Heppie: bij mij stelde het ook niks voor. Ik moest na de bevalling nog even door met bloeddrukmedicatie, maar de huisarts ging dat afbouwen (huisarts in opleiding, no offence, maar met mijn achtergrond dacht ik: vorig jaar was je nog co-assistent en heb ik je geleerd hoe dit moet) Controle bij gyn was : hallo hoe gaat het? En een zwamverhaal over bloeddruk waarvan ik ook wist dat het niet klopte. Stond voor ik het wist weer buiten en had speciaal oppas voor Smurf geregeld die van ver was gekomen. Voor mij inieder geval niet de moeite waard.
Soof, ai ai ai das niet zo fijn meissie! Hopelijk knap je snel weer op. Hoe kom je hier nou weer aan... een verkeerde beweging, fout gelegen of schoot het er zomaar in?? Heppie, ook bij mij stelde de nacontrole niet veel voor. Een co-assistent nam waar op dat moment, niet eens de gyn zelf. Onee het waren 2 co-assistenten. Of was het een arts-assistent, nou ja zoiets dus. Even wat gebabbel hoe het ging etc. en dat ik een volgende keer weer in het ziekenhuis moet bevallen ivm medische indicatie. Ik gaf aan ook wel wat last te hebben van mijn onderkantje omdat er een stukje open was gegaan. Als ik het fijn vond dat ze er even naar keken dat wilden ze dat wel doen. Dus dat wilde ik wel. En dat was het. Dus of het nou zoveel nut heeft om het na 17 weken te doen... nee lijkt me niet echt. Beetje raar dat ze dat zelf niet kunnen bedenken, maar goed. Haha ja dat gedicht, mijn gedichten zijn meestal wel zo hakkelig en cliché ja, haha. Pooh, kan het misschien zijn dat het om 2 verschillende sollicitaties gaat, aangezien je man meerdere soll. heeft lopen?? Misschien moet sintavond uitgesteld worden. Schoonzusje en zoontje (6 wkn) zijn gisteren in het ziekenhuis opgenomen, waarschijnlijk heeft hij het RS-virus. Hopelijk mogen ze morgen naar huis. Even afwachten dus. Ook weer zo sneu, kleintje ligt daar ook aan allerlei toeters en bellen.
Ik heb al een paar weken wat last van mijn rug en donderdag was het al wat meer. Vrijdagochtend heb ik RIck nog aangekleed en daarna ging het mis, gewoon een complete blokkade rechts boven mijn bil. Gisteravond ben ik te lang opgebleven en heb ik het echt uitgegild van de pijn, ik kon niet meer opstaan. Na 10 min is het gelukt en ben ik naar bed gegaan met een kruik, door de warmte heb ik me enigzins kunnen ontspannen en geslapen. Ik moet heel voorzichtig doen... Een vriendin van mijn vriendin komt me vandaag helpen omdat ik niet voor Rick kan zorgen, lief he!
Dat is zeker lief Soof. Wat een hel moet dat dan zijn zeg, bah! Hopelijk werken de pijnstillers. Volgende week misschien maar even langs de fysio of zo?? Sterkte. Boaz had vanmorgen weer wat leuks in zijn schoen gekregen van Sinterklaas en zwarte Piet. Hij is er echt helemaal vol van hihihi. Gaat gelijk kijken. Vooral de pepernoten vallen goed in smaakt (letterlijk), haha.
"mieke, hij heeft maar 1 sollicitatie lopen.... soof ,beterschap en wat lief dat ze je komt helpen vandaag!! wij gaan zo naar de sinterklaas viering op mn vriends werk.
Nou wat suf zeg van die nacontroles... ik ga ze maandag wel even bellen of het wel echt nodig is, wat mij betreft doen we het telefonisch, ik neem aan dat mijn knip met 17 weken wel helemaal hersteld is (hoewel het littekenweefsel wel even zal blijven trekken en de vorm nooit meer de oude zal worden denk ik, maar daar heb ik geen arts/co-assistent voor nodig om me dat te vertellen) Mieke, veel sterkte voor je schoonzusje en neefje, bah wat naar, hopelijk snel goed nieuws. Wat zorgen Sint en Piet goed voor Boaz zeg! Dan is hij zeker heeeel lief geweest Soof, sterkte met je rug. Wat fijn dat er iemand is die je kan komen helpen. Sneeuwt het bij jullie ook zo ontzettend? Het lijkt hier de noordpool wel
meiden weten jullie dit toevallig: Wil de meubeltjes van de babykamer verfen, kan dit gewoon met iedere verf?
