30 plussers en zwanger worden (deel 5)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door wannaBmum, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    ik vond het vooral bijzonder hoe die man terug keek op mijn vader als klasgenootje. e herinneringen van mijn oma en oom ken ik wel, maar dit was een jongen uitzijn klas. Echt fijN!

2. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    lijkt me heel bijzonder Pooh......en ook gelijk weer emotioneel denk ik

3. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    is het ook wel, ja

4. mb02

mb02 Bekend lid

Miep, fijn dat je iets herkend in mijn chaotische "state of mind". En ook fijn om te weten dat het uiteindelijk wel goed komt, moet dus geduld hebben;). En ik ga hierna ook zeker voor een spiraal, ben meteen helemaal klaar met die ring.
    Nog leuke dingen geshopt voor de beeb en het huis?

Brigit, heerlijk zeg, bijna verlof. Ik vond dat zelf een bijzondere tijd. Je kan jezelf dan helemaal overgeven aan het zwanger zijn, de laatste dingen shoppen, eindeloze dutjes doen, lekker dagdromen over de baby enz. En je zal merken dat je hoofd en lijf zich naar de bevalling toe gaan werken. Op het laatst maak je je niet meer druk om wat er eventueel mis zou kunnen gaan, je wilt gewoon dat hij/zijn eruit gaat komen.
    Ik weet niet waar dat wiegje vandaan komt, maar ik neem toch aan dat het uitgebreid getest is voordat ze het gaan verkopen? Maar ik kan me voostellen dat je twijfeld, 4 van die pluggen klinkt niet erg solide.
    Ik heb geen ervaring met de lodger shelter, is dat zo'n doek waar je een draagzak van kan maken? In de maxi cosi heb ik nu een voetenzak, in de wandelwagen ligt ze in een zak die bij de easywalker hoort, is heerlijk warm. Geen idee of je die voor pasgeborene ook kan gebruiken, ik zou even informeren in de winkel.
    Pooh, bijzonder zeg, dat je iemand tegen bent gekomen die je vader vroeger heeft gekend. Vooral leuk om foto's te krijgen, is voor jou extra dierbaar.

Daffie, zohee, 20 kilo afgevallen, knap hoor. Dan is 8 kilo voor jou wel haalbaar, succes ermee!

ALL, het weekendje thuis heeft me goed gedaan, voel me al een stuk beter:).
    Wel zeer heftig ongi geworden, ik loop echt leeg:x. Komt ook door die ring, want normaal gesproken heb ik daar niet zo'n last van. Ben er wel verbaasd over wat die ring allemaal teweeg heeft gebracht in mijn lijf en hoofd, heb dat echt onderschat.

5. mb02

mb02 Bekend lid

Even een etensvraag voor de mama's:
    Yfke eet haar fruit heel goed, zowel gepureerd als sabbelen op stukjes. Brood vindt ze ook lekker, ik denk dat ik deze week ga beginnen met brood met wat boter. Maar de groentes zijn niet favoriet, daar eet ze bijna niets van. We geven het in stukjes in haar handen, en proberen het ook gepureerd. Maar gepureerd spuugt ze meteen uit, daar moet ze niets van hebben. En met het sabbelen zijn het maar een paar stukjes die ze doorslikt. Dus wat nu te doen? Hoe hebben jullie dat opgebouwd?

6. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Hoihoi!

Wanna, leuk dat je de kleine voelt! Nu si het nog leuk, haha! Jammer van je maagzuur zeg. Gek hoe iedereen weer andere dingen heeft he? Ik ben wel veel weeïg maar maagzuur heb ik bij beide zwangerschappen geen last van gehad.

Timon, fijn dat de haptoom iets voor je lijkt te kunnen doen. Ik ken meer mensen die daar baat bij hebben. Verder rustig aan doen he...

Pooh, wat bijzonder van die klasgenoot van je vader en oom!

Daffie, succes met afvallen! 8 kilo moet te doen zijn toch?

Nou MvT, er gebeurt tenminste wat daarbinnen bij jou, goed dat er een eisprong te zien was!
    Ik vind deze zwangerschap zelf ook heul snel gaan hoor! :) Rustig aan doen, wat is dat ook alweer?

