar dan moet het wel door gaan zetten. Pooh: Wat heerlijk genieten zo zeg in de dierentuin!! Zo te horen was je mannetje echt aan het genieten. Hihi daar doe je het allemaal voor he. En gefeliciteerd met je 12 weken!!! Volgende keer probeer ik weer meer mee te schrijven, ik duik nog even lekker mijn bedje in. Fijne dag!!!
Brigit, balen! Ik hoop voor je dat je wat ontsluiting hebt, dan zijn de weeen niet voor niks geweest en heb je alvast een voorsprongetje. Kop op meid, er valt niks van te zeggen maar ik hoop dat het gauw begint! Miepie, fijn dat de zonnestralen goed doen en dat jullie wat aan elkaar aan het wennen zijn. Gaat het al wat beter tussen jou en jouw man/vriend? Tja, dat dwarse hoort bij de leeftijd helaas, al is het soms ook wel weer grappig om te zien . Pooh, vandaag 12 weken! Joepie! Dat is toch ook wel weer fijn om die grens over te zijn he. (ik weet het, het zegt misschien nog niet zo veel maar toch...). Leuk he naar de dierentuin! Binnenkort gaan wij ook weer, thom heeft er nu al zin in en vraagt regelmatig wanneer we de giraffe in het echt gaan zien (zijn knuffel is een girafje). Vandaag weer heerlijk weer! Ik hoop echt dat het mooie weer aanhoud en dat de temperatuur binnenkort ook lekker gaat stijgen! Kan niet wachten!!! Nog een paar weekjes werken. Woensdag 23 maart is mijn laatste dag... Zal wel even wennen worden (op de positieve manier!). Meer tijd om lekker te fietsen en (naar de speeltuin) wandelen met de kleine man... Ik zit ook nog met een dilemma, eigenlijk wil ik heel graag een paar kilo afvallen. De laatste maanden ben ik ongeveer 3 kilo gegroeid en dat wil ik er heel graag weer af hebben, het zit me in de weg (die drie kilo zitten allemaal op mijn buik en bovenbenen ). Nou wilde ik niet lijnen nu ik probeer zwanger te raken maar ja, het kan nog wel maanden duren voor ik in verwachting ben en dan zit ik straks met mijn dikke buik in mijn bikini aan het strand . Weten jullie of het veel kwaad kan als je een paar kilo gaat afvallen als je probeert in verwachting te raken? Stel dat ik in verwachting raak stop ik uiteraard meteen met lijnen....
Mvt ik ben op een gegeven moment toch ook echt gaan lijnen. Wi waren toen 2 1/2 jr bezig en ik had ook zoiets van 'kan wel nooit zwanger raken en ik blijf maar groeien'. Ik ben toen met shakes bijna 10 kg afgevallen en was na mijn HSG zwanger! Maar denk ook dat het er mee te maken had dat ik toen beter in mijn vel zat. Kan je anders niet 'licht' beginnen met niet meer snoepen, meer bewegen en een glas water voor iedere maaltijd. Dan doe je niet heel veel geks.
Hmmm, als ik jullie zo hoor... ik ga meteen aan de lijn . Simi, ja hier het zelfde, we zijn nu anderhalf jaar bezig en dat kan gerust nog wel even duren. Ik hoop uiteraard dat ik nu wel weer gauw zwanger ben na die HSG maar je weet het niet he. Jij en Brigit (en ik de eerste keer) waren vlot na de HSG in verwachting... Waren er nog meer in ons groepje die succes hadden met de HSG?
Pooh, gefeliciteerd met je 12 weken. Zo'n zonnige dag maakt het dan extra feestelijk. MvT, je weet eindelijk wanneer je laatste dag is. Best wel snel! Je gaat het goede weer tegemoet en dat is heerlijk. Brigit, wat ellendig dat de weeen niet doorzetten. Misschien zou ik ook iets wat kilo's kwijt moeten raken. Maarja, we zijn begonnen met ICSI 2 en om dat nu te gaan doen? Straks weer op het werk kijken. De arbodienst heeft nog niet teruggebeld. Ik wil namelijk aangeven dat ik die 4 uur niet heb getrokken en dat mijn leidinggevende heel graag de 4 naar 3 uur wilt zetten om het voor mij dragelijker te maken.
