Mieke, hoe bedoel je, Randy is een schatje? Door de foto's op FB? Soof, als je Danielle N.M. Wunderlich intypt kom je bij mij, stuur me dan even een uitnodiging op FB. Bij ons zit er bijna 2,5 jaar tussen en dat vind ik wel mooi, tis alleen omdat ik een tweeling heb dat het drukker is dan normaal. Lotus kan niet wachten tot ze met Yindi kan spelen (mama ziet ze in gedachten al uitgaan samen...op hun 16e/18e ). Vandaag om half 2 naar het consultatiebureau met Yindi. Het gaat goed met haar, alleen de laatste 2 daagjes lacht ze iets minder en is ze een beetje ziekies. Ze wordt natuurlijk de hele tijd aangestoken door Lotus en Joah... En ikke...ik ben eigenlijk helemaal op en loop op mijn tandvlees...tis zwaar nu, heel zwaar! Liefs, Daantje
soof, moet je me effe je achter naam doorgeven, dan kan ik je zoeken op facebook! Dus Rick heef took van die schop buien> Ik had me van het weekend voorgenomen om meer tijd met Jens proberen door te brengen. Dan maar het huishouden laten liggen. Dus gisteren met de duplo op de grond gespeeld (maja sliep toch), hij heeft helpen afwassen, vind ie super, en gevoetbald op et plein met de babyphone buiten. Hij heeft eigenlijk geen boze bui meer gehad. Wel dan een waarschuwing hier en daar, maar verder niets. Vanochtend werd ie toch wakker met een humeur.... Niet aan willen kleden, zijn pap niet willen eten (doet ie al heel lang zelf), toen geen schoenen en jas aan willen .Krijsen, schoppen janken en uiteindelijk hardhandig door papa i de autostoel vast gesnoerd want hij moest naar het kdv. Vreselijk. Ik bracht hem daar (maja had 2 wen uurtjes daar) en de juf vertelde dat hij vorige week ook een draak daar was geweest. Niets willen ,koppig doen, schoenen verstoppen, zich slap houden met naar buiten gaan etc etc. Ik vond het niet leuk te horen dat ie zo moeilijk daar was geweest. Ik ben dan ook benieuwd hoe hij het vandaag doet.... Het breekt mn hart wel, want hij leek echt niet happy vanochtend. maar oke, Maja deed het wel goed die 2 uurtjes dat ze ging wennen. Die ligt nu heerlijk te maffen in haar bedje. Vrolijk meisje is het toch! Ik ben bezig met de laatste schoen/sint en kerst kadotjes en moet nu nog een gedicht schrijven die bij de surprise hoort die ik gemaakt heb. (ik heb mn eigen vent getrokken ,hahaha) De kerstkado's moeten binnenkort op de post naar zweden.
oh daantje, dikke knuf, Je hebt er waarschijnlijk niets an, maar ik weet hoe je je voelt. BTW, jij hebt toch een lichte vorm van ms? Of ben ik nu in e war? Hoe veel las heb je daar van?
ik zit hier tegen mezelf te lullen geloof ik Jens ligt in bed MET sint muts op zijn hoofd. Die heeft hij vanmiddag op het kdv gemaakt!
Hihihi, nee hoor Pooh...ik heb een luisterend oor. Ik ben nog even voor het laatst aan het kolven en dan kan ik eindelijk naar bed! Lief, je knuffel! Daar heb ik zéker wat aan, doet me goed dus dank je wel! Lief Jens, daar moet je nou een foto van maken. En Maja is ook lief, ze ziet er schattig uit! Ja, ik heb een milde vorm van ms. Het gaat goed hoor, het is al jaaaaren stabiel en ik heb voornamelijk last van moeheid, dus je kan wel nagaan hoe moe ik ben met ook nog eens 3 kleintjes! Maar ik ben ook weer niet extreem moe ofzo, mijn energiepeil is in de loop der jaren achteruit gegaan maar ik kan gewoon nog alles. Ben alleen eerder en vaker...moe. Heb ook nog een restverschijnsel in mijn rechteronderbeen. Als ik teveel doe krijg ik pijn. Yindi heeft haar prikjes weer ontvangen op het cb. Even flink gehuild maar dat kwam ook omdat ze al de hele tijd honger had. Voor de rest heeft ze helemaal niet meer gehuild en was ze 'savonds weer haar lieve en vrolijke zelf! Ze doet het echt supergoed! Zo! Klaar met kolven dus nu ga ik slapen. Yindi slaapt nog steeds bij ons op de kamer, ik kan maar geen afscheid van haar nemen en vind het zo gezellig. Ze stoort ook helemaal niet en is eigenlijk nooit lastig. Welterusten! Liefs, Daantje
goedmorgen daantje Lekker geslapen? wij wel , heerlijk .maja pas om 5.30 wakker en jenspas om 8.00 uur. Maar die is niet fit. Beetje waterige oogjes, hangerig, lastig en zegt au hoofd, meer krijg ik er niet uit. Ik kreeg visite van 2 vriendinnen vanochtend en dat heeft hem opgebeurd. Hij is nu wat vrolijker ik wist niet dat jeook van die "milde" vormen van ms hebt.
