Onze Smurf ligt er eigenlijk ook niet echt vroeg in. We eten vrij laat (tussen 18:30 en 19:00) dan nog even een tekenfimpje kijken en dan beginnen we aan potje plassen, wassen, tandjes poetsen, verhaaltje lezen en 1 liedje zingen, dus tegen de tijd dat het licht uit gaat is het inderdaad half 9. De laatste tijd kan hij soms wel tot na 9:00 's ochtends blijven slapen als ik hem niet wakker maak. Dan denk ik wel: oei, hij zou er vroeger in moeten als hij dat volgend jaar vol moet houden op de kleuterschool. Maar voorlopig laten we het maar even zo. Mieke: aaargh, kan me je frustratie zo goed voorstellen. Tussen hoop en wanhoop. Eerst zo vlot zwanger en nu lukt het ineens niet. Dan denk je echt dat er toch wel mis mooet zijn. Misschien inderdaad goed om de deadline los te laten en te proberen dingen meer op zijn beloop te laten, zodat je in ieder geval niet ook nog de stress hebt van het aftellen naar het eind van het jaar.
Hey dames.... Jemig wat kan een mens soms tpch druk zij met van alles en niets. 1,5 week geleden terug gekomen van vakantie wat echt heerlijk was en daarna alleen maar weer bezig geweest Gelukkig even kunnen acclimatiseren met het weer, maar nu lijkt de herfst toch echt begonnen! Myrthe is op het moment echt een draak....neeheeeeeee, stampvoeten, dreinen, huilen, schreeuwen en vooral veel gillen om haar zin te krijgen (wat ze niet krijgt en daar wordt ze nog driftiger van). Gisteren heeft ze wel 10 x op de trap gezeten denk ik Ze probeert echt giga haar grenzen (en vooral die van ons) op te zoeken, dus we moeten sterk in de schoenen staan hahaha. Vandaag is ze gelukkig even wat liever, dus dat koester ik dan maar weer. Straks mag ik werken, dus ben ik lekker even weg en mag papa het oplossen Hier ook alles OK lees ik zo....alleen Sophia nogal misselijk. Meid, hoop dat het snel over is en dat je kan genieten van de zwangerschap. Mieke; mijn duimen draaien voor je meid...ik hoop het echt voor je! Wij hebben definitief besloten niet meer verder te gaan in de MMM. Het heeft de afgelopen 5 jaar toch meer van me gevergt als dat ik wilde toegeven en ik wil eigenlijk maar 1 ding en dat is weer mezelf zijn. Ik wil mijn lichaam, emoties en psyche terug.....Natuurlijk is de wens er nog steeds, maar we gaan er niet meer actief aan werken. Wie weet zijn de wonderen de wereld nog niet uit en dan zal het zeer welkom zij, maar voor nu......geen hormonen/prikken/punctie en zenuwslopende maanden meer. Eigenlijk lucht het enorm op nu we die beslissing hebben genomen, ik richt me meteen weer op andere dingen en meer op mezelf Morgen gaan we een weekendje naar CP met mijn ouders, dus dat wordt helemaal leuk.....heb er echt zin in. Myrthe gaat eerst nog even naar de PZS morgenochtend en dan tegen de middag rijden we weg en gaan we genieten in de ballenbak en het zwembad Denk dat ik weer even kind ga zijn
DAFFIE! Wat knap dat je dat besloten hebt en ik herken die opluchting wel! Geniet maar van wat je wel hebt!!! Heel cliché maar denk dat jij maar eens lekker kind gaat zijn dit weekend veel plezier!
hey dames!!!! ik snap er echt niks meer van......als ik me mail aanklik krijg ik alleen de berichten van vandaag te zien.....dus excuseer me.....mis zo het 1 en ander ook. wanneer zijn jullie met bijvoeden gestart???
knappe beslissing dafie! en veel plezier in cp! vanochtend met een moeie maja naar het cb gereden voor de gehoortest. blijkt dat het apparaat kapot was gegaan en ik dus voor piet snot kwam. ik had net haar telefoontje gemist en er waren nog 2 andere babies die voor niets kwamen, zucht! vandaag een maja-mama dagje. de mannen zijn de deur uit. lekker hoor. We zijn gisteravond weer goed vewend door deandere helft van mn collega's. zwempakje, lief lakentje, nijntje mobiel en de vrouw van mn baas had zekf een hele leke voedings kussenhoes gemaakt en schlderijtje in lief! style. echt super!
