Mieke, we lopen bijna gelijk op. Ik mag 8 september testen. Sophia, prettig dat het etentje toch best gezellig was. Lekker op afstand gebleven, goed zo! Je zwager is geen fijn persoon om op de weg tegen te komen. Hopelijk wordt je niet zo misselijk als bij Rick. MvM is geweest... je gaat weer voor ons in de mmm piesen!!! Daan die even is komen spieken. Met 3 kinderen blijf je lekker bezig. MvT, doet de boel het weer? Lekker een weekje weg naar de zon. Ga ervan genieten! MB, gaat het allemaal weer lekker in je buik? Yfke is echt een kien meisje. Pooh, wat goed dat de kleine man op de wc heeft gepoept. *klapklap* Fijn dat je weer door de apk bent gekomen. Miepie, hahahahaha... Mini1 van slag door zo'n klein haantje. Beterschap met je ziekenboeg. Zielig als zo'n hummel koorts heeft. Maar wel super dat haar 1e tandje erdoor is! Brigit, fijn dat je minder last heb van je handen. Ik heb hier enkele dagen niet gekeken ivm een druk weekendje. Dat ik nu nog laat online ben is ivm deze week lekker vrij. Ja, als je dan toch uren moet opmaken... Ik wil er niet aan denken, maar mijn lichaam is toch wat apart. Gisteravond een ongi gevoel/ zwaar gevoel in de onderbuik, maar ik zat pas op dag 4 na tp. Ook zijn mijn tepels iets gevoelig, maar dat was al vrij snel na de tp. Vandaag heb ik niets opgemerkt en dat is ook erg prettig. Weltrusten allemaal!
MIEPIE! Ik had/heb een myoom op mijn eierstok zitten en de kans is groot dat die weer gaat groeien. Maar ja dat zullen ze wel in de gate gaan houden.
Brigit, wat een schatje is isabella, mooie blauwe ogen!Fijn dat de reflux wat minder heftig is (tenminste, als haar tandjes niet doorkomen). Ook fijn dat je af en toe weer wat tijd voor jezelf hebt, dat is nu wel waardevol geworden. Timon, ooooh meid, ik hoopt toch zo dat alles wat je voelt heel positief is *duim-smiley*. Soof, niet fijn ,zo'n pijnlijke heup. Je hebt gelijk dat je er nu naar laat kijken, daar zit je niet op te wachten als je buik gaat groeien. Heb je het mensen in je omgeving eigenlijk al verteld, of wachten jullie tot de 1e echo? Miep, er is dus hoop wat betreft het gillen. Ik snap het ook wel hoor, ze kan nog niet op andere manier communiceren. En gillen is effectief, je krijgt meteen een reactie. Maar ik word er soms gek van, dan gilt ze om elke "nee", dan heb ik moeite het te negeren. Haha, die mini1 met haar kip. Loopt die overigens rond in het griftpark? ALL, ben weer helemaal beter, gewoon weer gewerkt. Het werk bevalt me goed, het wordt steeds leuker nu ik de kids beter leer kennen. Ik merk wel dat ik met een hulpverlener-blik naar de kids kijk, "afwijkend" gedrag heeft meestal een oorzaak er daar ben ik dan meteen naar op zoek. Mijn collega's zien dat gedrag snel als lastig, en daar denk ik dus anders over. Daarnaast ben ik aan het zoeken naar taken die ik naast mijn werk op de groep kan doen. Er zijn verschillende commissies, dus daar kan ik mijn ei ook wel in kwijt. Voorlopig zit ik hier prima, als yfke (en haar eventuele broer/zus) op school zit kijk ik weer verder. Want mijn hulpverlenershart blijft toch wel hard kloppen! Wat betreft Yfke: die had vanmorgen een heuse driftbui. Ze heeft de laptop helemaal ontdekt, wat met name komt doordat ik haar af en toe K3 filmpjes laat kijken op youtube. Vanmorgen dus weer aan het jengelen terwijl dat ding op de tafel stond, maar mijn "nee" werkte nu als een rode lap op een stier. Ze verloor zichzelf helemaal in haar verdriet, ze kon er niet meer uitkomen. Op schoot ging ze ook door, ze was duidelijk boos op mij. Ik heb haar heel stevig vastgehouden en ben zachtjes gaan zingen, daar werd ze uiteindelijk rustig van. Tjonge zeg, wat kan mijn kleine dametje boos worden, dat kan nog wat gaan worden.....
