30 plussers en zwanger worden (deel 5)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door wannaBmum, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Hier ook een boer zoekt vrouw kijker hoor! :D meesten van mijn collega's niet, dus ik ga maandags altijd even bij de secretaresses napraten :D

Soof: wanneer was jou NOD ook alweer?

2. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    MvT, als ik zou willen, zou ik op precies 41 weken op mijn verzoek ingeleid kunnen worden in het UMC. Dan zou ik vanaf 40+eenpaardagen al vruchtwaterecho's kunnen krijgen. Maar het UMC staat echt onderaan het lijstje alhoewel ook dat een goed zh is maar geen kraamsuites en ik ben verwend he? ;) Maar goed, met 41 weken kan ik dus naar diak of antonius voor vruchtwatercheck en plan van aanpak bespreken dus zal de inleiding de week erop plaatsvinden. Maar wie weet begint het gewoon wel vanzelf alhoewel ik daar eigenlijk stiekem al geen rekening meer mee hou.
    En de snot heeft plaatsgemaakt voor de longen uit mijn lijf hoesten, zucht. Maar het gaat al wel wat beter, ben alleen nog steeds benauwd en kan zo weinig in huis, laat staan buitenshuis. En in mijn hoofd is het nu gelukkig ook een beetje beter... Ben wel 2 kilo afgevallen... Buikbaby beweegt er lekker op los dus die heeft vooralsnog nergens last van gelukkig!

MB, die A2 is juist mijn grote angst, hihi. Dat ik met weeën en al in de file terecht kom, brrrr.... Maar we kunnen ook binnendoor hoor! En het umc is voor ons ongeveer even ver volgens mij.

5 miljoen mensen die bzv kijken, ongelooflijk! Ik heb er nog niet 1 aflevering van gezien maar ik heb dan ook een hartgrondige hekel aan Yvon Jaspers... :)

3. Simi

Simi Actief lid

24 okt 2007
    410
    0
    0
    Bijna het midden van NL
    ff snel vanaf het werk... ;)
    Miepie juist de snelweg gaf voor mij de doorslag voor het antonius.. Want dan kan je nog altijd over de vluchtstrook en dat kan naar het diak niet vanaf ons.
    Hier ook heel goede ervaring. Fijne verloskamer en daarna kraamkamer en ik ben ook heel goed gehecht!. Denk je van tevoren niet heel erg over na maar blijkt achteraf wel heel belangrijk :eek: Ik heb er echt heel geen last meer van.
    Enige nadeel was voor mij dat het heel druk was en ze me niet heel goed hebben begeleid met de borstvoeding maa ja ik denk dat dat je overal kan gebeuren.

Enne je kan toch met je VK meerijden naar het antonius?

4. MIEPIE! Ik ken de zxieken huizen bij jullie niet, maar ik wordt al enthousiast van die dames hier :D. Lijkt me heel goede keus!

WANNA! Ik ga van woensdag uit :)

BZV! Ik heb het nog noit gezien en net als MvT ik weet niet eens waar het komt.

We hebben hier een ziek kereltje, zaterdag avond tot begin van de nacht heeft ie gespookt en zondagochtend bleek dat hij een loopoortje had, dus een oorontsteking die wij niet meegekregen hebben :) hij is nog niet helemaal lekker. Hangerig en slaapt veel, gelukkig eet hij wel wat en drinkt hij goed.

5. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Ik werk in het antonius:D:D:D:D en vindt het zelf een heeeeellllll goed ziekenhuis;)
    Ben er trouwens zelf ook bevallen en ze hebben super op mij en mijn meisje gelet tijdens de bevalling en erna.

Later reageer ik verder...

6. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Soof, beterschap voor Rick!

Miep, hier ook een fan van Boardwalk Empire. Het uurtje gaat altijd heel snel voorbij, vind ik reuze jammer.

Maar Boer zoekt vrouw kijk ik ook hoor, neem ik gewoon op :D

Pffff 4 dagen vroeg op sloopt een mens wel hoor. Voorlopig hoef ik deze week niet meer op te draven ;)

Morgen gesprek bij mijn 'nieuwe' werkgever. En ben ook druk met de voorbereidingen van Boaz' verjaardag. Vrijdag kinderfeestje voor zijn vreindjes en 1 vriendinnetje en zaterdag de fam. Taarten besteld bij de Hema en traktaties maken voor op het kdv.

7. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Timon: Fijn zeg dat die massage goed is bevallen!! Dus voor herhaling vatbaar, hoe vaak ga je daar dan naartoe? Blijf aan jezelf denken he, als je werk stress veroorzaakt moet je toch echt weer even stapje terug nemen, het gaat net zo goed met je!!

