MB! Bij mijn vriendin was het een gewone bevalling en ze heeft het ook nog redelijk vlug gedaan. 20min geperst MIEPIE! Wat zielig zeg.... brrr Maar ja dan dat nieuws van die vrouw die in Kaatsheuvel waarschijnlijk door een inbreker is vermoord. Kindje van o en 2 laat ze achter, daar wordt ik nou helemaal naar van
Miep, fijn dat de echo goed was en dat de beeb is gedraaid. Hebben ze haar gewicht nog geschat? Heb je tip opgevolgd, en de verwarming ietsjes aan gezet en haar in een extra slaapzakje gedaan. Ze werd om 6.30 even wakker, maar nadat we het speentje weer hadden "ingeplugd" sliep ze door tot 8 uur. Ze was ook heerlijk warm, voorheen had ze altjd koude handjes. Stom he, dat ik door jou pas op het idee kom dat ze het koud heeft. Soof, zohee, was het haar 2e kindje? Kan me voorstellen dat als de boel al een keer opgerekt is geweest de beeb er sneller doorheen past? Yfke was 8 pond en zij lag al klem. Ik ga vandaag starten met een groentenhap in de middag, ben benieuwd. Het heeft best lang geduurd voordat ze het fruithapje kon waarderen, dus ik verwacht niet dat ze die groentes nu enthousiast naar binnen laat glijden. Ik moet het eten wel meer gaan plannen, nu geef ik de fruithap als mij het uitkomt. Vonden jullie dat niet wennen, dat je steeds meer een ritme aan moet houden? En zie mijn banner, hiep hiep hoera voor Yfke.
MB, wat grappig en vooral fijn dat Yfke lekker lang heeft geslapen! Maar eerst een paar dagen uittesten he, baby's hebben nog aleens de neiging om jou te laten denken dat het allemaal gefixt is om dan vervolgens twee nachten later weer te gaan spoken . Maar bij ons werkt het iig wel nog steeds. Koude handjes zijn op zich trouwens niet heel erg bij baby's hoor maar ik denk wel dat sommigen het fijner vinden als het een beetje warmer is. En hiephiephoera, gefeliciteerd met Yfkes halfjaar! Nu is ze een grote meid, moet ze haar groenten wel eten zou je denken he? Maar het is even plannen enzo in het begin, dat klopt. Inmiddels heb ik het osgelaten hoor, die vaste tijden. Het gebeurt vaak zat dat ze 's ochtends gaat slapen zonder fruithap op en die geef ik dan ergens in de middag of helemaal niet, hangt ervan af hoe de dag loopt, hoeveel ze slaapt, of ik denk dat ze honger heeft, hoeveel brood ze op heeft, enz. enz. Maar in het begin is een schema wel handig en houden de kleintjes ook beter zelf vaste tijden ofzo, dat is tenminste mijn ervaring. O, Mini2 is geschat op 1950 gram momenteel, dat is gemiddeld geloof ik.
Ha! Thomas was ook ruim 9,5 pond en daar heb ik ook maar een half uur persen (en een kleine knip) voor nodig gehad hoor . Het ligt er net aan hoe het kindje ligt en er uit wil komen...
MvT! Zo dan... maar jij bent wel groot dat scheelt. Mijn vriendin is iets kleiner dar ik, wel een stuk breder. Maar het kindje was een sterrekijker dat was het eigenlijk. We zijn vanmorgen even gaan kijken, oh wat is dat toch weer heerlijk lief en klein
Heeft iemand een goede tip voor mij Ik heb al dik een week last van heel taai slijm en ik raak het niet kwijt. NIet via snuiten niet via ophalen, ben er helemaal misselijk en ziek van. HELP
Soof, misschien dat stomen helpt? dat het daardoor loskomt? mvt, nou, thomas wilde er dan wel heel graag uit. Volgens de gyn was yfke te groot voor mijn bekken, ze bleef hangen achter dat draaipunt. Dat is dat punt waarbij de gyn zegt "ga maar even op je zij liggen, dan kan de beeb er makkelijker langs" (en da's makkelijker gezegd dan gedaan). Miep, fijn hoor, dat mini2 goed op gewicht is. Nog 3 pond te gaan, en dan heeft ze haar zus ingehaald. Goed te weten dat het eten op een gegeven moment wel wat flexibeler wordt, dat geeft moed. Ik ben zelf een beetje allergisch voor structuurtjes enzo, ben meer van het "we zien het wel". Maar ja, met Yfke is een dagritme wel belangrijk, ik en merk ook dat ze het daar goed op doet. Dus tja, die R van Regelmaat, die is zo gek nog niet. ALL, vandaag naar het CB, ik ben benieuwd hoe zwaar/ lang yfke is. Daarna de kerstboodschappen in huis halen, want ik moet morgen en vrijdag werken. Hoop maar dat het een beetje te doen is in de supermarkt en ik er snel doorheen kan sjezen. Oja, ik heb ik januari een sollicitatiegesprek. Die functie op dat medisch kdv is niets geworden, ze hadden daar verpleegkundigen nodig, en ik ben pedagogisch opgeleidt. Nu op een gewoon kdv gesolliciteerd, en daar werd ik meteen uitgenodigd. Op zich is het niet mijn droombaan, maar het is goed te combineren met Yfke, en dat is nu het belangrijkste. Als Yfke (en misschien nr. 2) eenmaal op school zit heb ik misschien weer de energie voor jeugdhulpverlening, maar nu ben ik er even klaar mee.