Pooh, waar ben je? Vanaf 37 weken geldt de dagelijkse meldplicht hoor! Brigit, wat Pooh zegt: wat een schattige punky pluizenbol! Een heerlijk meissie! Ben blij dat het beter gaat. En wat zit ze al goed! En ook al twee tandjes, nog sneller dan mijn snelle tandendames Timon, nog een weekje volhouden, mijn duimen draaien overuren voor je! Soof oh ja, een myoom. Ook niet een leuk vooruitzicht, hopelijk gaat dat deze keer ook meevallen! Maar ze weten iig wat het is dus kunnen ze het ook in de gaten houden. MB, het haantje was iig niet in het maximapark, haha! Fijn dat je weer beter bent en goed dat je verder kijkt dan alleen gedrag! Ik merk het bij Mini1's leidsters ook; één leidster heeft psychologie gestudeerd en die kan Mini duidelijk een stuk beter aan dan de rest omdat ze verder kijkt dan alleen het gedrag. Niet dat die andere slecht is hoor, integendeel, maar je merkt wel een verschil in diepgang zeg maar. Ik lees het al, je krijgt nog wat te stellen met je zelfstandige dametje in de toekomst. De aanleiding is wel dat ze boos is om de nee van jou, maar uiteindelijk is het een uiting van haar gevoel waar ze zich geen raad mee weet en in zo'n driftbui ontsteekt. Zo zie ik het tenminste als Mini1 deze buien heeft. Na 5 seconden is ze alweer vergeten waar het ook alweer om ging maar zit ze helemaal in die driftbui en in dat gevoel. Ik geloof niet dat ze dan al die tijd boos is op mij, alleen ik ben dan degene naar wie ze haar frustratie uit. Nou, Mini2 is nu nog thuis aan het uitzieken want vannacht was ze alweer aan het spoken en wilde ze weer een fles middenin de nacht. Ze heeft geen koorts meer en het gaat ook wel wat beter maar ze heeft wel tot half 10 ofzo geslapen. Mijn man is nu thuis met haar dus ik bracht Mini1 naar het kdv voor het eerst sinds ze een baby was omdat hij normaalgesproken brengt en ik haal. Nou, dat was dus ook drama, haha! Krijsen van verdriet toen ik weg ging, ochoch... Maar ik mag haar vanmiddag ook weer lekker halen en dan zul je zien dat ze niet weg wil, hihi. Ze heeft maandag en woensdag overdag niet geslapen op het kdv en dus beide avonden een driftbui gehad bij het eten. Heavy soms hoor, zo'n karaktertje, vooral voor haarzelf vind ik het vaak gewoon echt heel zielig. Ik hoop dat Mini2 het minder heeft maar die begint ook al trekjes te vertonen van zelluf willen doen. Is de hele dag (ziek of niet) aan het oefenen op handen en knieën en handen en teentjes en gisteren viel ze een paar keer op haar gezicht. Brullen natuurlijk maar ze gaat gewoon door hoor! Ze is ook keisterk in haar beentjes, temperaturen is echt bijna niet meer te doen omdat ze die beentjes niet laat vouwen, zeg maar. Sterke dame hoor!