Soof, lekker als je een beetje door kan werken! Komt zeker door de strenge winter dat mensen ineens weer op reis willen, of niet? Ik krijg iig helemaal zin in zon en vakantie als ik foto's zie van stranden en zee, hihi.
    Hier ook veel Koeterwaals of sanskriet of wat ze dan ook spreekt. Maar allemaal met een echte intonatie, vind ik zo grappig! En iedere dag een nieuw woord ongeveer. Het woord van afgelopen weekend was 'slapen' maar helaas voegde ze geen daad bij woord overdag, haha! Geen oog dicht gedaan dat gekke kind... Gelukkig 's nachts wel!

Brigit, het wordt inderdaad ook voor jou spannend nu! Probeer je niet al te veel gek te laten maken door nare verhalen in je omgeving hoor, het merendeel van de kindjes komt gewoon prima ter wereld! Als je je echt ergens zorgen over maakt, bespreek dat dan met je verloskundige. Die kunnen altijd een echo laten maken als je daar rustiger van wordt of je op een andere manier geruststellen. Doen hoor, niet teveel in jezelf over malen (al hoort het malen over dit soort dingen er ook wel een beetje bij, met al die gekke hormonen).
    Je weet dat Mini blond is he? En dat ik Indisch ben en mijn man Indiaas bloed heeft en wij beiden vrij donker zijn? :D Ik verbaas me er nog dagelijks over, haha! Ze heeft trouwens wel donkere ogen, dat wel en ik denk dat ze straks na de rui nog wel donkerder haar krijgt, hihi. Ik ben ook erg benieuwd hoe Mini2 eruit gaat zien hoor! Zal ze op Mini lijken qua uiterlijk en/of gedrag of echt TOTAAL anders zijn? Ik verwacht deze keer een donkerder kindje maar zoals gezegd: je weet maar nooit, misschien wordt ze wel rood net als haar oma (mijn s-moeder)! :)
    Ik denk dat jij een meisje krijgt trouwens. Over 2 maanden weten we het!
    O ja, als je kindje eens een dagje minder beweegt is dat helemaal niet zo erg hoor, maar het kan geen kwaad om het een beetje in de gaten te houden. En het is wel zo dat de ruimte daarbinnen nu steeds kleiner wordt, dus je zal merken dat de bewegingen ook anders gaan voelen. Ik voel nu meer duwen dan het schoppen wat ze eerst de hele tijd deed.

MB, weg met die ringsteekring! :D
    Wat de groenten betreft zou ik gewoon aan blijven bieden tot je er zelf ziek van wordt. :) Het heeft gewoon tijd nodig, ze was toch ook met fruit niet meteen helemaal weg ervan? Ze moet wennen aan de smaak, de structuur en ik lees overal dat het wel 10 keer kan duren voor de kleine een smaak te pakken heeft. Los daarvan heeft ze nog voldoende aan haar melk en is het nu echt nog maar een beetje oefenen en die oefenperiode duurt nog wel even hoor! Maak je er iig geen zorgen over (lekker makkelijk he, van iemand die al een jaar verder is? ;)) Maar serieus: hoe eerder je het eten loslaat in je hoofd zeg maar, des te relaxter wordt het voor iedereen, echt waar. Ze neemt echt wel wat ze nodig heeft en in de tussentijd leert ze alle smaken kennen.

7. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @mb02, Jens begon met potje wortelen, dat ging goed. Dat werd langzaam aan uitgebreid. Ik moet zeggen, hij heeft altijd goed gegeten, dus ik mag niet klagen...
    En ben blij dat die ring weg is, vreselijk ding ;)

@all, heb lekker ontbeten bi jIkea met mn kleine mannetje. Hij was zoet aan het spelen in zo'n rond speelhuisje met andere kindjes en ik zat erbij aan de bar. Gezellig!
    Ik heb een blauwe tunnel voor hem gekocht en meneer ging er thuis achter elkaar doorheen. mama is nu "the bomb", helemaal goed dus...
    Hij ligt nu te maffen.

8. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Hier gaat het verder gemiddeld OK, ik heb zo af en toe mijn ups en downs, vandaag is een goede dag. We hebben vanochtend de laatste groeiecho gehad en alles zag er goed uit. Nog steeds lange stelten, die zijn al ruim 37 weken oud, haha! En ze lag lekker op haar handje te sabbelen en was rustig, nu is ze weer druk aan het bewegen. De echoscopiste denkt dat ze bij geboorte tussen de 6,5 en 7 pond zal wegen: lekker gemiddeld dus. We zullen zien, Mini zou ook gemiddeld zijn (maar dat was alleen met voelen door verlos).