Hier afgevallen door de zwangerschap juist. Was maar 5 kilo aangekomen in totaal en nu zijn er alweer 10 kilo af... Hopelijk blijven ze weg en nemen ze wat vriendjes mee want ik blijf nog te zwaar ondanks deze meevaller. Maar verantwoord een paar kilo afvallen kan geen kwaad lijkt me, zolang je jezelf maar niet gaat uithongeren! Met mijn man en mij gaat het een beetje op en af. Hij helpt altijd heel erg mee, doet bijvoorbeeld nu steeds de nachtvoeding en er zitten leuke dagen tussen of we gaan samen lunchen of even de stad in ofzo en dan is het leuk. Vandaag is zijn laatste vakantiedag, morgen werkt hij thuis want is zijn papadag en dan gaatie woensdag weer naar kantoor. Wordt ook wel tijd, haha! Vrijdag issie wel thuis want ik ben nog wel een beetje onzeker over hoe ik een dag alleen met 2 kindjes ga doen. Maar daar heb ik wel voor moeten lullen als Brugman en dat vind ik een beetje flauw van hem (hij doet anders nooit moeilijk over vrij nemen). Hij wil volgens mij namelijk eigenlijk niet thuis zijn als Mini1 er is omdat hij dat zo vermoeiend vindt maar verwacht dus wel dat ik ineens 2 kids kan handelen. De moeilijkheid die we steeds hebben is dat hij zo negatief doet over Mini1, of dat ik vind dat hij zo negatief doet. Het is allemaal maar een opgave voor hem, hij geniet niet echt van haar. Ja, als ze braaf is en hij met haar kan showen. Maar steeds zeiken over geen tijd hebben voor hemzelf, dat hij zo moe is, dat ze een moeilijk kindje is , dat ze zichzelf niet kan vermaken, enz. En ik neem dat allemaal heel persoonlijk en voel steeds de neiging om haar te verdedigen omdat ze het zelf niet kan. Want het klopt niet wat hij zich in zijn hoofd heeft gehaald. Ze IS niet moeilijk en ze kan zichzelf prima vermaken, je moet haar alleen in de gaten houden want ze heeft snel door als er geen aandacht is en dan wordt ze ondeugend, ja. Anyway, dat leidt weer tot spanningen omdat hij vindt dat ik hem moet steunen maar ik zou niet weten hoe ik dat moest doen als hij míjn kindje zo negatief benadert. Echt, hij is dol op haar hoor en hij doet allemaal leuke dingen met haar (zwemmen, peutergym, enz.), maar hij maakt het zichzelf zo zwaar door allerlei verwachtingen te hebben van haar die ze nog helemaal niet kan vervullen, ze is pas 1,5. En ik vind het zwaar dat hij al deze negativiteit bij mij "dumpt" en dan helemaal niet doorheeft dat het ook op mij effect heeft dat hij al die dingen zegt omdat ik er niks aan kan doen. En dan ga ik op slot en ben ik helemaal onbereikbaar voor hem waardoor hij alleen nog gefrustreerder wordt, enz. Jammer allemaal, het hoeft namelijk helemaal niet zo te zijn volgens mij, als hij maar in zou zien dat hij degene is die het zelf voor een deel op kan lossen en dat ik dat niet kan en zeker niet onze dochter van 18 maanden...
