Heppie, heb de naam van die speen even opgezocht: Flessenspenen dental Small. Ik heb ze bij prenatal gehaald, zijn niet te koop bij een gewone drogist.
Ik ga morgen naar de ha voor een gesprek over anticonceptie. Ik ben er nog niet uit wat ik wil, zit nu te denken over een ring. Iemand daar ervaring mee?
Gisteren is dan eindelijk mijn ongi gekomen en dus aan de pil gegaan. Hier ook geschuifel en bijna-spagaten door het weer. Vooral rond de auto. Over het verven: acrylverf (waterbasis) kan niet over alkydverf (terpentinebasis). MB, nu al vrij onverwachts een beslissing voor over een half jaar moeten maken is zeker even schrikken. Met mijn moeder en de bestralingen gaat het goed. Gelukkig nog steeds geen bijwerkingen. Jee, wat veel ego. Nog een beetje erbij... Vandaag met wat wazig hoofd opgestaan. Op het werk kreeg ik er nieuws bovenop; mijn collega (IVF) is 13 weken zwanger. Heel erg leuk, maar het heeft mij wel uit evenwicht gebracht. Ik heb me de rest van de dag niet prettig gevoeld. Mijn hoofd werd steeds erger en mijn lijf werd steeds meer gespannen. IK WIL OOK!!!!!!
Pfff Timon, dat is ook wel heftig om te horen en erg confronterend! Wel fijn dat je ongi eindelijk is gekomen en je met de pil kon starten. vanochtend met een zwaar hoofd en brak gevoel opgestaan. Zag er enorm tegen op om naar het werk te gaan, maar na lange warme douche en half uur als een zombie in de auto zitten ben ik dan toch op mijn werk en gaan we er weer vol tegen aan.. Tsjakka!!! (bleeeeegh!!)
Timon: Het is je ook echt gegund!! Ik hoop echt dat 2011 je jaar wordt. Na 1,5 jaar had ik al de moed bijna opgegeven jij bent al veel langer bezig en je houdt nog steeds de moed erin. Je bent geweldig!! Het gaat je lukken, waar een wil is is een weg!!! Soof: hoe gaat het met je? Heb je nou iets gekregen wat wel werkt? Ik hoop dat je nu al veel minder pijn hebt. sterkte!! MB: Ik kan mij voorstellen dat je het een vervelend idee vind om straks je kind naar een kdv te brengen. Hihi ik heb dat gevoel nou al en het kindje is er nog niet eens. Gelukkig heb je nog een half jaar om aan het idee te wennen en ze zal het vast wel leuk vinden, met de kindjes spelen ed. Laat haar alleen heel goed wennen, rustig opbouwen dan komt het helemaal goed. Wij hebben een beetje een probleem met opvang. Een collega van mij zou 2 dagen in de week onze gastouder worden. Helemaal geregeld dachten we, helaas kan het toch niet door gaan. Nu dus op zoek naar andere oplossing. Een vriendin van mij wil heel graag gastouder worden en vooral natuurlijk ook omdat ze dan op ons kindje kan passen. Heeft ze helemaal zin in. Maar ze werkt op een kdv en heeft dus vast inkomen en moet dus wel meerdere kindjes hebben om aan het salaris te komen wat ze nu heeft en voor ze haar baan op kan zeggen, dus we zijn hard aan het kindjes shoppen Jammer dat jullie allemaal zo ver weg wonen hihi ik hoop echt dat het lukt want haar vertrouw ik voor 200% en dan laat ik mijn kind ook echt met een gerust hart achter. Duimen jullie mee Ik heb het al vaker gezegd maar ik ga nu echt proberen wat meer mee te schrijven met jullie, ik mis jullie wel zeg. Ik moet het van mijzelf een beetje rustiger aan gaan doen, maar mijn geest is niet te stoppen. Ik wil van alles doen, dus dat is nesteldrang. Ik heb gisteren de huiskamer verbouwd en de dagen ervoor box helemaal geschobt (is 2e hands en wou alle potlood en viezigheid eraf hebben) keuken grote beurt gegeven (alles eruit ed pff wat een rotklus is dat zeg). Ik doe wel alles in fases, ik merk wel dat mijn lichaam slomer word en heel snel vermoeid. Dus keuken heb ik wel paar dagen over gedaan. Elke dag verzin ik wel weer iets om mij bezig te houden, maar daar moet ik mee ophouden. Op mijn werk ga ik ook zeggen dat ik minder wil werken, ik sta al vanaf augustus 100% ziek dus werk op therapeutische basis. Dat wist ik niet tot 2 weken geleden dus als ik niet kan hoef ik helemaal niet, nou fijn dat ik het weet Ik werk nu 18 uur tewijl ik van de bedrijfsarts blijkbaar maar 12uur mag werken. Ok dat wist ik dus ook niet, ik dacht dat ik mijn uren op moest bouwen en uiteindelijk weer 100% ging werken. Blijkbaar hoeft dat niet. Hmm snappen jullie het nog. Nu werk ik 3 dagen van 6 uur, ik ga vragen of dat 2 dagen mogen worden, ik neem aan van wel Ben nog steeds misselijk en dat is best vermoeiend. Jeetje is een lang verhaal geworden.