Dit weekend hebben we een kinderkamertje gekocht bij de Babydump, maar in het begin slaapt de kleine bij ons op de kamer in een wieg die ik kan lenen dus de garderobekast en het ledikant zullen niet uitgepakt hoeven worden tot na de verhuizing :) Alleen de commode is wel handig om bij de hand te hebben dus die kunnen we wel vast neerzetten.
    Verder moet ik nog allerlei kleertjes uitzoeken en ik ga zo even de stad in om wat meer nieuwe dingetjes ook te kopen en ook voor Mini want die heeft inmiddels aan haar bovenlijfje toch ook wel maat 80 nodig :) Ook Mini heeft lange stelten en heeft allang broeken maat 80 (elastiek op z'n strakst anders valt het van de bips) maar van boven is ze nog klein en smal. (mijn schatje :)) Maar goed, zometeen even wat shoppen, daar is dit verlof voor toch?

Morgen en overmorgen heb ik een activiteit van mijn werk en gek genoeg heb ik er echt zin in! Even geen baby's en huizen maar even de zinnen verzetten. En het is ook leuk om te doen hoor, geen zwaar werk ofzo.

9. Heppie

Heppie Bekend lid

19 jul 2009
    761
    0
    0
    Noord-Holland
    hallo meiden!
    Hier weer even een grote afvallige ;):D. Ik moet heel eerlijk iets opbiechten; ik ga vreemd! :$ jaaaa, niet schrikken hoor, ik heb eigenlijk helemaal mijn plek gevonden op het D&V forum, beetje alternatief is dat, helemaal een Heppie-ding dus. Gevolg is o.a dat ik hier dus bijna niet meer kom... en dat voelt ook niet helemaal goed, want jullie zijn ook zo lief! Ik heb hier echt heel veel steun gehad, altijd een luisterend oor en wijze raad. daar wil ik jullie dan ook enorm voor bedanken! Het klinkt als een afscheid, en dat is het misschien ook, voor nu in ieder geval eventjes. Ik beloof dat ik wel af en toe even kom buurten hoor! Want helemaal missen kan ik jullie ook niet hoor.
    Een dikke cyberzoen van Heppie voor jullie allemaal!

10. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Hee Heppie, het zullen de hormonen wel zijn maar ik word er een beetje verdrietig van... Niet dat jij je plek hebt gevonden, maar ik zal je missen juist omdat je een andere kijk op de zaken hebt.
    Dus een dikke cyberzoen terug *smak*
    (ps: wat voor forum??? ;))

11. BRIGIT! Ik heb de Lodge Shelter gehad maar ik vond het niks, nou is het zo... ik ben lang en slank en mijn buurvrouw wat kleiner en dikker met grotere boezem en bredere scouders. Bij mij hing die shelter heel laag (hoe kort de band ook was...;)) en Rick verdween er helemaal in en bij de buurvroouw dat het wel goed. Wij hebben de Tricot Sleng toen gekocht, effe oefenen met knopen maar ik vond het veel fijner en je kindje zit heel stevig tegen je aan, zo kan je ook echt iets doen en fijn wandelen :). Die Shelter bengelt een beetje erg vond ik.

HEPPIE! Ook ik ga je missen, hopelijk kom je toch nog eens bij ons kijken. En iid wat voor forum :(:)

POOH! Wat ontzettend leuk zeg :) Maar voor jouw moeder moet dat leuk zijn.

MIEPIE! Je hebt groot gelijk dat je nog niet alles gaat uitpakken, dan kan het ook minder snel beschadigen bij verhuizing.

Hier alles oke, weer ongi en ik ga deze ronde toch maar voor de 150mg. Het voelt nu wel goed ;):)

12. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    aaaaahhhh Heppie joh !!!!! wat doe je ons aan !!!! hihihi

13. Heppie

Heppie Bekend lid

19 jul 2009
    761
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja, ik dacht ik blijf een beetje cryptisch :D om het spannend te houden. Het Dragen en Voeden forum, gebaseerd op het natuurlijk ouderschap waar ik wel eens over heb verteld. Over dragen in de draagdoek en borstvoeding.

14. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @heppie, hebben ze daar een forum over?? Jammer hoor, maar als het je daar naar je zin hebt.... :) Laat je af en toe wat weten?? Ben zo benieuwd hoe het met David gaat en de toekomstige operatie... :(

@miepie...hier ook op de grens..jens groeit nu 86 een beetj uit. Sommige shirts gaan nog goed, maar andere krijgen te korte mouwtjes.