Miepie, jullie hebben aardig te stellen met jullie 2 dames. Heeft iemand eerder gehoord of zelf ervaring met een zwaar, drukkend gevoel in de onderbuik na de tp? Ik heb dit, vooral 's avonds, sinds dag 4 na tp. Het is net of ik ongi zal worden, maar heb nog een wachtweek te gaan. Pffff, en dan wil je er niet mee bezig zijn.
Zo nog even een berichtje want anders komt het er vast niet meer van voor we weg gaan... Timon, zet 'em op meid, ik hoop dat de emmy nog steeds lekker warm bij jou zit als we terug komen! Sterkte op het wachtbankje! Het blijft lastig er niet aan te denken, volgens mij kan dat alleen maar als je weet dat het niet raak kan zijn...Zo herkenbaar! Pooh, niet stiekem bevallen he als ik weg ben . Als ik terug kom ben je al bijna 39 weken! Soof, heel veel succes maandag! Spannend hoor!, ik lees het wel... Miep, wij gaan naar Turkije, heerlijk een weekje niks doen! Ik hoop dat de dames weer helemaal zijn opgeknapt! Brigit, wat een mooi poppie zeg! Lief met die heerlijke pluishaartjes (smelt). Mieke, ik hoop ook dat jij goed nieuws hebt als ik weer terug ben! Succes! MB, weer helemaal beter? Leuk he Mary Poppins, had je de 'echte' hoofdrolspelers of stand in's? Voor de genen die ik vergeten ben: sorry, mijn hoofd is een beetje vol ... Ik zit midden in mijn vruchtbare week op vakantie dus we gaan er nog een keer flink voor! Moch het deze ronde weer niet raak zijn ga ik het ziekenhuis weer bellen in de hoop dat ik er eerder terecht kan... We zullen zien! Zo, ik ga zo maar eens de koffers een beetje inpakken en de laatste dingen regelen. Morgenochtend om 8.30 staan mijn broer en ouders voor de deur om de bagage en de mensen te verdelen over 2 auto's en dan gaan we vast die kant op... Tot over een dikke week, ik hoop op veel goed nieuws dan!!! Liefs!
Goedemorgen, Wat een heerlijk weer, ondanks dat ik op mijn werk zit wordt ik er blij van. Soof super hoor van die dikke strepen, ze zijn je gegund. Pooh spannend zo dit laatste stuk goed dat je bloeddruk laag blijft! Miepie het is bij jullie ook best druk met twee van die kleine karaktertjes en twee grote erbij . Hoop dat het wel allemaal tot rust komt nu jullie lekker in jenieuwe huis zitten. Birgit *smelt* wat een mooi meiske. En ze heeft nu al meer en langer haar dan mijn meissie Mbo lastig soms he met het opvoeden/sturen van zo'n kleintje... Gelukkig valt het mee met Jolie maar af en toe Hier is het dramatisch op de grond gaan liggen ontdekt. Moet er af en toe ook wel om lachen maar dan wordt ze wel echt boos, is natuurlijk ook niet heel pedagogisch maar ja vindt het zo komisch om zo kleintje dit te zien doen. Moet zeggen dat Jolie niet zoveel geeft om filmpjes maar ze mag bij ons niet aan de laptop zitten, is van het werk dus ja das lastig uitleggen als er ineens een aantal toetsen missen. MvT fijne vakantie, en ik hoop genoeg rust om deze vruchtbare periode in te gaan. Oh Timon ik duim voor jullie! Ik moet zeggen dat ik een gavoel achter mijn schaambeen had wat 'anders' was dan 'anders' maar ja durfde ook niet meer te hopen na al die tijd. Maar het wordt wel weer tijd voor een extra zwangere!! Met Jolie gaat het nu met ups en downs, veel wakker 's nachts maar ja zo ongeveer alle kiezen komen tegelijk door dus ze heeft gewoon ook veel pijn Het huis gaat nu echt hard maar ja over zo'n 3 weken verhuizen dus dat moet ook wel... alleen jammer dat het budget evenredig hard gaat Zo weer ff verder werken.
