30 plussers en zwanger worden (deel 5)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door wannaBmum, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mb02

mb02 Bekend lid

Wanna, fijn dat jullie weer thuis zijn! En ik vind het niet gek dat je bezorgd bent, is ook niet niks wat kleine smurf heeft mee gemaakt. Logisch dat je hem nu extra in de gaten houdt, is niet stom!
    Is zo'n kiddy-board niets voor grote smurf? Zo'n plankje wat je op de wagen kan monteren en hij op kan staan.

Pooh, ga je naar het geboortehotel na de bevalling?

Soof, klinkt lekker, 20 m2 extra aan de woonkamer. Zou ik ook wel willen, maar onze tuin is maar 11 m. diep. Onze buren hebben het wel gedaan, en ik vind die tuin nu echt veel te klein. Fijn dat het bij jullie wel kan.

MVT, pre seed??????

ALL, ik heb nu 3 dagen vrij, en daar ben ik wel aan toe. Was afgelopen dagen hectisch op mijn werk, ging me allemaal niet in de koude kleren zitten. Nu even gedachten verzetten, en dat doe ik in de Ikea, haha.

2. mammavanthom

mammavanthom Bekend lid

Haha, vind ik ook leuk hoor, lekker shoppen in de Ikea. Het is me geloof ik nog nooit gelukt om met lege handen weer naar huis te gaan :D. Pre seed is een glijmiddel die de zuurgraad van het cervixslijm benadert (of eventueel op peil kan brengen) en het zorgt voor een goede omgeving voor de zaadjes. Normaal gesproken heb ik het niet echt nodig maar ik ben nu zo onzeker door al die rare fratsen van mijn lichaam de laatste tijd dat ik het toch maar eens ga proberen, baat het niet dan schaad het niet toch? Ik ben wel een beetje klaar met de verplichte nummertjes maar als we het dan doen vlak voor mijn ei wil ik graag dat de situatie daarbinnen optimaal is voor de zaadjes ;). Ik heb ook ovutesten gehaald en er net een gedaan, hij lijkt licht positief dus we wachten nog maar even af. Normaal gesroken kan ik goed vertrouwen op mijn lichaam maar die is behoorlijk van slag na die mk geloof ik... Dan maar wat hulpmiddelen aanroepen.

Wanna, wat fijn dat jullie allemaal weer thuis zijn! Ik kan me helemaal voorstellen dat je regelmatig even om het hoekje kijkt om te controlleren of alles goed gaat. Het zou hier niet anders gaan denk ik. Ze zijn nog zo klein en teer, daar moet je goed op passen.
    Hoe gaat het met jou, ben je nog vaak door jouw lichaam teruggefloten of gaat het beter? Wat MB zegt over zo'n plankje achter de kinderwagen is niet zo gek. Ik heb er een achter de buggy omdat Tomas niet altijd meer in de buggy wilde maar ook nog geen afstanden kon lopen, werkt als een trein! Het nadeel is wel dat je er een beetje onhandig achter loopt. Onze combinatiewagen is erg wendbaar dus die kan ik met een hand duwen/sturen maar anders werdt het wel lastig denk ik.

3. We hadden hier net weer wat zeg :$ staan we met de halve straat buiten omdat er een luchtballon heeeeel erg laag overvloog, wordt onze poes door een scooter aangereden :(
    Ik zag het niet gebeuren maar ik zag haar wel wegrennen en mensen op de fiets hadden gezien dat ze geraakt is. Heb haar gelukkig kunnen lokken. Ze pijn in haar rechter oogje en ze springt niet goed. Lopen gaat wat stijfjes. Heb de DA gebeld, goed in de gate houden, vooral het oog. Ze kan verder goed stijf zijn van de klap-schrik. Ze heeft wel wat gegeten en ligt nu in haar mandje, het oogje trekt al een beetje bij maar ze knijpt er steeds mee wat op pijn duid. Sjonge wat een schrik weer :) Gelukkig kan ik even met jullie delen :)

4. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Hoi Simi, fijn om te horen dat het goed gaat met jou en met Jolie! En dat ze niet al te veel last lijkt te hebben van haar spreidbroekje, dat is met de dochter van vrienden van ons helaas wel anders (alhoewel het nog niet dramatisch is hoor, ze is nu "pas" anderhalf)

Nou MB, ik ben blij dat dat ei van je spiraal is gelegd! :D En nu niet volgende maand al de kriebels krijgen en m dan willen verwijderen he? ;)
    Sjonge, wat een schrik van die kinderen! Ja accidents happen maar gelukkig was er een goed einde! was het in LR trouwens? Ik zag een politiehelicopter rondvliegen daar die middag...