BRIGIT! Lekkere communicatie zeg! Doe het maar lekker rustig aan, dat is echt belangrijk. Ik heb ook zo'n peper in mijn kont en nu ik niks kan is het nog erger! Enne... jij hebt echt nesteldrang ik wordt al moe als ik lees wat je allemaal gedaan hebt, maar het is zo herkenbaar hihihih leuk he hormonen TIMON! Fijn dat je moeder het allemaal goed doorstaat, ik moet zeggen dat mijn moeder ook weinig last heeft gehad van de bestralingen toen. Alleen een donkere plek op haar rug van de bestraling aan de voorkant 8) WANNA! Ben je gewoon moe of ben je ook ziek? Ik ben nog steeds thuis en het gaat ietsiepietsie beter, maar zitten is een ramp dan heb ik echt veel pijn. In bed liggen is nu het beste. Gisteren heb ik Rick nog thuis gehad maar dat gaat echt niet. Hij is nu naar mijn schoonzusje en morgen naar het KDV. Dan kan ik even goed rusten. Morgen ook naar de chiropractie ben benieuwd!
Brigit: pfff, wordt al moe als ik lees wat jij allemaal hebt gedaan! Knap dat je dat allemaal kunt! Gek dat je niet wist dat je ziek gemeld staat! Hoeveel % werk je nu dan? Heb je je ziek gemeld ivm misselijkheid? Jouw verlof gaat dus met 34 weken in, hoe ga je dat na de bevalling doen? Neem je nog vakantie daarna of zoek je dus opvang vanaf 10 weken na de bevalling? Soof: gelukkig heb je Rick de komende twee dagen ondergebracht, want zat al echt te denken hoe je dat in hemelsnaam vol moet houden met zoveel rugpijn! Lukt het wel om iets te blijven bewegen/lopen? Hier niet echt ziek hoor, gewoon brak en beetje aan het klagen Moet mezelf gewoon even een schop onder de kont geven. Ik slaap weer heel slecht sinds deze zwangerschap en ik ben iemand die eigenlijk echt 8 uur moet slapen om een beetje fit te zijn. Dat haal ik nu dus niet. Dus; zit als een zombie achter mijn computer (maar voor het geval een collega meeleest: heb tussen deze berichtjes door al best wat werk verzet hoor! )
WANNA! Dat ging dus ook echt niet, ik liet hem via zijn zitstoeltje klimmen in zijn eetstoel, zelf op de bank kruipen om de luier te doen. Het grote probleem was in bed doen, daar heb ik me gewoon op verbeten en hopen dat ik niet in elkaar zou zakken. Heb hem erin laten glijden en zelf gaan liggen, normaal leg ik hem er lekker in en krijgt hij een kusje maar zo ver kan ik nu niet. Ik kan niks lang zeg maar, lang lopen, zitten en liggen dus wissel ik het af. Maar de nacht gaat wel beter nu, alleen doen mijn heupen nu ook erg pijn van alle rare bewegingen en standen (sjee lijkt wel een sexavontuur als ik het opschrijf, dat vergeet maar hoor ) ik heb overal spierpijn, bah. Ga nu even een ommetje maken, even wat frisse lucht ben zo suf...
Soof: Pfff, dat klinkt pittig! Wat goed dat Rick wel je aanwijzingen opvolgt en op de bank kruipt voor een schone luier. Zodra ik roep: schone luier? Of: heb je gepoept? roept Smurf NEE NEEEE en rent er van door. Sterkte met je standjes
Hier ook NEE NEE maar uiteindelijk komt hij wel gelukkig. Hij rent niet weg, maar moet zeggen dat ik ook geduldig wacht tot hij wel komt anders gaat hij er wel vandoor. Heb net een wabdeling gemaakt, ik lijk wel een oud wijf van 95 jonge jonge zeg. Dat was geen goed idee...
