30 plussers en zwanger worden (deel 5)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door wannaBmum, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammavanthom

mammavanthom Bekend lid

Wanna, dat kleine schepje heb ik bij de welkoop vandaan. De grote schep (de stevigste variant) was daar trouwens ook maar 13 euro. Hier hebben ze bij de welkoop ook een groot assortiment aan gevoerde rubberlaarsjes...

Soof, oooh, tot dinsdag nog? ga je dat echt volhouden?;):D

Mieke, oh jammer, nou ja, wie weet. Over 2 dagen testen? (indien nodig, ik hoop het!;))

Hmmm, nou ik heb geen extra vitamines geslikt behalve dan een visolie capsule bij mijn eten (bijna) iedere dag :D. Dat doe ik eigenlijk altijd en Thomas krijgt ook kinder visolie (bijna) iedere dag. (Die capsules kan je leeg knijpen op een lepeltje).

2. YEP heb al te vaak voor de kat zijn viool getest en daardoor mijn hoop de grond in geboort, ben daar effe klaar mee. Ik laat me verrassen ;) :)

3. Heppie

Heppie Bekend lid

19 jul 2009
    761
    0
    0
    Noord-Holland
    Wanna, duidelijk, de regels zijn hetzelfde maar de bedrijfscultuur doet een appel (appél) op je... lijkt me moeilijk.
    MvT, ik had ook een hekel aan mezelf dat ik me al zo vroeg in mijn zwangerschap heb ziekgemeld, voelde me wel een beetje een aansteller omdat je van hoge bloeddruk niet zoveel merkt. Achteraf ben ik toch heel blij dat ik het heb gedaan, we hebben zo in ieder geval de 37 weken gehaald!

Miepie, wat schattig dat je collega's voor je aan het breien zijn. WAt is OTT?

Hier geen sneeuw. Wel iemand zien lopen met een sneeuwschep, die is alvast voorbereid :D

Vitaminen, ik heb niets extra geslikt, wel gezond gegeten. David is gezond, behalve dat piemeltje dan... ik denk niet dat we dat hadden kunnen voorkomen met vitamines ;)

4. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Heppie, hoe gaat het met jou en David?

Meiden, Boaz heeft gister zijn eerste ienieminie plasje op het potje gedaan. En trots dat we met zijn drietjes waren, hihihi. Wat een mijlpaal toch weer.

5. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    goed zo Boaz!!!

6. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    goed zo boaz!!!

7. mammavanthom

mammavanthom Bekend lid

Wow Boaz! Laat iedereen maar kletsen dat jongens langzamer zijn dan meisjes ;). Knap hoor!

Heppie, ik geef je groot gelijk hoor! Wat ik al schreef, je zorgt niet meer alleen voor je zelf als je in verwachting bent. Je doet gewoon alles voor een gezonde baby! Maar ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, ik zou me daar ook wel een beetje raar onder voelen... (maar ja, jammer dan...;)).

Soof, ik begrijp je helemaal, om precies de zelfde reden ga ok ook niet meer testen op dag 26 omdat dat mijn nod zou zijn...;):). Ik kom nooit meer boven de 28 dagen uit dus die houd ik zo ruwweg aan...we zien wel...

8. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Soof, je vroeg laatst nog naar mijn haar. De kapper heeft er highlights in gedaan en ik heb het daarna zelf nog behandeld met de Head&Shoulders truc, en het is weer bijna mijn eigen haarkleur. Zoals het nu is kan ik er goed mee leven ;)

9. Heppie

Heppie Bekend lid

19 jul 2009
    761
    0
    0
    Noord-Holland
    Mieke, met mij en David gaat het goed, maar ik vind de zorg voor zo'n jonge baby wel pittig hoor. Er zijn wel momenten dat ik het even helemaal heb gehad, zoals vannacht bijvoorbeeld, na drie kwartier borstvoeden-verschonen-weer in slaap borsten-poepen-weer verschonen-wakker-weer borst en toen ik hem voor de derde keer neerlegde en hij een flinke mond melk teruggaf (nat pak) heb ik wel even wat stevigere taal gebruikt. Niet tegen David hoor, maar in het luchtledige (hoop ik) :). Gelukkig helpt Heppieman goed. Hij heeft het even overgenomen de lieverd, toen kon ik even slapen.

Pooh, ik moest nog aan je denken. Ik begrijp zo goed hoe het voelt als je man er niet is en gestresst is, zeker als je een kindje hebt, wat kun je die vent dan toch niet missen he! Is het bij jullie ook zo dat hij nu zo gestresst is dat hij ook 'afwezig' is als hij thuis is?