Soof, sterkte en doe voorzichtig! Spit is zo pijnlijk, ik heb een vent die daar erg gevoelig voor is, die heeft het zelfs in zijn nek gehad. Heppie, is al gezegd, maar die nacontrole stelt niets voor. Ze stelde alleen vragen, en was zelfs niet geinteresseerd in de wond van de keizersnede, ook al gaf ik aan dat die wond wat vurig was. Ik moet wel zeggen dat het heeft geholpen bij de verwerking van de bevalling. Ik was in die tijd erg emo en bezig met alles een plek te geven. Ik zie me nog zitten tussen al die zwangere meiden en ik dacht "ok, deze periode sluit je nu af, je bent nu een mama, richt je nu daar op". En op het moment dat ik daar wegliep trok ik hele bewust de deur achter me dicht, dat deed me goed. Beetje zweverig allemaal, maar kan me indenken dat het voor jou ook een afsluiting kan zijn. Mieke, ach, wat sneu voor je neefje en schoonzusje. Ik hoop dat het snel beter gaat. Mijn neefje kijkt nu ook elke dag in zijn schoen of er pepernoten in zitten, zo grappig. En als er niets in zit, dan checkt hij alle ander schoenen die in huis zijn voor de zekerheid ook even na...haha. Miki, jij mag iig geval niet verven als de verf op terpentine basis is. Verder weet ik dat je de meubels dik in de verf moet zetten (goede grondverf en dan meerdere lagen lak), om te voorkomen dat de verf gaat bladderen. Want die schilfertjes verf zijn uiteraard gevaarlijk, stoppen ze in hun mond. Fruithap: ging gister een stuk beter. Ik had yfke in de wipper gezet (afgelopen week zat ze in de kinderstoel), dan is ze minder afgeleid. En ik heb nu door dat ze eerst even wil proeven en likken, en daarna pas gaat happen. Zo leuk om te zien dat je iets bedenkt, en dat het dan ook nog werkt. Hier ook siberische toestanden. Ziet er prachtig uit, maar minder leuk als je er doorheen moet. Ik dus wel voor de boodschappen.
Miki, nee dat kan niet met zomaar iedere verf, ook niet omdat je zwanger bent en dan moet je dus uitkijken met vluchtige stoffen. Neem dus géén verf op terpentinebasis, dat heet ook wel alkydverf. Neem wél verf op waterbasis, dat heet acrylverf. Let wel even op dat je ook de juiste kwasten/rollers er bij neemt met blonde ipv zwarte haren. En op tijd beginnen zodat de evt. nog aanwezige dampen goed kunnen uitdampen en je kindje er dus zeker geen last van zal hebben, dus niet in de laatste maand nog eens je huis onder handen nemen ofzo Het allerbeste is overigens natuurverf van Auro of Aquamarijn maar dat is ook heel kostbaar.
Mmm, hier ook sneeuwstorm, heb de hele middag al uitgesteld op boodschappen te doen, maar kan het nu niet veel langer uitstellen.
hier ook de noordpool, den kdat er zeker 8-10 cm buiten lict, misschien zelfs meer. We moesten vanochtend naar de sint viering op het werk van mn vriend. Was erg leuk. Terug hebben we gekropen over de snelweg. er reden sneeuw schuifers voorbij, echt doodeng zoveel sneeuw! Ben blij dat ik nu niet meer weg hoef!
Hou ook niet van rijden met dit weer. Heb vandaag toch ook op mijn auto winterbanden laten zetten (wilden we eigenlijk alleen op die van mijn man omdat hij zoveel op de weg zit) pooh: heeft Jens leuke kadootjes gehad? Vond hij Sint en de pieten niet eng?
hij is niet bang in de zin dat ie gaat huilen ofzo. Maar hij kruipt wel tegen me weg en komt later wat meer "los". Maar op schoot bij sint zou hij nooit doen! We hadden zelf een kadotjes gekocht en dan krijgen we het geld terug. Mocht twv 15 euro. We hadden een leuke houten puzzel gekocht.
