Mieke: spannend weer, 11dpo. Je kaartje laat in ieder geval wel een mooie eisprong zien. Miepie: had jij het er niet laatst over dat het weer een beetje begon te kriebelen om misschien voor een mini3 te gaan? Al met Miepie man over gehad, of zijn jullie nog niet zover? Vandaag goeie dag. Kleine Smurf heeft geen koorts, dus we zijn voorzichtig met de paracetamol gestopt en koorts is nog niet terug gekomen. Hij ziet er ook echt beter uit!
Wanna, fijn dat het beter gaat met kleine smurf! En wat schattig dat grote smurf zijn eigen teksten verzint. Pooh, mooi buikie. Is het een beetje vergelijkbaar als met jens, of draag je nu anders? En je verlof kom ook best snel in zicht, fijn! Mieke, respect hoor, dat je zoveel werkt. Ik zou dat zelf echt niet trekken, dan word ik heel chagarijnig. Haha, ook leuk gevonden van boaz. ALL, ik ben begonnen met Yfke te wennen aan 1x slapen van 13-16 uur. Ze sliep nu nog 2x per dag, maar vaak was ze in de ochtend nog niet echt moe. En daarbij, ik vond het ook erg onhandig. Gister gestart en het ging goed. Moet er nu wel aan wennen dat ik haar in de ochtend langer moet "entertainen", moet maar even wat leuke bezigheden bedenken. Oja, en ben nog steeds niet ongi:x. Morgen kan ik de afspraak bij de ha voor de spiraal dus weer afzeggen. Pffffff, echt waardeloos.
goed zo Yvke!! , nee ik draag hetzelfde als met jens. Alles aan de voorkant! @all, ik ben officieel de slechtste moeder van het weekend. Eerst wordt Jens in zijn eigen kots wakker en nu laat ik mn fiets omvallen met hem in het zitje. "gelukkig", viel hij op zand en iet op stenen, maar de schrik zat er goed in!
Oh Pooh, daardoor ben je toch niet de slechtste moeder. Dat kan toch iedereen overkomen. Het is gewoon erg schrikken en niet leuk. Gelukkig is het goed afgelopen. Tempkaartje, tja wat zal ik zeggen. Ik temp maar eigenlijk is er nooit een pijl op te trekken, iedere maand ziet het er toch weer anders uit. MB, 1 slaapje dus. Ja dan moet je Yfke idd wat langer 'entertainene' heb ik zelf soms wel eens wat moeite mee, heb er niet altijd zin in of weet soms ook niet wat te gaan doen. Boaz slaapt nog steeds lekker 1x per dag, meestal zo'n 2 uur. Heerlijk. Ja een zwaar werkweekje. Baal wel dat ik nu geen weekend heb gehad. Morgen weer naar mijn andere werkgever.
weet ik mieke, maar zo voelde het wel even Ik vind je kaartje super mooi, elke keer weer! Het zou toch eens moeten lukken! En ik weet ook niet altijd iets te verzinnen, of heb weinig zin in iets.
die hoop heb ik soms ook soof. Dan is hij lekker zelf bezig en moet ik opeens mee gaan doen. Ach, het is ook wel leuk, maar er komt soms zo weinig uit mn handen als het om huishouden gaat!
om 9.00 uur hebben we de 30 weken groei echo en om 9.50 moet ik bij de gyn komen. heb er zin in!! Gelukkig gaat S mee, kan die Jens bezig houden!
