ja, ik sta ook te kijken wat mijn neefjes op school allemaal doen! 9 jaar en dan maken ze al een powerpoint presentatie voor hun spreekbeurt en vragen hoe ze de plaatjes er fancy onder begeleiding van een geluidje in kunnen laten vliegen ! Smurf is al een paar maanden helemaal into computers. Als mijn man op de bank zit met de iPad, komt Smurf er snel aan en roept: MIJN ait-pet! Weet feilloos hoe het ding aan te zetten, slide knopje op touchscreen te bedienen en te scrollen naar de juiste App. "Deze is leuk!" roept hij dan en tapt met zijn kleine vingertje het gewenste programma aan! Ik geloof dat ik pas een computer heb aangeraakt in 5 of 6 VWO.. op school leren "programmeren in DOS" (daar heb je dus ook geen ruk aan) en vervolgens jarenlang last gehad van op tilt vliegende computers, als ik er zelfs maar naar wees. Nu kan ik er een beetje mee omgaan, maar Smurf gaat mij zeker inhalen
Hahahhaah hier hetzelfde hoor, op de MTS werken met DOS en tekenen in DOS en prille versie van Microsoft maar al die nieuwe moderne techniek. Ik heb geen idee, ach ja dan leren wij het toch van onze zonen
Timon, ik hoop dat je heel snel heel veel grote follikels hebt! Pooh, hoe leuk is Facebook dan he? Goh, ik kan wel 1 vakantieliefde bedenken die ik heel graag op FB zou willen hebben maar ik weet zijn achternaam niet, hahaha! (oei, sl*ettebak ). Mijn man zou dat trouwens niet heel leuk vinden denk ik. Andersom ook niet trouwens, Alhoewel hij helemaal niet weet hoeveel exen ik op FB heb, haha (valt wel mee hoor)! MvT, voel je al iets? Spannend hoor dinsdag, ik zal voor je duimen maar het is vast niet nodig! Wanna, het lijkt wel of die kleintjes het feilloos doorhebben wanneer je even wat minder energie hebt of geen handen vrij ofzo he? Zo was ik net Mini2 aan het voeden, gaat Mini1 ineens jammeren en huilen enzo. Ze weet gewoon dat ik dan even niks kan doen. Toen ik Mini2 naar bed had gebracht was het ook op wonderbaarlijke wijze ineens over... Mieke, fijn dat je er niet al te veel last van hebt vandaag... Ow MB, doe die test meid.... Je maakt het wel spannend hoor, sjonge! Soof, ook hier in de Grote Stad moeten de kinderen al vroeg ingeschreven worden, ik dacht met 2 jaar . Leuk dat de Jenaplanschool zo'n goede indruk maakte! Zorg ervoor dat je ook de rapporten van de onderwijsinspectie even raadpleegt hoor. Die zeggen weinig over sfeer maar je wil toch ook wel dat de kwaliteit onafhankelijk goed beoordeeld is, toch? Hier heeft de eventuele schoolkeuze voor onze kindjes al tot heftige discussies geleid... (uiteraard, hihi) Manlief is namelijk ONTZETTEND traditioneel, ik krijg er bijna jeuk van, haha! Hij wil het liefst dat onze kinderen naar een school gaan waar nog alle dagen klassikaal frontaal les wordt gegeven. Dat dat echt niet meer van deze tijd is, is voor hem moeilijk te begrijpen omdat hij alleen slechte voorbeelden heeft gezien van moderne vormen van onderwijs. Los daarvan wil ik persé niet dat onze kinderen naar een protestants christelijke school of katholieke school gaan, dat is dan weer mijn "ding". Het mooie van in de grote stad wonen is voor mij ook dat er zoveel keuze is in scholen en onderwijssoorten en daar wil ik gebruik van maken! Ik zat zelf op best een slechte basisschool (in een dorp, weinig keuze dus ook) maar we hadden we al in klas 6 computers staan! En wij hadden thuis ook een computer omdat mijn vader in de automatisering werkte . Meiden, jullie geloven het vast niet maar ik ben alweer ongesteld Ongelooflijk, ben net 6 weken geleden bevallen! Vandaag ben ik alleen thuis met mijn meisjes. Tot nu toe is het erg gezellig, maar nu liggen ze beiden op bed. Ik bedacht me zojuist toen ik Mini1 naar bed had gebracht: ik ben gewoon een moeder van 2 kinderen, wow! Voel me zelf nog zo'n kind...
jeetje jullie typen lekker door haha ff snel een berichtje vanaf hier: Manlief heeft vanmorgen zijn "nieuwe" auto opgehaald en is weer zo blij als een kind ppff mannen !! Hebben net klossen gehaald voor onder het bed, van t weekend eens ff puzzelen.