Hoi Mieke-workaholic! Doe je wel een beetje voorzichtig met jezelf?

Soof, fijn dat de verbouwing nou eindelijk eens door kan gaan! Heerlijk om extra ruimte te hebben!
    Och, je arme poes! Is dat dezelfde die laatst kwijt was, je was toch een poes kwijt een tijdje terug of was er nou iets anders mee. Anyway, ik hoop dat het gauw beter met haar gaat, arm beessie... :(

Zo MvT, jij gaat het goed aanpakken deze maand! :D Succes, en vang even wat van die hcg'tjes die Pooh rondstrooide!

Wanna, natuurlijk ben je niet relaxed na alles wat er gebeurd is... Het is allemaal niet niks.

Hier alles OK! Alleen is het alweer bedtijd, morgen weer vroeg op met de kindjes :) Truste!

5. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    jeetje sophia, dan schrik je je eigen ook een bult!!!

hoe gaat het nu met de poes?

6. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    arme kitty kat ,soof, hoe is het nu met haar? Wat deed die ballon zo laag bij jullie, of is er een velt waar ie zou landen?

7. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Mag ik even ego doen...
    Ik ben het gewoon zo zat het hele zwanger worden en die toestanden er om heen. Mijn gevoel gaat nu steeds meer naar een NEE toe en dat het wel goed is zo. Komt natuurlijk ook door de twijfels en argumenten die we hebben om het niet te doen. Die beginnen gewoon steeds zwaarder te wegen. Ik durf het alleen nog niet hardop uit te spreken.
    Het gaat hier gewoon niet spontaan, moet altijd dmv de ovutesten en tempen aangeven dat we weer kunnen. Dat alleen al ben ik zat. En ik weet gewoon niet of ik het dus wel echt echt wil. Ja zwanger zijn wel, om dat nog een keer mee te mogen maken, maar het lijkt dan alleen daarom te gaan nu. Ik zit eerlijk gezegd niet weer te wachten op al dat gedoe met zo'n kleintje, sorry dat ik het even zo omschrijf hoor, want dat is het natuurlijk niet alleen. Maar het gaat nu zo lekker met Boaz. Lekker zelfstandig aan het worden en we worden steeds vrijer in wat we weer kunnen doen, met een baby wordt dat allemaal natuurlijk weer beperkter. Daarnaast voelt de beslissing die we (moeten) nemen als een gedwongen beslissing omdat we het niet nog even opzij kunnen zetten gezien mijn leeftijd.
    En dat maakt het ook nog eens een stukje moeilijker en negatiever.
    Daarnaast ga ik nu net zo lekker met mijn werk en dat vind ik zo leuk om te doen. Met een 2e erbij kan dat gewoon niet zo, het financiele plaatje en nog veel meer natuurlijk.
    BAH ik haat dit. :x

8. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Mieke: kan me wel voorstellen dat je zo je twijfels krijgt of je al dat gedoe er wel voor over hebt en dat je dan ook meer na gaat denken over de nadelen van een tweede kleintje. En het zou inderdaad anders zijn als je het rustig op zijn beloop kon laten en je geen druk zou voelen ivm je leeftijd. Moeilijk hoor! Sterkte en knuffel!

Soof: oei, dat is schrikken zeg! Hoop dat het alleen wat kneuzing blijkt en dat haar oogje geen problemen geeft. Je hebt wel pech met je katten zeg!

