30 plussers en zwanger worden (deel 5)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door wannaBmum, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    ja, is tweedehands, nu bijna 6 jaar oud, maar dan nog! Eerste wat ik zei was ook dat als ik er nu voor zo'n bedrag aan moest verspijkeren, ze me twee jaar geleden dus een ondeugdelijk product hebben verkocht. Daarop kon ik direct 20% korting op het bedrag krijgen. Bleef nog een flinke duit. Inmiddels sloegen mijn hormonen op hol en zag ik het niet meer zitten. Met husband overlegd die hun heeft teruggebeld (voelde ik me meteen zo'n zwak zielig vrouwtje dat haar man laat bellen als het over de auto gaat, maar nu even schijt aan!) en mijn man heeft er nog een dikke 100 euro afgekregen.
    Maar het bleef slikken!!

2. mb02

mb02 Bekend lid

Even ego: ik ben weer ongi geworden. Is heel gek, maar ik moet er echt weer even aan wennen:). Ik had vanmorgen wat krampen, maar er totaal niet aan gedacht dat ik weer ongi zou worden. Even geteld, en deze cyclus duurde 31 dagen, wat dus heel keurig is. Voor mijn zwangerschap zat ik altijd rond de 40 dagen, dus ik ben er wel blij mee dat mijn lijf het weer goed oppakt.
    Vanavond ga ik die nuva-ring plaatsen, ben benieuwd....

3. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi, ik heb wel wat meegelezen maar had niet zoveel zin in schrijven :)

MB, fijn dat je weer ongi bent geworden, tenminste dat je lichaam het dus weer goed oppakt allemaal. En dus een kortere cyclus. Mijn cyclus is ook korter geworden. Dus het kan best eens zo zijn dat dit zo blijft.
    Ben benieuwd hoe de nuvaring je gaat bevallen.
    Wanneer Boaz dus vroeg wakker is (veel te vroeg), dan ga ik ook naar hem toe. Dan vertel ik hem dat alle mensen en kindjes nog slapen, dat het nog donker buiten is en dat Boaz ook weer moet gaan slapen. Zo probeer ik hem duidelijk te maken dat het nog geen tijd is om wakker te worden/blijven. En als dit 's nachts gebeurt en hij is wat verdrietig, dan neem ik hem op de arm en laat hem zien dat het nog donker buiten is. Yfke zal daar nog wel iets te jong voor zijn denk ik. Alhoewel ze al veel begrijpen hoor.

Wanna, wat een geld he en ook zo zonde eigenlijk. Maar ja je moet ook weer veilig de weg op natuurlijk. Goed dat je er toch wat af hebt kunnen krijgen hoor, maar het blijft een boel centen. Hoe voel je je verder?

Soof, hoe gaat ie? Ietsiepietsie beter? En Rick?

MvT, ja vertederend wel hoor om je kleine mannetje dan zo lief te zien doen tegen een baby.

Vandaag weer gewerkt, was een leuk dagje, maar zo wat was het druk vanmorgen zeg. Als je nagaat dat er totaal op een dag zo'n 35.000-40.000 passagiers zijn, vertrekkende, aankomende en die in transfer zijn. Dat besef je eigenlijk helemaal niet. Nu mag ik zondag weer.
    Morgen controle echo bij de gyn.

4. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @all, jens lijkt weer o te knappen. Hij is vandaag op het kdv geweest en ze hebben me niet gebeld dat ie ziek was. Hij had geoefend bij e groep vanaf 2 jaar. Zijn juf denkt dat hij een beetje op de babygroep aan het uit gekeken raakt. Is niet zo gek, want op die andere groep hebben ze veel leuker speelgoed, in Jens ogen dan ;). In principe gaat hij er vanaf eind maart naar toe, als hij 2 geworden is....
    Hij hoest nog wel en eet wat minder. Morgen ben ik lekker met hem thuis! :)

@wanna, jee wat een apk keuring zeg. En dat terwijl het al zo'n dure maand is! :(

5. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Pooh, fijn dat Jens weer opgeknapt is. Boaz zit op een 'verticale groep', dat is van 0-4 jaar gemengd. Dat is volgens mij echt heel leuk voor alle kindjes.

6. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    die groepen hebben ze bij jens ook. Is ook leuk voor broertjes en zusjes die dan bij elkaar zitten, zeggen ze!
    Jens gaat met 2 jaar naar "de beren" en daar mag hij nu gaan wennen. Stoer!

7. mb02

mb02 Bekend lid

Mieke, het lijkt er inderdaad op dat mijn cylus korter is geworden, dat is weer mooi mee genomen.
    Ik merk zeker dat Yfke al meer gaat begrijpen, dus ik ga al meer aan haar uitleggen. Ze is op haar manier soms een beetje aan het uitproberen, en als ik dan "nee" zeg, dan zit ze me heel ontdeugend aan te kijken. En het is ook wel opvallend dat ze juist interesse heeft in dingen waar ze niet aan mag komen en wij dus "nee"bij zeggen, zoals de laptop/ een kop koffie/ het bestek op de tafel enz. Slimpie!
    Succes met de echo vandaag!

Pooh, leuk dat jens al gaat wennen, kan me ook wel voorstellen dat hij na een jaar wel uitgekeken is op het baby-speelgoed. Yfke gaat ook naar een babygroep. Wel even getwijfeld over verticaal, maar yfke is gevoelig voor veel drukte/herrie om haar heen, dus ik denk dat zij zich prettiger voelt op een babygroep.

Wanna, joh, ik laat altijd alles over de auto regelen door mijn vriend. Ik ben veel te makkelijk, als een monteur zegt dat er nieuwe banden onder moeten/ de ruitenwisser vervangen moet worden enz., dan geloof ik hem meteen. Hij is de vakman, ik niet. Maar mijn vriend is kritisch en gaat onderhandelen, zo heeft hij ons al veel geld bespaart. Ach ja, ieder zijn kwaliteiten, zeg ik dan maar;).

ALL, gister naar de kapper geweest, ik ben klaar voor de kerst;). Het is/ was echt dramatisch met mijn haar, bij mijn slaap heb ik een plek waar ik bijna geen haar meer haar zit:$. Nu heb ik van die hele korte haartjes, en daar heeft de kapster nu een hip kapsel omheen geknipt. Dus nu hoef ik die korte haartjes niet meer te camoufleren, maar ziet het eruit alsof het zo hoort. Lang leve de kapster:).
    Zij vertelde overigens dat ze vrouwen in de zaak krijgt die na hun bevalling bijna helemaal kaal zijn geworden, of vrouwen waarbij het haar niet meer groeeit en nu dus met stekels door het leven gaan. Echt bizar wat hormonen met je lijf kunnen doen:(.

8. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    jakkes MB, wat een idee dat je na je bevalling kaal zou worden! Ik kreeg wel enorm haaruitval. En ook al zei de kapster dat ik gewoon tijdens mijn zwangerschap had opgespaard en dat het nu terug was op het oude niveau, ik weet gewoon dat dat niet waar was. heb altijd een dikke bos gehad, maar daar bleef niks van over. Gelukkig kwam dat na een half jaar wel weer terug.

Pooh: leuk om die stap vooruit te zien. kan me voorstellen dat het voor jens veel uitdagender is om met al dat nioeuwe speelgoed en de nieuwe vriendjes te spelen!

Smurf zit ook in een verticale groep. Dat vind ik zelf wel heel leuk. Ik zie hoe hij dingen kopieert van de ouder kindjes en hoe hij, nu hij zelf kan lopen, gaat moederen over de babies. (Fijn ook als er hier eentje bijkomt, dan is dat niet helemaal nieuw meer) Voor de 3-plussers hebben ze twee keer in de week een speciale groep waar ze wat extra uitdagende dingetjes doen. alvast een kleine voorbereiding op de kleuterschool.