Miki: fijn dat je man een nieuwe auto heeft, kan hij het ook wat makkelijker achter zich laten (en ook niet onhandig voor het geval de bevalling op gang komt ) Miepie: goh, dus jullie hebben ook al nagedacht over een basisschool. ben daar echt nog helemaal niet mee bezig. Maar komt ook omdat ik verwacht in de komende 2 jaar in een andere stad een baan te gaan zoeken, dus dan heeft het nu nog geen zin om op zoek te gaan naar een specifieke school. Maar misschien moet ik me gaan verdiepen in onderwijsvormen. Waarom wil je perse geen school met christelijke grondslag?
Miepie, jij bent lekker vlot met ongi na de bevalling. Mikija, heerlijk dat je nu zeker mobiel bent. Het kleine grote kind met zijn nieuwe auto... Vanmiddag het zh zelf gebeld. Bleek ik op een verkeerde stapel te liggen en was daarom nog niet gebeld. Maar goed, zoals gedacht... zondag mag ik weer langskomen. En wel om 8.15! Groot vermoeden dat mijn grootste follikels dan ruim 20 mm zijn waardoor ik dinsdag de punctie en vrijdag de tp zal hebben.
@timon, wat goed zeg, nu komt het echt weer dichtbij! Spannend hoor he!!! @all, scholen, ja, ik heb de 2 scholen hier vlakbij gemaild, 1 openbaar, 1 christelijk. Ze blijken geen open dagen te hebben (wat ik verwacht had), maar je kan op afspraak komen kijken als hij 2,5-3 jaar is. Mooi iets om te doen tijdens mijn verlof,hahahah! Ons hart gaat uit naar montessori onderwijs, maar daarvoor moet hij naar Rotterdam of Barendrecht en dat vind ik te ver weg. Ook vinden wij het belangrijk dat vriendjes uit de klas makkelijk hier kunnen komen spelen en in de buurt wonen. @all, jens was vandaag voor het eerst op vrijdag op het kdv. En ook officieel naar de kikkers, de grotere groep van 2-4 jaar. Ik weet niet wie er meer moeite mee had, Jens of mama. Maar hij keek was beteuterd toen ik hem weg bracht in het nieuwe lokaaltje, met grotere, nieuwe kindjes en een nieuwe juf. Hij hefet er al wel wat geoefend, maar nu was het echt. Ik was er een beetje sip van, dat smoeltje. Maar bij het ophalen waren ze vol lof over hem. Hij had het heel goed gedaan!
Ik moet eigenlijk zeggen niet-religieus want ik wil mijn kinderen ook niet naar een Islamitische school sturen . Ik ben zelf overtuigd niet gelovig en alhoewel ik wel het belang onderken van enig onderwijs over godsdiensten, wil ik niet dat één daarbij de hoofdtoon voert. En zeker niet als dat betekent dat ik als ouder wordt geacht daarin mee te gaan of ook met kerst in de kerk te zitten omdat mijn kinderen alleen dáár een kerststukje op kunnen voeren, bij wijze van spreken. Dus deels principieel en deels praktisch en egoïstisch . Persoonlijk vind ik religie trouwens reuze interessant maar juist omdat ik er eigenlijk niks mee te maken heb in mijn dagelijks leven...