Mieke: Hoe gaat het met je? Heb je de drukke dagen overleefd? Maar wat goed zeg dat je de baan hebt en dat ze het zo snel hebben laten weten!! Gefeliciteerd!! Per wanneer mag je beginnen?

PooH: Morgen mag je al naar de vk, ben heel benieuwd!!!

Wanna: Hihi het is dat je al zwanger bent anders was het een goed moment geweest om zwanger te worden, tijdens stroom uitvallen enz raken de meeste vrouwen zwanger;) Was het snel opgelost?

MvT: hihi ik klaag alleen bij jullie hoor!! Ik ben nog steeds erg blij dat ik zwanger ben en geniet er echt van, maar ben wel al die kwaaltjes zat. Ik zie het niet als een moeilijke zwangerschap, het zat alleen soms een beetje tegen :) (en ik heb ergere verhalen gehoord) dus eigenlijk mag ik niet klagen (alleen lucht dat af en toe wel lekker op)
    Ronde 19 moet gewoon geluk brengen!!:D

Miepie: Jeetje wordt je op het einde nog ff te pakken genomen door een flinke verkoudheid. Vervelend zeg, ik hoop dat je snel opknapt, hier zit je natuurlijk niet op te wachten. Beterschap!!
    Wat heerlijk trouwens dat ze je met 41 al kunnen gaan inleiden!! Volgens mij moet ik er om gaan smeken. Bij mij gaat de vk met 41+3 een ctg kijken en dan strippen als dat niet werkt gaan ze volgens mij einde van de 41 weken pas inleiden. Ben ik helemaal niet blij mee!! Ga ik volgende keer ook zeggen. Ik maak mij ook zo zorgen over naar het ziekenhuis gaan, straks is het heel druk zit je daar in de auto met weeen, dan is het laatste waar je wil zijn in de auto denk ik... ik hoop maar dat het goed komt.

Ik ben ook geen bzv kijker, nog nooit gezien. Ik ben ook CSI fan of ncis of bones, dat soort series. Ik kijk eigenlijk helemaal geen nederlandse programma's.

Soof: Beterschap met je zieke kereltje. Sneu he als die kleintjes zo ziek zijn, hopelijk knapt ie snel op!!

@all: Hier lekker aan het genieten van mijn verlof. Lekker beetje aan het opruimen. Dingen waar ik normaal niet aan toe kom en voor mij uit schuif. Zoals videocamera leeg maken. pff wat een karwei is dat zeg, dacht dat doe ik wel even...nou nee een heel boekwerk om te lezen voor je aan de slag kan. haha nou ja beetje overdreven, maar makkelijk is het niet. Wel goede oefening, kan ik straks de filmpjes van de kleine heel makkelijk op blu-ray zetten;)
    Met beeb gaat het goed, nog steeds lekker in beweging. Hadden jullie dat ook, dat soms als het kindje beweegt het dan trilt? Heel soms voel ik dat, heel raar. Is ook maar heel even.
    Vanavond voorlichtingsbijeenkomst in het ziekenhuis waar ik wil bevallen, ben heel erg benieuwd.

8. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    @brigit....is dat niet gewoon de trilfunctie hihi

gisteren bewoog mijn buik !! was echt raaaaaar

9. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Brigit, morgen heb ik een afspraak bij het bedrijf voor verdere kennismaking en afspraken. Dus dan bespreken we wanneer ik ga beginnen. Denk laatste week febr.
    Fijn dat het met jou lekker gaat en dat je van je verlof geniet!

10. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw

hahahaha grapjas!!!:D

11. mb02

mb02 Bekend lid

Ik ben een ontaarde moeder:). Zat er gister doorheen door slaapgebrek (door die niet-slaapdienst op mijn werk) en Yfke die niet langer dan een halfuur sliep overdag en een fase heeft dat ze gaat gillen zodra ik even uit het zicht ben. Dus ik heb aan mijn s.moeder gevraagd of ze daar een nachtje kon slapen, zodat ik vandaag even uit kon slapen. En ook al weet ik dat ik een gezelligere moeder ben als ik even bij kan tanken, ooooohhhhhh, wat voel ik me een slechte moeder. Maar eerlijk is eerlijk, ik heb vanmogen tot half 10 in mijn bed gelegen en het was heerlijk:).
    Ik heb zo een vergadering, en daarna ga ik haar weer ophalen, daar heb ik nu dan wel extra veel zin in!

12. mammavanthom

mammavanthom Bekend lid

Nou, daarom ben je toch geen ontaarde moeder! Dat heeft een mens af en toe gewoon even nodig hoor ;). Wij brengen hem wel eens in het weekend een nachtje naar mijn ouders en dan gaan wij wat leuks doen en de volgende dag heeerlijk uitslapen! Dat doen we gemiddeld zo eens in de 2 maanden...

