30 plussers en zwanger worden (deel 5)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door wannaBmum, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. POOH! Goed nieuws meid!!!

Gisteren mijn verjaardagsfeestje gehad was echt heel erg gezellig. Ben goed verwent met centjes en een paar moie cadeautjes.
    Was een latertje dus ben een beetje brak en Rick ook. Die heeft lekker gespeeld en was natuurlijk toch wel druk druk druk dus hij is totalos.... en niet heel erg gezellig. Nu slaapt hij lekker.

TIMON! Ik duim!!!!!

2. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    effe klagen. Jens is sinds gisteren vreselijk opstandig. Hij heeft het spugen uitgevonden als hij boos is of zijn zin niet krijgt. Echt bloed irritant. Ik lijk heel de dag wel een politieagent.
    Ik voel me ook schuldig dat ik zo weinig met hem kan doen nu. Vanochtend met mn moeder en jens bij de hema wat kleren voor h Ik doe mn best, maar mn energie is gewoon laag. Hij snapt er natuurlijk niets van,. Morgen is hij naar het kdv, erg he, maar ben stiekem wel blij!
    Dat spugen proberen we hem af te leren door hem te straffen op de manier zoals we altijd doen. Alleen gaat meneer me nu uitlachen...grrr

3. hier wordt ik soms ook uitgelachen vreselijk irritant, maar ik probeer het maar te negeren. Ik vind het ook dodelijk vermoeiend en ik ben ook heel blij als er een werkdag is aangebroken :)

4. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    MB, hoe is je 1e werkdag bij je nieuwe werkgever bevallen?

Pooh, 35 weken. Het gaat ergens toch weer spannend worden. Prettig dat hij/zij nu niet meer kan draaien. Wel erg vervelend dat Jens je meer gaat uitdagen. Het kost je al veel energie op een dag en dan dit erbij...

Sophia, altijd fijn als je feestje slaagt. :)

Ego:
    Gisteren de 2e echo gehad. Het bms was 5mm en mijn ei is 14 mm gebleven. Beiden al even toegesproken.
    De arts zei dat ze het liefst 7 mm zien, maar dat met minder ook zwangerschappen zijn ontstaan. Ze zag eigenlijk geen probleem, net als ik. ;)
    Morgenochtend de 3e echo! Eens zien of het toespreken heeft geholpen.

5. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    goed zo, lekker toespreken timon! net als met plantjes, gaat het nu vast goed groeien!!

6. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Nou, vandaag de 3e echo gehad. Helaas hebben mijn bms en ei niet naar me geluisterd, want het was gelijk aan eergisteren (5 en 14 mm). Afspraak gemaakt voor morgen, maar ik werd vanmiddag gebeld dat het een dagje later zal zijn. Nu heb ik een klein beetje angst dat ik over de piek heen zal gaan. En als ze dat te laat constateren deze ronde over zal zijn.

7. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    mmmh, wat is de kans dat ze nog door groeien timon?

8. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Echt geen flauw idee. Morgen wil ik het zh bellen, want wat willen ze bereiken met een dag overslaan? Juli 2010 heb ik de eisprong gehad op cd 13 en in augustus 2010 op cd 15. Ik zit nu op cd 13 en daarom ben ik wat huiverig voor een ev. mislopen van de eisprong.

Hoe is het met jou?

9. mb02

mb02 Bekend lid

Timon, vervelend dat ze nu een dag overslaan, ik kan me voostellen dat dit je niet lekker zit. Ik hoop dat je BMS en ei morden goed gegroeid zijn, vandaag maar extra streng toespreken;).

Pooh, niet schuldig voelen tegenover jens hoor. Je bent hoogzwanger, je hebt je energie nodig voor deze laatste loodjes. Het jammer dat je nu niet meer alles kan doen met jens, maar zo kan hij daar wel al een beetje aan wennen. Als de beeb er eenmaal is moet je je tijd/energie ook verdelen, toch?

Soof, ga je wat leuks kopen voor je verjaardagsgeld?

ALL, de 1e werkdagen zijn goed bevallen. Op dinsdag stond ik wel boventallig, dat vond ik helemaal niets. Ik hou er niet van om het 3e wiel aan de wagen te zijn, ik kreeg er ook zo'n afhankelijk gevoel van. Gister dus gewoon meegedraaid, ging prima. Ik geniet er echt van dat de kids niet gecompliceerd zijn, dat ze leuk met elkaar spelen en zo makkelijk te sturen zijn. Na al die jaren gewerkt te hebben met bijzondere kinderen is dit wel even een verademing.

10. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Timon, wat spannend en ik kan me voorstellen dat je nu een beetje op hete kolen zit...

Wanna, gelukkig valt het je niet te erg tegen, twee kids ;) Ik moet wel zeggen dat ik me aanzienlijk beter ging voelen toen de kleine ging doorslapen en het vanaf dat moment inderdaad wat rustiger werd in mijn hoofd. Dat was met een week of 10, 12 geloof ik. Ik vond het ook erg fijn om weer aan de slag te kunnen. Wel vind ik het jammer voor je dat je man zo weinig kan doen want dat scheelt inderdaad ook de helft hoor. Mijn man deed de nachtvoedingen bijvoorbeeld vaak. Die kan veel makkelijker even wakker worden, fles geven en weer doormaffen, ik blijf nog een uur wakker van de adrenaline bijvoorbeeld. O, ik lees nu dat jouw man er helemaal van moet bijkomen, Poehpoeh, wat heeftie het zwaar zeg... ;) O echt hoor, wat IS het toch met die kerels!?
    Wanneer ga je eigenlijk weer beginnen met werken?

Pooh, wat grappig dat je kindje zo actief is. Ja, grappig voor de buitenstaander dan want ik weet nog wel dat ik er ook wel echt klaar mee was, met dat getrappel in mijn ribben, blaas, buik, enz. :) Fijn dat de kleine goed ligt!
    Ik herken dat wel van de laatste loodjes, dat je wat minder kan doen met de kleine die er al is en je daar schuldig over voelt. Maar dat komt goed hoor! Lekker toch juist, dat hij even naar het kdv kan? Kun je weer een beetje opladen om eventueel weer iets met hem te doen. En zeker als hij nu ineens het spugen heeft uitgevonden... Dat zal wel allemaal met elkaar te maken hebben, maar hij moet er inderdaad toch een beetje aan wennen dat hij strakjes niet meer de enige is.

MB, wat een leuk afscheid hebben ze voor jou geregeld! Echt fijn om zo positief afscheid te nemen... En goed dat je neiuwe plek bevalt!
    En, hoe doet je man het 's ochtends met Yfke, was het alle stress waard? :D

Zoooo, weer een beetje bij, dat is dan wel een voordeel als het zo rustig is hier! :)
    Nou, ik ben nu een beetje bezig met voorbereidingen voor Mini1's verjaardag, die gaan we zondag vieren met hopelijk een heleboel kinderen itt vorig jaar. Heb er zin in, het wordt hartstikke warm dus we kunnen lekker binnen EN buiten, lekker alles open zetten! Voor Mini hebben we een glijbaan gekocht en van mijn ouders krijgt ze een driewielertje, zo leuk!
    Vandaag is Mini2 alweer aan halfjaar, waar blijft de tijd toch meiden? Ze zat van de week al (heel wankel, maar toch) op handjes en knietjes en ze eet alweer 4 dagen banaan! :)
    Verder niet zo heel veel aan de hand geloof ik. Beetje aan het werk, beetje aan het ruzieën met mijn man ;), beetje scholen aan het uitzoeken voor Mini1... Vind het maar lastig hoor, ik heb er namelijk allemaal ideeën over en mijn man is zo traditioneel en ik niet dus pffffff dat is vermoeiend. Ik ben het soms zo zat om alles maar uit te moeten leggen, te beredeneren, wetenschappelijk bewijs aan te moeten dragen, enz. terwijl hij eigenlijk nooit zélf iets bedenkt of opzoekt, hij reageert vooral op wat IK opzoek, of bedenk of vind. Of het nou gaat over onderwijs, over eten voor de meiden, over straffen, over hoe we omgaan met Mini1 als ze een driftbui heeft, over bijna alles eigenlijk. Kost me zoveel energie en ik ga hem er echt niet leuker op vinden...:) Het is fijn dat hij zo betrokken is maar het mag van mij soms wel een tandje minder eerlijk gezegd.