Ha meiden lijkt hier ook wel noordpool en het sneeuwt nog steeds! Waren weer een beetje druk vandaag. Soof sterkte en inderdaad rustig aan doen. Wel bewegen maar voorzichtig. Klinkt leuk he van iemand die je pijn niet voelt. Maar heb er helaas wel ervaring mee. MB kan je nu maandag terugbellen over je sollicitatie? Heb gister sperzieboontjes geprobeerd maar dat was nog geen succes.. Ja gek idee he dat Yfke al langer is. Maar ik vindt Jolie al zo groot Zo zie je maar weer mensen passen niet in hokjes, ook de hele kleintjes niet Timon ik heb zo'n bewondering voor je, chapeau! Het is en blijft moeilijk en dan toch ook wel een kleintje vast houden. 2011 moet jullie jaar worden. Wanna nog gefeliciteerd!! en lekker hoor winterbanden rijdt toch een beetje zekerder. Ja wist het al wel, voor mijn man was een eerste ook geen must maar nu is hij helemaal gek met zijn kleine meisje . Ik kleed haar op het CB inderdaad wel helemaal uit en ook uit de Pavlik omdat ze deze over haar kleertjes draagt. Dan laat ik haar meten met alleen het rechterbeentje gestrekt. We moeten toch nog wel voorzichtig zijn met haar linker heupje en ach een centimetertje meer of minder kan ook geen kwaad Mieke sterkte voor je schoonzusje en neefje. Zo sneu als een kleintje zo ziek is. Leuk dat Boaz het schoenzetten zo spannend vindt. Heppie vond zelf de nacontrole prima bij de VK maar was inderdaad wel na 6 weken. We hebben even over anticonceptie gesproken en ze heeft nog even naar mijn knip gekeken. Bleek dat de oplosbare hechtingen bij mij niet waren op gelost.... Dus die heeft ze toen gelijk verwijderd. All, we zijn een beetje druk de laatste tijd. Weet niet eens meer of ik het al had gezegd. S. moeder is gevallen en zit nu, versneld, in een verzorgingshuis. Maar ze vindt het helemaal niet leuk. Ze wil weg en vraagt iedere keer als wij komen: 'komen jullie me halen? Neem je me mee naar huis?'. Zo ontzettend sneu. Dus daar zijn we minimaal twee keer per week te vinden. En nu ligt mijn oma ook heel slecht, vrij snel en onverwacht. Ok ze is bijna 91 maar tot nu toe ging het redelijk goed. Ze wil niet meer, eet bijna niet meer en drinkt ook bijna niet meer. Gister gesprek geweest met arts en alle levensverlengende handelingen zijn gestopt . Dus dat zal waarschijnlijk niet lang meer duren. Ben dus al met al druk met van alles en nog wat want op het werk is het ook om gek van te worden. Ga nu maar lekker slapen, welterusten.
Jeetje Simi, wat heftig allemaal! Ook al is je oma 91, dat is toch iets waar je nooit klaar voor bent. Ligt ze in een verpleeghuis? Leeft je opa nog? En moeilijk hoor als je schoonmoeder je steeds vraagt of je haar niet mee neemt. Dat is wel even slikken dan als je weggaat. En intensief zeg, om er twee maal per week langs te gaan. Hoe oud is ze? Sterkte met alles. Hier nu flink aan het dooien, overal drab en smurrie. Niet echt lekker om met Smurf er op uit te gaan. Mocht vanochtend uitslapen en heb ontbijt op bed gehad!
He ladies, hier ook drap nu, jammer het was zo mooi!!! SIMI! Jeetje wat een toestand allemaal, hoe oud is je schoonmoeder? Sterkte met je oma! Hier nog steeds kreupele truus om jullie een idee te geven, mijn linker borst (niet mijn tepel maar de binnenkant zeg maar) zit boven mij navel zo scheef sta ik en aan de linkerkant zit op mijn rug een bult van kompleet verkrampte spieren. Het gaat al beter als vrijdag maar dit is een taaie aanval hoor blegh!
Simi, wat vervelend voor je S.moeder en oma... Sterkte! Wanna, wat een verwennerij, lekker ontbijtje op bed, heerlijk! Soof, oei dat klinkt inderdaad erg pittig, hopelijk gaat het snel beter. Kan je man de bult op je rug misschien een beetje wegmasseren? of is het te gevoelig om aangeraakt te worden? Hier is de dooi ook ingezet, maar wel met een zonnetje er bij (af en toe). Wat was de sneeuw toch ook mooi he? net of we in Zwitserland wonen We hadden hier gisteren een flinke spookavond, echt van 16:00 tot 23:00 bezig geweest met een ontevreden David. Ik ging denken dat hij ziek was en heb hem getempt: 36.6. Is acceptabel maar ik vond het toch wat aan de koude kant. Mannetje warm ingepakt, kersenpitzakje erbij en hij sliep! Had hij het dan toch koud? Het was 21 graden in de kamer, dat is toch niet zo koud? Nou ja, in ieder geval hebben we er weer iets bij voor op ons checklijstje maatregelen bij onrust.