Hey meiden! Ik ben er nog hoor en lees steeds mee maar heb niet zoveel tijd of puf om uitgebreid te reageren, dus dat ga ik nu gewoon eens even goed maken want er is veel gebeurd bij jullie! Allereerst Daantje nog gefeliciteerd met de geboorte van je dochtertje! Wat een mooie niet-gangbare naam heb je weer gekozen, leuk hoor! En Wanna, wat hebben kleinste Smurf en jij toch allemaal meegemaakt de afgelopen weken? Wat is dat schrikken zeg, hersenvliesontsteking. Gelukkig niet de allerheftigste variant (heb even gegoogled) maar hij was erg ziek zo te lezen. Ik ben blij dat het beter met hem gaat en hopelijk kunnen jullie het gauw achter je laten Hoe is het met jou verder? MB, fijn dat het steeds beter gaat met Yfke op het kdv! Tja, ik persoonlijk denk dat het goed is voor kindjes om te leren dat er ook andere veilige plekken zijn dan thuis alhoewel ik die wel beperk tot kdv en mijn ouders als wij er niet bij zijn dan. Maar met 1 dag leert ze dat ook hopelijk . Fijn dat je bijna van je nachtdiensten af bent! Wat vreemd dat je al een afspraak moet maken voor je spiraal terwijl je nog iet ongesteld bent. Ik belde bij de eerste druppel en kon de volgende dag gewoon terecht, ze maken er dan een spoedje van. Doen ze dat bij jou niet? Nou Mieke, jouw zware werkweek zit erop, toch? Pfffff om 5 uur beginnen, ik geef het je maar te doen! Zou er zelf strontchagrijnig van worden, zo niet bloedagressief O nee, ik lees nu dat het nog even doorgaat, sterkte! Kirsten Dunst ken ik wel, maar ik weet niet of ik haar zo zou herkennen hoor! Maar jij hebt natuurlijk het voordeel van het paspoort in combi met het gezicht, haha! Pooh, welcome back! Was het een beetje uit te houden met je buikie? Mooi buikie trouwens, ook al moest ik er mijn nek voor uit de kom draaien, haha! Ach, kotsende en vallende Jens, gaat het met hem? Miki, Lisas eerste prikjes zitten er dus ook op. Ik moest bij Mini1 ook een beetje meehuilen hoor, die grote naalden in die kleine beentjes maar vooral de verontwaardiging op haar gezichtje, snik Bij Mini2 vond ik het nog steeds niet leuk trouwens, maar kon ik mijn traantjes wel binnen houden
Ik ben ook niet s werelds beste entertainer van mijn kids hoor! Maar jeetje, ik ben een moeder, geen entertainmentbedrijf! Ik verveel me ook best weleens met de kinderen thuis, so be it. Als ik me ook nog eens druk moet maken over knutselwerkjes doen of weet ik veel wat, dan krijg ik echt een minderwaardigheidscomplex. We verwachten zoveel van onszelf als moeders, daar word je niet een leuker mens van volgens mij. Ik niet in ieder geval . Wanna, je vroeg nog naar mijn wensje voor een derde Ik moet zeggen dat die momenteel weer wat minder is, het gaat een beetje heen en weer in mijn hoofd en hart. Dus voor ik er echt uit ben, heb ik het er maar niet over met mijn man. Scheelt weer een onderwerp om over te ruzieën . Ik moet het allemaal maar even laten bezinken. Ik ben vorige week weer begonnen met werken en dat was heerlijk! Ik was er ook wel echt aan toe hoor, al is het nu vakantie en superrustig. Volgens mij is er vanaf volgende week echt bijna niemand meer. Wel nog een goed gesprek gehad met mijn teamleider die het helemaal ziet zitten dat ik verder ga groeien in mijn werk, erg tof! Vanmiddag heb ik een afspraak met een implantoloog want ik krijg een implantaat waar nu mijn losse voortand zit. Gruwel Maar zal blij zijn als ik van die wiebelende tand af ben en weer een appeltje kan eten. Met de Minis gaat het ook goed al heeft Mini1 momenteel echt erg last van zichzelf wat heel zielig is en soms ook voor mama heul frustrerend. Ze schiet dan in zon huilbui en is totaal onbereikbaar. De laatste keren heb ik haar in het halletje gezet. Niet als straf, maar zodat ze met zo min mogelijk prikkels even tot zichzelf kan komen. Ik heb namelijk zon kindje dat niet vastgepakt wil worden om getroost te worden als ze zo ver heen is, zeg maar. Vind ik wel heel moeilijk hoor. Als ze wat kalmer is geworden in het halletje wil ze trouwens wel getroost worden en dan snikt ze Ernie kijken en dan moet ik weer lachen om haar. Geen katje om zonder handschoenen aan te pakken hoor, ons lieve, grappige, sterke meisje! Praten gaat echt supergoed, ze maakt al zinnetjes van 3 woorden en soms al van 4 woorden. Het is ook leuk dat ze nu mensen echt herkent, zoals opa en oma en de leidsters van het kdv en mijn beste vriendin en mijn zusje enzo. Mini2 doet het super, ze groeit als kool en is nu met 4,5 maand even zwaar als Mini1 met 7 maanden, haha! En maar lachen, ze moet nu ook lachen als ze haar grote zus ziet, TE schattig! En ze is lekker bezig haar lijfje te ontdekken, probeert omhoog te komen met haar bovenlijfje enzo, ziet er altijd zo grappig uit! Ze is een schatje!