Daantje, ik heb wel respect voor je, dat je ondanks alles toch BV geeft. Ik vond het al zwaar, dat ik elk vrij moment met dat kolfapparaat aan mijn tiet zat. Na 6 weken zat ik er helemaal doorheen (mede door 2x een ontsteking) en ben toen gestopt. Dus ik vind het echt knap van je! Enne....kan jij kolven en typen tegelijkertijd? Scholen: jullie zijn er maar druk mee. Lijkt me ook een lastige beslissing, is toch wel bepalend voor de kids. Wij hebben de keus uit 3 scholen, zitten allemaal op loopafstand. En eigenlijk ben ik al blij dat ik een keus heb. In de nieuwbouwwijken zitten alle scholen bomvol, daar zijn ze al blij als er ergens een plekje is. Leeftijd tussen kids: Ik denk dat er hier pas een 2e komt als Yfke 3 is. Komende zomer laat ik de spiraal eruit halen, en dan zien we het wel. Trouwens, ik krijg soms de zenuwen van andere mensen die er vanuit gaan dat een gezin met 1 kind niet compleet is. Ik kreeg zondag nog de volgende opmerking naar mijn hoofd geslingerd "tja, je bent toch pas een echt gezin als je 2 kinderen hebt". Ik stond echt met mijn mond vol tanden, ik vond dat zo'n kwetsende en kortzichtige opmerking:x. Ik bedoel, als Mieke of MVT die opmerking hadden gekregen, dat doet toch heel veel pijn? En ook als je bewust voor 1 kind kiest, dan zit je ook niet op zo'n opmerking te wachten? En ik zat er trouwen ook niet op te wachten, alsof ik met 1 kind niet voor 100% een mama ben......stom mens:x.
oh wat een kl%te opmerking zeg. Bah! Daar zou ik ook pissig om worden. Ik heb heel lang gedacht dat 1 kind genoeg was en Jens of wij zouden er niets minder van zijn geworden als Maja er niet bij was gekomen. Ik bedoel, je bent een gezin, met 1 of 10 kinderen. Ieder zo zijn keus, en het is niet altijd een keus. Dat zie je maar weer! Het is al een wonder dat Maja er is, dat had niemand kunnen verwachten!
Nou zeg! Soms zijn mensen zo kortzichtig en ondoordacht bezig, ik verbaas me er gewoon over! Nee hoor, ouders met 1 kind zijn OOK een gezin! Mijn broer heeft ook 1 kind en dat is dus een volledig gezin. Ja, mb02, ik kan kolven en typen tegelijk! Ik kolf 2 borsten tegelijk en hou de kolfflesjes met 1 hand/arm vast en met de ander kan ik dan typen. Dank je voor het compliment maar het valt me wel heel zwaar hoor maar ik wil gewoon doorzetten. Ik kolf 6 keer per dag (met veel gemopper ) en aangezien het telkens wat meer wordt stimuleert het me wel om door te gaan. Ik hoop dat het me lukt om bijna 9 maanden vol te houden net als bij Lotus en Joah. Iedereen mag het zelf weten maar ik vind het geven van borstvoeding, ook al is het via de kolf, iets heel bijzonders. Nee Pooh, ik heb niet heel erg goed geslapen maar dat ben ik al gewend. Ja, er zijn een aantal gradaties in ms en ik heb gelukkig de mildste vorm. Dus ondanks dat ik die ziekte nu heb ben ik enorm dankbaar en gelukkig dat ik de mildste vorm heb. Daar kan ik wel mee leven. Pfoe, mijn moeder is er vandaag eindelijk weer...OPLUCHTIIIIINNNGGG!!! Liefs, Daantje
wat een verademing dan even he daantje. Ik ben ook altijd blij als mn moeder hier is, jammer genoeg woont ze een uur hier vandaan! Ik heb mn buurmeisje van 10 weer te spelen. Die houdt zich beter met jens en ik kan vast koken en op maja letten! Buurmeisje komt 2x per week uit school hier tot etenstijd, gezellige meid! Jens leek vanochtend ziek te zijn maar is wonderbaarlijk opgeknapt. Heeft nu weer praatjes voor 10! Hij lag te zingen in bed,!
of de opmerking: 1 kind is geen kind.....heb ik ook nooit gesnapt!! ik ben ook alleen....dus ben eigenlijk helemaal geen persoon???