Dienst was vannacht goed te doen. Tot 1 uur regelmatig gebeld, daarna niet meer. Nog maar 1 nachtje en dan in oktober 2011 pas weer! :D

9. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Mieke; succes bij de gyn vandaag!!

10. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @mb02, leuk he bijna 6 maanden is ze al weer! :) Ze worden dan steeds meer mensje ipv baby!! :) Jens ging omrollen met 6 maanden geloof ik en er kwamen toen 2 tandjes door.! staat zo wijs!!

@mieke, succes vandaag!

11. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    ppff ben even helemaal op.......2 dagen al gezeik en ruzie in huis

12. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Miki; bah, niet leuk! sterkte!

13. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    dank je, het is te "ingewikkeld" om uit te leggen, en door me fijne homonen jank ik nu om de 5 minuten ofzo pppfff

14. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Ja lekker he, zo'n hormonster te worden :D

15. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Meiden bedankt. Ik zal uiteraard even verslag komt uitbrengen na het bezoek vanmiddag.

Boaz heeft last van waterwratjes ;)
    Hij heeft al een tijdje op zijn buikje en binnenkant dijbeen wat bultjes. Dacht eerst dat het wat geïrriteerd was door de luier of zo. Vanmorgen dus toch maar even naar de ha geweest. Het kan dus nog meer en groter worden dan het nu is. Dus ben wel blij dat ik nu weet wat het is, anders maak ik me alleen maar nog meer zorgen.

Miki, vervelend die ruzietjes dan! Komt vast wel goed... ;)

Wanna, nog 1 nachtje dus. Lekker idee dat het dan voorlopig niet meer hoeft.

MB, Yfke alweer bijna 6 maanden!!! En hier ook veel haaruitval gehad hoor. En toen het weer ging groeien ook veel van die korte haartjes die recht omhoog op mijn hoofd stonden. En ik heb vrij lang haar dus dat was zo'n stom gezicht.

16. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Goed mijn bezoekje aan de gyn van vanmiddag.
    Bloedonderzoek was helemaal goed. Tenminste waar ze dan naar zoeken he, bepaalde hormoonwaardes en of mijn schildklier goed werkt. Nu weer bloed laten prikken en dit wordt dan onderzocht op het progesteron gehalte na ovulatie. Dan kunnen ze weer zien of je ovuleert of je goed ovuleert. Verder verontrust het hem wel dat ik maar 1 dag menstrueer en vindt hij het erg vreemd van die spotting rond dag 8. Mijn baarmoederslijmvlies zag er verder goed uit en is 7 mm dik, dat is voldoende voor een goede innestelling. Het volgende plan is nu opgesteld. Deze cyclus afwachten en hopen dat ik zwanger ben. Anders op dag 1 van de nieuwe cyclus een cyclus aan de pil, in de hoop dat er een goede ontrekkingsbloeding komt en dan weer stoppen met de pil. Dan rond dag 8-10 een echo om naar mijn follikelproductie te gaan kijken. Dan weer afwachten of ik wel of niet zwanger ben en indien niet hopen op een 'normale' menstruatie van een paar dagen. Door die pilcyclus zou mijn lichaam 'gereset' moeten worden. Is er geen goede menstruatie dan wil hij poliklinisch een baarmoederonderzoek doen dmv een cameraatje in te brengen en bijv. eventuele verklevingen of wat dan ook uit te kunnen sluiten. Best wel een heel plan dus waardoor alweer in maart zitten wanneer dat onderzoek zou plaatsvinden. Ook vroeg hij of we heel verdrietig zouden zijn wanneer we nu dus een maandje 'pauze' zouden hebben door de pil, vond ik wel lief. En verder was zijn standpunt dat ik een gezonde vitale vrouw ben, dus dat we niet voor mijn leeftijd die deadline zouden hoeven stellen.

17. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Mieke: fijn dat hij goed doorpakt! Kordaat! En een goed plan voor zover ik dat kan beoordelen. Grootste deel van dat traject inclusief het cameraatje, heb ik ook gehad. Viel me allemaal erg mee.
    En fijn dat hij zegt dat je leeftijd geen bezwaar is!! Hoe denk je daar nu zelf over nu je een plan voorgeschoteld krijgt waar je tot maart mee onder de pannen bent?

18. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    #1138 Mieke8, 16 dec 2010
    Laatst bewerkt: 16 dec 2010
    Wanna, aan de ene kant hoop ik gewoon heel erg dat dit alles niet nodig hoeft te zijn. En ben ik een beetje huiverig voor die maand aan de pil. Ben gewoon bang dat mijn lichaam daar verkeerd op reageert en weer volledig moet ontpillen en dus van slag af zal zijn. Daarnaast zijn we dan weer bijna 3 pogingen verder wat aan de ene kant nog ver weg lijkt, maar toch ook weer dichtbij. Ik weet het niet zo goed. Misschien ook een beetje bang dat er toch iets niet goed is in mijn bm wat de gyn op een echo niet ziet. En vwb mijn leeftijd, daar denkt vriendlief anders over. Hij wil gewoon geen 'oudere' vader worden dan nodig is zeg maar. We zijn beiden 38 en mocht ik de komende maanden dus zwanger raken dan ben ik rond de 40 wanneer ik zal bevallen. Daarnaast vindt hij dat een vrouwenlichaam heel wat moet doorstaan, hij vond het vreselijk wat hij gezien heeft tijdens de bevalling en wat mij is overkomen. En mijn lichaam wordt steeds ouder en dus meer kans op complicaties. We willen sowieso niet de mmm in als dit de enige optie mocht blijken te zijn. Heb er dus wat gemengde gevoelens bij. :)

19. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Tja, lastig! ik vraag me ook wel eens af of ik zwangerschap lichter zou hebben ervaren als ik jonger was geweest. Natuurlijk is het een behoorlijke aanslag op je lichaam. Een heel persoonlijke afweging of je dat ervoor over hebt.
    Mijn man wilde ook altijd perse geen "oude" vader worden (zijn eigen vader was 44 toen zijn jongste zus geboren werd en hij vond het altijd heel erg dat zijn zusje op de kleuterschool een Abraham voor haar vader had geknutseld :) )
    Als ik komend jaar beval is mijn man ook 44. Niet helemaal gelukt dus om jonger kinderen te krijgen dan zijn ouders, maar wij voelen ons allebei jong en fit (nou ja, nu voel ik me even wat minder fit :D ), dus heb er zelf niet zo'n probleem mee.
    ik zou zeggen go with the flow, kijk hoe ver je wil gaan en wanneer je er genoeg van hebt.

20. mb02

mb02 Bekend lid

Mieke, kan me je dubbele gevoel wel voorstellen, aan de ene kant is het fijn dat de gyn het serieus neemt en met jullie aan de slag gaat. Maar aan de andere kant is het wel een een traject wat je ingaat, en je weet niet waar je dan nog verder "inrolt". Fijn dat de gyn in jullie leeftijden geen bezwaar ziet, misschien moeten jullie zelf "de 40 grens" even los laten? Gewoon open er ingaan, en wel zien wat het brengt?

Gister hebben wij ons zoveel-jaar-bij-elkaar gevierd. Erg lekker uit eten geweest en daarna naar harry potter. Zo lekker om met zijn 2en te zijn, even kletsen zonder dat Yfke iets van ons wilt. En om het feest compleet te maken, ik heb vanmorgen tot 9.30 in mijn bed gelegen:D. Zo yfke ophalen bij mijn s.moeder, moet helaas wel door een sneeuwbui heen, da's wat minder relaxed.

Deel Deze Pagina