Pooh, goede echo gehad? Miep, haha, als jij hier mee schrijft dan doe je wel meteen heeeeel erg je best. Mini2 klinkt als een schatje, lijkt mij ook zo leuk als de kids op elkaar gaan reageren. En ik vind het knap van mini1 dat ze duidelijk kan aangeven dat ze met rust gelaten wil woren als ze zo boos is. Dit werkt voor haar, dus dat is voor jullie alle 2 fijn. En wat leuk dat het praten zo goed gaat, is ook wel fijn he, dat ze zich beter kan verwoorden. MIjn neefje is even oud als mini1, en die is ook zo enthousiast als hij bekende mensen ziet. Hij kan mijn naam nu ook uitspreken, en dat roept hij dan ook luidkeels als hij mij ziet. Wel leuk om zo populair te zijn. Lekker rustig begin op je werk, kan je er langzaam weer inkomen. En wat goed dat je kan doorgroeien, aan wat voor functie moet ik dan denken? Succes met je tand, aaaauuuuwwwww:x. Kids entertainen: Op mijn werk hoort het erbij, en daar ben ik dan ook wel handig in geworden. Maar met een eigen kind is het een ander verhaal. Als ik Yfke niet genoeg variatie aanbiedt,dan gaat ze om mij heen hangen en wil alles hebben waar ik mee bezig ben. Dus als ik dan even naar buiten ga dan kan ze haar energie kwijt, dan kan ze daarna thuis weer even rustig spelen (en kan ik even internetten/ huishouden doen/ bellen/ iets doorlezen enz.). Ik zou wel blij zijn als ze zichzelf wat langer kan vermaken, maar als ik jullie verhalen lees moet ik daar nog geduld mee hebben. Update Yfke: Ze loopt nog niet los, stapt wel aan 1 hand rond. Is druk bezig met taal, wijst van alles aan met het woord "diedie", kan papa/mama zeggen, en doet allerlei gebaren na. Dus ze zegt nu ""ohoh", inclusief de hand voor haar mond, en "ka(=klaar)" met haar handen in de lucht. Ze eet erg goed, zolang ze zelf maar mag bepalen hoe ze het opeet. Vooral na het warm eten is het een bende, maar Yfke dan wel met smaak en plezier gegeten. En verder is ze heeeeeel lief en levenslustig, ik ben heeeeeeel erg gek op haar .
wat een heerlijke verhalen weer miepie en mb01!! Leuk om te lezen hoe die ontwikkeling is van de kindjes! @all, 30 weken echo was helemaal goed. Alles ligt precies op schema. Gewicht is iets boven gemiddeld, 1600 gram nu en ook deze heeft lange beentjes. Als het zo door groeit wordt het en 7-8 ponder, netjes dus! Bloeddruk was 130/83. Baal ik wel weer van. Vanmiddag bij de vk nog maar eens meten!
