Soof, he verdorie, jij ook weer ongi. Wel fijn dat je een leuk weekend hebt gehad. Timon, pfff, wat een traject ga je weer in. Ik hoop echt dat 2011 helemaal jullie jaar gaat worden. En dat jij dan met dikke buik kan pronken op verjaardagen (en dus niet meer verdrietig wordt van al die blije mama's). Wanna, dat rooster wordt zeker door een man gemaakt:x. Ik vind dat echt getuigen van weinig invoelend vermogen. Je gaat een moeder die net weer aan het werk gaat toch niet meteen vol op de bereikbaarheidsdiensten zetten? Blijft een bijzonder wereldje waar jij in werkt, want die regeling staat toch niet voor niets in de CAO? En het is toch belachelijk dat jij de schuldig voelt omdat je gebruik wilt maken van die regeling? Daffie, zohee, 3000 euro, dat is een flink bedrag. Lastige keuze, lijkt me zo moeilijk nu het geld mee gaat spelen. Mieke, ja, we zaten in port zelande. Het was lekker rustig, we hadden zwembad bijna voor onszelf. Nou ja, wij gingen om 11 uur het zwembad alweer uit, dus we waren er ook vroeg bij. Skipak: ik heb voor yfke een voetenzak voor in de easywalker gekocht. Is voor in de buggy, maar past ook in de bak. Nu ligt ze dus heerlijk warm in de wagen. De zak komt tot bovenin de bak, dus ligt ze ook uit de wind. Ben er heel blij mee. Op mp gekocht voor 25 euro, gloedjenieuw. Die vrouw had de zak gekocht voor in haar quiny, en vond het wel heel raar dat de zak van de eaywalker niet pastte. Burgelijk: ik krijg het er zelf weleens benauwd van. Vooral in centerparcs had ik er last van, ik mistte ineens onze vrijheid. Het gewoon in de auto stappen en maar zien wat de dag brengt. Nu moeten we alles plannen en de tijd in de gaten houden, en daar moeten we beide nog aan wennen. Bovenstaande geeft ook wel aan dat wij voorlopig nog niet aan een 2e willen beginnen. Ik zie er nu meer nadelen dan voordelen in, voor ons is het nu even goed zo. Maar ik denk wel dat ik over 2 jaar ofzo het aandurf, het lijkt me vooral voor yfke leuk om een broertje/zusje te krijgen. Moet er wel bij zeggen dat ik door onze leeftijden (33-37) soms wel twijfel, het ging nu al zo moeilijk, hoe zal het dan gaan als ik nog wat ouder ben.
Soof, oh ja, een skipakje, daar moet ik ook nog achteraan! Goed dat je het zegt! Volgens mij hebben ze bij de scapino ook wel leuke pakjes. Timon, hee! Leuk ook weer eens van je te horen! Ik kan me helemaal voorstellen dat je het even niet kon hebben op die verjaardag , het is al moeilijk genoeg en als je dan ook nog allemaal van die schattige kindjes ziet is het dubbel bitter. Ik hoop echt zo dat 2011 jullie jaar wordt en dat jij inderdaad ook met een mooie zwangere buik mag pronken! Zet 'em op meid! (en hou ons op de hoogte he!) Wanna, jemig zeg , dat vind ik gewoon onbeschoft van de planner! Wat denkt die man nou eigenlijk!?! Pff, nou ik hoop dat hij het nog aan kan/gaat passen... MB, tja je weet het toch nooit, voor het zelfde geld ben je straks zo in verwachting. Ik denk ook wel eens, waren we maar eerder voor een 2e gegaan... maar ja, als het dan wel snel raak was geweest had ik ze wel erg dicht op elkaar. Je moet doen wat goed voelt en er toch maar weer vanuit gaan dat je misschien straks sneller in verwachting bent... Mieke, tuurlijk zullen er mensen zijn die er een moord voor zouden doen om op die manier zwanger te raken maar dat zou voor jou geen reden moeten zijn om er wel voor te gaan of je er schuldig over te voelen. Je maakt keuzes waarvan je denkt dat die het beste bij je passen en dan hoop je dat het lukt. En je moet je nooit schuldig voelen over jouw eigen keuzes, het draait om jou en jouw gezin en wat daar het beste bij past, en niet om een ander.... (maar ik begrijp je wel hoor )
MVT, wat bij ons ook meespeelt is dat mijn vriend het eigenlijk bij 1 kind wil laten, en hij is daar vrij standvastig in. Komt mede doordat hij geen goede band heeft met zijn broertje, voor hem heeft een broertje/zusje voor yfke geen meerwaarde. Is wel lastig, maar ik hoop stiekum dat als mijn eierstokken weer gaan rammelen, dat hij dan is bijgedraaid. Vraagje: Ik ben nu 4 weken bezig met de fruithap, maar Yfke vind er weinig aan. Bij voorkeur likt ze het van de lepel af ipv dat ze haar mond open doet. Ze krijgt maar een paar hapjes binnen, wat voor nu ook prima is. Maar ik vraag me toch af hoe dat bij jullie ging, en ook of jullie het elke dag op hetzelfde tijdstip gaven?