Hee dames, daar ben ik weer. Midweekje drenthe was geslaagd, we hebben ons vermaakt in het zwembad en in Plopsland. Moet wel zeggen dat ik plop/bumba en die hele studio 100-clan na 3 dagen helemaal zat was, zo'n indoor speelparadijs is niet helemaal mijn ding. Alleen had Yfke deze week uitgekozen voor doorkomende tandjes. Dus af en toe koortsaanvallen, hangerig en veeeeeel kwijlen. Ze had duidelijk minder energie, was na een uurtje zwemmen of rondlopen ploperdeplopsa-land alweer moe. Dus best veel in het huisje rondgehangen, was ook wel lekker, ben helemaal uitgerust. Ik reageer later op jullie verhalen, nu moet ik de bus halen, heb de hele dag workshops met mijn koor....lalalalaaaaaaa. Dooooooeeeeeeg.
veel plezier mb01! Kan me voorstellen dat je hersenen helemaal dol worden van dat plopsa gebeuren! Jammer dat Y wat hangerig was van de tandjes! Hier alles ok. Vanmiddag samen met mn grote ventje wat kleren voor hem gekocht. Echt grappig, hij kiest zelf echt wat ie mooi vind. Nou heeft mama nog wel het laatste woord, maar het was wel een succes! Hij heeft opeens mIckey Mouse ontdekt en ik heb een leuk shirt (met subtiele mickey) erop gekocht en een drink beker. Nou trots dat ie was! En heerlijk om effe were wat samen te doen. Papa was met Maja thuis!
stil hier!!!!!!! Maja heeft sinds gisteren last van verstopping. Ze keutelt met moeite wat gele goudklompjes uit. Ik heb al buikmassage gegeven en met de thermometer wat gerpikkeld en dan komen er wat keuteltjes. Zo hard als klei! Arm kindje!
Mieke, jammer dat het ook deze ronde niet raak was. Lijkt me wel lastig, dat die deadline nu in je hoofd zit. Dan wordt het een soort race tegen de klok. En daarbij de zorgen dat er misschien toch iets mis is, niet leuk. Hoop zo dat het helemaal goed gaat komen, hou moed meid! MVT, wanneer krijgen jullie de sleutel? Leuk vooruitzicht, lekker klussen in het nieuwe huis. En zo te lezen een groot huis, bij mij past er echt geen tafel van 2.80 in de woonkamer...... En ik ben even benieuwd naar die irisscopist. Ik neem aan dat het iets met je ogen is.....? (of ben ik nu heel dom). Soof, hoe gaat ie met je misselijkheid? Wel naar hoor, dat je zo weinig kunt eten/drinken. Pooh, hoe gaat het met je blaasontsteking? Ik had dat ook na de bevalling, kwam bij mij van die katheter. Leuk dat je even kon shoppen met jens, dat is dan even genieten, dat 1 op 1 contact. Zielig dat maja harde poep heeft. Ik kreeg destijds de tip om een drupje zonnebloemolie in de fles te doen. Wanna, hoe doet kleine smurf het op het kdv? Gaat het drinken al wat beter? En hoe vindt je het om weer te werken? Brigit, gaat isabella al in zijn vooruit? Als ze eenmaal goed kan kruipen gaan ze als een speer, voor je het weet staat ze aan de bank/tafel. Fijn dat het zo goed met haar gaat. Daffie, Zo te lezen is Myrthe een pittig dametje. Voor jullie wel vermoeiend, maar eigenlijk ook wel leuk dat ze haar eigen wil zo aan het ontdekken is. Dapper hoor, dat jullie de keus hebben gemaakt om te stoppen met de MMM. Ik vind het echt knap dat je die grote kinderwens los kunt laten, dat je niet tot het gaatje wilt gaan. En dat je dus ook kiest voor het NU, dat je blij wilt zijn met jezelf en je gezin. Ik hoop ook dat die keus je rust mag geven (en wie weet wat er daardoor gebeurt).