Hihi, ja erg ben ik he? Ik vind gewoon dat als ik reageer dat ik dan ook wel even op iedereen moet reageren. Zo sociaal ben ik nou, haha! Wat je zegt over dat Mini1 aangeeft wat ze wil, tja.... Ze doet op zo'n moment dan eigenlijk niks, zit helemaal IN zichzelf en IN haar bui. Ze houdt zich dan helemaal slap als ik haar op wil tillen of maakt zich stijf als een plank (nieuwe vorm van planking ). Ik vind het wel erg heavy hoor, zeker omdat het nu steeds vaker gebeurt. Het is moeilijk als je je kindje zo ziet worstelen met zichzelf maar je kan haar niet bereiken. Ach, wat leuk van je neefje! Ik zie het bij Mini1 en mijn zusje ook, dat is Dikke Vette Liefde . En Yfke doet het ook super zo te lezen! Dat los lopen kan zomaar ineens komen de aankomende weken hoor! Wat leuk dat ze al papa en mama zegt... Grappig dat het zo anders is je eigen kinderen te entertainen dan voor je werk he? Maar je eigen kind wil gewoon andere dingen van je, die wil JOU want jij bent mama. Hier is het zo dat Mini gewoon veel zelf speelt (ook buiten) en ondeugend doet en dan zo af en toe wil ze echt iets van mij, boekje lezen. Maar ik ben wel altijd bij haar, ze doet soms gekke dingen. En onder het spelen zijn we wel de hele tijd aan het kletsen, ze wil van alles weten wat het is en ze wil tellen ofzo. Ook is hier de TV vrij veel aan, maar daar kletsen we dan ook over. Maarrrrr.... de laptop blijft hier uit, dat pikt ze niet als ik die aandoe, haha! Inmiddels heb ik me erbij neegelegd dat er nu eenmaal weinig tijd voor mezelf is overdag als de meiden thuis zijn, het is niet anders. Dat scheelt een boel frustratie hoor, dat zie ik aan mijn man die zich daar nog steeds niet bij neer kan leggen. En 's avonds of op mijn vrije dagen kan ik laptoppen tot ik erbij neerval. Zoals nu, haha! Pooh, fijn dat alles goed was bij de echo! Maar geen superhoge bloeddruk toch? Wat ga je hard he, alweer 30 weken morgen!
Bloeddruk was net 130/80, dus goed genoeg! Ze heeft ook bloed afgenomen waaruit ze de bloedgroep van de baby kunnen halen (per 1 juli mogelijk). hb was 7.6 en suiker 5.1,, dus ik ben weer apk gekeurd voor deze week @miepie, ja het gaat zeker hard! Nog 5 weekjes werken, dat is 16 dagen voor mij Heerlijk! Jens kan ook goed zelf spelen, maar dan moet ik hem niet afleiden. Het is net alsof hij dna denkt, heee mama kan ook mee doen! hahahah En hij is GEK op de computer, liefst youtube filmpjes over het heelal of muziek. Als hij de auto instapt is het gelijk bubba bubba!! (micheal bubble), die MOEt dat aan!!!
Mag ik ff klagen mijn buurman is al 1 1/2 uur aan het boren, geen idee wat hij allemaal aan het doen is maar ik wordt er knettergek van &%&&&%/)(&$$$% gelukkig slaapt Rick er doorheen. Ik heb al de hele morgen hoofdpijn en dit helpt natuurlijk niet, wordt er bloedchagerijnig van :x Een molletje heeft waqt verlichting geboden, maar dit is walgelijk om naar te luisteren. Straks maar boodschappen doen, ben ik tenminste weg hier POOH! Dat klinkt uitmuntend zeg! MB! Heb je nnog leuke tips wat je met een 2 jarige kan doen hahahaha MIEPIE! Ik vind jouw omschrijving echt heerlijk en zo is het ook. Maar toch voel ik me soms schuldig. Ik heb nou eenmaal niet zo'n rijke fantasie voor een 2-jarige wordt denk ik makkleijker als hij eenmaal kan knippen en plakken want dat vind ik wel heel erg leuk. Ik heb morgen een gesprek met de FA, ben benieuwd. Inmiddels zit ik op 20 na mijn ei. Ik durf niet te testen hoor, zie het morgen wel
Zo daar ben ik ook weer, gisteravond terug gekomen van een weekend weg. We hadden een hoop familie afspraken in het westen en we hebben dat meteen maar gecombineerd met een weekendje camping . Het was wel erg druk maar ook erg gezellig!!! Pooh, mooi buikje meid! Fijn ook dat alles goed was met de echo. Mieke, jeutje meid! Hoe houd je het vol! ik hoop dat er gauw weer wat rustiger tijden aanbreken voor je! Ik zag dat je al op 14 dpo zit, ho voel je je? Soof, bij jou is het ook spannend zeg! En je hebt je al die tijd weten te beheersen? Petje af hoor, dat vind ik heel erg knap! Ik hoop dat je goed nieuws krijgt morgen!!!! EDIT, ik zie dat je vandaag gaat . Ben benieuwd meid! MB, fijn dat het zo lekker gaat met Yfke! Het klinkt ook als een heerlijke meid hoor! jammer dat jouw ongi zo lang op zich laat wachten. Miepie, Uit jouw verhaaltje merk ik ook dat het goed gaat, fijn om te lezen! Wat leuk ook dat je zulke verschillende meiden hebt! En zijn jullie inmiddels helemaal gewend aan jullie nieuwe woning? Over het vermaken van de kindjes, hier is het heel erg wisselend. Hij ligt nu alweer bijna een uur met zijn autotjes te spelen maar er zijn ook dagen dat hij constant aandacht vraagt. Ik moet wel zeggen dat als ik dan met hem ga spelen hij ook vrij vlot weer alleen verder speelt. Tja en als je het er over hebt .... hij komt er nu aan: "mamma, wat ben jij doen? op de copputer? tippen? oh ok". Inmiddels ligt hij weer op zijn speelkleed.... Verder gaat alles goed hier, ik hoop dat ik deze cyclus wel een bruikbaar ei heb en dan hoop ik tegelijk dat we 'em ook kunnen benutten... Ik ruik dat er bepaalde luchtjes mijn kant op komen dus ik vrees dat ik maar eens even een luier moet gaan verschonen, dat wil hij nog steeds in de luier doen helaas....
