Oh Wanna, helemaal overheen gelezen dat Smurf zo gevallen is. Wat naar zeg bah, gaat het nu wel weer met hem. Dat is schrikken zeg. Ik ben ook zo met mezelf bezig op het moment MB, klinkt als een heerlijk weekje weg zo. Vorig jaar mei toen we naar Frankrijk waren, sliep Boaz ook zo goed en heel lang. Komt gewoon door het sfeertje denk ik. Maar tegelijkertijd ook heerlijk voor jullie he. Waren jullie naar Port Zélande? Dat ik bloed moet prikken is om mijn hormoonhuishouding te controleren. En ik krijg dan ook nog een inwendige echo, gaat de gyn even binnen kijken of alles wel goed is.
Mieke; je kan ook niet alles bijhouden met al dat gebep hier! Heeft Boaz nog weer op het postje gepiest? (Vind het zooo knap zo jong al!) Pooh: gatsie, toch flinke buikgriep te pakken Beterschap! MB: klinkt verukkelijk, lekker rustig aan, beetje sauna, filmpje kijken... Tja, vrees dat we toch allemaal ietsje burgerlijker zijn geworden
Wanna, nee geen plasje meer gedaan op het potje. Zoals ik al zei het waren toevaltreffers hoor, hahaha. Hij vindt het potje enorm interessant maar heeft tot nog toe weinig geduld op langer dan 10 sec te blijven zitten en dan gaat hij aan de wandel in zijn bloten billen en staat hij ergens te plassen en dan hoor je hem roepen... 'pasje'. Verder raak ik steeds meer teleurgesteld in mezelf en heb ik er gewoon weinig zin meer in om het maar te blijven proberen. Ik ben blij dat ik toch nu een afspraak met de gyn heb. Maar eerlijk gezegd krijg ik steeds meer het gevoel over mij heen dat het zo goed is, laat maar. Ik geniet volop van Boaz en misschien moet het maar zo blijven. Maar dan is er ook weer een stemmetje in mij die zegt, blijf toch maar proberen want misschien krijg je spijt. En dat maakt het dan weer zo dubbel en lastig. En vooral verdrietig omdat ik gewoon niet zo goed weet wat ik nou moet voelen, denken of waar we nou goed aan doen. Gister Sinterklaas bij mijn ouders gevierd. Boaz heeft de Duplo Luxe treinset gekregen en ook wat uitbreiding daarvoor. Hij is er heel blij mee. En van mijn zus kreeg hij een piratenspeeltentje, hoe blij kun je een kind maken met zoiets eenvoudigs haha.
Leuke kado's voor Boaz! Smurf heeft afgelopen weekend van Sint de kleine Duplo bouwstenen doos gekregen. Hij was er ook superblij mee! Kan me je dubbele gevoel heel goed voorstellen. Lastig. Aan de ene kant is het ook een enorme belasting om er zoveel mee bezig te zijn en steeds de goede timing te proberen te hebben. Aan de andere kant wil je inderdaad niet later spijt hebben dat je het niet geprobeerd hebt. Heb je niet het gevoel dat juist de deadline die jullie jezelf hebben gesteld er meer druk op legt en de teleurstelling steeds alleen maar groter maakt omdat de tijd begint te dringen?
Wanna, ik weet niet zo goed wat ik voel en waar het precies door komt. Tenminste ik weet wel wat ik voel en waar het door komt.... maar het is zo moeilijk om het juist te beschrijven. Ik denk niet dat het door de 'deadline' komt. We hebben er beiden vrede mee als het niet lukt voor die tijd. Maar eigenlijk zou ik dat nu ook wel hebben denk ik. Maar dan is daar dat stemmetje weer en daardoor krijg ik weer twijfels. Ik merk heel erg aan mezelf, maar ook aan vriendlief dat we ontzettend gesteld zijn om wat momenten voor onszelf, bijv. wanneer Boaz slaapt of er gewoonweg even niet is. Heerlijk vinden we dat, ik weet wel dat dit voor velen misschien zo is hoor. Maar dan te bedenken dat zo'n 2e erbij voor nog minder van die momenten zal zorgen, maar ook de mobiliteit, vakanties etc... en die gedachte geeft me een enorm schuldgevoel of iig een naar gevoel. Het voelt egoïstisch. En daarnaast zouden we het serieus echt heel erg leuk vinden als het wel lukt. Ik zou het super vinden om nog eens zwanger te mogen zijn en ik weet gewoon dat wanneer het zover is en het kleintje is er dan, dan je er toch weer heel anders tegenover staat, je past je weer aan etc. En het is voor Boaz natuurlijk ook heel erg leuk. En bovenstaand maakt me dan weer zo verdrietig omdat ik het gewoon even niet weet. En iedere maand is er dan toch weer die hoop dat het raak is zodat die twijfels daardoor in 1x weggenomen worden voor je. Snap je wat ik bedoel???