Mieke, jammer dat het ook deze ronde niet raak was. Lijkt me wel lastig, dat die deadline nu in je hoofd zit. Dan wordt het een soort race tegen de klok. En daarbij de zorgen dat er misschien toch iets mis is, niet leuk. Hoop zo dat het helemaal goed gaat komen, hou moed meid! MVT, wanneer krijgen jullie de sleutel? Leuk vooruitzicht, lekker klussen in het nieuwe huis. En zo te lezen een groot huis, bij mij past er echt geen tafel van 2.80 in de woonkamer...... En ik ben even benieuwd naar die irisscopist. Ik neem aan dat het iets met je ogen is.....? (of ben ik nu heel dom). Soof, hoe gaat ie met je misselijkheid? Wel naar hoor, dat je zo weinig kunt eten/drinken. Pooh, hoe gaat het met je blaasontsteking? Ik had dat ook na de bevalling, kwam bij mij van die katheter. Leuk dat je even kon shoppen met jens, dat is dan even genieten, dat 1 op 1 contact. Zielig dat maja harde poep heeft. Ik kreeg destijds de tip om een drupje zonnebloemolie in de fles te doen. Wanna, hoe doet kleine smurf het op het kdv? Gaat het drinken al wat beter? En hoe vindt je het om weer te werken? Brigit, gaat isabella al in zijn vooruit? Als ze eenmaal goed kan kruipen gaan ze als een speer, voor je het weet staat ze aan de bank/tafel. Fijn dat het zo goed met haar gaat. Daffie, Zo te lezen is Myrthe een pittig dametje. Voor jullie wel vermoeiend, maar eigenlijk ook wel leuk dat ze haar eigen wil zo aan het ontdekken is. Dapper hoor, dat jullie de keus hebben gemaakt om te stoppen met de MMM. Ik vind het echt knap dat je die grote kinderwens los kunt laten, dat je niet tot het gaatje wilt gaan. En dat je dus ook kiest voor het NU, dat je blij wilt zijn met jezelf en je gezin. Ik hoop ook dat die keus je rust mag geven (en wie weet wat er daardoor gebeurt). Hoe was CP? Miki, ik ben met bijvoeden gestart vanaf ongeveer 5 maanden, met fruit. Nou ja, het was niet echt bijvoeden, maar meer een kennismaking met vast voedsel. Yfke vond er in het begin geen bal aan, maar zij heeft glad voedsel nooit lekker gevonden. Ging pas beter toen ze zelf wat kon knabbelen aan een banaan/appel. Miep, oooooh, wat een mooie en blije meiden. Je kan zien dat het zussen zijn, superleuk. Zo, volgens mij heb ik iedereen gehad....... Met Yfke gaat het erg wisselend op het moment. Ze is erg hoesterig, en daardoor benauwd. Het eten gaat moeizaam, drinken doet ze gelukkig wel. Tussen haar slaapjes door (op het moment weer 2x overdags) is ze wel vrolijk en allert, maar ze moet dus wel meer slapen om in die stemming te blijven. Morgen weer aan het werk, en ik vind dat eerlijk gezegd niet heel erg. We hangen nu veel thuis rond, daar voelt Yfke zich nu het best bij. Maar ik heb die 4 muren inmiddels wel gezien, even wat anders is wel fijn......