21 graden is zelfs aan de warme kant heppie, kamertje mag tussen de 16 en 19 graden zijn. Hier ook rugpijn. Net de kerstboom op gezet en buiten sneeuw geruimd. pfffff Dat is eigenlijk mannen werk, maar ja, die is werken vandaag!
Simi, wat ontzettend verdrietig en zwaar allemaal voor jullie en de familie. Heel veel sterkte. Wanna, wat een verwennerij zeg. Dat krijg ik hier nou nooit hoor!! Groeit er al een zichtbaar buikie bij je?? Soof, je lijkt dus wel een beetje op quasimodo (schrijf je dat zo), wat ellendig toch allemaal. Gaat het wel ietsje beter nu met de pijnstillers? Heppie, oeps dat is wel een heel roerige avond zeg. 36,6 is idd redelijk, niet heel laag en natuurlijk niet heel hoog of zo. Beetje aan de ondergrens van de gemiddelde lichaamstemp bij baby's. Maar ja dat kan per kindje natuurlijk ook weer verschillen. En 21 gr. zou niet te koud zijn, maar misschien heeft hij toch een klein beginnend virusje onder de leden dat hij het toch een beetje kouder had dan normaal. Gelukkig hielp het wat dikker inpakken. Pooh, doe dat dan ook niet, met deze dooi verdwijnt het natuurlijk vanzelf... tenzij het in eens hard gaat vriezen natuurlijk. Nou ons sinterklaasfeest gaan we dus idd een weekje verzetten, s-zusje en Cas blijven nog 2 dagen in het ziekenhuis. Het gaat nog steeds niet goed en mijn s-zusje zit er helemaal doorheen. Ze zitten in een soort aparte kamer en mogen helemaal geen bezoek krijgen ivm infectie etc. Zielig hoor. Ze gaan Cas benevelen met zuurstof oid. Ze zuigen wel steeds zijn keel en neusje leeg. Maar ondanks dat heeft hij het erg benauwd en raakt steeds in paniek omdat hij niet goed kan ademen dan. We gaan straks wel naar mijn s-ouders om te eten. Heb net een appelkruimeltaart gebakken. Ik heb weer spotting en dus weer rond dag 8 in mijn cyclus, gek wordt ik er van. Ben blij dat ik naar de gyn kan straks en dat er gekeken wordt. Heb net even met vriendlief overlegd dat ik deze kluspoging echt goed wil benutten. De vorige keer was het maar halfbakken en heb hem gevraagd er rekening mee te houden, dus geen afspraken met vrienden en gezuip zeg maar. Hopelijk houdt hij zich een beetje in. Haha hij moest er wel om lachen en gaf al aan dat hij dan losse onderbroeken/shorts zou gaan dragen zodat zijn zaadjes fit zouden zijn. Heb ook gezegd dat ik ipv 1x 2x wil benutten. Beetje suf dat je dit soort dingen vooraf aan het bespreken bent, maar goed het moet maar zo. Gister had ik echt een positief dagje en wilde ik heel graag weer een kleintje. Die stemmingen wisselen dus wel steeds sterk. Maar ik weet ook dat het op het moment meer het idee is om weer zwanger te zijn wat ik graag wil, dan de baby. Maar ik denk dat wanneer het zover is dat gevoel wel omslaat in, ik wil graag weer een baby. Als jullie nog snappen wat ik bedoel. Ik denk dat dit grotendeels de twijfels zijn die ik voel. Het mee kunnen doen met zwangeren omdat velen zwanger zijn of het krijgen van een 2e kindje. Op het moment voelt het meer als mee willen zwangeren en niet achter blijven als het krijgen van een 2e kindje. En ik ben bang dat dat eerste meer de overhand heeft/had en ik daardoor (omdat ik dat dus van mezelf weet) dus die twijfels ontwikkel, of het gevoel dus wel echt is dat ik een 2e kindje wil. Oh ik maak er wel weer een rommelig verhaal van, sorry hoor.