veel plezier mvt! Hopelijk hebben jullie een "magische" vakantie, met een mooi resultaat @simi, oh ja, daar begint het mee...hihi, die "leuke" driftbuien. Hier gaat het soms dagen goed, maar ook dagen dat ie steeds op de gang staat. zucht..... @miepie, ik meld me weer. Ik heb gisteren wel hier gekeken, maar kreeg geen nieuwe post binnen. Dat van dat niet slapen op het kdv, hadden wij van het voorjaar ook. Jens hield de hele boel wakker door te gaan keetschoppen. Dus hadden de juffen hem maar niet meer naar bed gebracht "want hij was toch niet moe". Nou et was hier drama s 'avonds, niet willen eten, huilen, boos etc etc. Ik ben toen wat boos geworden en heb tegen ze gezegd dat ze toch hem moeten laten slapen, desnoods pas als iedereen wakker is. En dat werkte. ook zijn favo knuffel hadden we bij de hema gevonden, dus nu heeft hij dat konijn thuis en op het kdv en dat bleek ook te helpen. Maar zonder slaap kan hij ECHT nog niet! @all, verder is hier alles rustig. Al af en toe voor weeen of indalings weeen. Dan heb ik een kwartiertje een menstruatie gevoel, waar geen golven in zitten. Volgens de vk, betekend het niets... Tensminste,n iet dat ik eerder ga bevallen. @Timon, ik wil je geen valse hoop geven, maar wat jij beschrijft herken ik wel... duimerdeduim!
In de 2e wachtweek aangekomen. *zucht* Ik wil zo graag duidelijkheid. Hmm, mezelf vandaag maar eens gaan bezig houden.
Timon, elke dag is er weer één, hoppa! Spannend hoor, snap best dat je van alles en nog wat voelt... Ik weet alleen dat ik dacht dat ik ongesteld moest worden toen ik zwanger bleek van Mini2, vond mezelf super-PMS Ow MvT wat jammer dat je al weg bent en niet meer leest wat een geweldige en vruchtbare vakantie ik je toewens! Simi, jij ziet het goed: vier karakters in huis. Beetje teveel soms. Ik laat Mini1 ook niet op de laptop (of iphone) kijken, mijn man wel en dan zeuren dat ze steeds filmpjes wil kijken En bij jullie dus ook de eerste driftbuitjes een feit; succes alvast! Zielig dat Jolie zo'n last heeft van haar kiesjes... Aaahhhh Pooh, daar ben je! Nog zwanger en wel Ik moet zeggen dat ze het heel goed doen met Mini en wel/niet slapen op het kdv hoor! Ze hebben nu standaard haar bedje in het halletje gezet zodat ze alleen kan slapen, ze mag ook haar knuffels meenemen in bed. Meestal slaapt ze daar prima en soms dus wat minder. Als alle lichten uit zijn, is het daar nog best donker en ze kan niet naar buiten kijken. Vind het heel fijn dat ze zo met ons meedenken, al brak het even mijn hartje dat ze op de gang moest. Klinkt een beetje als straf he? Terwijl het absoluut niet zo bedoeld is! Gisteren heeft ze ruim 2 uur geslapen op het kdv, dus het werkt wel! Nou, hier vandaag helaas een slechte start van de dag. Manlief had aangeboden om de meisjes uit bed te halen zodat ik wat langer kon slapen vandaag na de vijfde gebroken nacht op rij. Laatie vervolgens vanochtend vroeg Mini1 wel een kwartier roepen "Paaaapaaaaa paaaapaaaa!" Dus uiteindelijk ben ik naar boven gegaan om haar uit bed te halen en ze voelde natuurlijk feilloos aan dat ik niet in mijn hum was en ze was ook een beetje te vroeg wakker dus ze ging meteen huilen toen ik haar luier wilde verschonen en moeilijk doen. Dus ik heb haar naar beneden gebracht, aan hem gegeven (zij nog huilen natuurlijk) en maar gaan douchen want ik was zo opgefokt dat ik niet meer kon slapen. Vraagtie nog: wat heb ik nou weer gedaan? Anyway, Mini1 dus al de hele ochtend niet happy, Mini2 zit echt middenin een sprong volgens mij want daar is ook geen land mee te bezeilen, pffff... De hele tijd mopperen, huilen, slecht drinken en dan 's nachts ook en dan een fles willen. Meestal zijn de vrijdagen echt gezellig maar vandaag kan ik niet wachten tot het voorbij is. En dat met het mooie weer, snik. Heb er echt even de balen van vandaag, sorry meiden....