Ik kom even lekker ego naar jullie zwaaien!!!! *zwaai-smiley* Voor iedereen die het nodig heeft, sterkte en een knuf
Wanna: Ik wist wel dat ik ziekgemeld stond (ik kon in het begin van mijn zwangerschap helemaal niks. Ze geven het zelfs de naam Hyperemesis Gravidarum, ik hield water niet eens binnen.) alleen als je dan weer aan het werk gaat dan bouw je langzaam op (dacht ik) en ga je steeds meer werken elke keer paar uurtjes erbij, ik dacht dus dat ik al voor 75% beter was. Ik wist dus niet dat ik op therapeutische basis weer aan het werk was. Dus daar gaan we maar eens wat aan doen, met andere woorden minder werken Naar het uwv is er al een brief gegaan dat ik 100% ziek blijf tot aan mijn verlof en dat ik voor 12 uur pw therapeutisch werk doe, dus daar ga ik mij dan maar aan houden. Soof: Dat klinkt echt heel pittig, gelukkig word rick dan een beetje uit handen genomen zodat je alleen aan jezelf hoeft te denken. Sterkte!!
Brigit: dus jouw werkgever maakt lekker misbruik van je zwangerschap door je loonkosten volledig bij het UWV te declareren en je intussen wel 75% aan het werk te zetten! Dat is eigenlijk wel een tikje achterbaks! Als je dat had geweten had je inderdaad geen moeite gedaan om je uren weer op te bouwen!
zwaai mieke!!! @brigit, wat een communicatie, not!!! Knap van je dat jeh te werken wel vol houdt met die misselijkheid!!! Maar raar dat je meer uren werkt dan de arbo "toe staat". @all, ik probeer steeds mee te lezen, maar als ik ga reageren ben ik de helft al weer kwijt. Dan denk ik shit, wat schreven ze nu ook al weer... Het gaat hier goed hoor, maar het is nog steeds erg druk. Ik leef bij de dag en zie wel wat er die dag gebeurd. Ofhij moet heel vroeg beginnen, of zoals vandaag, werkt ie opeens tot 2000 uur door. Vreselijk irritant. Van die sollicitatie heeft hij niets meer gehoord. ook irritant!! Morgen ben ik lekker vrij. Ik wil weer naar het baby zwemmen gaan, kijken of we dat redden om 9.00 uur de auto in
Hey meiden, ben ik ook weer een keertje hoor! Ik lees iedere dag jullie perikelen maar heb zo weinig puf om te reageren. Maar vanavond weer een beetje wel, dus hier gaatie! Soof, veel beterschap met je rug, wat naar dat je zo'n pijn en ongemak hebt zeg... Morgen naar de therapeut toch? Mini slaapt hier in een winterslaapzak maar we laten met dit hele koude weer de thermostaat wel op 18 graden staan 's nachts, anders wordt ze vroeg wakker van de kou. Voor mij is dat even doorbijten want ik hou van een koude kamer om lekker IN mijn dekbedje te kunnen kruipen, hmmmmm Heppie, David drinkt snel uit de fles, maar hij wil de fles tenminste wel, dus dat is fijn. Hier nooit problemen met te snel drinken, haha! Ben je er al uit welke kolf je wil? Als je het geld hebt, zou ik eentje kopen van alle gemakken voorzien, juist voor op werk. Hihi MB, ze zijn er wel op tijd bij met het kdv he? Even schrikken voor jou dus... Ik ben zo ontaard dat ik nooit een knoop in mijn maa heb gehad van Mini wegbrengen naar het kdv maar ze gaat dan ook al vanaf dat ze 4,5 maand was. Hey Timon, je ongi is door nu, dus je kan weer beginnen met de pil. 2011 wordt jouw jaar! Wel lastig dat we in de leeftijd zijn dat veel mensen om je heen kinderen krijgen of hebben he? Wordt je wel steeds met je neus op de feiten gedrukt, lijkt me erg moeilijk! Fijn dat het met je moeder naar omstandigheden goed gaat. Brigit, wat een gedoe met jullie opvang zeg... Ik hoop dat het gaat lukken, zijn er in jouw omgeving voldoende mogelijkheden? Hopelijk vind je genoeg kindjes voor die ene gastouder! Wat een raar verhaal van je werk, ik sluit me bij Wanna aan dat je werkgever niet helemaal eerlijk en duidelijk naar je is geweest, die eet van twee walletjes hoor! Wanna, je moet jezelf geen schop onder je kont geven, maar luisteren naar je lichaam (ja, mam). Mooi beroep heb je trouwens gekozen als je 8 uur slaap per nacht nodig hebt Mieke, ik zwaai terug, zie je het?! Pooh ook druk lees ik. Wat een gedoe met het werk van je man. Ik hoop dat dat snel rustiger wordt voor jullie met ofwel een nieuwe baan voor hem ofwel dat die deadline eindelijk eens gehaald is!
