Ik zwaai even naar jullie. Heb niet de puf om te reageren. Wel fijn om het goede babynieuws te lezen.
Miki; gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Lisa! Hoop dat alles goed is gegaan en je nu aan het genieten bent van jullie meisje
MB! Hahaha ik zie je al heelmaal staan met die tent, zou ook niks voor mij zijn. Bij het uitdelen van geduld stond ik denk ik achteraan MP! Ik vind het ook geweldig, ik heb al veel kleertjes van Rick doorverkocht. Mijn zwangerschapskleding niet, hoop het nogmaals te kunnen gebruiken Het zijn allemaal basisstukken die altijd goed zijn. Rick zijn commode komt van MP, heb hem niet eens opnieuw geschilderd gewoon zo leuk dat het er een beetje oud uit ziet! Maar hij past er bijna niet meer op, heb geen idee hoe ik dat moet gaan doen met de luier en zo... Maar ja hij kan nog een paar centimeter mee MIEPIE! Hahahaha, Mikija de royal wedding missen, dat was een goeie MIKI! We wachten op je verslag en zijn erg benieuwd! ALL! Vandaag weer werken, er ligt niet veel soeps dus wordt weer een stil dagje. Ach ik ga mijn admini van thuis maar verwerken. Hmmm is er niet nog een royal wedding
Yfke is ziek, zo zielig. Gister bij mijn s.ouders was ze al wat hangeriger en minder eetlust, maar vanacht kwam de koorts opzetten. En ook flink hoog, boven de 40. En ook al weet ik dat die kleintjes snel een hoge temp. hebben, toch schrik ik ervan. Gelukkig blijft ze wel drinken, maar verder is echt lamlendig. Lastig hoor, vooral omdat je niet weet waar het vandaan komt. Mijn s.moeder belde al bezorgd op, en vond dat ik meteen naar de ha moest gaan. Zelf wil ik aankijken, en zolang ze drinkt/geen diarree heeft/ niet braakt en niet suf wordt is het niet heel alarmerend. Op dit soort momenten is mijn s.moeder echt te laatste die ik wil zien/spreken, zij zit echt voor elke scheet bij de ha. Op het gebied van ziek zijn verschillen wij als dag en nacht, ik ben een type die het lichaam even de tijd geeft om het zelf op te lossen, mijn s.moeder gooit bij elke pijntje meteen een emmer met medicatie naar binnen. Maar goed, ik hoop dat Yfke snel opknapt, want ook al ben ik vrij nuchter, die hoge koorts vind ik maar niets.
Je hebt gelijk hoor, het kan ineens komen opzetten en ook net zo snel weer weg zijn. Zolang ze drinkt en verder niks allarmeredns is dan gewoon even aankijken. Dat doen wij ook hoor! Beterschap!
Miki, jaaa daar is jullie kleintje. Gefeliciteerd met dochter Lisa! Hoop dat alles goed gaat met jullie. MB, sterkte met Yfke, hopelijk knapt ze snel weer op. Wij hebben ook een tentje voor Boaz, vorig jaar gekocht toen we gingen kamperen. Maar die wij hebben is heel handig. Die klapt vanzelf uit wanneer je hem uit de tas haalt. Even kort hoor meiden, sorry. Verwacht zo een zakelijke afspraak en ben brak. Vanmorgen om 5 u begonnen met werken. Net ook alweer staan schilderen in Boaz zijn nieuwe kamer. Moet ook gebeuren, anders komt het nooit af.
Oeh arme Mieke, goed dat je ook nog aan het schilderen slaat! Succes met jouw afspraak! Soof, nou dat wordt hard aan de bak om hem snel zinderlijk te krijgen , dan kan je er een speelgoed kast van maken... Kom je nog steeds naar het noorden aankomend weekend? Werk ze vandaag... MB, ach wat zielig! Heel veel beterschap voor de kleine meid ik hoop dat ze gauw weer opknapt! Wat betreft het autostoeltje, in principe kan ze er prima in, ik vind het voor die kleintjes ook een heel veilige stoel met dat blok ervoor. Maar door dat blok kan het in de zomer best wel warm zijn en hebben haar benen niet zo veel bewegingsvrijheid (ze kan ze niet optrekken). Oh balen met zo'n bedje, zou ik het geduld ook niet voor hebben hoor. Ik heb nog een Deryan travel cot in de aanbieding, gaat een dezer dagen op MP . (daar hoef je geen geduld voor te hebben, da's zo'n pop up bedje/tentje, ).