MB en MvT: ik heb inderdaad zitten denken over zo'n meerijdplankje. Weet alleen niet of Smurf erop zou blijven staan. Hij loopt graag en kan ook best ver lopen. Gister anderhalf uur met tuigje op pad geweest (onderweg korte stop bij kinderboerderij, speeltuin en vijver met eendjes) Ging best goed. Maar zo'n kiddy board lijkt me ook niet gek. Had op marktplaats zitten kijken, want ik vind ze best aan de prijs. Iemand enig idee welke goed achter een maxi cosi mura past?

MvT: ik begin zelf nu ook wat op te knappen, lief dat je vraagt. Al merk ik wel dat ik nog een conditie van niks heb. Donderdag een paar uurtjes met mijn zusje naar de stad geweest en ik was echt compleet kapot! Zere buik, hondsmoe. Zal ook eens gaan kijken naar roosvicee ferro, want die ijzer tabletten verdraag ik niet zo goed en dat lage Hb zal nu ook niet meehelpen.
    Hoe gaat het met ovutesten? Al duidelijker positief?

9. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    mieke, die twijfels hadden (hebben) wij ook gehad hoor. jens is nu zo "makkelijk", je hoeft niet steeds op de klok te kijken wanneer het weer flesjes tijd is enzo...heerlijk! Wij zijn er toen ook in gestapt van, niets tempen, geen ovu testen en als het lukt, leuk, lukt het niet, dan hebben we het zo ook goed. Maar ik had nooit verwacht dat het spontaan zou lukken. Is het niet een idee dat je met al die testen stopt en het een paar maanden op zn beloop laat? Lukt het dan nog niet (je weet dat je wel zwanger kunt worden),dan zou ik een termijn in stellen van tot hier en niet verder. Ik had een max leeftijd voor mezelf bepaald, ouder dan dat wilde ik niet meer zwanger worden.

10. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Pooh, die grens hadden we al gesteld, mei/juni dit jaar. Die zijn al vertreken doordat er wat tijd overheen ging door de verklevingen en de behandeling daarvoor. Nu hebben we het verschoven naar eind dit jaar. En er is hier nauwelijk sex zonder dat ik zeg dat het weer tijd is. DUs op die manier werkt het gewoon niet voor ons. Dat is heel jammer, maar we kunnen eigenlijk ook best wel zonder, al vind ik het niet leuk. Aan mij ligt dat niet. De grens is 40 jaar met kleintje en niet ouder. In maart volgend jaar word ik 40 jaar.

Wanna, dank voor je knuffel ;)
    Phoeh rustig aan blijven doen hoor! Zo'n dagje winkelen is leuk, maar neem niet te veel hooi op je vork. Fijn dat babysmurf weer thuis is. Kan me je zorgen wel voorstellen hoor.

Soof, wat schrikken van de poes. Bah, is ze weer terug van weggelopen gebeurt er dit.

11. mb02

mb02 Bekend lid

Mieke, moeilijke beslissing hoor, is niet iets waar je in 1 dag de knoop over doorhakt. En dan de tijdsdruk, dat is helemaal lastig. Maar ik kan me voorstellen dat als je de beslissing eenmaal hebt genomen dit veel rust kan geven. Dan komt er weer ruimte voor andere dingen, en wie weet wat er dan op je pad komt.

Miep, yep, die helikopter was het, mijn werk zit in t'zand. Maar wat deed jij in LR?:p

Wanna, heb ik ook gedronken in de eerste weken, roosvicee ferro. Was op aanraden van de VK, ik had er wel baat bij. Rustig aan doen meid, staat 6 weken voor het herstel he;).

MVT, ok, weer wat geleerd, hoop dat het de zaadjes goed doet;). De opbrengt bij de ikea was een gieter en een zak gehaktballetjes, haha. Ik ging voor een houten opbergkist voor de troep van Yfke, was helaas uitverkocht.

Soof, arme poes:(, ze heeft wel pech hoor.

ALL, hier een crisis, dit keer lijkt het erop dat mijn broer/vriendin echt uit elkaar gaan. Ze zijn een stel wat al een hoop ups en downs heeft gehad, maar elke keer wilde ze het toch weer proberen. Maar nu lijkt het op te zijn, heel sneu, vooral voor mijn neefje. Mijn ouders zijn helemaal de kluts kwijt, vooral omdat mijn broer met een tas kleren vertrokken is en niemand weet waar hij is. Pfffff, wat een gedoe weer:(.