Ah, op die manier. Tja, ik kan me voorstellen dat hij er zo over denkt omdat hij niet goed met zijn broer kan. maar ja, als ik het bij ons zie, ik ga goed om met mijn broer en mijn man gaat ook goed om met zijn broer en zus en ik zie er de voordelen wel van dat als er ooit wat met mijn ouders zou zijn bv dat ik er dan niet helemaal alleen voor sta. Maar ja, dan is het idd wel fijn als je goed met elkaar overweg kan . Ach wie weet draai hij nog een beetje bij... Tja en die fruithap, het is er hier altijd goed in gegaan. Ik heb het inderdaad ook op vaste tijden gegeven, ik ben erg van de regelmaat . (De ene keer ging het wel wat beter dan de andere keer). Anders zou je het eens kunnen proberen met een groentehapje, bv worteltjes misschien vind ze dat lekkerder.
GESLAAGD! Voor een skipakje, bij de HM een heel leuke stoere. 30 euries vond ik eigenlijk teveel maar dat was die van CA ook en die vond ik niet mooi. Geldklopperij is het :x FRUIT! HIer ook op vaste tijden en het duurde even voor hij het lekker vond maar nu lust hij alles Probeer eens een stukje banaan, dat kunnen ze al heel snel eten en is een beetje zoet.
Hey meiden, zo eindelijk even tijd om wat neer te typen Iedereen is gelukkig weer beter hier, behalve een verkoudheid van mezelf dan...maar dat gaat ook wel weer over. Heb dus weinig tijd gehad om de mislukte poging te verwerken en ga er nu ook niet meer aan beginnen Nee hoor, voel me goed en we gaan eerst 5 januari maar eens naar de fert. arts. Ik zou wel graag een poging willen doen nog, maar manlief moet het daar natuurlijk ook mee eens zijn. Maar eens kijken hoe de eindejaarsuitkeringen uitvallen Skipak; ik had vorig jaar idd zo'n heel pakje, maar ze heeft nu een supergoede winterjas (lijkt een beetje op zo'n anwb-jas, met gesealde naden enzo) en dus heb ik afgelopen week na veel zoeken een skibroekje gevonden. Was overal uitverkocht in haar maar, maar gelukkig bij piet kerkhof nog gevonden. Vanmorgen op stap geweest voor snowboots, maat 23 nergens meer te verkrijgen, dus maat 24 genomen (prinsessenboots). Ook vanmorgen een houten slee met hekje erachter kunnen vinden, dus laat voor Myrthe de sneeuw maar komen hahaha. Ik heb er eigenlijk een gruwelijke hekel aan en dan vooral de kou, maar zij vindt het allemaal prachtig en dat maakt mij ook weer blij Wij gaan trouwens aankomend weekend een nachtje naar valkenburg. Gaan zaterdagochtend weg, dan zijn de kerstmarkten er en één of ander parade door de stad. Heb er helemaal zin in. Myrthe gaat lekker logeren bij mijn ouders en wij zijn even lekker saampjes. Zondagmorgen lekker ontbijten en dan rustig weer naar huis. Zondagavond komen mijn ouders bij ons gourmetten. Wij doen nog niets aan sinterklaas, vindt Myrthe nog wat te jong, dus gaan we gewoon gezellig doen Over 2 maanden wordt ze alweer 2, vindt de tijd wel vliegen hoor!! Soms weet ik echt niet waar de tijd blijft! Fruithapje; wij gaven het ook elke dag om dezelfde tijd en het ging er goed in. Komt vanzelf wel als ze er echt aan toe is. Myrthe is nu nog een fruitmonster en dat heeft het ene kindje wel en het andere niet... Ga weer even verder nu
Daffie, vergoed jouw zorgverzekering geen pogingen in het buitenland? Ik las namelijk net de voorwaarden van zilverenkruis door en daarin hebben ze het ook over 3 IVF pogingen in het buitenland die ze na goedkeuring vergoeden? Veel plezier in Valkenburg. En verder dus goed geslaagd voor Myrthe. Oh zie net dat ik achterloop met wat berichtjes, ga ik zo even lezen. Ben nu druk met mijn surprise, Boaz slaapt dus moet even gebruik maken van die tijd. Later meer.
