30 plussers en zwanger worden (deel 5)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door wannaBmum, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    hij kreeg geen lucht meer.....maar ja het is een man...dus was compleet drama....dus reageerde er in eerste instantie niet op, maar hij bleef bezig....en zat half hyperventilerend op bed....en hing toen boven de wc en brak toen in paniek omdat ie echt geen lucht meer kreeg.....toen heb ik de huisartsenpost maar s gebeld, die twijfelde of ze een ambu moest sturen of gewoon de dienstdoende huisarts,,,,,werd de dienstdoende huisarts.
    Ondertusen me vader ook bij ons aangekomen want die heb ik gebeld, ik denk mocht hij naar ziekenhuis moeten kan ik niet zo 1-2-3 weg ivm Lisa en de hond (die was ook al aan het trillen e.d.) dus me vader kwam meteen....blij dat me ouders zo dichtbij wonen....ze voelde dat zijn keelamandelen heeeeeeel groot waren dus mijnheer mocht een ijsje hihihihi en toen kreeg ie weer wat praatjes, geen koorst verder dus een ibuprofen erin en "slapen"
    vanmorgen bij onze eigen huisarts geweest, flinke keelontsteking en is dit na het weekend nog niet over/minder wordt ie getest op pfeiffer.

2. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    oh en vanmiddag had me meissie bij Opa (mijn vader) de slappe lach....zo leuk om te horen hihi

3. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    jeetje, wel schrikken hoor. Dan heeft ie het wel goed te pakken, vreemd datie gene koorts heeft! Beterschap er mee!!

4. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    nou hij loop nu wel ik heb het koud, ik heb het warm.....dus we wachten af

5. MIKI! ZO dat is raar dat het zo ineens komt opzetten. Beterschap voor hem.

POOH! Alles nog rustig :)

Hier vanmorgen de eerste innige omhelzing met de pot. Ben vanacht heel verkouden geworden, tenminste het is nu doorgebroken zeg maar, en die slijm ophoesten resulteerde dus in overgeven ;)
    Heb me ziek gemeld vandaag, heb bijna niet geslapen en gezien het feit dat ik morgen tot 20uur moet.... effe bijtanken. De vermoeidheid slaat behoorlijk toe en ik kan er met Rick om me heen niet aan toe geven..... is best zwaar moet ik zeggen!

6. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    klopt soof! Ik vind het ook veel zwaarder met een peuter om me heen. Hij snapte er niets van, mama die maar op de bank ligt! Nu zegt ie steeds, mama slapen?? Gelukkig houdt mn moeder hem vandaag weer bezig (ze zijn nu voetballen). Ik zou niet weten hoe ik anders de dag door moet komen!
    En de eerste weken was ik ook zoooo moe, vreselijk!
    Probeer te slapen/liggen als Rick naar bed gaat>

7. mb02

mb02 Bekend lid

Miki, mannen en ziek zijn, dat is geen goede combi;). Het is natuurlijk wel sneu voor hem, ik hoop (ook voor jou:p) dat hij snel weer fit is.

Soof, dat hoor ik van iedereen die voor de 2e x zwanger is, dat het zwaarder is ivm de zorg voor het andere kind. Je kan niet meer gaan liggen of rustig aan doen. Als het je teveel wordt, misschien een logeerpartijtje voor Rick organiseren bij familie of vrienden? Succes meid, het is nog een aantal weken doorbikkelen.

Pooh, aparte ervaring zeg, de beeb ligt dan echt al heel laag, denk ik? Spannend hoor!

ALL, sjonge zeg, wat is een Yfke een handenbinder nu ze kan lopen:$:D. Overal waar ze komt, ze laat een spoor van troep achter zich, echt ongeloofelijk. Gelukkig is de woonkamer al aardig kind-proof, maar de slaapkamers zijn nu een groot feest voor haar. De kledingkasten/de schoenen/de verzorgingsproducten/het sokkenlaatje en niet te vergeten......de BH's van mama, haha. Die vind ze helemaal geweldig, die doet ze om haar nek en op haar hoofd....hilarisch:).

8. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    hahah bb01, dat is grappig he. Je blijft inderdaad bezig. Moet zeggen dat jens ook nu van opruimen houdt, en mama helpen, maar hij is dan ook een jaar ouder! :)

9. Het is idd erg zwaar, vandaag is Rick naar het KDV en lig ik heerlijk in mijn mandje. Net even wat gegeten en de soep voor vanavond voorbereid. Heb het vandaag echt te pakken, diarree, flinke overgeefneigingen ;) Mijn lijf voelt aan als lood........... ik wil de vandaag thuis blijven zodat ik morgen mijn collega niet hoef te laten zitten maar ik denk dat het er niet in zit :)

MB! Oh heerlijk he dat gesjouw met alles, gelukkig is al onze kleding in manden in kastenkamer en kan hij nergens bij. Maar wat POOH zegt op een gegeven moment vinden ze het ook heel leuk om mee op te ruimen!

POOH! Jij zal het nu ook erg zwaar hebben, fijn dat je je mams hebt! Ik kan het altijd nog aan mijn schoonvader vragen. Verder alleen maar vrienden die of zelf druk zijn met kids of fulltime werken... Ik kijk vreselijk tegen volgende week op, dan is manlief 4 dagen weg :$

10. mb02

mb02 Bekend lid

Voordat Yfke gaat slapen ga ik altijd eerst met haar "opruimen". Dat wil zeggen: ik gooi alles in haar speelgoedmand en zij doet een poging het er weer uit te halen;). Maar goed, ik geef iig het goede voorbeeld.

Soof, eigenlijk moet je nu ook verlof hebben he.

11. nou, dat lijkt me een uitstekende oplossing :D

12. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    goed hoor, dat werkt hier ook!
    soof, ik voel met je mee. Ik heb vandaag een oof-day. Ben zooooo ontzettend moe. En jens wil maar spelen... voel me schuldig want oma loopt nu weer achter de tractor aan te rennen.

13. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Leuk he, dat opruimen? Ik geniet er maar van, over een paar jaar lopen we te klagen dat hun kamer zo'n puinhoop is en wanneer ze het ^^&$%^ eens opruimen! :D Mini1 heeft soms al geen zin, maar dan maak ik er een wedstrijdje van of vraag ik of ze mama wil helpen en dan doe ik wat in de speelgoedkist en dan helpt ze vanzelf toch mee. Schattigggg!

Nou, vandaag zijn we bij de Vrije School gaan kijken. Ik ben echt heel positief en ik denk dat het wel bij Mini1 past. Ik moet alleen even goed uitzoeken hoe het nou zit met het kleuteren, ik begreep van iemand anders dat ze pas met 7 jaar naar klas 1 (ze noemen het daar nog klas 1, groep 3 dus) gaan en dat zou ik dan toch best wel een beetje laat vinden. Ik ben er niet zo voor kinderen kleiner te houden dan waar ze misschien aan toe zijn. Maar goed, eerst maar eens zien of Mini zich zo blijft ontwikkelen natuurlijk. Mijn man is wat sceptischer maar die is ook een beta. Vroeg wat ze deden aan computeronderwijs: niks! Heerlijk verfrissend vind ik, maar hij is computernerd dus hij vond het 10 keer niks, hahaha! Nou, nog maar eens bij wat andere scholen gaan oriënteren...
    Verder heeft Mini2 toch de waterpokken, arm krentenbolletje!

En zelf erg druk geweest, morgen hoef ik lekker niks behalve met mijn meisjes spelen en knuffelen, jippie! :)

14. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    En een dikke en energieke knuffel voor onze lieve vermoeide ouwe zwangeren! :D

15. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    dank je mama krentenbol ;)
    Ik ga slapen (hopelijk) want "dat nagel in mn doos gevoel" is er weer...blegh!
    Beterschap voor mini2

Wij kregen gisteren een brief van het ministerie van onderwijs, "uw kind wordt binnenkort 3 jaar" (over eenhalf jaar, oke), bla bla bla, school uitzoeken, bla.
    Nou, voor ik weer ga werken gaan we maar eens een beslissing nemen, zucht...kleintjes worden groot.

