Wanna, geweldig dat je de beeb al voelt, is best snel al. Of herken je dat nu sneller? Die maagzuur is minder, ik heb daar ook veel last van gehad. Jammer dat je deze kwaal nu weer zo heftig hebt, hoop voor je dat het zittend slapen je bespaart blijft. In de bijwerkingen van de nuvaring staat ook dat depressiviteit "vaak voorkomend" is (bij meer dan 1 op de 100). Denk dat het bij mij niet alleen door die ring komt, maar het maakt het wel heftiger. Dus zolang ik niet goed in mijn vel zit stop ik ermee, dan maar aan de condoom. Miki, soms is zo'n forum wel handig. Nog meer leuke dingen geshopt? Daffie, 8 kilo afvallen, dat is best een klus. Ga je dat zelf doen, of onder begeleiding? Ik ga zelf een maandje curves uitproberen. Dat is een work-out waarbij je een soort parcour aflegt, en je in een half uurtje klaar bent. Klinkt ideaal, nu nog even kijken of het iets voor mij is. Zohee, wat een bedragen zeg. Je moet daar maar niet teveel bij nadenken, anders geeft dat misschien exra druk? Mieke, voor als je meeleest, ik hoop dat alles goed met je is! Miep, hoe gaat ie? Jij nadert als hoogzwangere zo wel het moment van meldingsplicht he. ALL, ik ben gister vroeg mijn bedje in gekropen, dat heeft me goed gedaan. En ik heb me voor dit weekend ziek gemeld. Niet omdat ik me lichamelijk ziek voel, maar mijn hoofd is echt een warboel, dat moet ik even op orde krijgen. Ik denk dat ik met mijn leidinggevende ook in gesprek moet gaan, ik merk gewoon dat ik nu steken laat vallen, en dat moet haar toch ook opvallen. En wie weet, misschien weet ze wel een leuke functie voor mij binnen de organisatie?
Hey meiden, ik leef nog hoor en ook met dikke buik maar ben erg druk en ook nog ziek geweest van de week... Ik was even aan het relaxen tijdens mijn verlof maar de aankoop van het nieuwe huis is nu in volle gang! Met de buik-baby gaat het allemaal goed, we zijn gisteren nog goed gekeurd door de verlos. En met Mini gaat het, op een buikgriepje op nieuwjaarsdag na (begon het nieuwe jaar met kots opruimen ), ook heel goed. Morgen gaan we shoppen voor de nieuwe baby en misschien ook vast voor het neiuwe huis MB: heel herkenbaar, die onrust in deze periode. Ik las gisteren nog wat oude kdv-boekjes terug en sjonge, wat was ik een opgewonden standje! Aiaiai.... Gewoon echt gespannen van de hormonen en de nieuwe situatie die niet meer zo heel nieuw is maar nieuw genoeg, pffff..... Allemaal levensvragen, rare dromen, werkdingen tegelijk weet ik me nog te herinneren. Dus: het wordt echt beter! Maar ik kan me wel voorstellen dat je even alle extra hormonen stopzet, lijkt me een verstandige keuze. (echt, ga voor een koperspiraal, dan weet je dat alles wat je eventueel voelt van jezelf is, van jouw lichaam) O, nu is Mini alweer wakker, tijd voor lunch! Ik hoop tot later vandaag, kan ik wat meer reageren op jullie!
Even kort berichtje. De haptonomie was heerlijk. Opvallend hoeveel weerstand je op je schouders kan hebben. Volgende week staat de volgende afspraak.
@wanna, wat leuk dat je de kleine al voelt!! zalig gevoel he?! Ik kan dat nog steeds missen. Jammer van dat maagzuur, pijnlijk hoor!!! Bij mij hielp gaviscon goed. @miepie. NOg effe meid, het komt nu snel!!! Is mini al were beter nu? @all, hier niet veel te melden. Oh ja, Jens is GEK op "inde maneschijn" zingen. Tenminste, mama zingt, maar de gebaren doen we samen. Soms tot vervelends toe, maar oh dat koppie erbij!!! Hij j praat nog er weinig verstaanbaars, maar heel zijn eigen taaltje. Komt me halen om iets te laten zien of duidelijk te maken (wat weer boze buien voorkomt). Soof, wanna ,sjors en Mieke, hoeveel kletsen die jongens van jullie al? Morgen naar de schoonheidspec en 's middag naar de gamma. Door al die drukke weekenden zijn er wat dingen die in huis gedaan moeten worden. Kleine dingetjes hoor, maar toch!
