30 plussers en zwanger worden (deel 5)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door wannaBmum, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @mikaja, ja joh, bij prenatal betaal je de hoofdprijs hoor !! ;) Veel plezier met shoppen morgen! :)

@simi en mb02, jullie wondertjes groeien en veranderen hard nu he?! Geweldig toch, als dat hele kleine baby er af is en ze een beeeetje mensjes worden, met karakter!!!

2. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    hebben net de oude matras alvast weggegooid in een container

3. mb02

mb02 Bekend lid

Simi, fijn dat het beter gaat met jolie, ik hoop dat ze snel van haar benauwdheid af is. Gaat inderdaad heel hard, als ik foto's zie van de eerste weken kan ik bijna niet geloven dat ze zo hard is gegroeid:$.
    Ik heb 2 jaar geleden ook een beugel gehad, dus ik weet wat je doormaakt. Hoe lang gaat de behandeling duren?

Miki, veel plezier met shoppen.

ALL, ik heb vandaag een soll.gesprek op een kinderdagverblijf. Klinkt een beetje stom, maar ik heb er wel zin in. Ik ben het zo zat op mijn werk, ik heb er echt zin in om iets nieuws te gaan doen. En het lijkt me heerlijk om alle weekenden en feestdagen thuis te zijn, alleen al van dat idee wordt ik blij:).

4. MB! Succes vandaag, zou een mooi begin van het jaar zijn!

Hier gaat het weer wat beter, we zijn 2 dagen lekker op pad geweest en gewinkeld. Vinden we allebij leuk!

5. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Vanmorgen het evaluatiegesprek gehad met één van de fert.artsen.
    De embryo's die ontstaan waren vorige keer, waren niet van een hele goede kwaliteit. Hier zijn geen redenen voor en je moet gewoon geluk hebben.
    Ze hadden al meteen een nieuwe punctiedatum voor eind februari, maar heb gezegd dat we willen wachten tot ik afgevallen ben. Toen begon ze ineens wel over mijn gewicht, maar uit zichzelf niet.....vreemd hoor :confused:
    Heb gezegd dat ik ongeveer half mei de punctie wil, maar dat kunnen ze nu nog niet plannen. Nu moet ik dus begin april een tel afspraak maken en dan plannen we de boel in. Het gaat tussen de 3 en 4 duizend euro kosten incl. de medicatie. Ligt er dus aan hoeveel spuiten ik nodig heb. Zat gisteren de prijzen van de medicatie op te zoeken en toen realiseerde ik me ineens dat ik elke dag als ik spuit, 120 euro in mijn buik spuit :rolleyes: :confused: :rolleyes: :confused: .
    Ik heb in ieder geval wel een goede stuk achter de deur om af te gaan vallen ;)

Zit nu de vakantie uit te zoeken voor september. We willen dit jaar voor het eerst met de auto op vakantie, maar doordat we in september zitten en wel wat zon willen, moeten we richting zuid-frankrijk. Heb nu wel wat gevonden, dus ga nog maar eens de reviews lezen denk ik.

6. mammavanthom

mammavanthom Bekend lid

Daffie, dat is goed nieuws! Wat fijn dat ze meteen al wel wilden doorgaan! Hoeveel moet/wil je afvallen dan?

MB, succes! Of misschien heb je het al wel achter de rug. In dat geval: hoe is het gegaan?

Tja, wat groeien die ukkies hard he! Ik heb het ook nog regelmatig hoor! Soms heeft hij ineens weer wat nieuws of een gekke of wijze opmerking... Tja dan kijk je heel even met andere ogen en zie je hoe hard het is gegaan.
    Thom begint nu al vrij goed te praten en dat is bij tijden hilarisch en bij tijden frustrerend (als we hem niet begrijpen ;)). Hij begint nu ook echt liedjes te zingen. Dat is toch zo gezellig als hij al liedjes zingend lekker aan het spelen is, om op te vreten! :D

Donderdag moet ik voor de echo naar het ziekenhuis, afgelopen donderdag heb ik bloed geprikt en ik zal van het geheel morgen wel de uitslag krijgen. Ben benieuwd...

7. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Pooh, sinds 22-12 zit ik in de ziektewet en mag in mijn tempo herstellen. werken trek ik nog niet gezien de ups en downs die per dag zo verschillen. Bij rustig aan doen kan ik de dag zonder verplicht rusten doorkomen, maar bij een beetje activiteit (bijv. strijken) dan is het erna met een boekje aan tafel.

Sophia, zou iemand om mee te praten niets voor hem kunnen zijn? Even gal spuwen.

Daffie, ze hadden een plekje over door mijn uitstel.;)

MB, hoe is het gesprek verlopen? Altijd weer spannend.

