30 plussers en zwanger worden (deel 5)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door wannaBmum, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Wat een ongesteldheid hier zeg, drie in 1 keer!

MB, ik had een koperspiraal en mijn menstruaties waren idd wat heftiger. Maar nu had ik eigenlijk nooit grote problemen met menstruatie dus was het niet heel erg ofzo. Als je altijd al zware menstruaties hebt gehad, zou ik er misschien niet voor kiezen. Ik vond/vind het vooral erg fijn dat je gewoon je eigen cyclus behoudt, zeker als je nog een kindje zou willen.

Meiden, zal het stilte voor de storm zijn? Gebeurt werkelijk niets meer, snik. We zijn lekker gaan lunchen vanmiddag, manlief en ik, en ik heb bijgeslapen tot ongeveer een halfuurtje geleden.
    MB, ik denk dat jouw yogajuf gelijk heeft. Ik geloof iig dat het begint als je ontspannen bent, ook lichamelijk, dus daarom vaak in de nacht of tijdens je slaap. We zullen zien vannacht!

2. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    geen baby nieuws dus nog hier..... ;) Wie weet wat er vannacht nog gebeurd miepie!

Papa is uit eten vanavond, dus Jens en ik hebben bij de mc gegeten. Hij een hamburger en 3 kipnuggets. Lekker (on)verantwoord.
    Ik ook een hamburger, patat en zijn verse fruit (want dat was opeens niet goed genoeg). Maar bij thuiskomst was ik gelijk al aan de sjees. Echt irritant. Heb ik de laatste tijd wel meer.

3. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Miepie: wie weet of het inderdaad dan komende nacht doorzet! Morgen 41wk toch?

Pooh: eet Jens dan alleen het vlees, of ook het broodje erbij? Als wij Smurf meenemen om buiten de deur te eten, krijgt hij bijna niets binnen. We houden stug vol en geven hem dan ook niet iets anders, anders leert hij het nooit.

Ik lig even heerlijk te relaxen (met leesboekje en iPhone) in een superlekker lavendelbad :D

4. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @wanna, hij at het broodje er ook bij op .Alle patat wil hij niets van weten. We zijn eerder bij de mc geweest en toen werd hij zo hysterisch ,alsof je hem poep te eten gaf. Nu at hij zijn3 kip nuggetjes op (ik had ze in stukjes gebroken), dronk zelf de fristi leeg en een een broodje hamburger (ook in stukjes). Hij liet 1 stukje op de grond vallen, uh oh hoor je dan...hihi!!

5. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    #1945 Mieke8, 17 feb 2011
    Laatst bewerkt: 17 feb 2011
    De gyn heeft afgeraden om gemeenschap te hebben zonder voorbehoedsmiddel voor de hysteroscopie. Want dan zou je weer in onzekerheid kunnen zitten, moet je eerst weer testen of je niet zwanger zou zijn etc. En dan zou je alleen maar het risico lopen dat de ingreep niet kan plaatsvinden. En daarbij brengt het ook meer risico met zich mee dat het weer een mk zou kunnen worden mocht het wel lukken. We hebben gewoon heerlijk even 'pauze', met nadruk op heerlijk. Het voelt prima zo even niets te 'moeten' want zo voelt hij bij ons meestal wel en we gaan er weer pas voor wanneer er groen licht gegeven wordt door de gyn. Dus na de ingreep en dus 8 weken (2 cycli) daarna. Dat houdt in, 6 weken koperspiraal om de baarmoeder 'open' te houden zodat er niet opnieuw verklevingen kunnen ontstaan door de wond na de ingreep, en 2x een hormoonkuur tijdens de 2 cycli. Na 8 weken wordt er dan weer dmv een inwendig onderzoek gekeken of het er allemaal goed uitziet. En dan gewoon zo snel mogelijk zwanger raken, het kan misschien weer gaan verkleven maar hoeft niet.

MB, ik heb het hormoonspiraal gehad. Maar zou denk ik na een eventuele 2e zwangerschap voor de koperspiraal gaan, mits hij straks bevalt. Want ik kan het nu natuurlijk 6 weken uitproberen om het zo maar even te zeggen, haha. Iets anders ga ik niet meer aan, dan maar geen anticonceptie, wij doen het toch niet zo frequent.

Miepie, lekker trouwens dat je darmen al even geleegd zijn. Deed het bij mij ook en je bent ook al slijm verloren. Duik er lekker vroeg in dan kom je hopelijk lekker tot rust. Sterkte! Trouwens, morgen is het volle maan!

Wanna, lekker lui in bed dus. Wij hebben geen bad, nu met een kleintje zou het wel makkelijker geweest zijn maar hebben er destijds bewust niet voor gekozen. Boaz zit nu in een cementkuip haha.

Pooh, lekker toch even onverwantwoord eten saampjes, heerlijk!

Timon, bij jullie begint het aftellen ook al bijna he voor de 2e ICSI.

MvT, MB en ik dus alle 3 op dezelfde dag ongesteld!

