30 plussers en zwanger worden (deel 5)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door wannaBmum, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Hey meiden, ik spring er weer ff in! Ben niet afvallig hoor, maar wel erg druk... :)

Heppie, leuk om van je te lezen! Fijn dat alles goed gaat met je grote kleine man en dankjewel voor je college over rapley ;).

Ik ben zelf behoorlijk anti-potjes maar ook niet een echte rapley-er, zit er een beetje tussenin. De flesvoeding ging hier trouwens ook op verzoek en nog steeds volgen we de wensen van de nog-net-baby ;). Ze krijgt bijna alleen maar vers gekookt eten en vaak in stukken die ze met haar handje pakt en vervolgens eet. Maar we eten bijvoorbeeld ook weleens boerenkool en dan krijgt ze die wel van een lepel. Overigens geeft ze zeer duidelijk aan wanneer ze genoeg heeft, zowel als ze zelf eet (dan maait ze alles van tafel) als wanneer ze met een lepel krijgt (dan maait ze alles van de lepel) :D. En Mini1 eet al tijden gewoon met de pot mee. Ik ben trouwens ook voor mezelf geen voorstander van uit pakjes eten enzo, de Knorr-wereldgerechten komen mijn keuken niet in! :)

Sjors, wat heavy voor jou allemaal, heel veel sterkte!

En de andere dames, gaat alles goed met peuters, baby's en buiken? Behalve veel zieken natuurlijk. Het valt hier nog wel mee gelukkig. Af en toe een flinke snotneus, dat wel.

Wij hebben ook een Römer King Plus. Vind het zelf een erg fijne stoel. Mini2 gaat nog mee in de MC, maar dat is gauw afgelopen denk ik. Ze groeit als kool en komt bijna met haar hoofdje boven de bovenste rand en dat is nou net niet meer de bedoeling. :)
    Trouwens, Miki, dat ze met de beentjes uitsteekt is niet zo erg, het gaat vooral om het hoofdje.
    En verder ga ik er eigenlijk vanuit dat alle stoeltjes hier op de markt gewoon voldoen aan alle eisen, de één alleen beter dan de ander, maar echt gevaarlijk zullen ze niet zijn.

Verder alles OK hier, erg druk dus, dat wel. De meisjes doen het super. Mini1 is nog lekker aan het puberen zo af en toe maar ook nog bijzonder grappig. e zit nu in de fase dat ze niet mee wl naar huis als ze op het kdv is geweest ;). Daar kan ze dan een flink drama van maken zeg, wow! En Mini2 staat al bijna los, loopt aan de handjes al vooruit en langs de bank cruisen doet ze ook al een hele tijd. Ze zegt al "mama" en "dag" en iets van "Dikke Dik" :D dus ook hier weer een redelijk snelle dame! O, en wat heeeeeel fijn is: een supergoede eter! Heerlijk is dat, we hoeven ons nooit zorgen te maken of ze wel genoeg eet, hihi. Alhoewel ik het zorgen maken over Mini1 allang heb laten varen hoor, die doet het ook prima op de hoeveelheden die ze binnen krijgt. Maar het verschil is wel heel duidelijk!

Verder hebben we een school gekozen voor de meiden, het wordt toch de Vrije School, jippie! :D En Mini1 is al aangemeld en aangenomen in principe dus dat is ook weer een zorg minder in deze moeilijke omgeving. We waren ook nog bij andere scholen en daar werden we bijna weg gehoond dat we pas met 2,5 jaar dachten aan inschrijven want dat was echt 1,5 jaar te laat... :$ Belachelijk. maar goed, de VS was toch mijn eerste keuze.

Nou meiden, mijn meisjes worden weer wakker dus er is werk aan de winkel ;). Goh, ik hoop het nu toch niet z lang te verzaken weer hoor, ik mis jullie!

2. mb02

mb02 Bekend lid

Sjors, goh meid, dat klinkt allemaal heftig. Moeilijk hoor, hoop dat jij en daan snel goed in jullie vel zitten. En natuurlijk nog van harte met je kleine man!