getverderrie miep, wat een gezeur van die vent van je. En dat je kids dat gelijk op pikken, is normaal. Dat is hier ook zo, mama boos (op wie of wat dan ook), Jens dwars of huilen. Ik zou die vent van je wel eens..... Is de rest van de dag nog goed gekomen? @all, hier alles ok, Buik is rustig, op heel wat karate schoppen na. Ik lag straks op de bank en het leek wel of uk zich uit wilde rekken. De voeten kwamen nog net niet via mn ribben naar buiten...oef! Doet geen pijn, maar mensen hemel, weet niet hoe ik nog ruimte kan creëren voor dit lange mensje. Morgen middag hebben ze een kunst markt op de het kdv. Kan je de kunst van je kind bewonderen ALs alles lukt, willen we er wel even gaan kijken! Blijkbaar hebben ze als thema kunst gehad. En het wordt mooi weer, dus dat wordt fijn buiten zijn!
nou, ik kom op mn woorden terug.... vannacht flink wat voor weeën gehad, maar nu is alles weer rustig. Ik heb liever dat het dan maar doorzet....
Poohtje, bereid je maar voor dat het misschien nog wel even kan duren. Het zou nu ook wel heel vroeg zijn toch? Met hoeveel weken is Jens geboren? Miepie, oh zo herkenbaar van je man!! Timon, spannend he en ook slopend. Kan me voorstellen dat het voor jou nog spannender is hoor. Ik ga er gewoon vanuit dat het hier niet is gelukt. Maar ergens hoop ik het toch wel, zo tegenstrijdig die gevoelens van mij. Word ik af en toe gek van. Ik kan ook de 9e testen, maar dan moet ik al om 7u werken, dus weet niet of ik dat dan doe? En als het niet raak is word ik nog net even ongi voor we met vakantie gaan. MB, fijn dat je weer bent opgeknapt. Hmm kan me voorstellen dat je vanuit een ander perspectief naar de kindjes kijkt. Kan geen kwaad, is alleen maar heel goed denk ik, helemaal als je andere collega's dat niet doen/kunnen. Brigit, wat een een schatje is Isabella zeg. Fijn ook dat het met je handen de goede kant op gaat. Simi, oeh nog even heel druk dus de komende weken, maar dan is het ook klaar. MvT, fijne vakantie. Hopelijk gaat het lukken Wanna en Daantje, oh oh die kriebels voor een derde, hihi ik ben wel klaar hoor na een eventuele tweede Soof, maandag dus de echo, spannend. Dat is al bijna! Hier alles goed, zit op dag 9. Maar zoals gezegd, verwacht er niks van. Verder heb ik in mijn hoofd gehaald dat ik wil (moet) bezuinigen op mijn auto. Dat kan met 150 euro per maand wanneer ik hem inruil voor een Chevrolet Spark BiFuel of de nieuwe Kia Picanto. Rij nu een Honda Civic sport (6 jr oud). Ben dus lekker bezig om van alles uit te zoeken en ga volgende week even met paps op pad langs de dealers. Verder nog 1 weekje doorkomen en dan heerlijk met vakantie naar Kos, heb er zo'n zin in. Boaz heeft het ook al steeds over de vakantie en het grote zwembad met glijbanen. Hij is overigens helemaal gek van Dora op het moment. Zit dan ook helemaal gebiologeerd te kijken en mee te antwoorden op de vragen, hihi.