POOH! Oh dat zal ik ook hebben ik weet het zeker. Rick gaat volgende week naar de wekkers, hij huilt altijd als ik weg ga maar ik denk dat ik het nu veel erger zal vinden. Het zal niet de eerste keer zijn dat ik zit te huilen in de auto Wat jammer dat je geen montessori in de buurt hebt. Ik kende jenaplan helemaal niet maar 2 dochters van mijn collega zitten er op (andere wijk overigens) maar door haar is mijn interese gewekt. MIEPIE! HIer zijn de meeste scholen openbaar, in de wijk zit 1 katholieke. Wij zijn zelf RK maar we willen wel een school waar alle religie's welkom zijn. Uiteindelijk is da took de maatschappij waar ze in terecht komen. Ik had ze al gecheckt op de onderwijsinspectie. De rapportcijfers van 2 scholen zijn nagenoeg gelijk, alleen de school hier om de hoek is slechter. Maar die zijn vorig jaar gefuseerd en dat brengt veel rommel met zich mee. Maar goed het is ook de school waar ik gevoelsmatig niks mee heb. ALL! Jullie zullen het niet geloven (wij geloven het zelf niet eens ) maar Rick kan "tellen" Wij beginnen met 1, 2, 3, 4, 5 en dan zegt hij 6, wij 7, hij 8, wij 9 en hij 10 Soms zegt hij ook al 2 maar de laatste cijfers kent hij beter. We hebben geen idee waar hij het geleerd heeft, ja zo af en toe tel ik en laat ik hem cijfers zien. We denken aan umi-zoomi daar wordt ook geteld. Maar dit is zo grappig en gek tegelijk....
Soof: hier hetzelfde!! Smurf telt om en om met ons vanaf vier tot tien, maar verrekt het om 1,2 en 3 te zeggen (ja... Alleen af en toe 1..4...hoedje papier, 2 en 3 laat hij weg) Hij kijkt ook umizoomi, dus wie weet!
Hallo allemaal, Hier een teken van leven van mijn kant. Isabella is na wat krampjes weer in slaap gevallen en moet zo eten. Dus kan ik eventjes mij hier laten zien. Sorry dat ik niet op jullie reageer, ik moet alles nog terug lezen. Hier alvast een verslag van de bevalling ed. Op donderdag 10 maart zijn in de nacht de weeen eindelijk kort op elkaar gekomen, eerst zo rond de 10 minuten al gauw 6a7 en toen 3a4 minuten, eindelijk mochten we de verloskundige bellen rond kwart voor 6 in de ochtend. Die vertelde dat ik 4 cm ontsluiting had en ze zou over 3 uur terug komen. 3 uur later was het nog maar 5cm. Ze besloot ons naar het ziekenhuis te sturen en daar zou ze mijn vliezen breken. Om 11uur heeft ze mijn vliezen gebroken. De weeen werden daardoor wel iets heftiger maar helaas de ontsluiting werkte niet mee. Rond 15uur kwamen ze mij vertellen dat ze de weeen wilden opwekken, ze waren niet heftig genoeg. Hihi voor mijn gevoel wel, ik had ze heel erg in mijn onderbuik en kon mij niet meer bewegen. Ze raden mij aan een ruggeprik te nemen tegen de pijn. Dus ik met bed en al naar beneden en daar werd de prik gezet. Boven gekomen werkte het nog steeds niet, dus dosering verhoogd. Toen de gyn kwam (ondertussen had vk de bevalling overgedragen aan de gyn) had ik 10cm op een klein randje na was dus ineens heel snel gegaan. Nog even wachten dus. Kleine wel iets op zijn hoofdje gekregen zodat ze het hartje in de gaten konden houden en ik ook aan allemaal draden. Ruggeprik werkte op dat moment heel goed en toen ze mij vertelden je hebt nu een wee, was mijn reactie o ja?? ik voelde helemaal niks meer. Heerlijk!!! Helaas kreeg ik tijdens de bevallig koorts, ik lag helemaal te rillen. Dus gelijk aan de antibiotica. De weeen zijn uiteindelijk toch nog opgewekt, ze waren niet heftig genoeg om te kunnen persen. De persweeen voelde ik wel maar niet als pijn, was heel vreemd. Maar goed na ongeveer 45 minuten kwam om 20.36 isabella ter wereld. Jeetje wat was dat mooi zeg!! Ik mocht haar zelf aanpakken en op mijn buik leggen. Ze deed gelijk haar hoofdje omhoog en keek mij recht aan. Was echt liefde op het eerste gezicht!!!