Hallo allemaa, Weer even iets laten horen van me... Ik heb helaas niet veel terug gelezen want we hebben nog geen telefoon en internet... lang leve KPN en hun klantvriendelijkheid, duurt nog tot 19 okt... Maar goed dan maar ff snel op het werk. Mieke balen! Vooral omdat je leeftijd dan door je hoofd blijft spoken. Ik hoop dat het nog mag lukken of dat je /jullie anders rust krijgen door je te richten op jullie drietjes. Knuffel Daffie, stoer hoor deze beslissing. Maar ik kan me er ook wel iets bij voorstellen dat je zo zat wordt van alles dat met je gebeurt en dan steeds weer de teleurstelling. Leuk een pittige dame maar af en toe Pooh lekker genieten hoor van je gezinnetje! Soof sterkte met de hormonen, zucht. Je bent blij dat ze er zijn om de simpele reden dat je dan zwanger ben maar oh wat kan het je dwars zitten Miepie wat een schatjes Hier sinds 24 sep verhuisd, gelukkig was het superweer. Moeten nog wel veeeeel opruimen Ook is nog niet alles klaar maar iedere keer weer een stukje verder. En... Jolie loopt los sinds de week voor de verhuizing en ze snapt ook al best veel soms sta ik er van te kijken. Loopt ze bv rond met een sokje en dan vraag ik waar is je sokje? Dan loopt ze weg en weer terug met haar sokje en dan gaat ze op haar billen zitten met het blote voetje omhoog zo van doe dat sokje maar aan. En ze zegt steeds Ja zo van ik lust dat of ik lust nog meer, lekkere koekjes ofzo
Simi, wat leuk dat ze al zo wijs wordt! Ik vind het dan steeds leuker worden! Lekker dat jullie al verhuisd zijn, is alles helemaal naar wens geworden? Soof, wat zei de VK? En hoe gaat het nu? Daffie, leuk weekend gehad? Knap dat jullie die beslissing hebben gemaakt. Het lijkt me heel moeilijk maar misschine krijg je er idd wel een stuk rust voor terug. Miep, leuke foto's zeg, lekkere meiden hoor! MB, wat sneu dat Yfke zich niet goed voelt, ik hoop dat het snel weer beter is! Een irisscopist heeft de overtuiging dat ieder deeltje van de iris staat voor een deeltje van je lichaam. Ze bekijken dan de iris om te zien of er ergens wat aan mankeerd en schrijven indien nodig dan homeopatische geneesmiddelen voor. (hij is ook natuurgeneeskundige). Dus idd iets met de ogen . Ben benieuwd... O, en 1 november krijgen we de sleutel, kan niet wachten!!! Pooh, wat sneu dat ze zo verstopt zit. Heeft ze er veel last van? Ik hoop dat het gauw weer goed op gang komt!
thnx mb! ik geef nu nog volledige bv.....en wil dit met 6 maanden toch ook wat gaan afbouwen, en heb echt nog geen idee hoe ik dit moet gaan aanpakken
Zo ik ben weer terug van een weekendje Luxemburg. Even bij mijn papa op bezoek. Met de misselijkhied gaat het wat beter, ik heb daar goed kunnen eten dus dat was fijn! Nu een paar dagen alleen thuis met Rick, papa is weer in Egypte. Vandaag ruimen en morgen weer werken! De VK heb ik niet meer gehoord, zal iets mis zijn gegaan. Maar de misselijkheid is minder zo niet over dus ik laat het maar zo. Was vorige week nog een flinke uitspatting denk ik! Ik ga even aan de poets..........
Soof, fijn dat het beter gaat. Vooral nu je man op reis is. MVT, interessant die irisscopie. Ik heb een kennis die natuurgeneeskundige is, en ik vind haar visie op bepaalde (medische) zaken altijd heel boeiend. Ben benieuwd of die man/vrouw iets voor je kan betekenen. 1 november de sleutel, dat is al snel. Je hebt het vast al verteld, maar blijf je wel in drenthe wonen? Simi, lekker dat de verhuizing achter de rug is. En leuk dat Jolie los loopt. Ik vond het zo ontroerend toen ik mijn kleine meisje ineens rond zag stappen, het is echt een mijlpaal! En inderdaad ook bijzonder dat ze ineens veel meer begrijpen, en alles immiteren wat ze zien. Zo pakt Yfke elke dag het blik waar de kattenbrokjes inzitten, loopt ermee naar de bakjes, en schudt dan met dat blik boven die bakjes heen en weer (ze weet gelukkig nog niet hoe dat blik open moet). De 1e keer dat ik dat zag viel mijn mond open. Miki, ik ben na 6 weken gestopt met de BV, en kolfde vanaf de 2e week al af. Dus ik heb geen idee hoe je moet stoppen als je volledige BV geeft. ALL, Yfke is weer opgeknapt, gelukkig. Ik denk nu ook dat ze in een soort sprong zat, want gister werd ze na een (lange) middagslaap wakker, en ineens keek ze anders uit haar ogen en was ze veel fitter. Of klinkt dat wel erg vaag?