15. mb02

mb02 Bekend lid

Heppie, fijn dat je op dat forum meer op je plek bent, maar we missen je wel hoor!

Miep, met jullie mengelmoes is het wel spannend welke genen dit keer de overhand gaan krijgen. Ik ken een stel die 1 blank, en 1 donker kindje hebben. Zij is oer-hollands, en heeft dus een look-a-like (blond haar, blauwe ogen, blanke huid) en dat andere jongetje lijkt precies op zijn vader (indiaas, donkere ogen, donkere huid, zwarte haren). Is een heel bizar gezicht, want die jongetjes lijken uiterlijk dus in niets op elkaar.
    Da's handig, dat je een groot deel van de kinderkamer gewoon ingepakt kan laten. Vooral met de verhuizing in het vooruitzicht.
    Zo denk ik er ook over, dat ik de groentes gewoon moet blijven aanbieden, net zolang totdat ze het goed gaat eten. Maar het is meer dat ik loop te klooien met potjes/ pureren/ in stukjes geven. Ik probeer alles uit, waar ik vervolgens toch een beetje a-relaxed van wordt;). En ik weet ook niet of ik haar nou tegelijk met ons moet laten eten?, want ze raakt helemaal afgeleidt van alles wat ze ziet.

Pooh, je had gelijk, die ring is idd geen succes;). Leuk dat jens zo blij is met zijn kruipbuis:).

16. Simi

Simi Actief lid

24 okt 2007
    410
    0
    0
    Bijna het midden van NL
    Soof, hoe gaat het nu met je rug kan je al weer 'vrij' bewegen?

Wanna, balen van het maagzuur het blijft jammer dat die kwaaltje erbij horen, bllleeegh. Hoe gaat het nu bij smurf op het kdv, genoeg leidsters?

Pooh leuk zeg dat jens zich zo goed kan vermaken. Is het nu ook wat rustiger geworden voor je man/vriend?

Heppie, jammer dat je ons 'verlaat' het is altijd goed om eens te kijken hoe anderen over iets denken dus ik vond het altijd wel leuk je alternatieve manieren ook eens op te zoeken. Kom je af en toe nog eens even spieken ;)

Brigit, ik heb altijd een los dekentje gebruikt in de maxi cosi. Wij wilden Jolie nooit te lang in de maxi cosi laten liggen omdat het niet goed is voor haar rugje. Dan is het dus eigenlijk alleen een autostoeltje;).

Miepie lekker hoor even er tussenuit. En welke wijk gaan jullie wonen? Nu zit je downtown centrum toch?
    Ben benieuwd hoe groot mini2 straks blijkt te zijn.

MB dat is wel even schrikken zeg dat zo'n ring zoveel effect heeft :$. Weg met dat ding :p
    Hoe doe jij dat met stukjes fruit geven? Geef je dan een partje appel? Ik merk nu nl dat Jolie gaat kokhalzen als ze een te groot stukje binnenkrijgt, ze moest dan tot nu toe ook 2 keer spugen.

All, Met Jolie gaat het nu weer helemaal goed! ze is weer beter en vrolijk en ook haar flessen drinkt ze weer als vanouds. Eten van fruit en groente gaat ook ok, ik pureer het wel maar niet tot 'snot' er zitten wel een beetje stukjes in. Van de week een vieze zure luier maar nog geen tandje te zien of voelen. Wel babbels, "babababa" en dan een heel grote lach als je reageert:D Jeetje wat wordt ze al groot:$:$ we hebben het niet altijd in de gaten omdat ze met haar beentje omhoog zit maar als ze dan bloot is en zich strekt is ze al best heel groot en af en toe is het al een heel dametje. ;)

17. SIMI! BEdankt! ja het gaat echt weer beter, alleen nog wat stijf maar dat moet zich ook oplossen. Dat kost tijd!

18. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    zo, de afgelopen dagen met de meubeltjes bezig geweest, kledingkastje is zo goed als klaar, rest staat in de grondverf

19. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    He meiden!