Het bedje is heel handig, als het eenmaal staat. Het weegt maar 2,5 kilo, we nemen het als handbagage mee. Dus we gaan een paar keer oefenen, dan staat het in spanje zo in elkaar. We hebben het gekocht omdat er in 1 huisje geen kinderbed staat, we konden er wel 1 huren voor 5 euro per dag. Dat vind ik echt belachelijk, dus toen op mp dit bedje voor 40 euro gekocht. Toen Yfke vanmiddag uit bed kwam zag ik ineens dat ze een loopoor had, dus toen gingen er alarmbellen rinkelen. Kon meteen terecht bij de huisarts, en ze heeft dus een oorontsteking. Echt zielig, daar moet ze echt veel last van hebben gehad. Als ze morgenochtend nog steeds veel last heeft ga ik een AB-kuurtje halen. Maar ik hoop dat ze er snel minder last van gaat krijgen doordat de druk er nu af is, ik vind AB voor die kleintjes zo heftig. Enne, helaas moet ik nu dus toegeven dat s.moeders soms wel gelijk hebben......
Ach wat zielig.... maar het had ook niks kunnen zijn hoor! Laatje niet gek maken door s.moeders Maar als de druk eraf is zal het wel weer snel beter worden! Ik ben ook niet zo van de AB bij kindertjes.
MB: beterschap voor Yfke! Zielig hoor dat ze een loopoortje heeft. Misschien gister inderdaad wel last gehad van de spanning erop? Hier ook weer een zieke Smurf. 39 graden koorts, maar verder niet erg ziek. Denk dat hij keelpijn heeft, maar hij laat het niet toe dat ik in zijn mondje kijk. Hij eet slecht maar gelukkig is hij verder lekker actief.
Nou was al aardig op weg met een verhaal klik op op het kruisje alles weg...pffff nou poging 2.... Miepie: Wat heerlijk dat het zo goed gaat met mini 2, ze groeit idd lekker zeg. Fijn ook dat ze zo anders is dan mini 1, is wel erg leuk 2 verschillende kindjes. Spannend hoor jullie nieuwe huis, gaat alles zoals het moet gaan?? Timon: Shit zeg dat je ongi bent geworden, hoe gaat het nou met je? Soof; wat fijn dat teigetje weer terug is, he he wat een opluchting. Is echt niks als 1 van je beestjes weg is. Goed dat jullie even een pauze inlassen met de clomid, lijkt mij wel moeilijk maar is denk ik wel even lekker voor jullie. Idd weer spontane sex, dan krijg je er tenminste weer plezier in, hihi kunnen die agenda's even de kast in Ik had er zo'n hekel aan en bij ons heeft het niet gewerkt, we waren 1 x eigenwijs niet naar gyn geluisterd en toen was ik zwanger. We hebben toen ook een tijdje beduusd rond gelopen met het gevoel hoe kan dat nou...dus volgende keer hopelijk geen verplichte sex meer voor ons. Ga je straks gelijk over naar pregnyl? spuiten of toch verder met clomid? En geven jullie zelf aan wanneer jullie weer verder willen of heb je al een afspraak? Koetjekuuk: Gezellig dat je ook mee komt kletsen. Ik ben brigit, 34 jaar en sinds paar weken trotse moeder van een heerlijke dochter isabella. Sinds ik moeder ben geworden verwaarloos ik heel erg mijn vrienden hier in dit topic (of is het dat of deze ofehh hihihi) maar het zijn heerlijke meiden en vergeven het mij gelukkig elke keer weer... Echt heel stoer en dapper dat je als BAM voor 2e kindje gaat!! Ik vind het ook erg leuk dat je nu mee gaat schrijven en ben erg benieuwd en nieuwsgierig hoe het allemaal bij je gaat lopen!! Hopelijk vind je snel en leuke en geschikte donor. Simi en MB: Wat gaat dat ongelooflijk snel met jullie dametjes!! Allebei al richting de 1 jaar, het lijkt wel vorige maand dat jullie vertelden dat jullie bevallen waren. pff wat gaat de tijd snel zeg. Nou ja isabella is ook alweer bijna 2 maanden, snel he. En simi wat fijn dat jolie het broekje alleen maar snachts hoeft te dragen!! Dat is wel een felicitatie waard!! Heerlijk kan ze nu lekker gaan kruipen enzo. o en mb is het nog goed gekomen met het bedje?? en wat zielig dat yfke ziek is, hoe is het nu met de koorts? Pff waarom moeten zie kleintjes al zo vroeg in hun leventje last krijgen van hun oren, echt gemeen!!! Heeft ze er erg veel pijn aan of valt dat mee? MvT: Heftig zeg wat je hebt meegemaakt!! Kan mij voorstellen dat je op zo'n moment toch even erg emo bent. Je klinkt erg sterk gelukkig. Hoe gaat het nu met je? Miki: Gefeliciteerd met je dochter!!! Ik ben ook erg benieuwd naar je verhaal en ook erg benieuwd naar je dochter!! Mogen we fotootje zien???