Daantje, onee, ik zou ook niet naar aruba willen verhuizen. Leuk voor 2 weken vakantie, maar dat eilanderleven zou mij ook benauwen. Ik hoop dat randy viavia toch een leuke baan in NL kan vinden.

Miep, hee, daar ben je weer:). Toch de vrije school, leuk! Ben benieuwd wat je bevindingen zijn, al duurt dat nog wel even. En mini2 ook al zo snel, zit echt in de familie. Alles ook goed met jou?

Rapley: wij hebben het eten grotendeels ook via rapley aangeboden, Yfke reageerde daar heel goed op. Ze vindt het fijn om het eten zelf beet te kunnen pakken en onderzoeken. Wat heppie ook zegt, in het begin was het een bende. Alles zat onder, van haar haren tot de vloer, daar moet je wel tegen kunnen. Het grootste voordeel vind ik zelf dat Yfke nooit moeite heeft met het eten van stukken, sterker nog, ze houdt absoluut niet van glad eten. En ze is altijd nieuwgierig aar "nieuw" eten (wat niet betekend dat ze het dan ook opeet:p).

Autostoel: wij hebben dezelfde als wanna, de axcis. Superhandig dat hij kan draaien. Nadeel is wel dat hij loodzwaar is, je zet hem niet even snel in een andere auto. En de manier van vastzetten is ingewikkeld door dat draaisysteem. Maar het zit daardoor wel heel stevig vast, de stoel kan echt geen kant op. We hebben hem in de aanbieding gekocht, scheelde een hoop geld.

ALL, sauna was heerlijk, ook fijn kunnen bijpraten. Oa over een eventuele 2e beeb, want daar zit toch wel wat wrijving. Hubby vindt het wel goed zo, hij is superblij met Yfke en vindt de flexibiliteit die we nog hebben prettig. Voor mij ligt dat anders, een 2e kindje lijkt mij de kers op de taart. We zijn er nog lang niet uit, maar het is wel fijn om er open over te kunnen praten, zonder verwijten en geruzie.

Zo, ga maar eens stofzuigen *dagelijks-terugkerend-ritueel-door-2-rondrennende-katten-en-1-wervelwind-kind*zucht:cool:.

3. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    #4903 Mieke8, 22 jan 2012
    Laatst bewerkt: 22 jan 2012
    Wij hebben 2 Römer stoeltjes, wel dure versies met isofix. Erg tevreden. In principe zijn alle stoeltjes wel goedgekeurd en hebben dat special keurmerk. Wij hebben meer gekeken naar (consumentenbondtest) welk stoeltje het best en meest veilig getest is. Bijvoorbeeld bij aanrijdingen in de zijkant van de auto.

Miepie, hoe heb je het er doorgekregen bij je man dat de keuze nu toch de VrijeSchool is geworden ;) Wel fijn dat de keuze gemaakt is toch? Boaz wordt bijna 3 en dan ook maar weer meteen inschrijven voor de BSO.

Sjors, nog van harte met Daan zijn verjaardag! En wat heftig toch allemaal. Helemaal omdat er een kind in het spel is en natuurlijk het bedrijf in Portugal. Heel veel sterkte.

Daantje, Aruba is idd leuk voor vakantie of misschien hooguit een half jaar of zo. Maar er echt lang wonen?! Mijn zus heeft 2 jaar op Bonaire gewoond. Als het dan buitenland is, dan toch liever europa en dan zo dichtbij mogelijk.

Wanna en Pooh, hoe gaat het met de zieke kindjes?

Heppie, wat leuk je hier weer even te zien zeg. En goh de operatie van Heppiezoon ook alweer achter de rug. Wat vliegt de tijd toch zeg. Je was hier idd heel lang niet geweest.