Miepie: wat jammer dat je man de dingen zo negatief ziet. Kan me goed voorstellen dat je nu alle hulp kunt gebruiken met twee handenbindertjes en dan zou het fijn zijn als je man ook uit eigen initiatief zijn aandeel trekt. MB: super dat je op gesprek mag komen! ik duim voor je! Brigt: balen dat het nog niet op gang komt. Morgen bij de VK toch maar je weeën aandikken en zeggen dat je het niet meer trekt? (En voor de tijd een paar oogdruppels komen of toch maar pepertjes snijden en even goed door je ogen wrijven ) MvT: denk dat afvallen geen kwaad kan, zolang je maar geen crash dieet volgt. Pooh: wat leuk dat jens zo'n lol heeft gehad in de dierentuin! Doet het hier ook altijd goed! Heb knetterdruk weekend gehad met bruiloft en familiebezoekjes. Nu weer drukke week voor de boeg met eind deze week een drie daags congres. dan ben ik ook twee nachten van huis. Mis Smurf nu al
Miepie, dat is niet erg realistisch van hem zeg. Vaak merk ik juist als ik Thom meer aandacht geef dat hij dan ook 'makkelijker' wordt. Als ik bijvoorbeeld achter de computer zit wil hij meekijken en wordt drammerig omdat hij niet zoveel aandacht krijgt. Zodra ik aandacht aan hem besteed, al is het alleen maar bij hem zitten om te kijken hoe hij aan het spelen is, wordt hij een stuk rustiger en gezelliger en kan hij ineens wel heerlijk zelf spelen. Ik hoef er dan ook niet de hele tijd bij te blijven zitten maar af en toe even bij hem komen kijken is dan al voldoende. Ik zou het ook niet accepteren als mijn man zo over Thom zou praten, ik zou hem eerder wijzen op de dingen die hij beter anders aan kan pakken. Ik geloof dat dat bij jouw man vaak verkeerd valt toch? Je vertelde eerder toch dat hij zich dan aangevallen voelt op zijn manier van opvoeden? Dan wordt het wel een stuk lastiger. Tja, het blijft moeilijk zoiets maar mijn moederhart zou het ook eerder opnemen voor de kleine, helemaal omdat die ukkies zichzelf nog niet kunnen verdedigen.... Hopelijk komt ze gauw in een andere fase (een fase waar hij wat beter mee om kan gaan) en wordt het dan tussen jullie ook weer beter. Sterkte ermee... Wanna, jeetje meid! Wat heb jij toch vaak drukke weken . Pfff, ik wordt al moe als ik jouw verhalen lees . Kan je niet beter af en toe een paar grote kruizen in jouw agenda zetten? dan kom je tenminste ook nog eens aan je zelf en jouw zwangere buikje toe... Hoe voel je je trouwens, al wat minder moe?
MvT; lief dat je het vraagt. Ben heel stuk minder moe dan paar weken geleden. Vind het wat dat betreft deze zwangerschap beter gaan dan de vorige keer. Wel afgelopen week enorm verkouden en weer min of meer bijholteontsteking en dat knapt maar matig op. Blijf ladingen gele snot uit mijn bijholtes snuiten, maar gelukkig gaat dat heeeel langzaam wel iets beter. ik heb in april wel een weekje vrij gepland en hier en daar een afspraak bij verloskundige of tandarts midden op de middag moeten zetten met als prettige bijkomstigheid dat ik daardoor dan ook een halve dag afwezig ben. Bovendien werk ik "maar" 4 dagen in de week, dus heb gelukkig af en toe wel rustmomentjes
@miepie, ik herken wel een beetje in jouw vent. Hier probeert hij ook veel energie in Jens te stoppen op die ene papadag, die per 1 april op houdt. Maar Jens moet wel "makkelijk zijn". Hij gaat niet elke vrijdag met hem boodschappen doen en dat is een hele onderneming voor hem. Iets waar ik mn hand al lang niet meer voor om draai, maakt hij een punt van. Hij zal bijvoorbeeld nooit met hem naar de speeltuin gaan (want ja wat als er iets gebeurd), of de dierentuin alleen, ooooei dat is wel een hele zorg. En nu nummer 2 er aan komt, had hij zoiets van, ik ga maar weer 5 dagen werken, vanwege het geld (knipoog). Wat ik echt irritant vind, dat als ik vrijdag thuis kom, het hier altijd een pest bende is. Bedden niet opgemaakt, OVERAL speelgoed, al uitgepakte boodschappen, een ontplofte keuken etc etc. Ramgebiedje dus..... En dan zeggen, ik heb het zo druk met Jens gehad. Ja ik ook op mijn vrije dagen, maar ik poets wel het huis, doe boodschappen en etc etc
Ja, dat zeg je nu wel... Maar een man is een man en dus doet de vrouw grotendeels het huis en de kinderen. Jeetje, waar heb je het over??? Ons soort inzicht hebben maar erg weinig mannen, helaas.
mannen kunnen gewoon niet goed meerder dingen tegelijkertijd doen, denk ik Ik kook, hou Jens bezig, doe gelijk een afwasje etc etc En als Jens speelt of slaapt doe ik wat in het huishouden.