Zo, dat ben ik ook weer even kwijt... :)

11. MB! Fijn dat de nieuwe job zo goed bevalt, meot toch echt een opluchting zijn.
    Ik heb met de geboorte van Rick een ring gekregen met een mooie blauwe steen en daar is een stuk vanaf gesprongen. De reparatie kost dik € 70,00 dus ja ik weet wel waar het naartoe gaat ;)

12. MIEPIE! Fijn om te lezen dat alles weer terug bij normaal is ;) maar niet leuk dat je man zo moeilijk doet. Het zou bij de schoolkeuze wel zo fijn zijn als je op 1 lijn zit. Je moet er toch 8 jaar naartoe!
    Wij zijn begin dit jaar bij een school geweest vlakbij waar ik gewoon een goed gevoel bij had maar er geen voorstelling van kon maken wat Jenaplan nou inhield. Manlief had vooroordelen maar ging wel mee naar de open dag. Gelukkig was hij dus net zo enthousiast als ik!
    Van de week vroeg ik hem of we in september naar de opendag van de andere basisschool gaan (die is gewoon openbaar) om toch te vergelijken. Nou ja zegt hij, ik weet het eigenlijk wel, precies wat ik al hoopte. Dus waarschijnlijk wordt Rick dit najaar ingeschreven op de 1e keus school :)

13. mb02

mb02 Bekend lid

Soof, dat is een nuttige besteding. En goed dat je geld voor zoiets bewaart, want als je het in de portomonee stopt, dan is het zo weer weg aan boodschappen enzo.

Miep, ik had mijn man de "tip"gegeven om tegelijk met mij op te staan, om 6.30 uur. Kan hij eerst even zelf eten (en wakker worden) en dan heeft hij nog een krap uurtje voor Yfke. En dat werkt wel, Yfke werd binnen de tijd bij oma/kdv afgezet. Zo gaat dat dus bij ons, ik doe het denkwerk, en hij voert het uit;). En ik hoef gelukkig niet met allerlei bewijzen aan te komen dat mijn ideeen best wel goed doordacht zijn. Lijkt mij erg vermoeiend zeg:x.

Ik was nog vergeten te vermelden dat Yfke nu toch echt bezig is met haar 1e stapjes:). Ze doet dit wel weer op haar eigen manier, het liefst wanneer niemand op haar let. Als ik met haar oefen is ze het snel zat, alsof ze denkt "ja daaaaaag, ik ga echt niet lopen omdat jij dit wilt". Maar als ze zelf aan het spelen is kan ze ineens een paar stappen zetten. Dus ik bemoei mij er maar niet teveel mee, ze wilt het zelf ontdekken. Is wel grappig hoor, want ik zie hierin heel duidelijk een karaktertrek van mijzelf terug:D.

14. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Nou Soof, dat lijkt me een goede besteding voor je verjaarscentjes! :) Al is het natuurlijk wel jammer dat die ring kapot was gegaan...
    Wat fijn dat jullie op 1 lijn zijn gekomen wat de school betreft! Eerlijk gezegd denk ik dat het bij ons ook wel zo zal gaan, er gaat alleen eerst best een strijd aan vooraf en dat kost me zoveel energie. Volgens mij is het een vorm van aandacht vragen van hem. Hij kan er maar niet aan wennen dat niet alle aandacht naar hem gaat en net als een kind zorgt hij er gewoon voor dat het er wél komt, zelfs als dat negatieve aandacht is, zoiets. Maar goed, ik heb hem zo ver gekregen dat hij mee wil naar een orientatiegesprek op de vrije school hier in de stad. Misschien vind IK het wel helemaal niks, dat zou kunnen, maar ik heb er een goed gevoel bij (bij deze specifieke school die niet al te "hardcoe" vrije school is) dus ik wil er echt heel graag een kijkje nemen, net als jij met je Jenaplanschool. En hij gaat iig mee, dus dat is al heel wat! :) En ik wil zelf ook een kijkje nemen bij de Jenaplanschool hier, spreekt me ook erg aan. In ieder geval denk ik dat Mini1 het meest gebaat is bij een niet al te strak regime met een juf of meester voor de klas die haar wel eventjes vertelt wat ze moet doen en hoe ze dat moet doen. :)