Mieke, ik denk dat ik je twijfels (nu al) een beetje begrijp. Nu David er is zijn er best wel momenten dat ik denk: we houden het hier bij, 1 kind is ook leuk. Met 1 kind hoop ik nog wat van onze mobiliteit en vrijheid te kunnen houden, met 2 is dat een stuk lastiger... en dan voel ik ook meteen dat schuldgevoel, gaat David dan later niet vragen waarom hij geen broertje/zusje heeft? Mist hij dan niet iets heel belangrijks? Gek eigenlijk dat ik daar nu al mijn hoofd over breek, komt denk ik ook omdat het inderdaad gewoon ontzettend pittig is zo'n kleintje. Zou je het aandurven om gewoon eens een maandje niet te proberen? Kijken hoe dat voelt. Als je dan gillende eierstokken krijgt dan weet je waar je staat. Desnoods verschuif je de deadline ook een maandje? MB, je bent er alweer! wat gaat zo'n week toch snel... fijn dat jullie het leuk hebben gehad. Wanna, ja een week is wel érg veel hoor. Zeker als je het zo zeker weet. Zo betrouwbaar is een termijnecho dus ook weer niet Pooh, wens je man succes bij de gesprekken! Zo te lezen is hij echt toe aan verandering! Heppieman had gisteren weer zo'n ellenlange werkdag van 16 uur. Zo ongezellig en niet leuk om het allemaal in mijn eentje te doen hier. Hij ligt nu ook nog te slapen. David heeft de laatste dagen last van krampjes voordat hij wakker wordt. Er volgt dan ook een volle luier . Ik weet bijna zeker dat als hij die krampjes niet zou hebben, hij veel langer zou slapen. Nu zit er nog steeds maar 3 uur tussen de voedingen, dus langer dan 1,5-2 uur kan ik niet achter elkaar slapen. Maar goed, we houden vol. Alles voor zijn geweldige lach en alle andere heerlijkheden van dit mannetje!
Mieke; wat jammer meid... dikke knuf. Ik snap wel wat je bedoeld hoor met de twijfel tussen wel of niet doorgaan. Hier zitten wij natuurlijk ook middenin. We genieten enorm van Myrthe, maar het zou ook zoooo leuk zijn als er een broertje of zusje zou komen. Hier zijn we ook flink aan het nadenken of we doorgaan of niet en dan heeft het bij ons natuurlijk ook nog financiele gevolgen. Ik ben zelf bang dat als we zeggen dat we ermee stoppen, ik er heel erg spijt van ga krijgen en ga denken....had ik toch maar die ene poging nog gedaan...., maar heb nog even de tijd. In Januari hebben we pas een afspraak bij de gyn. Verder ben ik te druk om te reageren...sorry!