heb het erg druk gehad en nog niet veel teruggelezen, sorry! :)
    En nu ik toch al zo ego ben, kom ik meteen met een ego-berichtje, want ik ben momenteel mega gefrustreerd door mijn werk. Heb namelijk vorige week te horen gekregen dat ze mijn salaris gaan verlagen ivm verminderde inzetbaarheid door mijn zwangerschap!! Nou is dat natuurlijk iets wat absoluut niet mag, maar omdat het een toeslag betreft en niet mijn standaard salaris, weten ze er zo'n draai aan te geven dat de CAO inderdaad op die manier uitgelegd zou kunnen worden. Toen ik aangaf dat ik het er nog steeds niet mee eens was, kwamen ze ineens met een andere reden op de proppen, die te maken heeft met het feit dat ik een contract heb voor bepaalde tijd, waardoor anderen met een vast contract meer recht hebben op deze toeslag (binnen onze organisatie mag maar een beperkt aantal mensen deze toeslag krijgen) En dus gaan ze me nu na al die jaren van steeds tijdelijke contracten benadelen omdat anderen wel een vaste aanstelling hebben gekregen.
    Ben bang dat ik toch wel aan het kortste eind zal trekken, maar het voelt gewoon zo gemeen dat ze het op deze manier spelen. Mijn motivatie is echt tot een dieptepunt gezakt!

Verder gaat het hier wel goed hoor :) Iedereen bedankt voor het meeleven met mijn maagzuur :D Met 10 rennies per dag en wat slokken gaviscon of antagel is het wel houdbaar en dat is al en stuk beter dan rond deze termijn bij Smurf, dus ik mag niet klagen.
    Soms dagen dat ik niet zoveel voel, gister op mijn werk duidelijke trapjes (vlak na opnieuw een nogal enerverend gesprek met mijn baas over mijn salaris, hahaha, volgens mij stond ons kleintje even net zo stijf van de adrenaline als ik!)

Ik ga even bijlezen en reageren!

20. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Brigit: de bodem van onze wieg zit met schroeven vast. Kun je er niet voor de zekerheid een paar extra schroeven inzetten als je twijfelt? Met wandelen gebruikren wij altijd de kinderwagen met een dekentje en de maxicosi inderdaad alleen in de auto (ivm ruggetje) Dan kleedden we hem meestal gewoon dik aan. Rond deze termijn begint het bewegen inderdad vaak wat minder te worden omdat ze gewoon minder ruimte hebben. Ik voelde op een gegeven moment ook vooral alleen maar dat hij de hik had (dat had hij nogal vaak) en veel minder echte schopjes.

Daffie: ik had me ook voorgenomen deze zwangerschap minder aan te komen dan de vorige (18 kg).... maar dat gaat niet lukken :D
    Sterkte en succes met lijnen!

MB: Smurf wou echt geen stukjes, wat we ook probeerden. Het moest perse zacht zijn. Dus we hebben heel lang echt gepureerd gegeven. Worteltjes lukten als eerste. Denk toch omdat dat wat zoeter is. Nu eet hij trouwens meer stukjes en korsten van brood dan zijn nichtje van een jaar ouder, dus is toch goed gekomen.

Miepie: ben heel benieuwd hoe Mini twee er straks uit zal zien! Zou wel grappig zijn als ze juist heel verschillend zijn!
    Wij moeten binnenkort ook maar eens achter meubilair voor een tweede kinderkamer aan. Volgens mij is net nog te vroeg om Smurf door te schuiven naar een peuterbed en zijn babybed voor de tweede te gebruiken.

Heppie: jammer dat je ons deels gaat verlaten, maar als je daar goed op je plek bent, dan helemaal fijn voor jou!

Soof: ben je al begonnen aan 150 mg? Wanneer heb je de volgende controle?

Simi: fijn dat Jolie er ook weer helemaal bovenop is! Leuk dat ze zo begint te babbelen!

MikiL jouw kinderkamertje schiet ook al lekker op! Leuk is dat als het allemaal zo "echt" begint te worden!

Mijn zusje heeft afgelopen weekend haar babykamer behangen, rg leuk geworden. Ben gwoon jaloers :) Wij zijn dar vorig keer niet echt aan toegekomen. Had ook graag een frisse gekleurde wand willen hebben, maar het stuc werk was net een jaar daarvoor crème kleurig geschilderd en het is er gewoon niet van gekomen. Nu met de drukte van een kindje dat al rond rent hier, denk ik niet dat het ervan gaat komen de tweede kamer wel een grote beurt te geven. Heeft ook mee te maken dat ik misschien op zoek wil gaan naar een andere baan en dan zouden we in het komend jaar misschien verhuizen. Dan is het zo zonde om er veel energie in te steken.

Pooh: ik zal ook zo'n speeltunnel en een speeltentje bij de Ikea. Toch niet gekocht, want heb het gevoel dat we hier al helemaal dichtgroeien met zijn speelgoed.

Deel Deze Pagina