Mieke, dan kan je al mooi snel beginnen! Leuk!

Soof, beterschap voor de kleine man, is hij al weer een beetje opgeknapt?

13. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Mb; dat maakt je echt geen ontaarde moeder hoor!! Ik denk dat we het allemaal wel eens doen om bij te tanken. Soms hakt het er echt in om te werken, echtgenote of vriendin te zijn en mama te zijn van zo'n kleine baby/dreumes/peuter;)
    Ik heb Myrthe net ook aan mijn ouders meegegeven. Stephan heeft nachtdienst gehad en slaapt nu en ik ben echt niet lekker. Heb keelpijn en last van alle gewrichten (virusje dus;)). Vindt het af en toe heerlijk even bij te tanken en de kleintjes hebben het prima naar hun zin bij opa en oma hoor!!!

Wij hebben trouwens een errug leuke week gehad vorige week. De erperheide van CP kan ik aanbevelen haha. Ze hebben een heel groot indoor speelparadijs en Myrthe werd met het uur zelfstandiger in het klimmen en klauteren. Ze vond het prachtig om alles af te kijken van de andere kindjes. Ook een leuk zwembad met apart babygedeelte en apart peuter/kleutergedeelte. Daarnaast leuke activiteiten als het peuterspeeluurtje, kinderdisco, lampionnenparade, ponyrijden....noem maar op. De hele week had Myrthe één grote lach op haar gezicht. Het huisje was ook prima (hadden wel een 5-persoonshuisje met zijn 3-tjes;)) en Myrthe sliep erg goed ook 's middags. Ga der zeker nog eens naar terug.
    Bij terugkomst vrijdag meteen het peuterbed opgezet samen met Myrthe en ondanks dat ik had verwacht een paar nachten er vaak uit te moeten, heeft ze vanaf vrijdagavond prima geslapen in haar nieuwe bed. Alle knuffels liggen erop en ze vindt het helemaal prachtig. Lekker onder haar nieuwe dekbedje en ze slaapt net zo lang als anders. Ook 's middags is het gelukkig geen probleem.

14. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Haha, hebben jullie allemaal aandelen in het antonius ofzo? :D Wel grappig hoeveel goede ervaringen ermee zijn, ik hou het zeker in mijn achterhoofd!

Nou Mieke, dat is lekker snel gegaan! En dat in 'deze tijden', fijn hoor! En ook fijn dat jij ook van Boardwalk Empire houdt, ik kan nu al uitkijken naar volgende week zondag... Ik word zo blij van de sterke vrouwen in die serie, dat zie je niet vaak vind ik.
    En Boaz alweer bijna een peuter, wow! Ik herinner me nog dat hij geboren was, die prachtige foto van hem op het grote bed. Mooi menneke hoor!

Soof, hoe is het met Rick? Je hoort toch zo vaak dat ze een oorontsteking hadden die onopgemerkt voorbij is gegaan...

Brigit, als je je zorgen maakt voor het geval je overtijd gaat lopen, moet je dit zeker bespreken met de verlos hoor. Persoonlijk zou ik niet meer tot 42 weken door willen lopen, hooguit tenzij ze echt iedere dag ctg en vruchtwaterecho's zouden maken, maar ik heb dan ook al een ervaring dus ze luisteren wel naar mij. Ik breng het ook ieder bezoek weer ter sprake hoor, zodat elke verlos van mijn wensen weet. Liever wat vaker zeiken dan het gevoel hebben dat ik niet voor mezelf ben opgekomen...
    Dat trillen van de baby herken ik zeker! Vind ik zo'n geinig gevoel... En de hik, soms zit ik hier op de bank mee te schudden :D.

Och MB, je bent zo ontaard als je jezelf toestaat om te zijn! Ik vind het volkomen normaal om af en toe even bij te tanken, wij doen het regelmatig hoor! Brengen we Mini gerust 2 nachten weg naar opa en oma, vindt iedereen leuk namelijk! Dus zet je schuldgevoel opzij en geniet er optimaal van!

Daffie, fijn dat het je zo goed is bevallen van de week!
    Ik vraag me nu al af hoe dat moet straks, Mini in een gewoon bed en een dekbed. Ze slaapt nu namelijk in een slaapzak en zwerft haar hele ledikant door op een nacht! Maar goed, ze is ook nog wel een heel stuk jonger dan Myrthe natuurlijk....

