Wanna; oh wat spannend, hoe ver is je zusje? Sophie; he wat naar dat hij nog niet terug is. Kan me voorstellen dat je ongerust bent (terwijl ik zelf geen dierenliefhebber ben). Ik hoop dat het goed gaat met hem en dat je hem snel zult vinden. Hier alles rustig zijn gangetje. Heb net 5 dagen vrij gehad en moet nu vanavond werken van 15:30-23:30. Dan alweer 2 dagen vrij hahaha. Wat een leven heb ik toch met 20 uur werk Maandag gaan we met mijn ouders en één van mijn beste vriendinnetjes naar de efteling. Heb kaartjes gekocht met 8 euro korting via de anwb. Heb er nu al zin in, zal al wel weer anders zijn met Myrthe als vorig jaar. Ze is zich nu natuurlijk veel meer bewust van alles. Het is trouwens een ongelofelijke kletskop (een echte meid). Dat bekkie staat echt niet stil, behalve als ze slaapt. Ze is echt gigantisch aan het uitproberen wat wel kan en niet en dan gaat ze met een pruillip en neptranen in een hoekie staan als het niet lukt/mag hahhaa.Moet er soms heel hard om lachen en dat maakt het alleen maar erger. Het is een dondersteentje en ze wordt ook echt baldadig. Gelukkig kan ik haar pratenderwijs redelijk tot rede brengen, maar soms./....... zijn wij ook zo geweest!!
@daffie, leuk dat gekwebbel he?! En de efteling is helemaaaaaal leuk!! @mb02, mmmmh, dat duurt zeker lang zeg. Ik zou toch eens bellen hoor! Je was had eerder toch niet van die rare cyclussen?? @wanna, sterkte met wachten. Hopelijk heeft je zus snel een mooi kindje in haar armen! @mvt, kreeg je die cytotec zonder problemen mee? Ik heb collega's (en een baas) die refo zijn en het liever niet afleveren omdat het om het afbreken van een zwangerschap gaat. De discussie daar over ben ik al jaren zat ,want we verstrekken wel de pil en de morningafter pil zonder problemen. Ik heb altijd zoiets van, als je cytotec krijgt, dan is er iets mis met je kindje. Dat is niet " omdat je de pil bent vergeten en een abortus wilt". Ik lever Cytotec dus ook altijd af en iemand het er niet mee eens heeft, vraag ik het aan een collega die er geen problemen mee heeft.
vraag me niet waarom....maar heb het gevoel dat ik de keizersnee niet ga halen.......dat die eigenwijze Uk dus eerder aanmeld
Miki: hahaha, nu wil ik juist wel weten waarom! Hier nog in spanning aan het wachten. Mijn zusje heeft ruggeprik gekregen ivm onhoudbare rugweeën. Eerts wilde ontsluiting niet vorderen en hadden ze het al over keizersnee, maar nu toch 5 cm. Spannend!
Soof, nog nieuws? Miki, dus je hebt het idee dat het al eerder uit zichzelf gaat beginnen? Wanna, wat spannend joh! Nou als ze nu 5 cm heeft en een ruggeprik kan het wel eens sneller gaan dan je denkt. Toen ik eenmaal de ruggeprik had gekregen ginge het bij mij een stuk sneller omdat ik me ineens kon ontspannen. Ik hoop dat het vlot gaat en ze verder een goede bevalling heeft. En uiteraard dat jij gauw tante bent ven een gezond neefje of nichtje! Ook voor jou sterkte, het is toch je tweelingzus, dat voelt anders (heb ik me laten vertellen ). Pooh, bijzonder dat ze het niet mee willen geven, ik heb er toch niet voor niks een recept voor gekregen? Ze hadden er zelfs een uitgebreide bijsluiter bij, speciaal voor het doel dat ik er voor heb. Goed geregeld dus. Ik heb gisteren de eerste dosis ingebracht, in de middag begon ik een beetje met bloeden maar ik heb niet echt krampen gehad, wel lage rugpijn. Ben wat slijm en kleine stolseltjes verloren en vannacht is het bloeden weer gestopt . Vanochtend dus nogmaals een dosis ingebracht en nu hoop ik dat het toch nog flink los komt wan ik kan me niet voorstellen dat dit het heeft gedaan. Ik vind het niet erg om flink pijn te hebben als daarmee betekend dat ik straks alles achter de rug heb...