@daffie en mieke. Ook heir twijvels hoor. Op zich zou ik het geweldig vinden, een tweede, maar alles wat er bij komt en zo, schrikt ook wel af. Financieel is het te behappen voor ons, maar ik heb zo weinig vangnet om me heen en het is gebleken dat dat toch erg handig kan zijn. Ook is het met een tweede makkelijker (lijkt mij). Ik zeul nu al wat af met Jens en dan denk ik, hoe doen andere mensen dat? Ik probeer hem zo veel mogelijk me t andere kindjes te laten zijn en voel me dan soms schuldig dat hij alleen is. Het lijkt me voor hem leuker. Maar als ik aan mn eigen ervaring terug denk, was ik liever enigs kind geweest. Twijfel twijfel twijfel. Ook heb nog steeds niet de drang om terug in de mmm te gaan. Ik wil het zo blijven proberen en dan zien we wel. Is moeilijk met die lange onvoorspelbare cyclussen van mij. Maar het idee dat ik weer 2-3 x per week nara het ziekenhuis moet en alles moet regelen op mn werk en met Jens...pff nee dank je
Daar ben ik weer, we waren in AMS het weekend, zaterdagavond naar La Cage aux Folles geweest, HELEMAAL GEWELDIG!!!! We hebben gelachen en een traantje weggepinkt, maar hij is echt heel erg leuk! Gisteren hadden we een kleine vakantiebeurs voor alleen vakmensen, dat was ook erg leuk. Helaas ben ik gisteren ongi geworden.... was er flink verdrietig van en ik heb nu ook heel erg dat gevoel wat Mieke ook aangeeft. Wil ik nog wel, we hebben het zo mooi en goed nu met zijn 3-en! Maar ja alleen is ook maar alleen. Ik heb een vriendin die enigs kind is, zeker nu haar vader er niet meer is en ze alleen haar moeder nog heeft. Zij moet altijd alles alleen regelen en doen, kan nooit wat familiair deln. EN aan de andere kant heb ik zelf een zus waar ik geen contact mee heb en dat is ook nooit goed geweest. Ik had net zo lief enigs kind geweest Maar goed, we slaan wel een ronde met Clomid over, ik mag wel op controle komen om te kijken of er iets ontwikkelt. Ga nu even een dutje doen, ben erg moe! OH JA! Vanmorgen heeft Rick zijn Pieten Diploma gehaald met het zwemmen, samen met papa!
Soof: balen, ook dikke knuffel voor jou! Pfff, lastige dilemma's hoor! Mieke: Ik denk dat de mama's hier het gevoel allemaal wel herkennen hoor, dat je zo druk bent met je kind dat je je afvraagt of je met een tweede nog wel tijd voor jezelf over houdt, of dat het niet ten koste gaat van jezelf, je relatie en de tijd die je voor je oudste hebt. Dat is helemaal niet egoïstisch hoor en je hoeft je er al helemaal niet schuldig over te voelen. (Al voel ik me ook regelmatig een beetje schuldig als ik super opgelucht ben als ik Smurf even op bed kan leggen en even een uurtje of twee voor mezelf heb)
Soof; getsie, dus jij ook alweer ongi Ook voor jou een dikke knuffel. Pooh; we kunnen financieel prima een 2e kindje aan hoor, maar het gaat er bij ons om dat we nu zelf de behandelingen zouden moeten gaan betalen a minimaal 3000 euro per keer en dat hakt er natuurlijk wel in
@wanna, dat herken ik ook ja. Ben blij als hij effe zelf speelt of in bed ligt. Klinkt gemeen, maar tijd vrij is ook erg lekker. Ik vind mezelf dan gelijk een slechte moeder, dat ik niet 100% fulltime met hem speel of dingen doe. Het huishouden moet tenslotte ook gebeuren. Ik weet soms ook effe niets te doen. Het is vandaag koud en heb niets buiten te doen, geen boodschappen nodig of zo. Dus moet ik hem binnen entertainen. Heb net ene tentje op gezet in de woonkamer en hij loopt met zijn boekjes rond te sjouwen. Maar ik wil hem ook niet de hele dag voorde tv hebben... Straks wer eten koken etc etc. Wat doen jullie zo de hele dag met ze? Wij hebben vandaag een wasje gedaan( lees ik hang op en strijk snel wat weg en Jens vult de wasmachine voor me). Verder heb ik de tuin wat opgeruimd terwijl hij "mee hielp" en we hebben boekjes gelezen, duplo gebouwd en tentje op gezet. @soof, shit meid. had goede hoop voor jullie! Hier gaat ook iets gebeuren, verlies al 2 dagen een beetje roze slijm. Mag ook wel na dik 2 maanden....