Zo en nu even een update over isabella Helaas heeft ze echt een koemelkallergie en daar heeft ze erge last van. Ze krijgt nu sinds 3 weken nutramigen AA en dat werkt wel al een beetje. We moeten het 4 tot 6 weken geven tot de koemelk uit haar lichaam is. We hebben dus nog wel even te gaan. De krampjes zijn gelukkig wel al veel minder. Ze poept op dit moment heel slecht, doet ook erge pijn en gaat met erg veel moeite. Vandaag haar temp gemeten en toen kon ze eindelijk poepen, je had het gezichtje moeten zien zo opgelucht was ze. Haar flesje krijgt ze al met 20cc meer water en ook krijgt ze sinds een paar dagen ABC dophulis door haar melk, als het goed is moet dat haar darmflora of hoe dat ook heet beter gaan regelen. Ook heeft ze reflux ( ja koemelkallergie blijkt niet genoeg te zijn doe dat er ook nog maar bij:x) De kinderarts wil niks doen, het is een mooi meisje dus we gaan geen medicijnen geven en alle babys hebben er last van ach ja we kijken het nog even aan en anders gaan we volgende week weer naar onze huisarts (is nu op vakantie). Het is zo zielig, ze is gewoon de hele dag misselijk. Ik hoop maar dat het de laatste restjes van de koemelk is en dat ze er volgende week vanaf is. Ik wil haar liever geen medicijnn geven maar ik wil ook niet dat ze pijn heeft en zo misselijk is de hele dag. Hopelijk doet die ABC.... zijn werk en hoeft ze geen medicijnen. Kent 1 van jullie dat spul? Verder is het echt een heerlijk meisje. Ze lacht al vanaf 4 weken en is tussen de krampjes door super vrolijk. Vind het heerlijk om tegen ons te kletsen en is erg nieuwsgierig, wil alles bekijken. Drinken gaat gelukkig erg goed (pff die melk is vies!!) Ze slaapt sinds gisteren in zo'n puckababy inbakerslaapzakje en dat werkt perfect, ze slaapt nu veel beter en veel meer (ze sliep echt heel weinig) Kennen jullie dat het overstrekken van baby's? Isabella doet het erg vaak en ik vind dat echt heel zielig. Vorige week met haar bij osteopaat geweest en al wat verschil gemerkt, dus ik heb goede hoop dat hij ook wat voor haar kan betekenen. Zo dat was weer een heel verhaal hihi of ik laat mij een tijdje niet zien of horen of ik klets jullie oren van je hoofd. Solly!!!