Oh, Wanna, ik had de tijdslijn niet goed in de gaten, sorry . Hoe is het verder gegaan? Trotse tante nu?
had gisteren na wc bezoek wat slijm met bloed en 's-avonds zo'n zware buik......in de loop van de nacht trok dat helemaal weg en voelde ik me weer 20 (ahum) had voor alle zekerheid een oud shirt aan gedaan hihi ik denk dan kunnen we zo weg haha
Wanna, ik hoop dat je inmiddels wel tante bent geworden en alles goed is met je zusje en de baby. Soof, onze kat was ook een paar dagen weg, wij hebben toen bij iedreen in de buurt briefjes door de brievenbus gedaan. En hij bleek toen bij iemand in de buurt op zolder te zitten. Hoop dat het bij jullie ook goed afloopt. Efteling: ik ga zaterdag met mijn werk. Een "rijke mannen club", zoiets als de rotary, bekostigd elk jaar een uitje voor de hele locatie. Is echt heel leuk, maar ook heel internsief. Ben altijd blij als alle kids veilig en wel weer in de bus naar huis zitten. Vraagje: Wanneer en hoe zijn jullie gestart met het afbouwen van de flesvoeding? Yfke eet eigenlijk al met ons mee, met 2x per dag een boterham en 's avonds een (aangepaste) warme hap. Het voelt soms een beetje "too much"om haar na een boterham weer de fles te geven. Ik ben al begonnen om de opvolgmelk in een tuitbeker te doen, en dit bij haar boterham te geven, dit is nog geen succes. Uit mijn omgeving hoor ik tegenstijdige verhalen, de een kreeg vanaf 10 maanden geen flesvoeding meer, de ander kreeg tot zijn 2e nog een flesje. Dusse......ik hoor graag jullie ervaringen (voor nog meer verwarring of juist een verhelderend inzicht)
MIKI! Spannend!!!!!!!!! WANNA! EN??????????????? MvT! Hoop dat het doorzet meid!!!! POES! BLEEEEHHHHH nog steeds weg Vanmorgen Rick weernaar het kdv, net gebeld en hij was nog steeds met tussenpozen aan het huilen echt zielig arm mannetje! Ik heb gisteren acupunctuur gehad en besloten dat ik nu geen clomid ga innemen, ik kreeg tijdens het rustmoment een ingeving dat ik mijn lichaam tot rust moest laten komen. Mijn vriendin gaf aan dat ze duidelijk kon zien en voelen dat mijn lichaam is uitgeput. Vandaar ook de minimale menstruatie nu, en de vage klachten van de laatste weken. Veel misselijk, overgeven bij iets te vet eten en na een wijntje, last van mijn klieren in mijn nek en erg moe. Dus.... ik ga effe rust nemen, wel proberen maar dan met behulp van acupunctuur en zonder medicijnen in mijn lijf! Ze kon voelen dat mijn lichaam hard werkte om die afvalstoffen te verwerken.