Daffie: mijn zusje was afgelopen weekend naar de kerstmarkt in Valkenburg, erg druk, maar wel heel leuk! Wij zijn 4 jaar geleden geweest, vond het wel heel sfeervol. Hadden toen ook sneeuw en dat draagt wel bij aan het kerstgevoel. Hen net geprobeerd een tukje te doen (Smurf ligt ook even te pitten) maar werd eerst op mijn mobiel gebeld door een collega die altijd op dinsdags mij thuis belt voor iets triviaals (mooi niet opgepakt, kom nou, 't is mijn vrije dag!). Was net weer op de bank in slaap aan het sukkelen, belt het echo bureau dat ze de 20 weken echo willen verzetten omdat het spreekuur komt te vervallen (zeker een echoscopiste ineens bedacht dat ze dan vrij wil) Nou snap ik best dat dat soms gebeurd, maar wij hebben speciaal ons weekje vakantie erop aangepast, dus ik was not amused. Heb ook wel gezegd dat ons dat heel slecht uitkomt. Ze gaat nu kijken wat ze regelen kan en belt dan terug. Niks meer gehoord, dus met een beetje pech spreekt ze morgen op ons antwoordapparaat toch een andere afspraak in... Was zo blij dat het op deze datum gelukt was, want het is ook heel lastig een datum te vinden dat mijn man zomaar weg kan blijven van zijn werk (gezien de reisafstand meteen een hele dag) en opvang voor Smurf te vinden (kleine kinderen mogen niet mee staat op het formulier) Ik wacht maar af.
Ah Soof, wat jammer, weer ongi... balen meid! Wat fijn om te lezen dat er een tijd komt dat de avonden weer voor jezelf zijn. Ik heb het hier even helemaal gehad. Heb gewoon geen leven zo, ben de hele dag (en dus echt 24/7 he) in touw met bv, luiers, troosten etc. etc. ik kan niet eens slapen of eten of naar buiten wanneer ik dat zelf wil. Oké, klaagmodus weer uit, maar ik ben zooooo moe . Voel me ook schuldig over deze gedachten, David kan er niets aan doen en er zijn zat mensen die er een moord voor doen om zo'n wolk van een baby te mogen krijgen. zucht. Ik laat het hier even bij meiden, ik kom weer terug als ik wat vrolijker ben.
HEPPIE! Dat is heel begrijpelijk hoor en het komt echt goed. Je gaat hetzelfs missen dat je minder knuffelmomenten gaat krijgen, tenminste dathad ik in het begin, steeds weer een flesje eraf. Vooral dat laatste flesje om 23.30 uur vond ik jammer, dat was zo fijn, heerlijk tegen mij aangekroen al slapend zijn flesje leegtutteren! DAMES WAT IS HET KOUD HE!!!!!!!!!!!!! MvT! Hoe is het met de sneeuwruimers, ligt er nog steeds veel of is het ook weer een beetje weg?