MB: wat jammer dat dat medisch KDV niets is geworden! ben benieuwd of Yfke goed gegroeid is! Wij hoeven gelukkig niet teveel kerstboodschappen te hebben omdat we beide dagen naar familie gaan. Maar moet nog wel wat in huis halen. Ik zie ook op tegen die volle drukke supermarkten! Soof: weet eigenlijk niet wat zou helpen behalve stomen en eventueel wat neusspray om je holtes goed open te houden! (maar in ieder geval niet die nieuwe Otrivin Duo gebruiken, want daar wordt het slijm alleen maar dikker en taaier van!) Hier ook een ziek hoesterig en mega snotterig kindje. Toen ik hem gister uit bedje haalde zat zijn hele gezichtje onder dikke vieze snot. Zo zielig! Kerstviering op het KDV was niet echt de moeite waard. Was wel blij dat ik gegaan was, want Smurf vond het allemaal veel te druk en was een beetje aangeslagen en huilerig door al die mensen en was dolblij dat hij mij zag. Iedereen hing maar wat rond en er werd een beetje geknutseld door de kinderen (daar is Smurf eigenlijk nog net iets te klein voor) Mijn C1000 cakejes waren het populairst bij de kindjes, hahaha Blij dat ik niet aan het bakken was geslagen!
Ik ben maar in een heet bad gegaan en toen naar bed. Heb goed geslapen gelukkig, ik ga vandaag maar veel drinken heb ik me voorgenomen. Ben weer aan het werk. En ik ga eraan werken dat ik met een positievere geest het leven ga bewandelen... Klinkt erg zwaarmoedig, maar ik wordt er niet goed van dat ik vaak heel negatief en zeurderig ben, ik ben me daar erg van bewust en dat wil ik gaan veranderen. Ik moet toch naar Rick ook een positieve mama zijn en voor manlief is het ook wel zo leuk!
Hey meiden, ik laat me 'neus' ook weer even zien. Of zeg je gezicht hihi ben ik altijd zo slecht in. Hier alles oke. Kerstcadeautjes zijn allemaal in huis. Boodschappen nog niet. Boaz haal ik vanmiddag eerder op van het kdv, hij heeft zijn eerste kinderpartijtje van zijn beste vriend op het kdv. Gaan ze naar ChimpieChamp, hihi schattig hoor. Dus heb net een cadeautje gekocht. Hoorde net dat mijn s-ouders hun hond hebben laten inslapen, verdrietig hoor. Hij was dan ook wel ziek, maar toch. Het zal een heel gemis zijn. Wanna, hoe gaat het met je zwangerschap? MB, jammer van de soll. nu vol goede moed verder met de andere, succes vast. Dat ze ja al hebben uitgenodigd is een goed tekenen, maar volgens mij is er ook best een te kort aan pedagogisch personeel. Soof, beterschap zeg. Ze moeten je wel hebben he. Hoe gaat het met je rug? Miep, fijn dat de echo goed was en ook het nierbekken! Lekker aan het genieten van je vakantie c.q. verlof? Hmmm, had steeds wel meegelezen, geen puf om te reageren en nu weet ik het niet echt meer. Sorry ladies. Volgende keer weer meer.