Hoihoi allemaal! Soof, ik hoop dat je poes gauw weer thuis komt! Wij zijn onze beide poezen weleens elk een week kwijt geweest en weer gevonden, het kan echt! Denk je niet dat de pamfletten zijn meegenomen door mensen die juist naar haar op zoek zijn of een foto bij de hand willen hebben voor het geval ze haar zien? Hm, kan me er wel wat bij voorstellen dat je even rust neemt van alle medicatie, hopelijk voel je je er snel beter bij... MvT, sterkte, hopelijk komt het gauw en allemaal los met de cytotec en kun je het afsluiten. Timon ook veel sterkte met de spanning, de duimpjes draaien hoor! Mieke, hoe is je menstruatie, had je veel last van de spiraal? Pooh, wat leuk dat je de kleine al hebt gevoeld! Tante Wanna? Ow Daffie, jij ook een opstandige peuter?! Good luck! Leuk hoor, de Efteling, en zeker op maandag: lekker rustig! MB, Mini1 krijgt nog steeds een fles Nutrilon3 voor het slapen gaan, dus tussen 18.30 en 19.00 uur. Dit doen we omdat ze niet zo'n hele goede avondeter is, krijgt ze sowieso nog wat extra vitamines enzo binnen. Wij zijn op een gegeven moment, ik denk ook met een maand of 9 a 10, begonnen met 's ochtends een bordje pap van opvolgmelk, bij de boterham een tuitbeker met opvolgmelk en dus 's avonds nog een fles. Met 1 jaar hebben we op de laatste fles na alles vervangen door gewone volle melk. Hier gisteren met Mini1 naar het CB geweest en ze deed braaf wat van haar werd verwacht: huilen en opstandig zijn bij het meten, keurig eerst de blokjes opruimen in het doosje en vervolgens drie torentjes van twee blokjes bouwen ipv een zo hoog mogelijke, kakken net voordat we naar binnen moesten, enzovoort . Heb me kostelijk vermaakt, haha! En ook weer geërgerd aan wat we hier tegenwoordig het "meet-en-weeg-wijf" noemen, wat een bitch is dat zeg! In haar job-description stond dat ze niet met kinderen (zij maakte haar aan het huilen bij het meten) en hun ouders overweg moest kunnen, pffff.... Anyway, Mini weegt inmiddels 10,9 kilo en is 84 cm! Gewicht is ondergemiddeld, lengte is bovengemiddeld, ontwikkeling was ook meer dan prima. Over een jaar hoeft ze pas weer daar naartoe. En daarna nieuwe schoentjes gekocht, weer een flinke duit maar ze zijn o zo leuk! En met Mini2 gaat het ook heel goed! Grappig om te zien dat ze een totaal ander lichaam heeft dan haar grote zus. Ze heeft rollen vet aan haar bovenbeentjes waarvan ik me eerst afvroeg of het wel normaal was omdat ik het gewoon niet ken van Mini1, vetrollen, haha! En ze heeft ook een schattig rond koppie gekregen met heerlijke wangetjes! En ze is zoooooo lief ook! Verder afgelopen dinsdag een badkamer uitgezocht bij een Outlet: helemaal top! We zijn zo 1000 euro goedkoper uit dan wanneer we onze aannemer de standaardspullen laten kopen en nu hebben we nog mooie spullen ook! Een mooi bad, een mooi badmeubel en een douchecabine, een designradiator en een hangende plee. En mooie tegels ook, al heb ik toch voor de standaard witte hoogglans 15x15 gekozen en donkergoren voor een kleuraccent maar weet nog niet precies waar en hoe, haha! Nog even over nadenken... Denk in de douche trouwens... Spannend allemaal hoor, maandag tekenen en dan hebben we een huis, wow!
Vandaag de recepten en het schema binnengekregen met de post. De punctie staat gepland, en wel op 21/6 op de dagbehandeling (roesje). Op 25/5 gaat de eerste spuit deca er weer in Krijg er bijna zin in hahaha. Vanmorgen bij de manueel therapeut geweest en die heeft het één en ander geknakt. Heb al bijna 2 weken last van mijn nek/spieren boven mijn schouderblad. Vond het wel heel fijn dat hij precies uitlegde wat hij deed, want vindt het zelf altijd een beetje eng. Hij denkt nog 4 behandelingen nodig te hebben en dan ben ik weer soepel