12. MB! Jeetje wat een toestand zeg! Vind het altijd vreselijk als zoiets gebeurt, sterkte!!

MIEKE! Heel erg moeilijk meid, ik weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen!

POES! Het is niet de weggelopen poes, hahah die komt niet meer verder als de achtertuin! Nee het is ons mooie Kitje, arm meisje. Maar het gaat al beter vertelde manlief mij net aan de telefoon!

13. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @mb02, phhf pittig hoor voor jullie. Kunnen jullie hem niet bereiken met zijn mobiel of zo?

@mieke, ik snap je gevoel goed.Je zou dan 10 jaar jonger willen zijn, dan heb je in ieder geval die tijdsdruk niet meer.
    Denk je dat de frequentie niet meer wordt ,als de druk er van af is?

14. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    ja ik wou ook dat ik me man gewoon wat eerder had leren kennen, dan andere dingen niet had gedaan....hadden we veel eerder aan kinderen kunnen beginnen.....zoals pooh zegt...de tijdsdruk is nu te hoog!

Hebben vandaag ff gek gedaan!!
    Een rose buggy gekocht voor Lisa!!
    Heb me eigen nu alleen voorgenomen dat ik even geen kleertjes meer mag kopen totdat ik wat andere heb verkocht:)

Bekijk bijlage 167395

15. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    leuke foto!!!! Leuk dat roze :) maar mag ze dar al in dan? Nee toch?

16. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    ja, mag vanaf geboorte gebruikt worden, 5 standen en zit gordeltje in

17. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    ok, dus ze kan er plat in liggen?

18. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    jaja (ik dee alleen ja, maar dan krijg ik melding dat het minimaal 3 tekens moeten zijn wat je plaats hahahahaha)

19. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Waar zijn jullie allemaal??? :D

20. mammavanthom

mammavanthom Bekend lid

Soof, ach arme poes. Gelukkig gat het nu weer wat beter. Zielig hoor zoiets! Hoe gaat het bij jou, doet de primoluut al iets?

MB, balen dat die kist uitverkocht was. Bij de bouwmarkt hebben ze ook vaak van die leuke speelgoedkisten, is misschien wa dichterbij ;). Wat sneu voor jouw broer zeg! Ik vind het ook atijd zo zielig voor de kinderen, ze zijn toch vaak de dupe van de situatie. Ik hoop dt jouw broer gauw wat van zich laat horen.

Wanna, Lastig dat het toch allemaal wat langzamer gaat dan je hoopt, ik heb vaak floradix gebruikt en bij mij helpt dat erg goed, wie weet is het wat voor jou?
    Tot mijn grote verbazing kreeg in vanochtend ineens een licht streepje op mijn ovu test. Ik had eigenlijk gedacht dat ik weer mijn ei gemist had en dat er weer een ronde voorbij zou zijn maar zoals het nu lijkt krijg ik dan toch nog (wat later dan normaal) mijn ei, ben benieuwd...

Mieke, jeetje joh! ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt, ik kan niet ontkennen dat het ook regelmatig door mijn hoofd schiet.
    Maar toch heeft de wens naar zo'n lief klein babytje bij mij wel echt de overhand. Wat een gedonder toch ook he dat zwanger worden. Normaal gesproken, als je iets graag wilt doe je goed je best om het voor elkaar te krijgen. Als het dan niet lukt ga je beter je best doen tot het wel lukt. Maar ja, in dit geval kan je best doen tot je er bij neervalt maar dat heeft hier helaas niet zoveel invloed op en dat maakt je wel erg machteloos he (en dan heb je het nog niet eens over die tijdsdruk). Kop op meid, Het komt goed! Ik hoop dat je er voor jezelf uit kan komen.

Hier weer een druk weekendje achter de rug. Een aantal familiebezoekjes gehad en het was erg gezellig! Aankomende week gaan we even kijken wat het weer volgende week gaat doen, als het mooi weer wordt gaan we denk ik nog een week met de caravan weg, joepie!

Deel Deze Pagina