Omdat ik koorts had tijdens de bevalling, moesten we ter observatie langer blijven. iig 24uur en omdat ik savonds bevallen was betekende dat we zaterdag ochtend pas naar huis mochten. Vrijdagavond vond ik isabella er niet zo goed uit zien, ze was rond haar mond helemaal blauw, erg schrikkerig en haar ademhaling vond ik erg onregelmatig. Tot 3 keer toe de verpleging erbij gehaald want ik vertrouwde het echt niet. De laatste keer hebben ze de kinderarts erbij gehaald. Die vertelde mij dat ze haar idd erg bleek vonden en het ook niet helemaal vertrouwden. Ze werd opgenomen op de couveuseafdeling en in de couveuse gelegd of dat nou zo nodig was maar goed zag er heel zielig uit. Afijn volgende dag dus een oververhit kind. Gelukkig was er een verpleegster zo slim om haar na 1,5 dag!!:x in een wiegje te leggen en toen was ze eindelijk weer op normale temperatuur. De kinderarts kwam tot de conclusie dat ze was uitgedroogd, ze poepte en plaste niet. Ik ben toen gaan afkolven en ben flesjes gaan geven, dat ging erg goed. Ze dronk gulzig en je zag haar opknappen. Ze hebben haar hiel helemaal lek geprikt voor allerlei bloed tests. Gelukkig was alles goed. Ze lag aan allemaal monitoren die regelmatig op hol sloegen als ze sliep. Nou als kersverse mama wordt je daar echt erg onzeker van. En dan natuurlijk de tegen strijdige verhalen van artsen en verpleging die het er dan ook niet makkelijker op maken. Het waren dagen van hoop en die gauw weer de grond in werden geboord door tegenslag. 5 hele nare dagen. Dinsdag mochten we dan eindelijk naar huis. Toen kwam de kinderarts voor de laatste check en die keek haar nog even na. Ze vond toch dat het hartje van isabella erg onregelmatig klopte dus ze wou toch dat er nog een andere kinderarts naar luisterde en er moest een hartfilmpje gemaakt worden, waarschijnlijk mochten we dan toch nog niet naar huis. verdorrie weer tegenslag!! Andere kinderarts kwam erbij en die vond hartslag goed maar hoorde wel klein ruisje, ze vond het niet verontrustend maar wou wel een hartecho laten maken. Hartfilmpje was goed dus gelukkig we mochten toch naar huis!! (met wel nog een afspraak voor hartecho) Dat hebben we dus ook heel snel gedaan. Thuis kwam de kraamhulp echt een super leuk mens en die heeft er gelijk voor gezorgd dat ze 2 dagen extra kon blijven. Dus toch nog 4 leuke kraamdagen gehad. Hartecho hebben we ook nog laten doen vorige week en die is helemaal goed. Dat hebben we gevierd met een fles asti! Hihi 1 glaasje voor mij de rest heeft mijn man opgedronken. Zo ondertussen mijn lieve kleine driftkikkertje haar flesje gegeven, we gaan nu weer lekker slapen. Tot gauw!!!
@brigit, jee wat heftig zeg. Koorts tijdens de bevalling??!! Fijn dat het nu weer goed gaat met jullie meisje! Maar de schrik zal er goed hebben ingezeten!!! pffff 2miepie: ik ben ook overtuigt NIEt christelijk. Wel Nederlands hervormt opgevoed, maar er nooit wat mee gedaan toen ik oud genoeg was. Ik hang nu niets aan, Boedishme vind ik het meest interessant. Of het zo is weet ik niet zeker, maar wij merken dat de kinds die naar de "normaal" chriselijke school hier gaan ,minder vloeken dan de kids van de openbare. De hele straat komt bij ons over de vloer, dus genoeg vergelijking materiaal. Maar of het nu van de school af hangt of door de ouders komt....
GOEDEMORGEN Geniet van het mooie weer meiden! Ik moet werken helaas maar heb de deur lekker open en loop regelmatig even naar de deur om te genieten! Morgen nog wat visite voor Rick zijn verjaardag, hoop dat het met de regen meevalt dan kunnen de kids buiten spelen!