Nou, hier dus ook nogal druk. Met leuke dingen zoals een huis zoeken en misschien kopen , etentjes, vriendinnen, enz. En met de laatste loodjes op het werk want na volgende week heb ik eerst kerstvakantie en aanlsuitend verlof dus ik ben bijna klaar! Maar natuurlijk wel nog even zo'n eindspurt aan het eind van het jaar wat werk betreft. Lichamelijk vind ik het steeds zwaarder worden, de energie die ik tot een week of 27 had is op geloof ik en ik word gewoon snel stijf enzo als ik te lang in 1 houding blijf zitten. Komt ook omdat het winter is en koud, dan voel ik dat wel sneller volgens mij. En ik denk dat het ook scheelt dat ik niet meer naar mijn werk fiets, ik durf het nu even niet meer met die gladheid, heb niet zo'n zin om te vallen met die buik... Maar ja, dan roest ik wel een beetje vast nu . Over de buik gesproken, die groeit prima al hoorde ik toevallig vandaag meerdere keren dat ik een bescheiden buikje heb. Dus eigenlijk mag ik niet klagen maar ik doe het lekker toch Met de kleine IN de buik gaat het ook goed, ze is lekker druk aanwezig. Over 1,5 week weer een groeiecho. En met Mini gaat het ook hartstikke goed. Ze praat steeds meer na en dat kan soms erg grappig zijn. Zelf vindt ze het ook grappig. Vandaag heeft ze van een jongetje op het kdv geleerd "auw" te zeggen, al weet ze nog niet wat het betekent Ze kan al nadoen wat de aap doet en de leeuw en de olifant. OK, op haar manier maar toch En ze is vreeeeselijk ondeugend, doet steeds dingen die niet mogen dus het is ook wel erg veel politieagentje spelen momenteel. Maar goed, hoort er een beetje bij. Kijk wel uit naar mijn verlof hoor, drie dagen in de week lekker niks doen want dan gaat ze naar het kdv. Kan ik even bijkomen, dat heb ik wel nodig. Ach ja, ik ben ook geen 35 meer he?
ha die miep!!! Jee, zit je al weer op de 30 weken??? Wat is dat hard gegaan zeg.... pfff. Ik weet nog dat je meldde dat je zwanger was!! Fijn dat het op wat ongemakken na, goed gaat met je! Ben benieuwd hoe je groei echo is straks. Zal vast goed zijn (postitief denken). Mn vent komt NU thuis, hij staat net bij de achterdeur terwijl ik dit schrijf!!! oefff, ik zeg niets... grrrrr
Brigit, leuk dat je weer meeschrijft. Wat raar dat je werkgever niet gemeldt heeft dat je op at-basis werkt. Wel fijn dat je daar nu achter gekomen bent, en het dus rustiger aan kan gaan doen. Pooh, jeetje, er komt wel veel op jouw schouders neer, met die uren van je vriend. Ik hoop echt dat hij een baan vindt waarbij thuis/werk beter te combineren zijn. Soof, de spit heeft je behoorlijk te pakken, sterkte ermee! Miep, fijn dat alles goed gaat met de 2 meiden. Ik moet altijd lachen om die verhalen over mini, ze is zeker geen muurbloempje. Mieke, ook een zwaai van mij. ALL, bij de ha geweest, en ga vanaf de volgende ongi starten met de nuvaring. Ben benieuwd hoe dit bevalt, lijkt mij zelf ideaal.
de nuvaring?? ik verstrek dt ding regelmatig in de apotheek, maar vind het zo'n raar ing. Dat dat werkt, blijft me verbazen!! Hij grappen op het werk er wel eens over. Dat je man dan gaat "ringsteken".