Fruithap: ik ben hier nu eerlijk gezegd wat mee aan het rommelen, en soms vergeet ik het zelfs. Komt ook doordat yfke het geen bal interesseerd, dat motiveerd mij niet. Net wortels geprobeerd, maar nu hield ze haar mond zelfs stijf dicht, ze vond het helemaal niets. Ik stap denk ik maar over op banaan, en dat ga ik net zolang geven tot ze dit enigzins goed gaat happen. Waar gaven jullie de fruithap, in de kinderstoel of de wipper? En weten jullie hoe lang je olvarit in de koelkast kan bewaren? Heppie, hier mag je klagen, daar hoef je je niet schuldig over te voelen. Zo'n kleintje neemt je hele leven over, en dat is zwaar en erg wennen. Een baby is niet alleen maar hallelujah, en het scheelt al als je dit voor jezelf kan erkennen. Hoe vaak moet je david 's nachts voeden? Ik hoop voor je hier snel een ritme in komt, het scheelt echt enorm als je minimaal 6 uurtjes door kan slapen. Dikke knuffel meid! Wanna, balen zeg, dat de echo wordt verplaatst:x. Moet je man er nu een hele dag voor vrij nemen? daffie, lekker zeg, een weekendje samen weg. Jullie hebben het verdiend! Vind het knap dat je ondanks alles toch zo positief bent, ik neem mijn petje voor je af. ALL, ik heb gesolliciteerd en heb over een uurtje een telefonische afspraak. Spannend, ben benieuwd wat ze van mij willen weten. Ik ben helemaal niet goed in telefoneren, praat liever met iemand die ik gewoon aan kan kijken. Dus nu maar hopen dat ik wel goed overkom.
Soof; ik mis dat helemaal niet, hahaha. Tutten en knuffelen oke, maar niet om 12 uur 's nachts Ben erg blij dat hij het klokje rond slaapt en vind het juist alleen maar leuker nu er meer interactie komt. Vandaag mijn baas verteld! Hij was oprecht heel blij voor me! Nog geen reactie gehad van de roostermaker op mijn boze mail....
MB, heb je al eens vers fruit in de blender/staafmixer gedaan? Bijv. mango, dat vond Boaz echt om te smullen en banaan ook. Potjes kun je over het algemeen 24 uur bewaren volgens mij wanneer je het geopend hebt. Staat er dacht ik wel op vermeld. Jammer dat Yfke er nog weinig behoefte aan lijkt te hebben, gewoon doorzetten. Waarschijnlijk moet zo gewoon wat wennen aan de smaak. Ik zou dan idd niet te veel wisselen qua smaak en haar eerst aan 1 smaak laten wennen. Wanna, wat fijn dat je baas oprecht blij voor je is. Jammer van die oelewapper van een planner. Die doet ook maar zijn werk, maar snapt er duidelijke niets van. Heeft zeker zelf (nog) geen kinderen Vervelend ook dat de echo nu verplaatst moet worden zeg, die doen ook maar makkelijk he, de client schikt er maar naar.... Ik heb vanmorgen gewerkt van 6-10 wat was het kkkkkkkoooooud zeg! Nou ja het is nog steeds ontzettend koud. Heb ook al bloed laten prikken. En gister hard aan mijn surprise voor zondag zitten knutselen. Nu bezig met de laatste toevoeging en dan nog het gedicht, bah daar ben ik dus zo slecht in. Zal blij zijn als het weer voorbij is, haha.
WANNA! Ja die interactie is nu veel leuker, maar met 4 mnd ging die laatste fles eraf en toen miste ik dat echt. Ik vond dat zo'n heerlijk moment MB! Niet iedere dag banaan gaan geven hoor , dan krijgt ze obstipatie!!! Gewoon de andere dag niks en dan probeer je weer eens een ander fruithapje of meng iets met banaan. Niks forceren het komt echt wel goed. Rick wilde de eerste 2 maanden (vanaf zijn 4e maand) bijna niks van fruit en groente weten en toen heb ik hem een half gepelde banaan in zijn handjes gegeven met een klein uitstekend topje banaan. Dat kon hij dan afsabbelen/knabbelen dat was een hit!