Soof, hoe gaat het met jou, weer een beetje opgeknapt. En hahaha, de box staat ook alweer. Wat zijn jullie toch weer vlot :p

Hier behoorlijk chagrijnig, en dat komt grotendeels door man en kind vandaag. Heel erg ik weet het. Maar Boaz doet alles wat niet mag en luistert dus ook voor geen meter. Zit lekker met zijn stempeltjes op de grond en tafel te stempelen omdat mama aan het stofzuigen is en geen aandacht voor hem heeft. En papa, daar komt ook nooit wat uit handen op eigen initiatief!! Ik heb dus even in mezelf stoom afgeblazen en daarna wel even laten weten hoe en wat, krijg ik te horen, ik had je heus wel geholpen hoor, maar dan wel eind van de middag!!!! Ja dan wil ik juist klaar zijn en lekker zitten. AAAAAAAARGGHH. Nu moet ik zeggen dat ik dus aan mezelf alweer merk dat ik ongi ga worden, want dan ben ik altijd zo snel heetgebakerd. Ik merk ook dat het een stukje teleurstelling is aangezien ik dus weer niet zwanger ben en ik best goede hoop had deze maand.

Oja, Boaz is dus echt muzikaal aangelegd. Daarom krijgt hij een........ drumstel voor zijn verjaardag. Denken jullie vast, nu al en tjeetje... haha, maar hij zet echt alle pannen op zijn kop, deksels ernaast en dat is zijn drumstel en het klinkt nog ritmisch ook. Op zijn gitaar speelt hij ook heel leuk en uit de mondharmonica komt ook best een leuk deuntje :cool: kijk dit filmpje maar eens, het kan best! Facebook Inbox -

4. mb02

mb02 Bekend lid

Mieke, dapper hoor, dat je een drumstel in huis zet:p. We zien zijn you tube debuut wel verschijnen, haha.
    Balen dat je waarschijnlijk weer ongi gaat worden:(. Inmiddels weet ik ook niet meer wat ik tegen je moet zeggen, behalve dan dat ik het gewoon heel k*t voor je vind. Ben je nog aan het nadenken over een afspraak bij de gyn?

ALL, het wordt heel genant, maar het zuid afrika plan is van de baan:). Het blijkt dat april/mei niet de beste reistijd is, het kan in de avonden vrij koud zijn, en in de omgeving van kaapstad kan het zelfs regenen. Wij vinden het zonde als we niet optimaal kunnen genieten van de reis, dus vandaar dat we een andere bestemming zoeken.
    Het idee is nu om naar west amerika te gaan, en dan vanuit san fransisco een rondreis te maken (yosemite/ las vegas/ grand canyon/ joshua tree/ via de kust weer terug. Iemand daar ervaring mee? Ik ben vooral benieuwd naar de reisafstanden, want ik wil niet dagelijks in de auto zitten.

5. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    Ze is net zelf gaan zitten !!

6. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    MB, dat snelle zit in MIJN familie, dat snap je uiteraard wel ;) Maar serieus, mijn zusje en ik waren ook speedy gonzales en mijn man en zijn zusje toch wat minder... Mini2 kan trouwens ook al zelf op de bank klimmen, maar wordt ook heul boos als dat niet lukt. Heeft ze ook van mij, dat temperament. Verder lijkt ze als twee druppels water op haar papa hoor! :)
    Het is hier nog steeds een bende met eten, alhoewel het bij Mini1 nu wel een beetje beter gaat. Ach, even 5 miuutjes doorbikkelen en het is weer opgeruimd. O ja, en lang leven de schorten met lange mouwen!
    Fijn dat je goede gesprekken met manlief hebt kunnen voeren... Zolang de uitkomst maar naar jouw tevredenheid is, ben ik tevreden voor jou.
    Ik heb geen ervaring met de USA, maar heb begrepen dat het in San Fransisco ook vaak regent...

Mieke, ik heb mijn man niet zover gekregen dat hij overstag is gegaan voor de VS, dat is doot iets van buitenaf gebeurd. Iemand had hem een filmpje doorgestuurd van een spreekbeurt van een prof in de pedagogiek en die hield een pleidooi voor creativiteit in doen en denken op school. En tja, als echte beta is mijn man pas overtuigd met "echt" wetenschappelijk bewijs en niet met dat nep-wetenschappelijk bewijs dat ik aandroeg (scores van onderwijsinspectie enzo, stel je voor zeg....). Dus ondanks dat ik een beetje verbolgen ben over de manier waarop (kun je niet merken he? ;)), ben ik blij dat we eruit zijn!
    Jullie hadden je keuze al gemaakt, toch?