Mieke, wauw plast Boaz al op het potje? dat is best snel toch? en vind hij het leuk om te doen? Het lijkt me zo'n genoegen als je dat onder controle krijgt :). Fijn dat je haar ook weer een beetje naar wens is :). En ga je vandaag testen? ik zie dat je tikker weer is afgelopen...

10. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    #910 wannaBmum, 28 nov 2010
    Laatst bewerkt: 28 nov 2010
    Heppie: dat klinkt inderdaad als een pittig nachtje! Fijn dat Heppieman het van je overnam. Ik vond die eerste maanden ook ongelooflijk zwaar. Zie ik best een beetje tegenop. Smurf sliep pas door bij 9 maanden. Maar wie weet gaat het bij een tweede heel anders.

Mieke: je temp is in ieder gevalnog niet gezakt. Hoe lang wacht je met testen?

Vandaag 12 weken volgens de VK (11 weken volgens mijzelf) Heb mijn banner dus wel aangepast, want de VK gaat haar berekening toch aanhouden voor bijvoorbeeld de 20 weken echo en de uitgerekende datum, maar helemaal 'eerlijk' voelt het niet als je zeker weet dat het niet klopt. Vraag me af of onze frummel dan straks niet juist weer relatief achter loopt bij bijv 20 weken echo. En de magische 12 weken grens is wat mij betreft ook nog niet gehaald. Ach, nu lijkt die week verschil nog heel belangrijk, maar aan het eind maakt dat natuurlijk wel minder uit.

Gister sinterklaasfeest op werk van mijn man gehad. Smurf zat niet zo lekker in zijn vel en vond er niet veel aan. Vanochtend was hij ook heel stil en apathisch. Misschien toch wat onder de leden? Sinds woensdag eet hij ook heel matig en 's avonds had hij wat gebraakt. Donderdag is hij op de een of andere manier over het de hoge rand van zijn bed geklommen en head first omlaag gestort. :$ Maar vrijdag was hij heel vrolijk en alert, dus daar heeft het volgens mij niks mee te maken. We zijn ons wel het laplazarus geschrokken trouwens! Gelukkig kon mijn man zijn val een beetje breken. Waarschijnlijk kwam het omdat mijn man hem eerst zijn slaapzakje uit had gedaan en toen nog even een trui pakte uit de commode. Nou, in vervolgs houdt hij dus zijn slaapzakje tot het laatste moment aan, zodat hij niet zijn beentje over de rand kan slaan!

Aan plassen op een potje is hij volgens mij nog lang niet toe. Knap hoor dat Boaz dat al kan!!

11. Heppie

Heppie Bekend lid

19 jul 2009
    761
    0
    0
    Noord-Holland
    Wanna, dat had ik ook, bij de termijnecho 4 dagen naar voren gezet terwijl ik toch vrij zeker dacht te weten wanneer mijn eisprong was geweest. Later bevestigde de 20-weken echo wel dat de termijnecho klopte. Of David is gewoon groot, dat kan natuurlijk ook. Toen ze over inleiden met 37.0 weken begonnen heb ik me er nog wel zorgen over gemaakt hoor, maar de artsen vonden de termijnecho betrouwbaarder dan mijn eigen metingen/cyclus :(
    Wel schrikken zeg dat Smurf zo is gevallen :$ heeft hij er geen blauwe plekken aan overgehouden?

12. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Nee, gelukkig helemaal geen buil of blauwe plek!

Dat wat jij beschrijft bedoel ik ook. Stel dat ik toch weer hoge bloeddruk zou krijgen of iets anders waardoor er bij een termijn waar een week nog wel uitmaakt, iets gebeurt... De VK hield ook aan dat de termijnecho het meest betrouwbaar is en dat ik dan toch eerder mijn eisprong moet hebben gehad. Bij Smurf ben ik ook 4 dagen vooruit gezet, maar een hele week vind ik wel veel. De VK zei dat dat wel vaker voorkwam, maar toen zei ik ook dat dat toch echt is bij vrouwen met een wisselende cyclus die niet weten wanneer hun eisprong was en ik weet het heeeeeeel zeker. Goed, het kan natuurlijk altijd een dag eerder zijn geweest, maar 7 dagen is echt onmogelijk (zoals ik eerder al zei, onbevlekt ontvangen :D )

13. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    ooooo, ik heb al de hele ochtend enorme maagpijn en diaree. Word er niet goed van. Ben alleen thuis met Jens, maar die speelt gelukkig lief. Ik lig in pyjama op de bank..blegh
    Klaagmodus uit...