Brigit, goed weer wat van je te horen! Jammer dat je na de bevalling koorts kreeg, dat is toch wel een risico bij een ruggeprik. Erg vervelend dat het niet zo goed met Isabella ging in het begin, je had nog geschreven dat ze nog een hartecho moest, is daar nog wat uit gekomen? Gelukkig doet jullie kleine meid het nu goed voor zover ik lees, geniet en maar lekker van. Enne, nu wel weer wat vaker komen schrijven hoor . Miepie, joh, met 2 jaar al inschrijven voor school bij jullie. Ik was daar tot nu helemaal nog niet mee bezig maar ik geloof dat ik ook maar eens wat info moet opvragen . Hier nog geen echte syptomen, soms wat moe en er zitten dagen tussen dat ik de hele dag door wat weeig op de maag ben. Maar verder nog niks. Ik geloof dat ik met Thomas vanaf 6/7 weken echt moe begon te worden... we zullen zien. Tja moeder van 2 kinderen, het is toch echt zo . Voelt het anders als moeder zijn van 1? Ben ook heel benieuwd hoe het straks zal zijn. MB, joh, je maakt het wel spannend hoor. Ik hoop dat jouw vriend het goed opneemt. Ben ook heeeel erg benieuwd om eerlijk te zijn . Dat zou wat zijn! Timon, hoe is het gegaan vanochtend, je was er al op tijd las ik . Ben reg benieuwd wanneer ze de punctie gaan doen, spannend hoor! Ik ga weer enorm voor je duimen!!! Daffie, hoe ver staat het met jullie poging? Jullie zouden er weer in april voor gaan toch? Tellen, leuk he! Thomas begint ook al heel goed te tellen, hij wil ook overal tellen. Ziet hij een paar bussen bij elkaar staan dan roept hij me en zegt hij 'tellen mamma' en dan gaan we samen tellen. Mijn nichtje is in maar 2 geworden en kan al helemaal zelf tot 10 tellen, knap he! Wij hebben gisteren een caravan gekocht!!!!! We hadden al een vouwwagen maar we willen graag wat meer rondtrekken en hebben dus besloten voor een caravan te gaan omdat dat zoveel makkelijker is. We hebben een klein caravannetje gekocht met aan een kant een stevig stapelbed met een wandje om het af te scheiden van de rest en aan de andere kant een zithoek waar een ruim bed van te maken is, verder zit in het midden een klein maar handig keukentje en een mini badkamer met toilet. Boiler er in voor warm water en een mooie voortent met uitbouw voor als we ergens wat langer blijven staan en nog een losse luifel voor korte overnachtingen.... We zijn helemaal blij! We hopen dat het met pasen mooi weer is, dan kunnen we 'em mooi even testen voor we op vakantie gaan eind mei .
Brigit, wat een bevallingsverhaal. Gelukkig zijn jullie nu thuis en is het genieten! MvT, wat leuk om een caravan te hebben. Je bent sneller aan het trekken, maar net wat je wilt. Mijn neefje is bijna 2,5 jaar en kan al vlot tot 20 tellen. Ze zijn zo leuk op deze leeftijd!! Ik zie hem vanmiddag weer. Sophia, hier schijnt de zon een beetje. Hopelijk kunnen de kinderen naar buiten. Wij hebben een ritje zh er alweer op zitten. Aan de linkerkant zitten er veel, aan rechts maar 3. Huidig resultaat: 2x18, 1x16, 1x14, 2x11 en kleintjes. Mijn bms is 9mm. Mochten ze mij morgen weer willen zien dan bellen ze vanmiddag. Anders bellen ze morgen hoe laat ik de pregnyl mag zetten, heb ik woensdag de punctie en zaterdag de tp. Dan mag ik in het Paasweekend testen. Waar ik heel blij om ben is dat mijn eierstokken niet naast elkaar liggen en ik dus geen roesje nodig zal hebben. Ik heb aan de fa gevraagd over ballonvaren aan het eind van de 1e wachtweek en zij ziet geen probleem. De emmy zal dan al ingenesteld moeten zijn en dan kan het geen kwaad, volgens haar. Je mag dan ook gewoon vliegen zeggen ze.
Timon, goed nieuws! Nog even afwachten maar het kinkt als een mooie oogst straks! Ben benieuwd! Succes meid!