30 plussers en zwanger worden (deel 5)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door wannaBmum, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mb02

mb02 Bekend lid

Wanna, ohja, de beruchte kraamtranen met bijhorende stuwing, heel fijn;). Maar ik denk ook dat je best veel van jezelf geeist hebt de 1e dagen. Ik herken dat wel hoor, je wilt zo graag weer op de been zijn, het valt dan niet mee om een stap terug te doen. Maar ik heb toen (onder lichte dwang) 1 hele dag in- en om het bed doorgebracht, en dat deed me toen heel goed. Dus dat is wel een tip!
    Fijn dat het met smurf2 zo goed gaat:). Dus je geeft hem borstvoeding, en loopt een beetje?

Daantje, hoe gaat ie? Of ben je echt op 26-6 bevallen?

Hier alles goed, ga vandaag lekker genieten van het prachtige weer!

2. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Wanna, de kraamtranen, ik herken ze als de dag van gisteren... ;) Echt, wie dat heeft verzonnen mag een de hoogste boom.... affijn... :D Ik heb ook witte kool gebruikt tegen de stuwing en het ruikt misschien niet zo fris, maar het helpt wel en het verkoelt erg lekker. Mag je douchen eigenlijk? Ook dat niet te warm doen, dat stimuleert de stuwing ook. Is ook nog ff doorbijten he?

Daantje, je had me nooi te pakken met je eerste zin, gemenerd! :D Ik hoop dat het nog voor de 29ste op gang komt! En elke datum is uiteindelijk mooi hoor, haha!

MB, volgens mij geeft Wanna juist geen bv ;) Geniet van je dag!

Meiden, mijn laatste week verlof is aangebroken. Ook mijn laatste dag met Mini2 saampjes. Vanaf volgende week gaat ze ook op maandag naar het kdv. Alwaar ze het trouwens steeds beter doet, ze drinkt al een stuk beter en ze slaapt ook wat meer daar. Gaat dus de goede kant op!
    Mijn man is gisteren met de twee meiden en zijn ouders en zus naar de dierentuin geweest. Vooral Mini1 had de tijd van haar leven! Al die dieren die we steeds oefenen in het echt kunnen zien, vooral de giraffen met de "laaaaaaaannnnne nekkkk" waren favoriet :). Ik had vriendinnen op bezoek, daarom moest hij ook wieberen, hihi. Mooi twee vliegen in 1 klap: ik hoefde niet met de schoonfamilie en ik hoefde niet naar de dierentuin (ik vind dierentuinen zielig, kom er altijd depressief weer vandaan dus die bezoekjes laat ik aan anderen over).
    Ehm, ik ga maar eens douchen en aankleden... :)

3. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hey meiden,

Ben weer terug van ons weekendje limburg....het was heerlijk en we hebben even alles van ons afgezet.
    Myrthe vondt alles even prachtig, het indoorspeelparadijs, het zwembad, de vele andere buitenspeeltuinen, koos konijn, dansen, pizza eten en het bos met al die bomen. Ook het "kleine"huis zoals ze het zo mooi noemde vond ze helemaal leuk. Ze sliep heel goed en wij zijn daardoor ook goed uitgerust. Gelukkig had ik heel weinig last van mijn buik van de punctie van vorige week, dus heb heerlijk kunnen ravotten met haar.
    Ik heb er weinig vertrouwen in dat het lukt deze poging ivm de zeer matige emmy en we hebben wel al voorzichtig gesproken over of dit echt onze laatste poging moet zijn. We zijn er nog niet helemaal over uit, maar als we beslissen om nog een poging te gaan doen, dan niet meer in het UMC, maar in Belgie of Dusseldorf. Maaarrrr.....we weten het gewoon nog niet. Genoeg om over na te denken dus.

Daantje; Kan me voorstellen dat je het zat bent, maar binnen een week heb je je kindje echt wel in je armen hoor!!

Wanna; heerlijk die kraamtranen en dan de keizersnee erbij....geen goede combi, ik weet het helaas ook uit ervaring;)

4. mb02

mb02 Bekend lid

Daantje, ik heb met je te doen op deze warme dag:(. En ook al dnek je nu dat er nooit een einde aan komt, je bent echt over een paar dagen mama van 3 kids!