Hm, jammer van je voorgevoel, maar zolang er nog niks is gebeurd....

7. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    MB, hahaha je hebt ondertussen al een hele wereldreis achter de rug. Mijn schoonouders hebben vroeger met de kids deze reis gemaakt, echt super. Wij willen het ook nog een keer doen. Lijkt me prachtig. Maar ook hier volgens mij voor sommige plaatsen misschien niet de juiste tijd ivm weer etc. Sommige national parcs kunnen gesloten zijn. Ik zou dit toch echt informeren bij een reisbureau. Wij hebben trouwens een aantal jaar geleden een rondreis door Brazilië gemaakt en daarbij Buenos Aires ook bezocht. Prachtige reis. Misschien nog een optie?

Miepie, hahaha gelukkig is hij door de wetenschap overtuigd en pluk jij daar de vruchten van.

Ik heb dinsdag 31 januari een afspraak bij de gyn. Dus ja ik ga er even over praten.

8. Mb! Prachtige reis maar iid misschien iets te vroeg. Maart/april kunnen er nog passen geloten zijn en dan moet je erg ver omrijden. Voor San Franciso geldt dat je gewoon gedurende het jaar geluk moet hebben. Als je een rondje wilt maken raad ik startn Phoenix aan en dan tegen de klok ik de alom bekende route en eindigen in Los Angeles.
    Juni is een betere tijd meid! Hoop dat je er wat mee kan, gratis reisadvies. Die route is een van mijn specialiteiten :)

Sjors! Jee wat heftig allemaal zeg, wel fijn dat Daan het naar zijn zin heeft, dat maakt het misschien allemaal wat makkelijker.

Ikke ben weer ziek.......... Zaterdagmorgen stond ik op met een ontstoken linker oog, dat kan niks aan de hand. Zondag verjaardagfeessie gehad, 2 uurtjes geweest (oppas kon niet langer ;)) maar daar even op de tocht gestaan, vond ik niet erg want het was erg warm en rokerig en ik was er misselijk van. Maar zondagnacht weer vreselijk moeten en inmiddels 2 ogen ontstoken, snothoofd, keelpijn...... Pfffff staks even naar de HA. Wil het toch even bespreken, vind het niet meer grappig:p

Baal vreselijk als ik me moet ziekmelden morgen, we zitten echt met personeelstekort. 1 langdurig zieke, 1 vorige week geopereerd ligt er 6 weken uit, 1 heeft vorige weekend zijn arm gebroken...... en dat terwijl we dus al super krap bezet zijn en dit de drukste maand van het jaar is.
    Maar aan de andere kant vind ik mezelf net wat belangrijker :)

9. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Soof wat naar dat je toch steeds zo ziekig bent zeg! Beterschap.

10. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Wat vervelend Soof, beterschap! Wat zei de huisarts, ben je nog geweest?
    (dat vind/vond ik wel een nadeel van zwanger zijn in de winter, was met Mini2 ook vaker ziek tijdens de zwangerschap dan met Mini1)

En hoe is het met Mieke vandaag?

11. Ik baal er ook stevig van, met Rick niet gehad en dat was dezelfde periode. Vanmorgen weer wakker geworden met 2 dikke rode ogen, hij is fijn! Toch maar ziek gemeld, baas was gelukkig aardig ;) Rick is bij opa dus ik ga heerlijk in bed uitzieken.

Ben bij de HA geweest, het is een nieuwe virale infectie. Ik mag 6 paracetamol, 2 neusspray zoutoplossing per dag. Verder is het devies rust.... Euh hoe doe je dat met een peuter..... Naar opa brengen :D

12. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Soof: gatsie wat naar dat je zo blijft kwakkelen. Hoop dat een dagje rust wat helpt. Zoutoplossing neusspray werkt bij mij voor geen meter. maar gewone otrivin-achtige neusspray mag toch gerust tijdens zwangerschap?