All, hier nog steeds verstopt en giga hoestbuien maar ik voel me al wel een ietsje beter. Het gaat langzaam, maar het gaat vooruit!
    Vanmiddag gaan we even nieuwe schoentjes kopen voor Mini, daar is ze wel aan toe inmiddels en als de kleine er is, komt het er denk ik even helemaal niet zo van.
    Met Mini gaat het goed trouwens, die is die sprong of griep of combinatie daarvan weer te boven en is lekker haar vrolijke ik, héérlijk! Ze is de hele tijd aan het kletsen, hele zinnen met intonatie komen eruit en we begrijpen er geen woord van, hahah! Maar elke dag leert ze neiuwe woordjes die ze wel onthoudt dus ze heeft al een flinke woordenschat. Moet ook wel met van die lul-ijzers als ouders... :D

15. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    zooooo onze intake bij de vk zit er op. Helaas geen echo, daarvoor moet ik morgen een afspraak maken bij het zhuis. Voorlopige datum is 22 september, 1 dag voor mijn verjaardag. Maar omdat mijn cyclus zo onvoorspelbaar is, zou het theoretisch gezien 2 weken verder kunnen zijn.....
    Dus morgen bellen!!

16. POOH! He wat jammer van die echo... wel goed uitgekiend zo net met jouw verjaardag ;)

Met Rick gaat het beter maar hij is nog steeds hangerig en wil bijna niks eten. Ja lekkere dingen ;) MOrgen moet hij een dag naar opa dus daar wordt ook niet aan opvoeding gedaan, gelukkig donderdag in het gareel bij het kdv :D

Verder zit ik de dagen af te tellen, niet dat het echt helpt natuurlijk :) Ik ga nog niet testen :p ik wil eerst de signalen in mijn liljf afwachten. Tot nu toe is dat aardig gelijk aan ongesteld worden (op steekjes na :cool:) maar maandag zit ik 21 dgn na ei en dat is het langste wat ik gehad heb. Dus om de mezelf te beschermen wacht ik maar even :(

17. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    fijne dag allemaal!!!
    spannend soof!!!!

18. mb02

mb02 Bekend lid

Soof, spannend! Ben benieuwd of je het weekend toch niet even naar de kruidvat rent om een ehhhhhhh, tube tandpaste te halen ....;).

Pooh, jammer. Maar kan de vk dan geen echo's maken? Wel onhandig als de daarvoor elke keer naar het zh moet.

Daffie, klinkt als een lekker weekje:). Ben nog nooit op de erperheide geweest, zal het onthouden! En wat goed van Myrthe dat ze meteen lekker slaapt in haar grote bed.

Brigit, met 40 weken heb ik bij de vk aangegeven dat ik echt niet tot na de 42 weken wilde afwachten. Dat resulteerde is een strip-poging (mislukt, zat potdicht) en vervolgens een afspraak bij de gyn. Dus je moet echt zelf aangeven wat je wilt, want als ze het idee krijgen dat je het overtijd lopen wel prima vindt, dan laten ze je gewoon doorhobbelen.

Ik heb zo een koffie-bijkltes-ochtend met 3 vrouwen van de yogaclub. Heb er zin in, ben benieuwd hoe het met die kids gaat.

19. mammavanthom

mammavanthom Bekend lid

Oeoeoeoeh Soof, spannend zeg... Nou ik zal voor je duimen! Fijn dat het met Rick weer wat beter gaat!
    Ik moet nog 'even' anderhalve week wachten :cool:. Ahoewel ik er niet van uit ga dat ik in verwachting ben geraakt zo kort na die HSG...

Miepie, heerlijk he die mini kletskousjes, hier ook een. Ik moet wel zeggen dat het bij hem steeds verstaanbaarder wordt. Ik moet het binnenkort ook echt gaan opschrijven want hij heeft af en toe woorden en opmerkingen ;) pfff, maar die ga ik gegarandeerd allemaal vergeten straks... Tja, wie schrijft die blijft :D.
    Fijn dat je nu weer wat begint op te knappen!
    Is het nog gelukt met de nieuwe schoenen voor mini en is ze er blij mee? Thom heeft onlangs nog nieuwe schoenen gehad en hij stond echt in de spiegel te kijken met een kritische blik van heb ik jou daar... Van voren, van opzij en weer van voren, 'mooi soenen mamma!' En sindsdien is iedereen die hij tegenkomt de klos: ' kijk! Thomas ieuwe soenen! mooie soenen he!' ;). Dan kan ik hem echt wel opvreten :).

Pooh, wat jammer dat je geen echo kreeg, heb je inmiddels al een afspraak gemaakt? Wat grappig dat je vlak voor jouw verjaardag bent uitgerekend!

MB, gezellig! Het is altijd leuk om even weer bij te kletsen en te zien hoe de mamma's en kindjes het maken. Veel plezier!

20. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    @pooh, dat heb ik ook, ben 1 dag voor me verjaardag uitgerekend

Deel Deze Pagina