Pooh; in de manenschijn is hier ook favoriet hahaha en inderdaad de gebaren vooral. Dan zegt ze Maan...en maakt een rondje met haar handen en dan moeten we gaan zingen hahaha. En dan is ze altijd al 1 gebaar vooruit omdat ze zoooo graag het rondje met haar armen wil draaien op het eind Mb; curves heb ik ook zo'n 9 maanden gedana denk ik. Het is ideaal omdat je er zo weinig tijd voor kwijt bent, maar uiteindelijk werd 3 x in de week me teveel en kon ik niet precies op de tijden die ik graag wilde (tussen de middag als Myrthe sliep en mijn man vaak nog thuis is). Maar het werkt wel hoor!! Nu doe ik weer gewoon trainen/competitie met handbal en ga ik vanaf volgende week met een vriendin aquasporten in het zwembad.
In de maneschijn: geweldig nummer en ook hier een nummer 1 hit! Dan gaat ze met haar handjes zwaaien en doet ze alle gebaren mee. Hier is alleen de vis het meest populair, haha! Een andere hit is Klap eens in je handjes, die zingen we dan 'op je mooie bolletje' want werkt natuurlijk niet als je kind in een driftbui vast zit, ahem...
Hahaha, wij zingen ook "op je mooie bolletje" We maken een kringetje van jongens en van meisjes is hier ook populair, met name de regel "maak nu een buiging" en dan buigt hij zo mooi en zakt door z'n knietjes in een soort van schaatshouding
Zingen is hier ook populair, eerst inderdaad in de maneschijn, hier was dikke tante kee populair , hij zat vaak het hele liedje op zijn buikje te slaan. Daarna vond hij alles wel leuk, hij wees dan het plaatje in ht boekje aan en wij zongen het liedje. Inmiddels begint hij zelf op een grote paddestoel te zingen en dan mogen wij niet meer meezingen . Donderdag was alles goed in het ZH, de bloedtesten waren goed en de echo was ook helemaal goed, er stond een ei op springen dus daar hebben we meteen maar gebruik van gemaakt . Ik denk dat ik net gesprongen is of zo gaat springen want ik voel weer wat pijn in mijn buik. Volgede week vrijdag moet ik nog een keer bloed prikken, (geen idee waarvoor, is dan de 19e dag) en dan volgende maand die HSG.... We zullen weer zien... Mieke, hoe gaat het meid? Miepie, nog een paar weekjes, wat gaat het snel zeg (is wel makkelijk gezegd van een afstandje he ). Lekker rustig aan doen hoor, neem het er nog even van... Wanna, wat heerlijk dat je de kleine al voelt! Dat vond ik toch wel het allerleukste van het zwanger zijn hoor! Wel vervelend van de maagzuur zeg, ik hoop dat het niet erger wordt.
Zo daar ben ik ook weer even, het is druk op het werk JOEPIEEEEEE maar ja dan heb ik minder tijd voor jullie Hier is momenteel, "Veo Veo" (spaans nummer) helemaal hot hij roept de hele dag No No... YouTube - Portofelice 2005 - track 04 - Veo Veo (with lyrics) en "Stampen" van de sprookjesboom. Kringetje ook, hij zegt dan ineens "Bui"... en dan moet ik meedansen heel schattig! POOH! Rick praat de laatse weken de oren van je kop echt heel leuk. Hij herhaalt alles en praat ook koeterwaals maar ik begrijp steeds meer. MvT! Wat goed dat je een eigen ei had! Dat vind ik echt iedere keer super als dat is, nu maar hopen dat hij benut wordt! WANNA! Wat naar dat jij zo'n last hebt van dat maagzuur joh! Ik hoop dat het uit te houden is, je omet nog even!
@soof, ja praten doet ie wel ,maar meest is onverstaanbaar. Wel opvallend is dat het verschillende klanken zijn.
@all, wel bijzonder. Er stond een klassenfoto in een rotterdams krantje met mijn vader en zijn broer er op. Een oud klasgenoot zocht hun. Ik heb gemaild over wat er met mijn vader gebeurd is. Krijg hele leuke mailtjes terug. Ik heb gevraagd of hij me iets kan vertellen over hoe hij zich mijn vader herinnert.
Pooh: dat is wel bijzonder zeg! Wat goed dat jij op jouw beurt hem ook vraagt hoe hij zich je vader herinnert! MvT: mooi dat er in ieder geval een ei op springen stond. Waarschijnlijk moet je volgende week progesteron laten prikken. De waarde zegt iets over of je een goeie eisprong hebt gehad en een voldoende hoge spiegel is nodig voor een goede innesteling. Wanneer krijg je de uitslag?