@heppie, ja wel leven een beetje langs elkaar heen op het moment. Dinsdag word een spannende dag, dan moet hij "in het echt" op gesprek komen, op 2 locaties zelf!!! Mn moeder komt dan op Jens passen.Ik heb ook wel eens wat gevloekt hoor 's nachts. Jeb nt moe, het loopt niet lekker en die kleine kan er niets aan oen. Maar oh, wat kan je soms naar je nachtrust verlangen!!

14. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    #914 Mieke8, 28 nov 2010
    Laatst bewerkt: 28 nov 2010
    Ben helaas weer ongi geworden :( zo rond half 4 vanmiddag, wat moet ik nu aanhouden, vandaag of morgen? Het is niet echt oud bloed, maar ook nog niet echt heel veel helderrood. Eigenlijk vraag ik dit omdat ik volgende week op cd 3 bloed moet laten afnemen.

Heppie, klinkt idd als een zware nacht en die zullen er nog wel vaker zijn. Het is idd zwaar met een kleintje, maar dat zal ook weer steeds beter gaan hoor. En helemaal doordat je bv geeft is David natuurlijk helemaal aan jou gebonden.

Wanna, het kan natuurlijk zijn dat de baby al wat voor licht in groei en dat ze daarom nu op 12 weken uitkomt. Het klopt uiteindelijk toch wel.
    Wat is beter voor de bloedtest precies dag 3 of misschien stiekem toch op dag 4, ivm de waarden?

Pooh, he get jij ook aan de buikgriep, beterschap!!

De plasjes van Boaz zijn toevaltreffers hoor, hij zit dan gewoon even wat langer op het potje. Maar het gaat er net zo goed ook nog naast. Hij vindt het iig erg interessant en roept potje en pasje.

15. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    me vriendinnetje is vanmiddag bevallen van haar zoontje, voor de 1e ging het super snel allemaal, maar uiteindelijk wel met de pomp gehaald omdat hartslag omlaag ging

16. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Mieke: ik zou dinsdagmiddag of woensdagochtend laten prikken. Woensdagochtend als het morgen pas rood is. Globaal moet het 3 dagen na start menstruatie zijn, maar een halve dag scheelt echt niet zoveel hoor.

17. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Oke, dank je Wanna. Dan denk ik dat ik dinsdagmiddag maar aanhoud en lukt dat niet kan het altijd nog woensdagochtend.

18. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @ mieke :(

All, sorry heb me gisteren zo beroerd gevoeld met die diaree en maag krampen. Hopelijk gaat het vandaag wat beter!!

19. mb02

mb02 Bekend lid

Ben ik ook weer. Weekje weg was erg fijn, zo lekker om met zijn 3-en rustig aan te doen. We hebben lekkere strandwandelingen gemaakt, stadjes bezocht, gezwommen (groot succes bij yfke:)), in bad en in de sauna gezeten en veel films gekeken (we hadden een filmkanaal). Yfke deed het super, die genoot van alle aandacht die we voor hadden. Ze sliep zelfs langer door dan thuis (tot max 8.30), dus wij konden "uitslapen". Het was allemaal heel ehhh.......burgelijk(hellupie;)).

Mieke, balen:(. Waarvoor moet je nu ook alweer bloedprikken?

Pooh, beterschap. Spannend hoor voor je vriend, hopelijk voor jou is die eventuele nieuwe baan minder veeleisend?

Wanna, ik werd ook een week vooruit gezet, wat in mijn geval wel kon aangezien ik dus een onregelmatige cyclus had. Wel gek als jij er helemaal zeker van bent. Maar ja, ze gaan uit van de groei, dus je hebt misschien een snelle beeb?
    Schrikken zeg, dat smurf over de rand klom:$. Kleine stuntman....

Heppie, intensief he, zo'n kleintje. Soms moet ik ook even afstand nemen van yfke, het is dan echt fijn als je man het even overneemt.

Nou, hier laat ik het even bij, yfke is het er niet mee eens dat mama even wil internetten;).

20. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @mb92, klinkt als een heerlijk weekje weg! En lekker burgerlijk doen, heerlijk toch?? Ik riep altijd dat ik geen k3/centreparcs mama wil worden. Maar als ik het woord k3 laat vallen staat ie al voor de stereo te springen. EN gaat ie dansen...zucht zwijmel.
    Heerlij kals Yvke het zo goed doet in een andere omgeving!!! :)

Over die baan, ja morgen heeft ie op 2 locaties gesprekken en als het goed is kan hij morgen horen of hij wordt aangenomen! :) Ik hoop dat het een minder stress volle baan is.Waar hij nu zit was dat nooit, maar de laatse maanden is het echt te erg en of dat over gaat en of de sfeer beter wordt.....:( En hij is er gewoon uit gegroeid

Deel Deze Pagina