Hoi meiden, ik meld me weer eens . Ben toch benieuwd hoe het met jullie hier is. Heb even een paar blz. terug gelezen, wat is er veel gebeurd! Uiteraard... Brigit gefeliciteerd met je dochter! Mooooie naam! En Timon weer een tp! Oh, ik hoop, hoop, hoop (duimendraai) MvT, dat ging dus niet goed? lees ik nu missed abortion? oh neeeee.... En Wanna en Miki, nog zwanger? Miki nog maar eventjes he? Maar wel een KS, dat is niet waar je op hoopt natuurlijk. Pooh, still going strong? 17 weken alweer joh! Soof, is de poes kwijt? Oh wat rot! Onze poes is eens 3 weken kwijt geweest, gelukkig was hij ontzettend dik, dat is zijn redding geweest, hij zat ook opgesloten. Andere poes heeft 48 uur in een boom gezeten voordat we haar vonden. Blijven zoeken dus. MB, heb je al een andere baan? Hier gaat het goed. Eindelijk. David heeft tot ruim 5 maanden veel last gehouden van spugen, krampen, verslikken en hikken. Kortom, niet lekker in zijn vel. Sinds een paar weken gaat het beter en halen wij opgelucht adem. Hij heeft ons nog wel een paar keer flink laten schrikken. Hij spuugde een keer bloed maar dat bleek gelukkig mee te vallen, was van het persen en huilen, arm ventje.... en hij heeft ontzettend heftig gereageerd op zijn 3e DKTP-Hib inenting, ontroostbaar huilen en hij viel uiteindelijk weg, brrrr, willen we ook niet meer meemaken. Ondertussen groeit hij goed. Ja, wij zijn ook groot maar hij is met zijn half jaar al bijna 9 kg! Ja, borstvoeding he dat loopt als een tiet en voorlopig gaan we daar ook niet mee stoppen. Wel zijn we begonnen met bijvoeden volgens Rapley, wat een feest is dat zeg. Heerlijk spelen met een peer vandaag
heeeee heppie!!! wat goed dat het beter gaat met David. Is hij al geholpen aan zijn pasbuis??? Ja, het gaat hard hier, ik voel frummeltje soms een beetje bewegen! : @all, ben weer bitchy geweest tegen mn vriend. Deels hormonen, deels opgekropte frustratie. alles wat ik zeg krijg ik een weerwoord op en daar baal ik zo van. We hebben het wel net uitgesproken, gelukkig...
Soof: wat naar dat je nog niks hebt gehoord!! Hoop dat de flyers iets opleveren! MvT: bah, nog niet alles kwijt waarschijnlijk? Sterkte ook de komende dag. Zal later uitgebreider reageren. Heb lange dag gehad omdat ik naar leiden moest voor mijn werk en om 17:30 in de spits terug kon, dus was pas vlak voor 20:00 thuis. Daarna Smurf in bed die ineens waterdunne diarree had en dus verschoond en gewassen moest worden. Ben kapot! Zusje is vannacht uiteindelijk toch nog via keizersnee bevallen! Kon helaas vandaag mijn afspraken niet afzeggen en zou het bezoekuur toch niet kunnen halen. Ben dus nog niet geweest Maar ga kijken of ik morgenmiddag kan spijbelen
Wanna, van harte met je........! Alles goed met hem/haar? Hoop dat je de tijd kan vinden om vandaag te gaan kijken. Heppie, heeeeee, fijn dat je ons nog niet vergeten bent. Goed om te horen dat het met david beter gaat, hij heeft jullie wel flink laten schrikken. Ga je met david naar het CB?,want je was ook naar alternatieven aan het kijken? Hij is inderdaad groot, want Yfke is nu ook 9 kilo, en ze schelen 3 maanden. Jij ook al gestart met rapley. Moet zeggen dat ik er een soort combi van maak, fruit en hapklare groentes geef ik in stukken, rijst/pasta pureer ik heel kort. Yfke heeft wel een voorkeur voor "zelluf eten", dus dat is een goed teken. Soof, al een reactie gehad op je flyer? Daffie, goed teken dat je er "zin"in hebt. Spannend hoor. Miep, haha, die mini1, zo kennen we haar weer. Wat grappig dat mini2 een totaal ander meisje is, en die vetrolletjes zijn zoooo schattig. Spannend, dat jullie bijna de eigenaar zijn van een huis en de verbouwing gaat beginnen. Hoop dat het allemaal op rolletjes gaat lopen. ALL, grappig moment....ik stond in de keuken brood te smeren, yfke kroop ergens in de huiskamer rond....dacht ik. Want ik keek opzij, zit mevrouw ineens IN de vaatwasser. De klep stond open, zij is erop geklommen en zat al met haar bovenlijf in het onderste rek. Kleine onderzoeker......
O, hahaha, helemaal vergeten! Ik heb een neefje! Hou de naam prive, omdat mijn zusje hier soms ook op ZP zwerft en ik weet niet of ik het mag vertellen Wat grappig dat Yfke in de vaatwasser was gekropen! (En vooral fijn dat je dat bijtijds had gezien!)
WANNA! Gefeliciteerd!!! Hopelijk kan je vandaag naar haar toe! Nog niks gehoord van ons meisje, heb er een foto bijgedaan kunne jullie haar ook zien Ik heb de hoop een beetje opgegeven hoor, ze is zo klein...