zo is het een droppie he? Overdag is het echt een prinsesje, zelf in slaap vallen etc etc... Nou 's nachts ook nog doen dametje!
Boaz ging echt nooit met tegenzin naar het kdv of psz, hij heeft er altijd heel veel plezier en praatjes voor 10. Maar ja ik denk echt dat het een fase is, wel een lastige hoor. En tja je gaat niet echt fijn weg dan, maar ja we moeten doorzetten want als we hem thuis houden heeft ie ons wat hij juist wil, idd graag thuis blijven. Schattige foto's zeg!
krijg net een telefoontje van S. Hij heeft Jens opgehaald van het kdv. Blijkbaar luisterde hij daar vandaag ook niet. En hij heeft niet geslapen...brrr
Zo daar ben ik weer Hier een dwarse peuter die niet wil eten, en bij opa eet hij alles op vandaag :x Hij is flink aan het uitproberen ik verbaas me over mijn eigen geduld Hou t effe kort, zal morgen effe terugkomen
Deze fiets gaan we aan Boaz geven voor sint/kerst. Vind hem zo stoer!!! 14 inch jongensfiets | Prijskiller.nl
Pooh, schatje hoor! Wij gaan niet de jungle in met Yfke, dus onze maleisie reis wordt iets minder avontuurlijk. Mieke, vervelend, maar ik herken het van mijn werk. De kids hebben vaak een fase dat ze liever bij mama willen blijven, en dat luid en duidelijk laten merken. En dat geeft drama's bij het afscheid, wat een naar gevoel geeft. Mijn ervaring is dat de meeste kids weer bijdraaien zodra de structuur van de dag op gang komt, dus opruimen/drinken klaarzetten enz. En dan nog een tip van mij, die niet leuk is voor de mama's, hou het afscheid kort en duidelijk. Stoere fiets! Miki, goed hoor! Maar ben je gestart met groentes, niet met fruit? Wanna, leuke foto's. Yfke is geen stilzitter, dus vandaar dat ik ook tegen zo'n lange vliegreis opzie. Maar ja, ik moet in dit geval het "als dit, en als dat" loslaten en zien wat er gaat gebeuren. All, weer eens een discussie met hubby over zijn moeder:x. Mijn s.moeder gaat de laatste tijd met Yfke samen slapen in de middag, in het 2-persoonsbed. En dat vind ik gewoon geen goed idee. Ten eerst omdat Yfke hieraan gaat wennen en bij oma niet meer in haar eigen bedje wilt slapen. Maar ook omdat dit mij benauwd, het geeft me een onaangenaam gevoel. Mijn vriend begrijpt dit niet en ziet er geen kwaad in. Hij is ALTIJD loyaal is naar zijn moeder, en daar neemt mijn irritatie wel in toe.....:x.
Kan me goed voorstellen dat je dat geen goed gevoel geeft zeg! Mijn schoonmoeder past eigenlijk maar heel zelden op. Mijn moeder elke week. Daar heb ik wel regelmatig wat meningsverschillen mee gehad over hoe ik het wil met de kinderen. Bijvoorbeeld dat ze grote Smurf voor zijn middagslaapje niet op bed legde maar bij haar op de arm liet slapen (wat wij niet wilden, omdat hij dat bij ons dan ook wilde) of dat ze potjes fruit kocht, terwijl wij expliciet hadden aangegeven dat hij vers fruit moest eten. Hoewel ze het er niet mee eens is, past ze zich gelukkig meestal wel aan aan onze wensen. Maar het lijkt mee heel lastig als je ook nog er mee zit dat het de moeder van je man is en je man staat er niet achter. Kun je haar zelf erop aanspreken dat je liever niet wilt dat ze went aan niet alleen slapen?