Hey Pooh, het wordt nu toch echt heel spannend hoor, ik wacht iedere dag op je melding! Gisteren was niet een goede dag... Mini1 was er wel iets beter aan toe na haar middagslaapje gelukkig maar Mini2 heeft de hele dag gemopperd. Volgens mij is ze zó toe aan de volgende stap en wil ze kruipen maar lukt het nog niet dus vandaar dat gemopper. Vannacht weer een fles, heeft mijn man gegeven (nadat hij eerst 6 keer de speen had gegeven en het toch na 2 keer wel duidelijk was dat ze niet meer ging slapen; fles ging ook op). Ik hoop dat als ze deze fase voorbij is, ze weer gewoon de nachten lekker door gaat slapen hoor! Maar gisteren was mijn geduld ver te zoeken dus zowel ik als de kinderen waren een beetje mopperig . Maar vandaag hebben ze er beiden weer helemaal zin in! Gelukkig maar, kunnen we straks even naar de inmiddels beruchte krielhaan, hahahaha! Leuk Mieke, een nieuwe auto uitzoeken! Met een lekkere vakantie in het vooruitzicht, hmmmm.... Weertje he meiden? Ik ga dan zo ook weer lekker naar buiten van onze tweedaagse zomer genieten, haha!
oh mieke, heerlijk idee, effe naar griekenland...wij hebben er genoten. Jullie gaan toch ook naar Kos? Veel plezier al vast! @all, i kzit in de tuin te borduren en S en J liggen te pitten. Ze hebben vanochtend samen gefietst, dat vind ie geweldig! EN ik kon lekker terug mn bed in, na de lange nacht met weinig slaap. Buik is rustig, op de harde trappen na dan. Vanmiddag naar de "kunstmarkt" op het kdv, kijken aar de kunst die Jens gemaakt heeft, hihi!
Pooh: ik had dit keer ook vanaf amper 37 weken dagelijks voorweeën, netjes regelmatig met drie minuten ertussen, meestal van 16:00 tot 18:00. En dan toch nog tot bijna 42 weken doorlopen hè! Maar het wordt wel spannend nu! Brigit: wat een schatje is ze zeg! Leuke foto's! Mieke: daar zeg je me wat, volgens mij zou ik ook best goedkoper kunnen rijden, het is niet zo dat ik geen kleinere auto zou willen rijden, maar ben gewoon te lui om het uit te zoeken. Lastig om niet teveel na te denken over of het deze ronde gelukt is, zeker nu je een ultimatum hebt gesteld. Vind het zo rot voor jullie, eerst zo snel weer zwanger, dan het verdriet van je MA en daarna lijkt het ineens niet te lukken. 'Extra medische bulp' was voor jullie geen optie toch? (IUI bv) Wat betreft wens voor een derde.. Kan maar zo zijn dat dat over een paar maanden bekoelt is. Misschien speelt ook wel mee dat ik nog niet ongesteld ben geworden en ik wil gewoon weten dat 'alles weer werkt' zodat ik er voorlopig even niet meer over na hoef te denken. Heb het idee dat er weer een eisprong aan zit te komen, dus wacht de komende twee-drie weken nog maar eens af. Miepie: wat een gedoe! Wel herkenbaar trouwens, als het eens mijn beurt is om uit te slapen, laat mijn man kleine Smurf rustig een tijd huilen. Als ik dan toch maar opsta is hij zich van geen kwaad bewust! Soof: al aan het kotsen?
Ego: Onze bikkel is niet blijven plakken. Vanmiddag bruin met afvegen en de test was negatief (cd 9 na tp). Nu steeds meer krampjes in de onderbuik. We zijn verdrietig en hebben besloten om even de mmm te laten voor wat het is. Eerst rust en dan zien we wel.