Miepie: fijn dat je man zich heeft laten overtuigen door de wetenschap :) Wij hebben het er nog steeds niet over gehad, moeten we wel een keer gaan doen onderhand... Moet er eerlijk gezegd niet aan denken dat mijn kleine hummeltje naar school gaat. Al is hij heel leergierig en zou het geloof ik best leuk vinden.

Mieke: nog niet ongesteld?
    Is Boaz ook zo obstinaat? Sinds een paar weken word ik helemaal gek van grote Smurf. Hij zegt doelbewust op alles NEE, zoekt de grenzen op en maakt overal een probleem van. En als we dan 's avonds een drie kwartier doen over tandenpoetsen en handjes wassen en hij na 3 waarschuwingen zijn slaapverhaaltje heeft verspeeld, houdt hij het rustig anderhalf uur vol om te schreeuwen : IK WIL EEN VERHAALTJE! En tegelijk is hij zo ddortrapt dat hij precies weet hoe hij mij om zijn vingertje moet winden om iets gedaan te krijgen, hahaha :)
    Grappig filmpje van dat kindje met drumstel! Ging je het Boaz voor zijn verjaardag geven?

MB: ik moet wel lachen om al je reisplannen. Even denken, welk continent hebben we nog niet gehad? Australië??
    Fijn dat je met je man kon praten tijdens jullie sauna dagje. Dat schiet er in de dagelijkse sleur nogal eens bij in. Hoop voor jou dat hij zich nog eens laat overtuigen dat een tweede kindje welkom is. Al had ik het niet verwacht, voor ons was het inderdaad zo dat de tweede gewoon mee gaat met het ritme van de dag. Heb zeker niet het idee dat we er minder vrijheid door hebben.

Sjors: fijn om van je te horen, maar wat naar dat het allemaal zo gelopen is... :( Gaan jullie wel met goede verstandhouding uit elkaar? Denk je dat als jullie allebei weer in NL zijn, dat het nog goed zou komen, of is dat een gepasseerd station? Fijn dat daan het hier in ieder geval naar zijn zin heeft. Lief van je broer dat je in zijn huis terecht kunt zeg! Hoop dat je snel een plekje voor jullie zelf vindt. ga je nu op zoek naar een baan hier, of wat zijn je plannen?

Miki:zitten, wat goed zeg! Proficiat, weer een mijlpaal!

Heppie: leuk dat rapley zo goed bevalt. Heb er ook wel over nagedacht, maar mijn man kan HELEMAAL niet tegen smeren met eten, dus als we niet op 1 lijn zitten, wordt het toch niet wat. Overigens heb ik niet echt het idee dat er nou een "Potjes maffia" bestaat. Krijg zelf altijd het idee van het CB dat je een minder goede moeder zou zijn als je een potje zou pakken. Maar misschien heb jij dat anders ervaren? Voor nu kwam het wel even goed uit om met de staafmixer alles lepeltjesglad te kunnen maken, want kleine Smurf weigerde dus volledig de fles en fruitmoes en yoghurt waren de enige manier om er vocht in te krijgen, maar zodra het weer gaat krijgt hij ook weer meer chunky eten.

13. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Heb weinig gereageerd afgelopen tijd, want we zijn met kleine Smurf behoorlijk aan het kwakkelen geweest. Twee weken geleden dus ziek geworden en niet meer drinken, na drie dagen naar eerste hulp ivm driegende uitdroging en advies er dunne fruitmoes en yoghurt in te lepelen. Na anderhalve week dronk hij nog steeds maar 250 tot 300 ml op een dag (terwijl dat voorheen bijna 800 was) Heb met een collega van de kindergeneeskunde overlegd, maar die had ook niet direct suggesties. Afgelopen weekend leek het even wat beter te gaan, maar zondagnacht had hij ineens weer 39,0C en vertikte het weer volledig om te drinken. Ik maandag met hem naar de huisarts. Hij had de laatste 18 uur maar 30 cc gedronken en was helemaal over de rooie, ziek, ontroostbaar. Huisarts wist niet wat ze ermee moest, dus weer doorgestuurd naar de kinderarts. Komen we daar: gaat meneer breeduit lachen, speelt met badge en stethoscoop van de kinderarts, heeft (na paracetamol) geen koorts meer en om even te laten zien dat hij niet uitgedroogd is, plast meneer een flinke plas en lijkt de gezondste baby die je ooit hebt gezien... Grrr, hypocriet klein opdondertje! :D Dus zoals verwacht weer naar huis gestuurd met idee dat hij weer een nieuwe virusinfectie heeft. en dat bleek ook, want de volgende dag was hij zijn stemmetje kwijt (huilen wordt dan wel een beetje zachter :) ) Gelukkig gaat het de laatste 24 uur weer een stuk beter, maar aaaaargh, ik heb nu geloof ik al twee weken niet meer dan drie uur slaap per nacht en dat begint een beetje op te breken.

Als kleine Smurf voldoende opgeknapt is, gaan we vrijdag een weekendje naar een bungalowpark, even eruit.

14. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    sterkte wanna met de kleine !!

15. WANNA! Jeetje zeg, daar wordt je toch wanhopig van. Zou het doodeng vinden.
    Ik mag wel otrivin gebruiken, maar je kan sneller een bloedneus krijgen en dat klopt want daar had ik de laatste keer meer last van.

PEUTER:$ Hier ook op alles nee, maar gelukkig hebben wij vanaf dag 1 de regel van 3x waarschuwen en dan is het ook klaar. Smeekbeden helpen niet dan ga je maar fijn huilen, maar dat geeft hij snel op omdat hij ALTIJD het knuffelmoment in de schommelstoel krijgt en dan is hij rustig als hij naar bed gaat. Waar ik mesjokke van wordt is dat gegooi met speelgoed en het weigeren op te ruimen.... Uiteraard hebben we daar ook de regel van 3, maar dat werkt lastiger. Moet zeggen dat hij deze week ietwat rustiger is, maar ik heb het idee dat hij zich vreselijk verveelt met bepaalde dingen en dan voel ik me schuldig want ik heb geen idee wat ik hem moet aanbieden. Op het CB zeggen ze dat het ook een fase is. Hebben gisteren memory van Cars gekocht en dat vind hij heel leuk, dus we hebben even een opleving nu :)

16. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Goed te horen dat meer ventjes van bijna 3 het nu even moeilijk hebben :) Sta ik er in ieder geval niet alleen voor
    Smurf krijgt inderdaad ook drie waarschuwingen en als hij niet gehoorzaamt, volgt dus een sanctie. Nou geloof ik meer in het belonen van goed gedrag dan in het effect van straffen, maar je moet toch iets van een machtsmiddel in handen hebben, anders poetst hij nooit meer zijn tanden, eet alleen nog maar hagelslag en loopt de hele dag in zijn pyjama :D Smurf krijgt hoe dan ook 's avonds wel zijn kus en knuffel, maar als hij vertikt om tandjes te poetsen en dan geen verhaaltje krijgt, wil hij ook niet meer knuffelen, waardoor zijn hele vast bedtijdritueel naar de knoppen is en hij helemaal over de zeik is.

17. Dat is wel jammer, Rick wil dan heel graag toch knuffelen en even zijn verdriet kwijt. Maar het is iid niet altijd makkelijk en ik geef complimenten bij de vleet, maar die strafmomenten maken geloof ik meer indruk op meneer ;)

18. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
  19. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    J loopt met zijn handen op zijn oren. Ik vond steeds oud bloed in zijn oor, zag ik dat ie met zijn pinken in zijn oren in bed ligt. Waarschijnlijk dus opeens gekrabt... Ook zijn geheugen is indrukwekkend. Echt dat je denkt, he???/ Hij hoort 3 tonen van en liedje op de radio ,weet ie nog dat mama dat liedje op de computer had, met de video erbij. Apenmuziek is Bruno Mars, lazy song , of mama, coldplay!!!!!!. Hij is HEEEEEL leergierig en is gek op technische dingen. Ziet iets 1 x en kan het dan zelf,puzzelt met gemak grote puzzels voor kleuters. Hij is ook heeeeeeeel erg van structuur. Dat is wel fijn, want dat heb ik zelf ook nodig! Maar dingen moeten dus niet anders gaan dan hij gewent is. Bed ritueel, zelf zijn pap maken, kom er niet aan, ander blèrt ie knoerthard!
    En ik moet er boven op zitten ,omdat hij heel erg aan het uitproberen is. We zijn dan ook best streng. Nee is nee, wij zijn de baas en niet luisteren betekent de gang.