Brigit! Leuk om van je te horen. jammer dat het nog tobben is met Isabella Hier gelukkig geen problemen gehad met koemelkallergie, maar wel veel reflux. komt inderdaad bij heel veel babies in meer of mindere mate voor, maar de vraag is dus hoe heftig het is. Wij hebben wel medicijnen ervoor gekregen, maar kwam denk ik ook doordat Smurf dysmatuur was en ze het daardoor logischer vonden dat hij reflux had en sneller geneigd waren er iets voor aan te beiden. Het heeft hem in ieder egval wel geholpen wat betreft onrust na de voeding. Smurf overstrekte enorm, was een heel gespannen kindje. Hij maaide en hield zichzelf wakker met slaan met zijn armpjes. Wij hebben hem dan ook al bijtijds ingebakerd, maar dan echt stevig, met Paco doeken. dat heeft enorm veel rust gegeven. Osteopaat hebben wij niet gedaan, maar dat komt omdat ik niet overtuigd ben van het wetenschappelijk bewijs voor osteopathie en wel van de mogelijke bijwerkingen. Maar dat moet ieder voor zich beslissen. ABC druppels ken ik niet. Hoop dat je effect gaat merken! En geeft niet als je maar af en toe langs kunt komen hier, hoort er gewoon bij als drukke mama
Brigit, isabella heeft geen makkelijke start, sneu zeg. En voor jullie ook heel zwaar, trek je het nog wel een beetje? Het is met die kleintjes echt zoeken wat er aan de hand is, vervelend dat de arts niet echt behulpzaam is. Ik heb geen ervaring met koemelkallergie /reflux, zou je anders graag wat tips geven. Wel fijn dat ze een vrolijk meisje is, dat maakt je dag altijd weer goed. Met Yfke gaat het nu alweer een stuk beter, de koorts is gezakt. Gisteravond nog wel 1x schreeuwend wakker geworden, daarna gelukkig doorgeslapen 7.30. Net een halve boterham op en nu is ze lekker aan het rommelen, dus ik ben blij. Waar ik ook blij mee ben is dat ik na 77 dagen EINDELIJK ongi ben geworden! Ik denk dat ik 1 cyclus heb overgeslagen, wat uiteraard wel vreemd is. Maar ik ben heel opgelucht dat mijn lijf nog werkt!
Vraagje: ik ben aan het bedenken wat ik allemaal kan vragen voor de 1e verjaardag van Yfke. Wij gaan zelf een loopfietsje kopen, maar ik vind het heel moeilijk om te bedenken wat ik aan de familie kan vragen. Hebben jullie nog tips/ideeen? Wat was bij jullie kids een succes, en wat helemaal niet? Oja, en ik ben niet zo van de plastic met veel licht en geluid.
beterschap voor de zieke kindjes! mmmh, ik heb kleding gevraagd voor jens verjaardag, ook een maatje groter voor de zomer. Speelgoed komt ie al in om!
BRIGIT! Dat overstreken had Rick ook wel een beetje en onrustig slapen al helemaal. Hier heeft inbakeren met doeken wonderen verricht. Toen sliep hij meteen lekker door en overdag ook langere diepe slaapjes! Jullie zullen wel denken daar komt ze weer aan....... maar tegen reflux helpt acupunctuur heel goed en ja dat kan ook bij babietjes. De stroming is nu naar boven gericht in plaats van naar beneden. Dat moet hersteld worden en dan zal het een stuk beter gaan. Helpt dus ook bij zwangerschapsmisselijkheid Je osteopaat kan je ook helpen die weten vaak ook meer. Als ik straks weer aan de medicijnen wil ga ik denk ik eerst weer clomid proberen. Maar ik wil even de rommel uit mijn lijf hebben, daar heb ik nu acupunctuur voor. Gelukkig zijn al mijn vage klachten die ik al jaren heb voor haar heel duidelijk, medicijnen in je lijf. Gisteren heeft ze mij op bepaalde plekken geprikt die voor de nieren staan, die deden dus ook heel erg pijn, maar het gaat steeds beter! Gelukkig mag ik wel naar de FA tussendoor als ik denk dat ik een ei heb, dan kan ik toch even kijken. Ze vond het heel verstandig dat ik even stopte. MB! Wij hebben 1 muziektafeltje gevraagd aan de schoonfamilie dat was een schot in de roos. Wat duurder cadeau dus allemaal samen gedaan, scheelt weer tig kleine prullaria! Kleertjes vraag ik zelf niet snel omdat wij nogal onze eigen "bekakte" smaak hebben en dat deelt de familie niet helemaal zeg maar........ van ons een loopauto en van de peetoom en peettante een houten blokkenhuisje. Ik was op voorhand ook niet van de plastic met geluid maar het is nou net hetgene wat hij wel heel erg leuk vind vanwege de leuke kleurtjes. Qua geluid hebben we overigens alleen maar die muziektafel hoor. Hij heeft als kraamcadeaus mooi houten speelgoed gehad en daar speelt hij niet mee Wij hebben trouwens ook bijna niemand uitgenodigd puur omdat ik dat flauwekul vind voor een 1 jarige, gewoon lekker rustig gehouden. Dit jaar was het iets drukker