Juist toen we dachten dat Jens nooit verstaanbaar ging praten....mensen hemel wat kletst dat kind opeens goed. Alles papegaaien en echt goed hoor! Kleine zinnetjes worden iets groter etc etc, echt lachen!

16. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    goedemorgen allemaal!

17. Ja mama Krentebol, bedankt he :D;)

POOH! Ik heb de brief ook ontvangen, maar wij hadden hier op een school al vernomen dat je ze moet inschrijven in het schooljaar dat ze 3 worden ;)

Wij hadden overigens ons oog op de Jenaplan laten vallen, spreek ik zondag een vakcollega (woont in onze wijk) en vraagt wat wij voor Rick op het oog hebben. Blijken haar kids er ook te zitten maar ze heeft ze er afgelopen januari afgehaald. De benedenbouw is erg leuk zegt ze maar de bovenbouw krijgt te weinig lesstof en slechte leraren!
    Ze heeft zelf gezien dat tijdens een presentatie van een kind de juf zat te sms-en :$ en er wordt teveel gecomputerd. In groep 8 zijn er 7 kids weg gegaan, er zijn er nog maar 13 over nu. Zij is juist heel erg tevreden over de school die schuin tegenover ons ligt.
    NOg een voorbeeld, kinderen in groep 8 moeten 50 geschiedenis onderwerpen hebben gehad. Haar dochter had er maar 2 gehad omdat ze alle onderwerpen verdelen over de klassen....
    Het gemiddeld niveau van schoolverlaters is VMBO! Nou dat vindt ik toch wel erg laag voor een gemiddelde!

18. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    mmmmh soof, goed dat je dta nu al gehoord hebt dan!

19. mammavanthom

mammavanthom Bekend lid

Jeetje Pooh, ben je nu nog niet aan het bevallen?!?!?!? ;):D;).
    Wij hebben de brief met folder ook woensdag gekregen, Thomas wordt 7-11 3 dus we zullen maar eens aan de slag!

Soof, houd je het een beetje vol meid?, ik leef met je mee hoor!

Miepie, arm krentebolletje van je, heeft ze er erg last van? Meestal valt het wel mee toch, als ze nog zo jong zijn? Ik hoop ht voor haar.

20. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Oh Pooh, ben je er nou nog???? :D

Soof, dat klinkt niet goed... Heb je het laatste rapport van de onderwijsinspectie al gelezen over de betreffende scholen? En wat je ook even moet bekijken, is de schoolgids. Hierin staan als het goed is alle resultaten, dus hoe scoren ze op Cito, wat waren de adviezen voor vervolgonderwijs, hebben ze een leerlingvolgsysteem, etc. Zou ik echt even induiken hoor, want iemand die ontvreden is over een school, hoort ook alleen de negatieve dingen natuurlijk.
    De resultaten van de Vrije School hier waren in ieder geval echt heel erg goed (nul vmbo-advies in de laatste jaren :$). Maar het is toch ook een bepaald publiek dat hun kinderen er naartoe brengt, vaak hoogopgeleiden of kunstzinnige mensen. En meestal geldt dat ook voor Jenaplan, het lijkt me sterk dat daar zoveel vmbo-adviezen worden gegeven.... Maar goed, als dat van dat sms-en en die leraren in de bovenbouw waar is, dan is dat absoluut niet goed. En die computers, tja.... Ik vind het ook iet zaligmakend hoor, ze komen er thuis al zoveel mee in aanraking dat ik het een beetje overbidig vind voor die jonkies.
    Anyway, wij gaan over een maandje even kijken bij de Montessorischool hier in de buurt. Dat vond mijn man nog enigszins "veilig" en minder vaag, haha! (alhoewel ik de Vrije School helemaal niet vaag vond, wel alternatief maar dat ben ik nu eenmaal altijd geweest :))

Nee MvT, Mini2 lijkt er weinig last van te hebben, we hebben haar alleen eergisteren wel een zetpilletje gegeven omdat ze ergens ongemak van had. Maar ze krijgt volgens mij ook een tweede tandje dus dat kan het ook geweest zijn. En de blaasjes lijken gestagneerd te zijn. Ze blijft in ieder geval lachen, mijn lieve kleine schat! *hartemoticon*

Deel Deze Pagina