Dit stukje is vooral heel herkenbaar hier thuis. Maar voor de rest mag ik echt niet klagen. Vriendlief besteed echt heel veel tijd aan Boaz en gaat ook leuke dingen doen. Hij moet nu wel omdat ik vaak in het weekend werk en ze dan saampjes zijn. Dus wat dat betreft fijn aangezien hij dan ook ziet hoe het is om echt alleen papa te zijn. Alleen heel jammer van die rotzooi wanneer ik dan thuis kom. Miepie, ik kan me je gevoel wel indenken. Het is niet leukw wanneer je man en vader van de kinderen zo denkt, voelt en spreekt. Het is ook een kwestie van geduld hebben en durven voor hem denk ik. Ik vind het soms ook nog heel moeilijk om er altijd 'echt' te zijn voor Boaz. Af en toe heb ik echt momenten nodig dat ik hem even niet hoef te 'vermaken'. Zo voelt dat namelijk wel. Maar goed over een tijd zal het allemaal wel anders gaan joh.
Brigit??? MB, vandaag is de grote Gesprek-dag toch? Veel succes, het is een mooie dag om aangenomen te worden! Ik was ook geen fan van die mama-fietsen maar ben er toch ook voor gezwicht hoor. Het is echt een heel stuk handiger met een zitje voorop. Maar ik had ook gewoon een hele goedkope en niet zo'n stabiele opoe-fiets van de Halfords. Heb mijn mamafiets (het woord alleen al, maar goed) tweedehands gekocht, prima fietsje! Wanna, drukke week voor de boeg weer meid. Hoe gaat het deze zwangerschap eigenlijk met je bloeddruk? Wat mijn man betreft... Ik begrijp echt ook wel wat hij bedoelt met geen tijd hebben voor jezelf want natuurlijk is het druk met zo'n dreumes. Maar een heel groot deel heeft te maken met verwachtingen en die heb je zelf in de hand. Voorbeeld. Als Mini naar bed gaat overdag en ze is na een uur weer wakker, is hij helemaal chagrijnig want dat is te kort. Maar als hij zich er nou eens op in zou stellen dat ze hooguit een uurtje slaapt, kan het alleen maar meevallen en kan hij zijn tijd ook beter managen. Maar hij laat zich er helemaal door uit het veld slaan soms en dat dumpt hij dan weer bij mij. En eerlijk gezegd vind ik het gezeik van hem. HIJ wilde (ook) kinderen en een gezin, de situatie is zoals die is en die zal echt niet veranderen. Dat betekent dat het inderdaad allemaal even niet meer om hem draait de hele tijd en dat ik mijn aandacht, tijd en liefde moet verdelen tussen drie kinderen waarvan de oudste (hij dus )het eigenlijk beter zou moeten weten. Als ik een euro kreeg voor iedere keer dat hij tijdens mijn zwangerschap zei dat hij zo verschrikkelijk moe was, dan was ik rijk. Maar wel laat naar bed gaan (half 2 is geen uitzondering) terwijl hij vroeg op moet. En daarbij: wat denkt hij van mij? Ik was zwanger, werkte ook 4 dagen in de week, heb ook mijn taken, we doen even veel uiteindelijk en ik ga toch ook niet iedere dag zo negatief doen? En ik reageer het zeker niet af op mijn kinderen, dat zou toch wat zijn? En hij maar blijven rennen overdag, hij neemt ook geen rust door bijvoorbeeld Mini eens even lekker voor de TV te zetten. Hij moet altijd iets dóen. Maar ondertussen wel de hele tijd die laptop open en als hij dan eenmaal ergens mee bezig is, bestaat de rest van de wereld niet meer. Ja, en dan wordt de kleine vervelend inderdaad want die krijgt eigenlijk alleen maar negatieve aandacht, als ze al aandacht krijgt. Wat MvT zegt, je moet tijd en aandacht investeren om rust terug te krijgen maar dat zit m echt niet alleen in activiteiten plannen voor je kinderen, aandacht komt van binnenuit. Het erge is dat ik hem hierop inderdaad niet aan kan spreken. En believe me, I tried... En het is ook niet elke dag zo hoor, maar het is wel een terugkerend iets elke zoveel dagen en het put mij ook een beetje uit...