Daffie, klinkt goed, dat weekendje! Mijn neefje is ook helemaal fan van koos konijn, de knuffelvariant is zelfs zijn favoriete knuffie. En hij heeft er ook een t-shirt van wat hij het liefst elke dag aanheeft. En dan heeft hij ook nog een cd die grijs gedraaid wordt in de auto. Jaja, de liefde zit diep:D.
    Meid, de moed nog niet laten zakken hoor! Ik kan me voorstellen dat je jezelf alvast voorbereidt op een eventuele teleurstelling, maar wie weet, misschien heeft de emmy het geweldig gedaan in je buik. Ik hoop het zo voor jullie!

ALL, ik ben net naar een plas hier in de buurt gefiets, Yfke heeft even lekker gespettert in het water. Ze is totaal niet bang voor water, ze kruipt gerust steeds dieper. Het was wel enorm druk, ik was even vergeten dat alle eindexamen-jongelui al vrij hebben:cool:. Voelde me ook echt zo'n moeke, met kind en blubberbuik tussen al die frisse/fruitige jongeren. Oei, dan voel je wel een generatiekloofje:p.

5. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    @mb......worden we weer ff met de neus in de realiteit gedrukt.....we zijn geen 18 meer he haha

6. KRaAMTRANEN; Ik ben het met MIEPIE eens, wie dat heeft verzonnen :x sjonge ik heb wat afgejankt die dag. Het was ook de dag dat ik met Rick naar het ZH moest omdat hij veel te geel was. Was geen goede combi :)

Hier vandaag het badje opgezet en Rick heeft heerlijk gespetterd. Maar ik wil echt niet zeuren of zo, maar deze temperatureb aan weer helemaal nergens over he :p

7. Miss Daantje

Miss Daantje Bekend lid

3 apr 2007
    868
    0
    0
    Mother of twins en een lief klein bubbelmeisje!!
    Leiderdorp (ZH)
    Zucht..puf...hijg...nog altijd niks!! :(

Lekker dat jullie zo hebben genoten Daffie! Vervelend dat je zo'n negatief gevoel hebt bij je embryootje in je buik maar ik kan het me wel voorstellen. Toch heb ik je eerder al verteld dat er een prachtig kleintje uit voort kan komen dus ik duim voor je zoveel ik kan!

Ach mb02, ik zie ook genoeg jongeren van wie ik denk: hoe kan je zó jong al zo ...eh...gezet zijn! en dat zijn er telkens meer. En die hebben dan niet een blubberbuik omdat ze al een kind hebben 'geproduceerd'. :D
    Ik voel me nog steeds jong en heb soms een beter figuur dan meisjes van 15 of 20 dusss...:p

Hahaha Miepie, dat was ook de bedoeling! :D
    Lekker he, even tijd voor jezelf en een paar goede vriendinnen. Errug belangrijk!

Laatste snikhete dagje en dan morgen weer normaal weer!
    Geniet voor zover dat kan!

Ikke morgen om 15.45 uur naar de gyn!

Liefs, Daantje

8. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Daantje: ik neem aan dat je vanochtend om 7:30 ook nog niet bevallen bent? :D

Mb: ik geef inderdaad geen BV. FV loopt fantastisch :) Ben erg blij met mijn beslissing om er van af te zien het te proberen dit keer. Gelukkig geen gekold en gedoe. Stuwing wordt zelfs al minder. Klinkt heerlijk om met Yfke lekker te spetteren. En zo voel ik me de laatste tijd ook vaak, zo'n gesettelde moeke tussen de jongelui op het terras, hahaha. Maar toen mijn schoonzusje me in het ziekenhuis de Libelle gaf, voelde ik me daar toch nog echt te jong voor (no offence voor het geval hier Libelle fans zijn, maar ik ben nog een beetje blijven hangen op Viva niveau :) )

Miepie: lekker dat je wat tijd had met vriendinnen en zo de dans van de dierentuin ontsprong. Verlof alweer voorbij. Ben je blij dat je weer aan het werk mag/ moet?

Daffie: wat voor park zijn jullie geweest? Klinkt als heel geslaagd weekend. Ik blijf duimen dat je voorgevoel onjuist is, maar kan me je pessimisme voorstellen als de kwaliteit matig was. Is Düsseldorf of België voor jullie te doen qua reistijd?