Mieke en Soof, bah zeg! Wat vreselijk jammer! Soof, ik kan me voorstellen dat je er een potje om gejankt hebt (heel herkenbaar!). Dus nu een maandje zonder medicijnen? Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad in Amsterdam. Wij gaan ieder voorjaar een lang weekend met z'n tweetjes er tussenuit en we willen aankomend voorjaar naar A'dam. Ik kan me echt wel bij jullie aansluiten wat betreft dat het druk is met een kindje. Ik heb ook dagen dat hij steeds aan het uitproberen is en dat ik echt gesloopt ben als mijn man thuis komt. Dan ben ik blij als hij lekker ligt te slapen en ik even wat voor me zelf kan doen. Volgens mij is dat heel menselijk (jaa echt moeders zijn ook mensen ). En ik vind het ook wel heel begrijpelijk dat je dan gaat twijfelen over een eventuele 2e uk, helemaal als je iedere maand weer die teleurstelling te verwerken hebt! En toch zou ik het vreselijk vinden als ik niet meer in verwachting zou raken (ontdanks alle teleurstellingen steeds). Mijn (onze) wens is een groot gezin en als ik allemaal van die gemakkelijke kindjes zou krijgen zoals Thomas wil ik er wel 4! Maar ja, je weet nooit hoe het weer bij een volgende gaat dus we bekijken het 'per geval' (als er nog zo'n 'geval' bij komt dan ). Wanna, oeh dat was wel even schrikken! Het is ons ook een keer overkomen en we hebben meteen dat weekend een laag bed gekocht voor hem. Miki, wat leuk voor jouw vriendin, gefeliciteerd. Daffie, tja, dat hakt er wel in zeg zo'n bedrag! Tja, ik geloof toch dat als ik het zou kunnen missen dat ik het wel zou proberen. Het is toch zo dat als er meerdere goede emmie's zijn dat dat onder 1 behandeling valt? Is iedereen weer beter bij jullie? MB, heerlijk he er even tussenuit! Ach, ik kreeg laatst ook al om de oren geslingerd dat ik zo burgerlijk wordt . Nou jammer dan , zolang je je er zelf goed bij voelt is het goed toch!
Hallo dames, ik ben er weer! Is het bij jullie ook wit aan het worden? Ik heb weinig gelezen, want dan heb ik nog een hoop pagina's te gaan. Zo even geen zin in zp/ mmm gehad. Daffie, succes met jullie te nemen beslissing. Het is een hoop geld, ja. Gisteren hadden we de verjaardag van mijn neefje. Hij wordt morgen 2 jaar. Daar waren enkele baby's en ik trok het niet. Nou, dat is voor het eerst dat me dit overkwam. Gelukkig ging het later wel. Wat moesten we vroeg in de auto! Om 8.30 de afspraak met de fa over ICSI 2. De fa die we met de punctie hadden ontving ons. Ze heeft verteld hoe het team fa's de 1e poging vonden. Ik zal de Gonal F in 225 eenheden gaan spuiten ipv 150 zoals de 1e keer. Dit om te proberen meer follikels te kweken. Ze vroeg of wij nog vragen of opmerkingen hadden. Ik heb graag een roesje met de volgende punctie als de eierstokken weer naast elkaar liggen. Dit is genoteerd en tegen die tijd gaan we het aanhalen. Het traject is weer opgezet. Omdat de kans bestaat dat ik in natuurlijke cyclus het begin zal missen moet ik met de volgende menstruatie al starten met de pil. Dan zal het zeker goed gaan. Begin december: menstruatie = pil Eind december: menstruatie = pil 6 januari: start decapeptyl 13 januari: stop pil 20 januari: start Gonal F 225 eenheden 27 januari: 1e fm In december starten heeft geen zin, want in de 2 weken rond kerst maken ze het lab zeer grondig schoon. Ergens vind ik het niet erg. Ik had me er al een beetje bij neergelegd. Ik hoop zo dat ik mijn moeder met haar verjaardag kan verrassen met 2 streepjes.
jee timon, wat moeten jullie een geduld hebben. Als ik zo die planning zie...ergens geeft het houvast (als alles vlot verloopt) om te weten hoe of wat en wanneer. Maar ik neem me petje voor je af hoor! Ik kan me wel herinneren dat ik het ook een aantal keer op een brullen heb gezet toe alles mislukte in de mmm...bah wat was dat en wanhopig gevoel!
Meiden hebben jullie enig idee waar ik een skipakje kan vinden voor Rick en dan niet voor een belachelijke prijs! Echt niet te vinden lijkt het wel!