MB, heel goed uitgedacht voor je man en goed uitgevoerd DOOR je man, haha! Nee hoor, ben blij dat het een beetje loopt allemaal, wij beginnen hier nu ook een goed ochtendritme te krijgen doordeweeks. Zo moet ik bijvoorbeeld niet als tweedst opstaan want hij is altijd zoooooo langzaam in zijn ochtendritueel! En hij kent die innerlijke drang om op tijd ergens te komen niet, hij is altijd te laat. Dus dan ben ik maar aan het wachten, naar de klok aan het kijken, enz. Ik sta dan liever een kwartiertje eerder op, scheelt me een boel ergernissen en ik kom wél op tijd ;)
    Overigens zijn veel ideeën die ik heb niet eens doordacht, maar heeft hij er juist veel problemen mee dat het uit mijn gevoel ontstaat en ik het niet altijd onder woorden kan brengen. Los daarvan, en dat is echt een dingetje dat heel erg aan mij knaagt, is hij er nog steeds van overtuigd dat er geen verschil is in moedergevoel en vadergevoel. :( Hij begrijpt dus ECHT niet waar bepaalde overtuigingen of gevoelens vandaan komen.
    Anyway, echt grappig dat Yfke zo lekker eigenwijs zelluf wil leren lopen, haha! :D En ook heel knap, veel kinderen hebben juist letterlijk en figuurlijk de behoefte aan het vangnet dat ouders kunnen bieden op die momenten. Al moet ik zeggen dat Mini1 meer is als Yfke hoor, die wilde ook zeker niet aan het handje vastgehouden worden. Nog steeds niet trouwens :D

15. HIer ook IKKE DOEN, en als je hem laat dan gaat het het beste. Hij is RAM van sterrenbeeld en dat zullen wij weten ook :D Een ram-kind wil graag zelf ontdekken al gaat hij 100x de fout in. Als je Rick aanbiedt om te helpen wil hij dat ook niet dus wat dat betreft klopt dat ook wel, hij wordt vreselijk driftig als het niet lukt en dan wil je graag helpen en uitleggen, maar dan kan je een veeg krijgen ;) Het is zo'n schatje! :D

Gisteren had ik hem tuk, hij was aan het schoppen op de commode en raakte mij dus vol in mijn borst (die op dit moment al weken behoorlijk gevoelig zijn, komt denk ik door puregon of zo...) maar het deed zo'n pijn dat ik spontaan moest huilen. Hij was direct stil en strekte zijn armpjes uit en zei: "mama knuffelen?...) dus hij weet het wel :p
    Jammer dat ze het een paar uur later vergeten zijn :cool::D

16. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @miepie, vermoeiend hoor als je alles zo moet uitleggen, beredeneren en ga zo maar door met je man! Wij denken ook na over scholen. We hebben een openbare en een christelijke op loopafstand. Van beide hoor ik leuke verhalen van buurvrouwen en kinderen. Denk dat we in het najaar eens binnen lopen, dat kan elke dinsdag hoorde ik!

@mb02, oeh stapjes, wat gaaf! Is ze niet helemaal trots dat ze het kan?!

@soof, jammer van je ring. Gaan ze hem plakken of komt er een nieuwe steen in?
    Hier een luie vis, liefts mama alles laten doen. Nou doei! Mijn motto is, wat je zelf kan, moet je zelf doen. Als zijn balletje onder de tafel rolt is het gelijk, uh oh, pakken!! ter wijl hi jer zo bij kan! ;)

@all, net terug van de vk. bloeddruk weer goed 130-80 en geen eiwitten. Na aanleiding van de echo van afgelopen maandag (waarbij uk aan de grote kant lijkt te zijn), moet ik WEEr suiker prikken. De vorige 2 keren was mijn suiker juist erg laag, dus ze verwacht er niets van... Maar oke.
    Ze schat het gewicht van dikkiedik nu op 6-6,5 pond en als ik de 40 weken haal kan het een goeie 8 ponder worden. MOET IK WEL KUNNEN ZEGT ZE...HAHAHA

17. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Nou Pooh, ik hoop dat ze er bij jouw schattingen net zo naast zitten als bij de mijne, dan scheelt het maar mooi weer een halve kilo :)
    Kijk ook even op de site van de onderwijsinspectie wat er bij die scholen staat, je weet maar nooit! Tenminste, ik neem aan dat je ook wel een school wil die het goed doet, zeg maar?

Wat mijn vent betreft, tja.... ik ben ook niet de makkelijkste en heb het liefst dat alles zo gaat zoals ik het wil. Maar we zitten niet echt op 1 lijn de laatste tijd nee, dat niet echt.

18. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    dat is een goed idee, dat kan ik wel eens gaan doen ja! :)

Ach, ook hier zitten we niet altijd op 1 lijn. Mannetje kan erg koppig zijn. Hij is lid van Menza, maar kan over sommige dingen zo dom doen. ;)

19. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    MB, wat fijn dat je 1e werkdagen zo lekker zijn gegaan.
    Probeer je haar 1e stapjes wel vast te leggen? Leuk dat ze zo ontdekkend is ingesteld.

Miepie, jij heb je even vermaakt met een lap tekst. ;) Wow, Mini1 weer bijna jarig en zondag geven ze zeker voor mooi weer. Geniet ervan! Mini2 alweer een half jaar oud. De tijd vliegt echt.
    Jammer dat je de nodige discussies met manlief moet voeren over van alles.

Sophia, dat is niet niets om de ring weer compleet te hebben. Maarja, wel een speciale ring...
    Wow!!! Je borst zal zeer hebben gedaan. Lief dat Rick je dan wilt troosten.

Pooh, mooie bloeddruk. Een 8ponder is echt genoeg te dragen.
    Wat is Menza?:)

Ik heb mijn bms en ei toegesproken. Hopelijk heeft het geholpen.

Vanmorgen het zh gebeld en gerustgesteld. Al zou ik vandaag mijn ovu hebben dan zien ze dat in mijn bloed morgen. Ook het gele lichaam van het ei (progesteron) is in het bloed terug te vinden. Mocht het zover zijn is het mogelijk om de volgende dag al een tp te hebben.

20. Simi

Simi Actief lid

24 okt 2007
    410
    0
    0
    Bijna het midden van NL
    goedemorgen meiden...

Soof goed dat je bloeddruk zo laag blijft, wel balen dat ze nu weer naar suiker willen kijken. Bij mij dacht de vk die ik als laatste had voor de bevalling 3600g maar Jolie was toch echt 2800 en dan zat ze nog 'klem' ;)

Soof gelukkig weet Rick dus wel hoe het niet moet maar jammer dat het er niet altijd uitkomt en ze heel 'engelig' zijn. Al meer nieuws voor je man en de eventuele nieuwe positie?

MBo wow wat is Yfke snel zeg met lopen. Leuk hoor dat ze lekker eigenwijs is. Fijn dat je ook lekker mee kan draaien en goed naar je zin hebt!

Wanna hoe is het bij jullie? Super leuke foto van je blije familie.

Miepie lekker lezen hoor van jou:p Fijn te horen dat er meer mensen zijn die ook af en toe blij zijn te gaan werken en onder de 'grote' mensen te zijn.

Timon spannend. Mooi verhaal heb je geschreven en heel goed te lezen dat je nu weer in een positieve spiraal zit. Ik duim voor jullie dat het weer gaat gebeuren de komende dagen en dat er een mooi wondertje kan gaan groeien.

All, sorry weet niet alles meer.

All, pfft valt hier even tegen verbouwen met een kleintje en 10 jaar ouder :). Op zich gaat de verbouwing prima en lopen we een weekje achter op schema maar dat is niet erg voor de overall planning. We gaan nog steeds over 5 weken verhuizen alleen moet de keuken dan nog geplaatst worden. Maar ja die gebruiken we nu ook niet heel erg veel....
    Het werd mij alleen even een beetje veel allemaal en ben ziek geworden vorig weekend. Grieperig maar ik besef me ook dat het wel komt door alles bij elkaar. Heb deze week erg rustig aan gedaan en dat deed me goed. Mijn ventje was wel even geschokken dat ik overspannen zou worden maar zo ver is/komt het denk ik niet. Hij is wel heel lief alle middagen thuis gekomen zodat ik ook niet de hele dag alleen met Jolie was :).
    Goed nieuws voor Jolie, ze heeft geen hartruisje en haar broek mag af!! Je kon nu heel mooi zien dat het gewricht zich veel sneller ontwikkelt nu ze het meer belast met kruipen/lopen. Ze loop goed achter een wagentje en begint soms met los staan. En nu ze meer haar op haar bolletje krijgt is ze echt baby af :). Inclusief af en toe bijbehorend peutergedrag.... dan gilt ze het uit en slaat met haar vuistjes op de grond. Ik moet er nu nog van lachen en besteed er niet teveel aandacht aan in de hoop dat het niet veel erger wordt.
    Lfs, simi

Deel Deze Pagina