Ik ben met bijvoeden pas met 5,5 maand begonnen. Kwam ook omdat ik Boaz hypoallergene voeding gaf. Misschien is Yfke er gewoon nog niet aan toe, kan ook hoor. Het ene kindje is er sneller aan toe als het andere kindje.
Zijn kinderen zijn al volwassen en destijds is zijn vrouw gestopt met werken om voor de kindjes te zorgen. Makkelijk praten dan!
MB/Soof/Mieke, is het advies (van de WHO) niet om, als je borstvoeding geeft, dit tot 6 maanden te doen en dan langzaam wat vast voedsel te introduceren? Dit is in ieder geval wel mijn plan, en dan gaan we lekker rapleyen , ik kijk er nu al naar uit MB, David gaat nog ongeveer 7 keer per dag aan de borst en helaas doet hij zijn lange slaapjes (langer dan 4 uur tussen 2 voedingen) overdag. Het is nu ongeveer als volgt: 2:00 5:00 8:00 11:00 14:00 en dan rommelen tot ongeveer 19:00 of rommelen tot 00:00 uur. Meestal ga ik zelf rond 21:00 slapen en doen we nog een voeding rond 23:00. Per voeding zijn we ongeveer een uur bezig (incl. boertjes en verschonen). Ik heb pas zitten tellen, moet ik misschien ook niet doen hoor, maar als ik van 21:00 tot 9:00 op bed lig heb ik ongeveer 7 uur geslapen in stukjes van 1,5-2 uur. De afgelopen weken heb ik een paar keer 3 uur kunnen slapen en een keer 4 uur, zo toen voelde ik me echt opgefrist hoor! 6 uur achter elkaar slapen is momenteel een onbereikbare luxe, oh dat zou ik echt graag weer eens willen hoor. Komt ook wel weer, gelukkig mag ik hier af en toe even klagen . Ik voel me vandaag alweer een stuk beter gelukkig.
Heppie, in eerste instantie geven ze het advies om minimaal 6 maanden alleen bv te geven ja. En dus nog geen bijvoeding. Sommige baby's lijken eerder toe te zijn aan bijvoeding, dus in overleg met het cb kun je dan eerder beginnen. Boaz had nogal last van eczeem, ik heb in totaal 4,5 maand bv gegeven en daarna overgegaan op de HA kunstvoeding. En dus iets eerder dan 6 maanden begonnen met de bijvoeding op te bouwen. Je kunt er ook langer mee wachten hoor. Succes met de rapley methode, is volgens mij best moeilijk voor een kleintje van 6 mnd wat ik zo begrepen heb. Maar het is wel heel leuk om te proberen, Davind met een sperzieboon in zijn handje, hihi. Ik vond het ook best zwaar hoor de bv. Boaz wilde heel vaak aangelegd worden, had continu honger. Ook toen we begonnen met de HA voeding, dat verzadigd gewoon minder (is licht verteerbaar). Ik was gelukkig niet een uur bezig met iedere voeding+verschonen.
Goh, ik wist al wel dat ik een makkelijk kind heb maar als ik jullie verhalen zo lees mag ik mijn handjes echt stijf dicht knijpen. Thomas sliep al door toen hij 9 weken was (van 10.30 tot 08.00) en heeft altijd goed gegeten gedronken en geslapen... Ik ga echt niet zeggen dat het altijd rozengeur en maneschijn was maar ik heb er wel heel erg van kunnen genieten... Ik kan alleen maar hopen dat dit bij een eventuele volgende weer net zo goed gaat... Voorlopig ben ik in elk geval eerst weer ongi dus op naar het zh dan maar weer... MB, ik heb geen idee hoelang die potjes houdbaar zijn, ik gebruikte ze zelden tot nooit (alleen in 'nood' gevallen ). Staat het niet op de verpakking? Hier was peer (naast banaan) ook zeer geliefd. Tot ik er achter kwam dat dat dus die verschrikkelijke spuitluiers veroorzaakte . Het kwam er soms aan de voorkant boven zijn romper uit, verschikkelijk . Hij kan er nu trouwens nog niet tegen. Hoe is de telefonische sollicitatie gegaan?