Soof, bij H&M, C&A en ook wel de Hema moet het lukken. En daarom heb ik het al een paar maanden geleden aangeschaft toen het net in de winkels lag. Vorig jaar greep ik al mis, dus nu op tijd gekocht. Oh jullie bezoekje aan Ams klinkt super leuk zeg, heerlijk genoten dus. Timon, weer een lang proces. Hopelijk heb je in januari weer een mooie hoeveelheid folikels met een mooi resultaat aan bruikbare emmy's. Het is zo fijn dat jullie mij allemaal begrijpen hoe ik me voel. Dat geeft moed en ook niet zo'n Remy gevoel alsof je daarin de enige bent. Ik voel me soms wel een beetje schuldig dat ik dan weer zo denk, anderen zouden een moord doen om op deze manier zwanger te mogen raken, ondanks dat het dan wat langer duurt en niet gelijk raak is zeg maar. MvT, moge jullie wens opweg naar een groot gezin maar snel in vervulling aan. Daffie, 3000 euro is ook een hele hoop geld en als het geld geen probleem zou zijn was de keuze ook makkelijk gemaakt, helaas is dat niet zo. Moeilijk he, de kans is ook zo minimaal dat de poging slaagd en bij Myrthe was het echt een lucky shot zeg maar. En als je van te voren weet dat het weer zo zou gaan dan was de keuze misschien weer iets makkelijker. Wat een sneeuw he, leuk hoor (als je niet de weg op hoeft natuurlijk). Ik hoop eigenlijk dat het er morgen nog ligt. Lekker met Boaz en het sleetje buiten spelen.
Nou, ik moest dus wel de weg op... Mijn werk is ongeveer 1 km van het KDV. Ik heb er 1 uur en een kwartier over gedaan... Was er pas om 18:50!! (Heb opvang tot 18:00) Gelukkig was er 's avonds cursus voor de leidsters, dus ze hoefde er niet speciaal voor te blijven. Ze had eten voor zichzelf bij zich, maar omdat Smurf er zo verlekkerd naar keek heeft ze de helft aan hem gegeven! Wat een schat hè!! Daarna nog een uur en kwartier over de tien kilometer naar huis gedaan, zodat we tegen 20:00 thuis waren! (was dus om 17:30 van mijn werk vertrokken) Timon: fijn dat je wel weer een concreet plan hebt. Wel jammer dat je een maand moet wachten, maar misschien inderdaad wel fijn om de feestdagen even rust te hebben. MvT: vanaf welke leeftijd is Thomas in een groot bed gaan slapen? Hoe ging dat? Stond hij niet steeds naast zijn bed? Wij letten nu goed op dat hij zijn slaapzak niet uit kan krijgen, zodat zijn beentjes dus niet zover uit elkaar kunnen dat hij er eentje over de rand kan slaan. Pooh: soms weet ik ook niet wat met Smurf te doen. En soms weet ik wel wat (er is een leuke speeltuin in de buurt) maar heb ik er totaal geen zin in. Wel heel verleidelijk om dan even Nick Jr op te zetten zodat ik zelf nog even rustig aan kan doen. Wat heerlijk dat ik niet de enige ben die enorm opgelucht en er zwaar aan toe is als het 19:30 is en de kleine naar bed kan en je avond begint. Skipakje: moet ik ook nog naar kijken. We willen misschien in januari nog naar Sauerland. Was beetje boos vandaag. Kreeg rooster voor volgend jaar en inderdaad netjes geen dienst tot na mijn verlof, maar... daarna bijna alle diensten voor een heel jaar gewoon in drie maanden gepropt! Nee, daar zit ik op te wachten als ik net een kindje van 3 maanden heb en weer aan de slag moet, grrr! Alsof je alles in moet halen als je ivm verlof geen diensten doet. Volgens de CAO hoef ik zelfs tot 6 maanden na mijn bevalling geen dienst te doen als ik dat zelf aangeef (dat laatste zinnetje is belangrijk, want ze gaan ervan uit dat je niet zo flauw zult zijn om dat zelf aan te geven...) Maar goed, heb gepeperde mail teruggestuurd. Ze zullen me wel een zeur vinden, maar we zien wel.
wij hebben in zweden winterkleding gekocht toen we er waren in september, dus ik ben klaar. Woensdag hebben ze bij de aldi voor 10 euro van die snowboots, daar wil ik nog wel voor gaan.