Ik ben weer terug, niet zwanger... maar dat had ik ook niet gedacht hoor We gaan nu met puregon beginnen, ik ben er wel een beetje sip onder hoor, baal gewoon dat mijn lijf niet uit zichzelf werkt . Maar goed, wachten op ongi (neem ik nu primolut voor) en dan met frisse moed prikken De buikecho die ik had voor de familiaire buikanneurisma was ook dik in orde
Hi meiden, Wanna en Daantje gefeliciteerd met jullie kleintjes. Wanna ook veel sterkte nog nu je kleintje ziek is pfft dat is geen leuke start. Pooh, mooi buikje. Handig zon laptop kan je ff draaien Soof jammer. Ook had je het niet gedacht toch jammer. Nu met volle moed naar een nieuwe ronde (met prikken ) MvT lekker met de caravan geweest? Hoe bevalt het? Al druk aan het uitzoeken voor jullie nieuwe huis? Miepie lekker he ook weer even werken en grote mensen dingen aan je hoofd Fijn dat de minis het goed met elkaar kunnen vinden dat maakt een hoop gezelligheid in huis. Hoe is het met je tand Mbo wow die Yfke is een snelle tante zeg. Leuk hoor dat ze al zo rond stapt. Wanneer begin je ook alweer met je nieuwe baan? Mieke jij bent hard aan het werk zeg, ik hoop dat het daarna ook weer even iets rustiger wordt voor je. Ik ben ook vast mensen vergeten, sorry Hier gaat het redelijk goed. Helaas hebben we niu al tot twee keer toe diefstal gehad van het lood op ons huis, grrrr :x Qua planning loopt het redelijk gesmeerd. Dit weekend bijna alle nieuwe kozijnen en de vloerverwarming Dan moeten we zelf nog even heel hard aan de slag om de plafonds er in te maken want begin augustus komt de stucadoor. Jolie heeft een wat onrustige/lastige periode achter de rug. Ik las al dat het bij deze leeftijd hoort en dat wij zo druk zijn heeft vast niet meegeholpen Gelukkig slaapt ze nu weer redelijk goed in en door en ze is ook overdag veel gezelliger. En ze kan knuffelen als de beste. Ze staat nu goed en een paar stapjes lopen achten haar loopwagentje gaat ook goed. Over anderhalve week alweer naar het CB voor de prikken en dan half aug terug naar de orthopeed. Liefs, simi
succes met alles Simi. Wat leuk dat olie zo lekker gaat lopen nu. Heeft ze helemaal geen spreid broekje meer aan nu? @soof, jammer meid. Maar ik vond spuiten echt 100x beter en fijner dan die clomidjes slikken!! En je kan in diezelfde cyclus ophogen,zonder dat je de boel weer gaat afbreken en opnieuw moet beginnen. Dat is echt zo veel beter! @all, de politie stond hier net aan de deur. Ze blijken bij de overburen vannacht te hebben ingebroken. Via de schuifpui..brr. Gelukkig hebben wij die net nieuw, met een politiekeurmerk. Maar ik wil wel zsm een nieuwe voordeur, want die..... Ik ga effe hcgtjes strooien, ik wil dat er meer zwangeren hier komen. Dus diegen die ze wil... VANGEN!!!!!!!!!