Timon: Fijn om weer van je te lezen, gaat al iets beter met je zo te zien. ben ik echt erg blij om. Goed dat je werk je de tijd gunt om weer jezelf te worden!! En neem die tijd ook echt, veel mensen denken vaak al heel snel het gaat wel weer (vooral omdat ze gepusht worden om toch maar weer te gaan werken) maar krijgen dan een terug slag. Leuk die ballonvaart!! Grijpen die kans! Kan het nadelige gevolgen hebben voor de tp zo'n ballonvaart? ja het is wel spannend natuurlijk. MB: Goed dat je toch een dag mee gaat lopen, zo kom je er idd het beste uit of het iets voor je is. Vraag alleen wel op welke groep jij uiteindelijk zou komen, het kan best dat ze je een dagje mee laten lopen op een hele andere groep die erg leuk is en dan ga je werken sta ineens op een hele andere die tegenvalt. Dan kan je alleen niet meer terug. Balen dat je je zo emo voelt!! Luister heel goed naar jezelf, als ik dit zo lees kan je beter even een stapje terug nemen voor dat het straks alleen maar erger word!! Volgens mij heb je even tijd voor jezelf nodig. O ik lees nu dat je je hebt ziekgemeld voor het weekend. Goed dat je het hebt gedaan!! Ik hoop dat je er met de leidingevende uit komt, wie weet even een rooster zonder nachtdiensten? Pooh: Hoe is het nu na de brand? Hebben jullie erge last van de roet ed? Echt naar, ik kan er niet over uit dat ze maar blijven beweren dat die wolk geen giftige stoffen bevatten!! Die stoffen die verbranden lossen zeker meteen op voordat het de lucht in gaat. En die stank is zeker niks? Kan er niet over uit. Wat bijzonder idd van dat kranten artikel over je vader!! Heb je nog een reactie gehad op je mail? Daffie: Goed van je dat je voor de volgende poging eerst 8 kilo wil afvallen!! Gelukkig valt het mee, 8 is wel te doen. Maar toch een hele klus, vind het vreselijk, ben er niet zo goed in. Maar honger jezelf aub niet uit!! Het is echt niet goed om ineens heel veel dingen te laten staan. Ja suiker, die moet je laten staan maar koolhydraten ed heeft je lichaam nodig. En een bevriende dietiste en ook een dietiste van vroeger hebben mij verteld dat het jojo effect komt doordat mensen voedingstoffen weg laten en zodra ze afgevallen zijn gaan ze die weer eten. Je lichaam neemt die stoffen dan als een gek op en slaan het op om te voorkomen dat ze die straks weer te kort komen. Zo kom je dus nadat je bent afgevallen weer dubbel en dwars aan. hihi ik zeg dit niet om betweterig over te komen hoor, maar ik heb het zelf ook ervaren. Ben echt dik geworden door streng te lijnen. Toen ik het langszaam aan deed ben ik enorm veel afgevallen en ik voelde mij ook fijner want ik mocht gewoon alles eten alleen dan met mate. Ik heb daar nu nog profijt van want kom niet meer zo snel aan. en als ik wel iets aankom dan heb ik het snel weer onder controle. Wanna: heerlijk zeg dat je de kleine voelt bewegen, super gevoel idd. Wat balen van je maagzuur zeg!! En ik al balen als ik er rond 16uur last van krijg. Pff dat is niks vergeleken bij jou. Balen dat er dan ook echt niks werkt!! Ik hoop dat je snel een oplossing krijgt want het is niet fijn en zeker zo erg niet. Sterkte!! Miki: Leuk een wiegje gekregen van je ouders! Welke hebben jullie? Miepie: Voor jou gaat het nu echt opschieten he, ik wou dat ik ook al 35 weken was, ik kan niet meer wachten tot het zover is en de kleine komt. Ik ben zoooo benieuwd. En vind het ook wel erg spannend. Ik zie niet op tegen de bevalling maar heb wel een beetje angst voor wat er allemaal mis kan gaan met de baby. Ik verlang erg naar dit kindje en ik denk dat daardoor mijn angst komt. En ik heb ook tijdens mijn zwangerschap behoorlijk nare verhalen gehoord, op dat moment kon ik er wel tegen maar achteraf heeft het mij wel aan het malen gezet. Ik ben zo benieuwd hoe het er uit zal zien, haartjes en dan welke kleur, en het zou ook kunnen dat het een getint kleurtje heeft, mijn man is half italiaans en ik ben half indisch, dus zou heel goed kunnen. En ook of het een jongen of meisje is natuurlijk. Ik denk zelf een meisje, maar goed we zien het over 2 maanden. Heerlijk dat je lekker aan het relaxen bent in je verlof, ben je ook al kleertjes ed aan het wassen? Leuk hoor van je nieuwe huis!! Is alles al rond? en weet je al wanneer je de sleutel krijgt?