9. Miss Daantje

Miss Daantje Bekend lid

3 apr 2007
    868
    0
    0
    Leiderdorp (ZH)
    Nee Wanna, want mijn berichtje is om 07.34 geplaatst. ;):D

Hoe gaat het nu met je? en met Jasper? Ik had een berichtje eerder gevraagd hoe je oudere ventje op hem reageert en of we zijn naam ook mogen weten of dat je dat liever niet hebt?

Liefs, Daantje

10. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Haha Daantje, je voldoet in ieder geval goed aan je meldplicht! Ben benieuwd wat de gyn morgen zegt!

Ik ben helemaal kapot na een gekke avond gister. Gisterochtend kwam de verloskundige voor de reguliere kraambed controle. Ik lag op dat moment al een uurtje lekker op bed te knuffelen met kleine Smurf. Omdat ik de kraamverzorgster had verteld dat ik de vorige keer zo'n 5 dagen na de bevalling weer bloeddruk stijging had gehad, drong zij bij de verloskundige aan op nog een meting. De VK liet het aan mij over. Ik zei "och, hoeft voor mij niet zo nodig, ik voel me prima en was zelfs bij het in badje doen van kleine Smurf, wat licht in mijn hoofd, dus ik dacht, die zal wel rond 65-70 zitten, net als in ziekenhuis" Meer om de kraamzorg gerust te stellen toch maar snel gemeten, was onderdruk ineens boven de 100 :$ Nou ja, VK overlegt met gyn. Ik had gelukkig geen klachten, dus besloten dat VK nog een keer zou controleren vandaag of morgen. Maar 's avonds kreeg ik ineens kast van lichtflitsen voor mijn ogen. Heb ik nog nooit gehad. Toch maar even VK gebeld en zoals verwacht wilde de gyn toch dat ik kwam voor bloeddruk meting en lab. Daar had ik nou echt geen zin in! Manlief achtergelaten bij de kids en buurman heeft me naar het ziekenhuis gebracht. Paar uur op verloskamers gezeten waarbij onderdruk alle kanten opvloog, maar lab gelukkig goed, pffff wat een opluchting! Lag pas na middernacht in bed en zowel kleine als grote Smurf zijn een paar keer wakker geweest, dus ben behoorlijk brak!

11. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    heftig nachtje !!!

Let je goed op jezelf meid

12. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Daantje: sorry dat ik niet gereageerd had op je eerdere vraag. Ik kijk de laatste dagen op ZP met mijn iPhone en dan blader je wat minder makkelijk terug. Moet dus alle voorgaande Posts onthouden en mijn geheugen laat me kennelijk nogal eens in de steek :)

Onze oudste heet Ruben. Ik gebruik hun namen hier niet vaak ivm privacy. Maar omdat ik ze eerder wel heb genoemd, kan iemand die er echt moeite voor wil doen ze wel achterhalen door mijn oude berichten te lezen. Onze oudste heeft volgens mij nog niet helemaal door dat deze baby niet alleen bij ons logeert maar bij ons blijft. Mijn tweelingzusje is onlangs ook bevallen en hij noemt hem steeds bij de naam van zijn neefje. Hij gaat er wel lief mee om. Maar we krijgen natuurlijk nu ook meer visite, die ook hem wel overladen met aandacht. Hij merkt duidelijk dat er dingen anders zijn, maar het gaat best goed!

13. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    hihi ik had Ruben ook op me lijstje staan als Lisa een jongetje was geweest, alleen was manlief het daar niet mee eens...die kon een andere ruben en vondt dat een eikel (vriendelijk gezegd) dus wou niet die naam haha

14. mb02

mb02 Bekend lid

Haha, er zijn inderdaad ook genoeg "gezette" jongeren. Maar ik ben op het moment onzeker over mijn lijf, ik ben wat aangekomen en heb nu echt zo'n dikke maag. Ik kom nooit gespreid aan, dus een beetje op je kont/ beetje op je buik enz. Nee, alles gaat richting maag/buik:x. Dus ik zie nu alleen maar van die dunne spreitjes lopen, en denk dan "ooooh, zo wordt het noooooooit meer:p".

Wanna, wat een dag zeg, balen:(. Maar gelukkig is alles goed! En je hebt zo te lezen wel een fijne kraamhulp?