Pooh, wat een schattige foto van Maja! Die verbaasde wenkbrauwtjes, hihi.... Hoe was het nog met Jens gisteravond? En hoezo moeten jullie hem ophalen als hij niet luistert? Of was er iets anders aan de hand? Mieke, wat een lekkere wijsneus jouw Boaz met dat sleuteltje omdraaien! Mini1 is ook zo'n wijsneus joh, die zegt de hele dag: "Nee mama, niet aankomen hoor", of "mama, afblijven hoor" Vooral dat 'hoor', TE eigenwijs! En ze speelt ook al een beetje rollenspel, dan zegt ze :"Ik ben Purk" of "Ik ben Sofie hoor" Wat sneu dat hij het nu zo moeilijk heeft met het brengen naar het kdv... Ik hoop dat je het niet te persoonlijk neemt. Maar ik heb makkelijk lullen want mijn man brengt. En die doet het inderdaad altijd kort en krachtig... Heel soms heeft ze het dan wel een beetje moeilijk. En jullie dus ook op scholenjacht. Ga je voor de buurtschool? Wat een vette fiets!!!! Die zou ik voor Mini1 nog kopen zelfs, echt heel gaaf! Wanna, wat een leuke foto's, je hebt schattige jochies! Soof ook al een dwarse peuter? Nou, mijn peuter eet nergens goed hoor, haha! Laatst waren we bij mijn ouders en toen at ze ook slecht, zie mijn moeder tegen mijn vader: "doe jij eens even streng zodat ze gaat eten?" Daar heb ik wel een stokje voor gestoken. Wij doen niet aan dwingen of streng doen om eten. Als ze niet wil eten, zijn de consequenties voor haar. Mijn ouders zijn echt niet streng en ik ben zelf ook een slechte eter en bij mij heeft hun aanpak ook niet gewerkt dus van mijn dochter blijven ze af, haha! MB, wat mij betreft sta jij hier volledig in je recht en moet je vriend naar jou luisteren en met zijn moeder gaan praten. Ik zou het ook echt niet prettig vinden, op geen enkel level. En anders moet je denk ik zelf hierover met je schoonmoeder spreken want dit blijft wel knagen denk ik... Maar ik vind sowieso dat mannen loyaal moeten zijn naar hun vrouw en niet naar hun moeder, of ze het nu eens zijn met hun vrouw of niet.
MIEPIE! Wij zijn ook niet van het strenge maar soms ontplof ik echt als hij zo zit te zeuren aan tafel. Niet eten maar wel al een toetje willen of tv kijken of zijn tutje willen....:x
nee, jens werd gewoon op normale tijd van het kdv gehaald , alleen had de juf verteld dat hij dwars was geweest. Niet luisteren, niet willen opruimen, niet slapen etc. Hij klaagt over auw mond en wil au-weg-creme hebben (arnica). Ik gok op de laatste 4 kiezen die nog moeten komen... Hij eet ook slechter en koppiger. Echt vreselijk ,gaat snel slaan, schoppen of spugen. Dan gaat ie zonder waarschuwing de gang op.
Soof, gedrag dat jij beschrijft schaar ik onder peuterpuber en dat wordt hier ook genadeloos afgestraft. Ze hoeft alleen haar eten niet te eten als ze niet wil, maar ze wacht netjes tot wij klaar zijn met eten voor ze yoghurt krijgt en de TV is gewoon uit als we eten (laten we haar ook zelf doen, dat scheelt hier zoveel gedoe!). En uiteraard ben ik niet de koningin van het geduld dus hier natuurlijk ook af en toe onredelijke ontploffingen, hihi. Maar nooit over dat ze haar bord leeg moet eten ofzo, altijd over de randverschijnselen O, op die fiets Pooh. Lekker zulke dagen he? Pfffff..... Het gaat hier ook echt met ups and downs hoor, dan is ze weer een paar dagen niet te handelen en dan is ze weer een tijd heel zoet. Nu zit ze even in een zoete periode. Maar slaan, schoppen of spugen is hier (gelukkig) nog niet aan de orde, ze laat vooral verbaal merken als ze het ergens niet mee eens is. Maar dan zou ze hier ook direct de gang op gaan hoor! Ik heb trouwens dit weekend nog een kind van iemand anders erg streng toegesproken, oeps.... Ze was Mini2 met een knuffeltje ofzo op haar hoofdje aan het slaan. Kindje is denk ik 1,5 jaar ofzo, maar ik werd wel even pissig en heb heel streng gezegd dat ik dat niet weer wil zien... Gelukkig was de moeder of vader er niet bij, ahem...
Ja het zijn voor mij ook de randverschijnselen, hier zeker geen tv tijdens het eten. En het toetje krijg je echt wel, maar hij is idd erg aan het uitproberen!
Ik heb al gezegd dat ik het samen slapen geen goed idee vind. Maar ze slaat mijn bezwaren in de wind, doet eigenlijk gewoon wat ze zelf wilt. En eigenlijk irriteert mij dit al heel lang, en ze geeft mij er ook nog eens een rotgevoel bij. Ze neemt mij als moeder niet serieus, bij bijna alles wat wij doen heeft ze wel een opmerking. Ik kan nog wel even doorgaan met alles wat mij irriteert, maar waar het op neer komt is dat ik/wij mijn s.moeder teveel ruimte hebben gegeven en wij nu de teugels weer aan moeten trekken. Maar eerst mijn vriend ervan overtuigen dat het zo niet langer kan, en dat wordt nog wel even een "dingetje".