@Brigit...de wieg kan schommelen, dus niet die met die rietenmand laat maar zeggen.....foto's volgen als kamertje beetje af is uiteraard
Nu nog even een ego berichtje: Hier gaat alles goed eigenlijk. Nog steeds af en toe misselijk, maar volgens mij komt dat nu door vermoeidheid. Sinds een paar dagen ben ik overdag ineens erg moe en dan duik ik even lekker mijn bed in. Na mijn werk ook ben ik doodop en na even slapen voel ik mij weer stukken beter. Een echt slaapmonster ben ik.(vooral lui!!) Maar ja geef er maar aan toe. Ik moet nu nog 2 weken werken, heerlijk ben er echt aan toe. Laat mijn verlof maar beginnen. Sinds dinsdag heb ik nu een spalk voor mijn hand en ik doe niet meer zoveel in huis, het gaat gelukkig al iets beter. Ik heb even een paar vraagjes. Wij hebben van mijn ouders ook een wiegje gerkregen en bij het in elkaar zetten kwam ik erachter dat de latten bodem alleen maar vast zit door 4 van die houten pluggen. (die heb je ook vaak bij meubels van de ikea) Die zijn echt niet dik en lijkt mij niet genoeg, verder steunt de lattenbodem nergens op. Ik snap dat een baby nog niet zo heel veel weegt maar ik vind het toch wel erg weinig steun? Of ben ik nou een zeur? Verder zat ik te denken aan de lodger shelter maar ik lees er eigenlijk niet echt positieve verhalen over. Heeft iemand van jullie er ervaring mee? Het leek mij handig met de honden uitlaten en ook voor in de maxi cosi. Of is een jasje en dekentje toch beter voor in de maxi cosi? En wat doen jullie in de kinderwagen? Een dekentje of toch ook iets anders? Mijn ukkie is op dit moment dat ik aan het tikken ben lekker druk aan het schoppen. Volgens mij was ie van de week even een beetje gedraait en kon het kindje minder goed bewegen want toen voelde ik maar weinig schopjes. Je word wel gek gemaakt door boekjes en tijdschriften want had net gelezen dat als je kindje minder beweegt dan normaal moet je direct vk bellen. Is dit echt zo of valt het wel mee? Nu schopt ie weer lekker als vanouds, dus ga er maar vanuit dat ie niet lekker lag. De 17e mag ik weer naar de vk en dan moet ik al om de 2 weken, gaat echt snel zeg!!!
wij hebben ook een schommelwiegje, hihi ben even de naam kwijt. Schattig he zo'n klein bedje!! Kan niet wachten tot het gevuld is O ja foto's, die ga ik vandaag maken en zsm plaatsen!!
Brigit; dank voor de tips en die ken ik helaas uit den treure hahaha Ik doe het ook echt niet te streng hoor. Volg het sonja bakker principe, maar voeg daar wat aan toe als ik het nodig heb. Ook bij sporten neem ik altijd wat extra's. Maar feit is dat ik best doorkom met de dagmenu's. Ik heb echt geen honger, maar trek als de volgende maaltijd eraan komt en dat is goed. Ik eet ook gewoon aardappels, pasta en brood hoor. Net ontbeten met 2 sneetjes afgenbakken brood uit de oven en een eitje ipv 2 geroosterde boterhammen met een eitje.... Ik was voor ik zwanger werd van Myrthe 20 kilo afgevallen, maar toen ben ik tijdens de zwangerschap me te buiten gegaan aan allerlei lekkerheden en zaten er 25 kilo aan. Nu zit ik nog zo'n 10 kilo boven het minste gewicht van toen. En met 8 kilo ben ik ruim tevreden en dat gaat me ook lukken En als ik dan zwanger mocht worden, ga ik heel netjes zijn met eten hahaha
@brigit, ja we hebben al wat heen en weer gemaild., Heb nog meer foto's van zijn schooltijd gehad en ik heb foto's terug gemaild van zijn laatste jaar voor hij overleed. Echt leuK!!!
Wow wat bijzonder!! Leuk zeg, brengt hem denk ik wel weer even dichterbij. Leuk dat die mensen dat ook doen.