Voor de kerst ben ik in de ziektewet gekomen. Mijn hoofd liep zo over dat mijn lichaam reageerde, vooral vermoeide benen waardoor ik verplicht rust moest houden. Het gaat het al een stukje beter, ik ben toch nog thuis. Vanuit het werk heb ik de ruimte gekregen om in mijn eigen tempo te herstellen en dan verder te kijken.
    Ik ben dit nieuwe jaar begonnen met stoppen met bioresonantie. Het gaf me al even een twijfelend gevoel en nu mijn weerstand zwaar pet was, terwijl ze het behandelen, werd het alleen maar erger. Nu de knoop doorgehakt en alles afgeblazen.
    Een nieuwe uitdaging voor mij is haptonomie. Mijn hoofd en lichaam/gevoel weer in balans laten komen om zo volledig mezelf weer te kunnen zijn.
    Ik ben er al achter dat ik echt mijn ding moet oppakken en niet zoals afgelopen jaar wegschuiven. Dan kom ik helemaal in mijn hoofd te zitten en wordt mijn gevoel steeds meer ondergesneeuwd. Nu mijn zijn weer helemaal terug en lekker doen waar ik zin in heb. Dit inzien doet me al zo goed.
    Op 11-1 staat de afspraak met maatschappelijk werk in het UMCU. Eens zien wat dit voor ons/mij kan betekenen.

8. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @daffie, moet je zo veel afvallen dam? hoeveel wil je kwijt?v En shocking hoeveel alles kost he?!!!

@timon, je klinkt toch heel sterk en in balans, ook al voel je je niet zo. Je weet in ieder geval goed op jezelf te passen en dat vind ik erg knap!

@all, hebben wij weer, zitten we in die rookwolk van Moerdijk. Bah. Vind het wel een beetje eng, met ramen en deuren verplicht dicht. En nu si het ook aan het regenen... :(

9. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    hou op schei uit Pooh......en dan sbs die het allemaal wat aandikt dat wij hier in zwijndrecht moeten evacueren

10. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Het wordt af en toe wel wat aangedikt ja met die brand. Net op het journaal hoorde ik dat het geen gevaar heeft voor de volksgezondheid, terwijl ze ergens anders zeggen dat het allemaal via de regen naar beneden komt. Stephan moet zo nog richting amsterdam om te werken. Ben benieuwd of ze er daar op het water wat van merken.

Wil 8 kilo afvallen, dan ben ik ongeveer op het gewicht toen ik zwanger werd van Myrthe....

11. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    ja, ik ga er toch an ut dat het niet schadelijk is wat er nu over waait. anders zouden ze dat toch wel zeggen. En toch ruik ik wel een beetje brandlucht. Er vliegen ook vaak helicopters over.
    Heb de ventilatieroosters maar dicht gedaan van de ramen. Ik woon in ridderkerk

12. mb02

mb02 Bekend lid

Even ego: mijn sollicitatiegesprek verliep goed, en ben uitgenodigd voor een meedraai-dag aanstaande maandag. Maar nu twijfels ik heel erg of ik er wel mee door moet gaan. Wat mij het meest tegenstaat is de vaste dagstructuur waar ik in kom te werken, er is weinig ruimte voor flexibiliteit en spontaniteit, alles is vastgelegd in schema's. Dat benauwd mij en is eigenlijk ook niet zo "mijn ding". Daarbij komt dat ik nu een functie heb waarbij ik mensen ook aanstuur, en op een kdv sta ik weer onderaan de ladder. En ik denk dat ik die omslag heel moeilijk vind. Ik kreeg al en beetje de kriebels over de toon waarop die vrouw tegen mij sprak, alsof een 19-jarige ben die net van school af komt:x. En tot slot, het verdiend niet zo heel goed, ik moet stevig onderhandelen om iig hetzelfde loon te behouden.
    Dus......ik denk dat ik die vrouw vandaag ga bellen om door te geven dat ik er niet mee doorga. Want dit voelt niet goed, hoe graag ik ook weg wil bij mijn huidige werkgever.
    Pffff, ik merk dat mijn hoofd op het moment overloopt, zit een beetje met mezelf in de knoop:(.

13. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    MB: Dat is voor mij 1 van de redenen geweest waarom ik weg ben gegeaan bij de kinderopvang. Je moet je aan zoveel (rare) regels houden en idd vast dagprogramma. Ik kreeg soms het idee dat we het niet meer over kinderen hadden maar over dingen. Je moet heel veel maar krijgt er weinig voor terug. Ook de kinderen, ze willen niet de hele dag knutselen en doen wat jij ze opdraagt, ze willen gewoon lekker spelen met elkaar of lekker niks, daar krijgen ze geen ruimte meer voor ze moeten de hele dag van alles. Ik kan mij dus heel goed voorstellen dat je er geen goed gevoel bij hebt.

14. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    mmm, ik zou zeggen, volg je gevoel mb02...anders krijg je vast spijt!

15. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Mb; ik was in Myrthes eerste jaar ook heel erg bezig met een andere baan willen en de onregelmatige werktijden stonden me toen tegen. Heb gesolliciteerd en ook bij mij voelde het niet goed. Niet om dezelfde reden, maar toch....uiteindelijk na 9 maanden had ik het gevoel weer mezelf te zijn en heb ik besloten om te blijven waar ik bleef. Had geworstelt met de combinatie moederschap en werk en besef nu dat onregelmatige werktijden zeker zijn voordelen heeft....Kan straks veel vaker Myrthe naar school brengen en halen dan als ik door de weeks 3 dagen zou werken. Er is altijd iemand thuis voor haar etc etc. Zo heeft ook het regelmatig wrs veel voordelen hoor, maar bij mij heeft dit de doorslag gegeven.
    Hopelijk vindt je nog iets anders wat wel aan je wensen voldoet....;)

16. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Pooh, ik ben anders enorm over de schreef gegaan waardoor ik nu thuis ben. Zo sterk voel ik me nog niet.
    Dinsdag eens kijken wat maatschappelijk werk kan doen. Geen idee wat ik kan verwachten.

MB, heb je al afgebeld? Je gevoel volgen is erg belangrijk. *hoor wie het tikt ;)*

Wat zou je doen als je de uitnodiging krijgt om een ballonvaart te maken (zo gaaf!), maar de kans bestaat in die tijd de tp te hebben? Doe je de tp en ga je mee of een maand uitstellen om mee te gaan?

Vanavond begint Wie is de Mol? weer. Gezellig!:D

17. mb02

mb02 Bekend lid

Ik heb niet afgebeld, heb besloten eerst die dag mee te gaan lopen. Dan weet ik zeker of het wel/niet bij me past, en heb ik het een kans gegeven. Als ik nu afbel blijft het toch knagen, want tja, was het nu echt niets voor mij, of heb ik me teveel laten leiden door emoties?

Daffie, ik zie ook zeker de voordelen van onregelmatig werken. En ik heb ook helemaal geen moeite met avonddiensten, die vind ik juist wel prettig. Bij mij gaat het vooral om de slaapdiensten, die zijn nu gewoon veel te heftig. Ik ben dan vaak vanaf 5 uur wakker en aan het werk, en dan moet ik thuis de hele dag nog door. Dus in principe kan ik ook een baan zoeken waarbij ik geen slaapdiensten draai, maar dat is erg moeilijk te vinden. Een tijdelijke uitstap naar een kdv leek me de ideale oplossing, maar nu ben ik daar dus niet meer zo zeker van;).

En over die 9 maanden ontzwangeren, ik denk dat ik daar nu midden in zit. Ik ben echt totaal mezelf niet, voel me warrig en down. Mijn vriend heeft het nu niet makkelijk, ik ontplof om de lulligste dingen. Ik ben een positief mens, maar nu zie ik alles even negatief in, echt heel vervelend:(. Oja, en ik ga niet door met die nuva-ring, want ik heb het idee dat de hormonen van die ring mijn negatieve gevoelns enorm versterken. Gelukkig kon ik die ring er gister uithalen, ben echt blij dat ik hem kwijt ben.

18. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    MB: wat naar dat je zo emotioneel voelt! Kan goed dat dat door de hormonen wat versterkt wordt.
    Goed dat je het een kans geeft en een dagje mee loopt. Zelfs als je gevoel bevestigd wordt, was het dan niet voor niks.

Pooh: kan me voorstellen dat het je niet lekker zat met die brand, zeker als de roetdeeltjes neerslaan door de regen.

Daffie; 8 kilo afvallen is nog wel een hele klus. Maar aan de andere kant ook weer niet zoveel dat het je vruchtbaarheid erg verminderd, toch?
    Wat een bedrag heb jij bij elkaar gespoten zeg! (Krijgen mensen wel een heel ander beeld van je als je zou zeggen dat je elke dag voor 120 euro aan de spuit hangt :D )

Simi: fijn dat jolie weer opknapt! Sterkte met je zere tandjes!

Soof; fijn dat je lekker op pas bent geweest en gewinkeld. Ook goed voor je relatie, boog kan niet altijd gespannen zijn!

MamvanThomas: hoe is het bij de gyn gegaan vandaag?

Timon: fijn dat je er iets bovenop aan het komen bent. Hoop dat hapto wat voor je is!

19. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Hier gaat het goed! Ik voel de kleine nu echt bewegen en dat is errug fijn!
    Helaas wel enorm last van maagzuur, zodat ik zo'n 10 rennies op een dag eet en nog steeds last heb. Vooral 's nachts en ik sliep toch al niet zo best. Antagel helpt mider goed en Gaviscon vind ik net lijm slikken. Voorlopig lukt het nog net zo, maar misschien tzt toch weer aan de omeprazol.

20. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    wou jullie nog even bedanken voor de tips, hebben bij Leen Bakker supergoede matrasjes gezien voor 40 euro.....

Deel Deze Pagina