ALL, wat is het benauwd zeg, ik dreef mijn bed uit vannacht, pffff. Vandaag de hele dag op mijn werk, ben pas rond 22 uur thuis. Dat wordt zweten:cool:.

15. WANNA! Hier een libelle fan :) maar ik voel me niet aangesproken hoor hahahaha enne de mode vind ik nou niet echt oude dames ;) ik vind het zelfs niet mooi.

16. mb02

mb02 Bekend lid

Miep, hoe was je 1e werkdag? Tenminste, ik begreep dat je verlof nu ten einde was?

Wanna, hier ook een viva-lezer, de libelle laat ik nog een paar jaar liggen;). Maar ben nog het meest fan van de "kinderen", dus tja, ik vrees dat ik toch echt een moeke bent geworden,haha:D. Ach, je bent zo oud als je je voelt, maar soms heb je even zo'n moment dat je even met je neus op de feiten wordt gedrukt (en dat had ik dus op dat strandje).
    Hoe gaat ie verder? Nog last van stuwing?

Daantje, succes bij de VK!

ALL, ik ga zo Yfke naar het kdv brengen, het is de 1e lange dag. Heb er wel een goed gevoel over, en dat komt vooral door de juffies waar ik Yfke wel aan toe vertrouw.
    Verder ben ik overgestapt op kruidvat -luiers, in de hoop dat ze beter absorberen dan pampers. Yfke lekt momenteel regelmatig door en daar ben ik wel een beetje klaar mee. Kruidvat komt goed uit de test, dus ik ga het maar proberen. Nu maar hopen dat ze geen uitslag krijgt, daar kreeg ze met huggies meteen last van.

Oja, ik heb voor volgende week een afspraak gemaak voor het plaatsen van de spiraal. Maar de assistent vertelde mij dat ze dat alleen doen als ik ongesteld ben?

17. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    @mb......mocht het niks zijn die luiers, vrienden van mij zijn een keer noodgedwongen overgestapt op luiers van Lidl......ze zeg die lekte tenminste niet door dus zijn we maar blijven gebruiken !! ff een tip

18. Miss Daantje

Miss Daantje Bekend lid

3 apr 2007
    868
    0
    0
    Leiderdorp (ZH)
    Aaaaahhhh...ik ben het ZAT!!! :x
    Om 15.45 uur de gyn (niet de vk mb ;)) en dan horen jullie meer.

Dank voor je antwoord Wanna, klinkt wel lief dat Smurf 1 denkt dat de baby alleen maar op bezoek is. Ben zo benieuwd hoe Lotus en Joah op hun zusje gaan reageren!
    Ik zal voortaan ook maar Smurf 1 en 2 zeggen als je dat liever hebt.
    Your heavy days/nights zijn nog niet over helaas meis, sterkte!

Ik raak weer in paniek dat ik 3 kindjes niet aankan. De tweeling is al druk genoeg en dan nog eentje erbij... :$

Liefs, Daantje

19. MB! Dat klopt van dat plaatsen tijdens je menstruatie! Dan staat je baarmoedermond iets open en is het dus minder pijnlijk om hem te plaatsen. Ik vond het ook heel raar hoor, maar ja het is zijn vak...

DAANTJE! Dat gaat helemaal goed komen met jou, 3 kindjes is een mooi aantal en de tweeling kan ook al wat zelf. Heerlijk toch, mag je strakjes weer liefkozen met zo'n klein hulpeloos wezentje :) ipv van politie spelen bij 2 puberende peuters :D

ALL! Ik heb gisteren de laatste afspraak bij de psych gehad, ik dacht dat ik nog wat gesprekjes nodig zou hebben. Maar gaandeweg het gesprek kon ik zelf concluderen dat ik gewoon onzeker over een paar dingen ben en dat ik dat met mindfullness oefeningen heel goed kan ondervangen. Ik ben eigenlijk heel erg blij, ik kan zeggen dat het oprecht heel goed met me gaat. Het is alleen even wennen, klinkt stom he :) Ik heb me jaren lang zo rot gevoelt en daar "wen" je aan, het lijkt "normaal". Nu moet ik dus even wennen dat ik gewoon blij en gelukkig ben en dat iedereen issues in het leven heeft ;)
    Nu nog een kind en het is bijna perfect :D

20. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    een dikke bos bloemen voor Sophia

Deel Deze Pagina