MIEKE! Boaz zijn eerste partijtje wat schattig! Ik ben erg beneiuwd hoe hij het zal vinden. Ja ze moeten me erg hebben... ik heb eens terug gekeken naar afgelopen jaar en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik erg vaak ziek ben geweest. Volgens mij allemaal omdat ik niet helemaal lekker in mijn vel zit, nou ik zal je zeggen dat 2011 mijn jaar wordt en een nog leuker mens ga worden
@sophia, weet wel zeker dat dat meehelpt of je wel of niet lekker in je vel zit met veel gevallen. Ik had het ook al heel lang niet meer naar me zin op me werk en dat resulteerde in veel hoofdpijn, meer klachten rond de menstruatie e.d.
Soof: altijd een goed voornemen om optimistischer in het leven te staan. Hoop dat het lukt! Miepie; inderdaad; wat een opluchting dat de controle echo helemaal goed was! Mieke: wat leuk, zijn eerste feestje. hoe oud is het andere kindje? Ik zou eerlijk gezegd zelf voor Smurf nu niet apart een kinderfeestje organiseren. Op het KDV vieren ze het altijd 's middags met traktatie, een feestmuts, muziekinstrumenten en liedje zingen. De familie komt dan ook nog langs en dat vind ik eigenlijk wel genoeg. Hoe het met mijn zwangerschap gaat... tja, nu even in die fase dat je eigenlijk niet zoveel merkt. Mijn buik is tikje bol, maar niet echt zwanger te noemen. Voel me prima (op wintermoeheid na). Ik tel de dagen echt af tot de dertigste. Ben nu echt even aan bevestiging toe!!
soof, koop een rhinohorn, werkt perfect!!!!! Rhino Horn Neusspoeler Blauw, Ex..10,50 neusspoeler Luchtwegen Gezondheid wij kunnen niet meer zonder bj verkoudheden en hooikoorts (van manlief). Het ziet er niet uit, maar werkt perfect! @all, hier ish et goed. Vandaag is D-day voor mn vriend. Spannend dus, want vanavond weten ze of alles werkt zoals het moet werken...pfff Hij vertelde net dat het nog wel 2 uur kon duren en ze op de zaak eten. Ik zit nu dus met een bord op schoot achter de imac...
Wanna, you go girl, that's the spirit!!! Wanna, Boaz zijn feestje was echt super leuk. Er waren ook niet veel kindjes hoor. Twee waren er niet. Dus uiteindelijk zouden ze met 4 leeftijdgenootjes zijn, zijn broertje en het vriendje van zijn broertje (4 jr). De vriendjes van de jarige en Boaz zijn allemaal rond de 2 jaar (bijna 2 jaar). ChimpieChamp is zo'n grote speelhal met ballenbakken, springkussens, trampolines, glijbanen, auto'tjes etc. En je kunt er dus heel goed verjaardagsfeestjes geven. Dan kun je een taart bestellen en van die 'happy meals'. Dus dolle pret voor kinderen. Boaz heeft echt genoten van het spelen daar. En Aaron is echt zijn grootste vriend en Boaz de zijne. Hij ligt nu dan ook voor pampus in bed. Hmmm, je voelt je nu dus niet echt zwanger, hopelijk blijft dan ook die maagzuur weg. Nog een weekje wachten tot de echo dus. Wat kan een week dan lang duren he. Zit allemaal wel goed hoor!!! Pooh, bedoel je dat voor het overwerken etc. dan het eind in zicht is voor je vriend? Zo ik ben ook moe na vandaag. Vooral door al dat gegil en die drukte van al die kinderen, hahaha.
@mieke,ja ik bedoelde zijn werk. hij was pas om 2200 uur thuis en vandaag zullen ze zien hoeveel fout meldingen er zij die nog opgelost moeten worden. wij gaan ook met enige regelmaat naar zo'n binnen speeltuin. Jens vindt het super daar!
Mieke: wij zijn met Smurf een paar weken geleden ook naar Chimpie Champ (maar dan de vestiging hier in de buurt) geweest. Smurf vond het echt heel leuk, al was hij voor sommige dingen nog te klein. Ik vond het inderdaad wel een drukte en gegil daar! Helaas volgende week geen echo, vrees ik. Op donderdags is er altijd een VK die geen echo aantekening heeft Maar dat was de enige dag dat mijn man ook mee kon komen en dat wilde hij graag. Ik ga er dus van uit dat we harttoontjes gaan luisteren en snel weer buiten staan. Ik ga maar eens aan mijn spreekuur beginnen, tot later meiden!
Wanna, ik dacht dat je een echo zou krijgen omdat je zo naar die dag uitkijkt. Maar natuurlijk kijk je er naar uit. Ze zullen toch wel het hartje luisteren dan. En anders gewoon vragen. Werk ze vandaag.