@all, ben druk bezig op MP om kleding van jens er op te zetten. Heb nu mn handen vrij, maja slaapt en jens is op het kdv. Ik heb gisteren een brief geschreven voor de juf met tips die thuis goed helpen als jens boos is of hos we voorkomen dat ie boos wordt. Hij houdt er van helpen, dus heb ik gevraagd of ze hem kan laten helpen daar, fruit klaar zetten, tafel dekken etc. En hij blijkt er goed met een klok te werken. Als ik zeg, we gaan nu nara boven/buiten/weg, is er vaak stront aan de knikker. Maar als ik zeg, Jens als er een 4 op de klok is gaan we... dan werkt het perfect als die 4 er is! Het brgrip zo, straks snapt hij nog niet en hij vindt het niet leuk om uit iets gehaald te worden waar hij mee bezig is. Hij mocht vandaag zelf de brief aan de juf geven. Wie wet gaan ze er mee aan de slag en helpt het! Ik voel me gelijk een goede moeder (al zeg ik het zelf )
ps, ik zie daantje al helemaal voor me, kloven ,typen.... wie durft er nog te zeggen dat vrouwen niets tegelijkertijd kunnen
Daantje, haha, ik vind het knap hoor, dat je kolven/typen tegelijk kan doen. Waarschijnlijk had ik dan een ander apparaat, ik moest die cup er opgedrukt houden. Dus ik had daar toch echt 2 handen voor nodig, als ik ze tegelijkertijd deed uiteraard. 6x per dag kolven, pfffffff, ik neem mij petje voor je af! Pooh, goed idee hoor, die brief. Ik hoop dat ze er iets mee doen. ALL, ben blij dat jullie het ook een rare opmerking vinden. ieder zijn mening uiteraard, maar soms moet je wel weten wanner je iets beter voor je kan houden...... Zo, pauze is weer voorbij, ga weer aan de slag!
effe tegen mezelf kletsen, het is hier weer rustig ... Goh pooh, hoe wash et eten... Nou erg lekker ne gezellig weer! ga je nog iets doen vandaag pooh ? Nou, we zijn net terug van ikea, hebben een nieuw tv meubel gekocht. De kids liggen nu te slapen en ik sta te bedenken wat we met al die boeken gaan doen die we hebben! @timon en daffie, hoe is het met jullie??
nog niemand ? ok, dan lul ik effe verder tegen mezelf ,hahahah Goh, vanmiddag wat boeken op mp gezet en sinterklaas liedjes gezongen. Ik heb zo'n cd gehad en men, wat moet je soms weer graven in je geheugen. Jens zing zachtjes mee, grapjas!
Och Pootje toch, helemaal alleen hier! Ik luister wel hoor, ben alleen ontzettend retedruk dus heb zo weinig tijd om terug te praten tegen je....
Hahahaha, grapjurk Pooh!!! Ik moet zeggen, je houdt wel gezellige conversaties met jezelf hoor, mag je vaker doen! Fijn dat je zo genoten hebt met je vriendinnen bij de Griek. Ik ga morgen met Randy uit eten en naar de film...heb er zo'n zin in en behoefte aan! Als ik daarna nog leef doen we misschien ook nog even een drankje. Ik vind het een goed idee van je Pooh, die brief. Hopen dat het helpt. mb02, ik moet de cup ook tegen mijn borst gedrukt houden en dat doe ik met zowel mijn hand als met de onderkant van mijn onderarm, dus heb ik 1 hand vrij om te typen. Gaat alleen wat langzamer natuurlijk. Ik begin het ook bijna een marteling te vinden omdat ik zo doodmoe ben, weet dus niet hoelang ik het nog ga volhouden maar ik hoop toch minstens de 6 maanden te halen. Sinterklaas was heel gezellig vandaag, Lotus en Joah hebben ge (peper)noten!! Al die zwarte pieten met hun snoepgoed, gelukkig is dat niet vaak want anders zouden ze tonnetje rond worden! Kheb nu zin in kolven...oh nee...morgen maar nu eerst...kolven! Welterusten! Liefs, Daantje