Brigit, succes vandaag bij de VK (of is het al niet meer nodig? ) MB, succes met het gesprek! Ik hoop dat ze alleen jou willen spreken ! ik zal voor je duimen. Tja mannen... ik kan me voorstellen dat het vervelend is als je zo'n holbewoner als man hebt . Ik kan er alleen niet echt over mee praten. Mijn man helpt mee, denkt mee en we kunnen goed over dingen praten. Bijna alles gaat hier ook in overleg, of het nou iets is in de prive sfeer is of zakelijk... Hij is misschien nog wel opruimeriger dan ik en het scheelt ook wel dat we allebij het gevoel hebben: 'een opgeruimd huis geeft een opgeruimd hoofd' . Het is bij ons verre van steriel en ik heb echt een grondige hekel aan het huishouden maar samen houden we ons huis wel opgeruimd en netjes... Ach ja, ook wij hebben periodes dat het tussen ons niet zo geweldig gaat maar na een goed gesprek (of een knallende ruzie zo eens in de 2 jaar) gaat het vaak al weer snel goed. Over het algemeen hebben we een stabiele en gelijkwaardige relatie. En het blijft toch altijd zo dat ieder huisje zijn kruisje heeft..... Miepie, ik vind het voor jou wel pittig hoor! Het is niet niks om op deze manier voor je relatie te vechten. En als je 2 van die kleine ukkies hebt om voor te zorgen kom je ook wat minder aan je relatie toe soms. Bijzonder vervelend is ook dat hij dus niks van je aan wil nemen en het meteen als een aanval ziet. Ik hoop echt dat het gauw beter gaat en jullie er samen uit kunnen komen!
MB, heel veel succes vandaag!!! Brigit, jij dan veel succes bij de vk Miep, omdat ik vanuit huis werk herken ik de frustraties van je man eigenlijk best wel goed. Ik denk dat hij die dag thuiswerken niet kan combineren met de kids. Ik kan dat namelijk ook niet en ik vloek ook van binnen wanneer Boaz maar een uurtje slaapt want dan heb ik maar weinig kunnen werken en wanneer hij wakker is gaat dat niet. Als ik dan al wel probeer te werken vraagt hij juist alle aandacht en gaat vervelend doen. Dus ik denk dat jouw man eens goed moet nagaan of hij wel thuis moet werken of dat hij die dag gewoon echt als een 'papadag' moet beschouwen. En als hij daadwerkelijk wat uren thuis wilt werken dan zou hij dat in een andere ruimte moeten doen, ik doel dan op avonden of wanneer jij er ook bent. Zo kan hij zich voor een moment afsluiten. Ik probeer geen werk meer aan te nemen op de dagen dat ik samen met Boaz thuis ben. Het geeft mij zo ongelooflijk veel onrust in mijn hoofd en ik word er ook niet aardiger door, ook niet naar Boaz toe. Daarom ben ik ook gaan zoeken naar oplossingen, ben blij met mijn 2 dagen buiten de deur en af en toe KLM. Maar het liefst zou ik mijn eigen onderneming opdoeken om mij volledig op thuis te kunnen richten waarvoor thuis bestemd is. Snap je een beetje waar ik heen wil/bedoel.
ik zit bij de vk te wachten. weer veel weeen gehad, ik hoop dat ze mij niet zomaar weg sturen met wacht het maar af. ik laat het jullie zo weten.....