Eten: ik merk dat Yfke nu ook kritischer wordt, ze bekijkt/proeft eerst alles voordat ze in het in haar mond stopt. En meestal vallen de groentes niet in de smaak, vooral bij rode dingen kijkt ze zeer afkeurend. Tja, groentes horen groen te zijn, niet rood....logisch. En daarbij horen "vieze dingen"ook niet op haar bord (ook heel logisch), met als resultaat dat ze het dan op de tafel/grond gooit. Maar wat jullie ook al zeggen, ik vind het heel belangrijk dat ze het eetmoment als ontspannend ervaart, dus ik ga de strijd niet aan. Af en toe wel vermoeiend, vooral na een lange dag. Dan is zij moe van het kdv en ik van het werken, geen goede combi. Maar ach, dan kunnen we altijd terugvallen op het oude vertrouwde tot 10 tellen.....
MB, lastig probleem met je schoonmoeder... Ik weet hoe het voelt als je je als het ware in al je keuzes moet verantwoorden omdat iemand anders ze niet begrijpt. Het hoeft niet uit te maken of ze jouw keuzes begrijpt of het ermee eens is, JIJ bent de ouder, niet zij. Veel succes, ik hoop dat het je lukt voordat je echt gillend gek wordt (ik heb dit een beetje met mijn man, het gevoel dat hij mijn keuzes en overtuigingen niet respecteert als hij ze zelf niet begrijpt en als ik het niet allemaal naar zijn tevredenheid kan uitleggen/beredeneren) maar dat geheel terzijde). Hoe gaat het eigenlijk met Yfke op het kdv? Is ze al goed gewend daar?
MB, een van de leidsters zei het ook al tegen me, het is niet leuk, maar kort en bondig afscheid nemen is het beste. Ik was vanmorgen ook zo opgelucht dat hij heel vrolijk naar de psz ging. Ik had alleen tegen hem gezegd dat we weg moesten met de auto en toen vulde hij het zelf aan met, 'naar de speelzaal mama?' en dat was goed. Geen tranen bij het afscheid en heel blij en enthousiast toen ik hem kwam halen. Heerlijk. Hopelijk maandag ook bij het kdv. Daar heeft hij op de een of andere manier de meeste problemen. Aaarg gillend gek zou ik worden. Balen ook dat ze niet naar je luistert. Misschien luistert ze wel wanneer je zegt dat je Yfke dan maar niet meer naar haar brengt tot dat ze gewoon doet wat jij als ouder wilt. Sterkte. Miep, lekkere meiden heb je toch he. Hier ook hoor. Mama laten staan, mama niet doen, mama ik eerst, mama dit, mama dat en dan vooral met dat vingertje erbij Eten, over het algemeen gaat dat hier redelijk goed, Boaz lust alles alleen is hij wat minder dol op pasta. Hij eet niet heel veel, maar we geven hem wel altijd een toetje of fruit. Nou ongi krampen zijn hier hevig aanwezig en dat met best een hoge temp nog. Wel hebben we besloten de 'deadline' te laten voor wat het is. Die paar maandjes extra maken ook niet veel uit.
effe snel! Gisteren een top avond gehad. Mn werk bestaat 20 jaar en we zijn met de hele club en partners weze gourmetten en bowlen! ERRUG gezellig! We waren rond middernacht thuis en toen had M net haar fels op. Ik heb haar ingebakerd, 2 minuten huilen en ze was weg... En werd pas om 6.00 uur wakker!! Joepie!
Pooh, leuk! Doet goed he, zo'n avondje voor jezelf. Mieke, hoe gaat ie? Ongi nog doorgezet? Miep, yfke doet het nu goed op het kdv. Het heeft wel ruim 3 maanden geduurd, maar ja, dat was te verwachten met maar 1 dagje. Ze is vooral fan van "juf diddy", als ik zeg dat ze naar diddy gaat begint ze te stralen, erg schattig. S.moeder: zij is een geval apart, ze kan bij een tegenslag helemaal van de kaart zijn, en dan ook hele rare beslissingen nemen. Dus als ik mijn s.moeder ga aanspreken op haar TE bemoeierige gedrag, dat moeten we dat tactisch brengen. ALL, wat een heerlijk weer zeg, net de tuin opgeruimd, was wel nodig.