J was toevallig vandaag dramatisch bij het ophalen op het kdv. Hij had een leuke dag gehad maar wilde niet mee naar huis. Ik heb hem in de hout greep genomen, schoenen aan, jas aan (hij gaat muts weg gooien, handig). Toen niet mee naar de auto willen ,heb ik hem sleurend mee over straat genomen. (iedereen kijken natuurlijk), bokkend in de autostoel vast zetten, brullen dat ie een koekje wil. En thuis bleef hij jankend in de tuin staan, wilde niet mee naar binnen. Nou doei!!! Erg handig als je je handen vol hebt met kdv tasje en een zware maxicosi.
    Bij J helpt het klok kijken enorm met dingen. Hij weet dat na de boterham tussen de middag, komt er een 3 op de klok van de magnetron (1300 uur of zo) en dan betekent de 3 dat ie gaat slapen. Hij gaat dus ook zelf op de klok kijken, roept jaaaaa een 3 en gaat zonder problemen naar boven en slapen.
    J is heel gevoelig om uit zijn spel weg gerukt te worden omdat.... Maar als ik zeg, als er een 4 op de klok is gaan we naar de winkel, is er geen probleem.

En dat uitproberen...oef soms.... Hier ook 3e waarschuwing is de gang. En dat maakt vooral 's avonds wel indruk. Gang is koud en donker zegt ie, Jens jas aan ,jens niet koud mama! ;)

20. mb02

mb02 Bekend lid

Soof, vervelend zeg, beterschap!

Wanna, 2 weken lang 3 uur slaap per nacht:$, meid, ik zou allang als een zombie rondlopen. Wel fijn dat kleine smurf opknapt, dat geeft hopelijk wat meer rust in de tent.

Pooh, jeetje, wat een gestructureerd mannetje is J. Gelukkig maar dat die structuur voor jullie beide goed werkt. Wel bijzonder, dat jullie werken met de klok. Maar wordt je daar soms ook niet gek van? Dat je bijv. in de ochtend even boodschappen doet (11.15 ofzo) en dat J dan niet mee wilt omdat er geen 4 op de klok staat?

Miep, zoals de meiden daar ook zeggen, mini1 is echt niet de enige die er een heel drama van maakt. Het gebeurt vaak dat de stemming van een kind totaal omslaat zodra de ouder binnen komt wandelen. Dat varieert van hysterisch rond rennen/ huilen/ op de grond liggen/ verstoppen/ gooien met spullen/ gillen enz. Naar mij idee komt dit deels voort uit vermoeidheid die er bij mama/papa ineens uitkomt. Of spanning die ineens los komt, de kids zitten toch de hele dag in een structuurtje. Maar bij ouders met meerdere kids is het vaak ook een strijd om de aandacht, en het is lastig om daar een een goede draai aan te geven. Maar zo te lezen heb je al een goede tussenweg bedacht!

Vakantie: Bedankt voor jullie tips! Maar de tickets zijn al geboekt, op 17 april vliegen we naar SF! Geboekt met een werelddeal, scheelde veel euries. Ik weet dat een maandje later beter zou zijn qua weer, maar ik moet in april/ mei gaan ivm vakantie collega. En ach, ik zie er ook wel voordelen in, het is iig niet te druk;). Heb er enorm veel zin in, we zijn nu druk bezig met het uitstippelen van een mooie route.
    Vraagje: ik wil graag een rugdrager meenemen, lijkt mij superhandig in de stad of tijdens wandelingen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Deel Deze Pagina