Ik vroeg Boaz gisteravond wat hij wilde eten, pannenkoeken, iets worteltjes/peultjes en een kaasschnitzel of bami. Er werd resoluut gekozen voor 'mami'. Vindt ie lekker met gemarineerde kipstukjes en satesaus. Hij zit dan met heel veel hmmmm-geluid te smullen. Maar hij informeerde ook nog even of we misschien ook broccoli hadden, haha daarbij zit hij met net zoveel geluid te eten. Pasta is het niet zo op het moment.

Heb vanavond bij mijn s-ouders een hele grote stapel pannenkoeken gebakken, s-zusje bleef ook eten. Gezellig hoor.

Oja en vanmiddag toen ik Boaz weer ging aankleden na zijn slaapje, stond hij op het aankleedkussen, omhelsde mij en zei... lief tegen me.

6. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    ah boaz wat ben je een schatje!!! Hij kletst al behoorlijk ,als ik dat zo lees!!! :) Jens nog niet veel hoor .aAlles wat draait is daai daai (dat hoor ik de hele dag), en bah is erg populair nu!
    mama, papa, maa (maan) bal (bal/tiet/alles wat rond is)

7. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja Boaz zegt soms al zinnetjes van 2 of 3 woordjes. Soms wel iets dat aan elkaar geplakt zit of zo hoor! Maar wel begrijpelijke taal, hihi. Hij weet ook al heel veel bij naam te noemen, geluiden en namen van mensen en kinderen.

8. Spannende nacht voor MIEPIE en voor ons :D

Rick noemt hier ook heel veel bij naam en nu ook steeds meer namen en hij weet ook wat bij elkaar hoort. Dus kdv kindjes en de leidsters en de oom, tante en bijbehorende kinderen. Als je een naam noemt dan volgt de rest die erbij hoort :)

9. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    oh, knap zeg...nou ja mama, papa en oma weet ie wel uit elkaar te houden met namen, maar verder.... :(

10. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Bah heb erge last van maagzuur (nou ja eten komt steeds omhoog, lijkt wel alsof het niet mijn darmen in kan) dus kan niet slapen... goed moment om even op jullie te reageren.

Timon: Ik vind het ook niet raar hoor dat je last hebt van je benen!! Het is idd waar, de 1 heeft last van zijn darmen de ander van zijn rug als diegene gestrest is. Elk lichaam reageert weer anders, dus je zit zeker niet raar in elkaar!! :)

Miepie: Je beeb houdt het wel spannend he!! Tja misschien wacht ze op morgen op de volle maan. Hihi ik hoop het niet, hopelijk zet het vandaag toch door. O ja waar kan ik de enige echt bosche bollen vinden? Als de kleine geboren is en wat ouder willen we lekker weekendje weg, dus dan weten we alvast welke kant we op moeten...;)
    Wat erg dat je bij de vk onderuit bent gegaan zeg!! Jeetje wat zal je geschrokken zijn!! Gelukkig niet op je buik!!!:$ Gaat het nu wel met je arm?

Miki: Ik had tot 30 weken ook een heel bescheiden buikje, nu word dat dus echt niet meer gezegd, buik is heel hard gegroeid de laatste weken. Maar wel complimenten dat ik een hele mooie buik heb. Hihi dat zei de vk en daarna de echoscopiste. Ik heb ook helemaal geen striae, ik smeerde zeker heel veel. ehh nee alleen als ik eraan denk.

MB: Hihi volgens mij ga ik precies hetzelfde doen straks, kleren kopen voor de kleine en niks voor mezelf. Maar ja het is natuurlijk ook wel heeeeel erg schattig al dat kleine spul. :D Het lijkt mij ook best wel moeilijk om te zien dat je lichaam na de bevalling best verandert is en je ineens ergens vet hebt zitten waar het normaal nooit zat. Ik had altijd een behoorlijk strakke buik, dat zal ik vast niet meer hebben. Maar ja we hebben er wel iets heel moois voor terug he. :)

PooH: Gefeliciteerd met je goede echo!! Heerlijk gevoel he na de eerste echo, je weet dat je zwanger bent maar na zo'n echo krijg je zo'n heerlijke bevestiging. Sterkte met je vermoeidheid!! Heerlijk zo'n onverantwoord diner, :cool:hihi af en toe moet dat gewoon heerlijk kunnen!! Jammer dat je daarna gelijk aan de sjees was, ik had het ook de 1e maanden hoor!! (van mijn zwangerschap)

Mieke: Gecondoleerd met de oma van je vriend.
    Let je wel goed op jezelf!! Als ik dat zo lees ga je je zelf nog voorbij lopen of doe je dat al...:) Fijn dat je cyclus niet in de war is geraakt na de pil!! Nu nog even volhouden en dan mag je over een paar maanden echt gaan voor een brusje!! Klinkt misschien nog ver weg, maar de tijd gaat zoooo verschrikkelijk snel. Mochten ze nou geen weefsel bij je weg te hoeven halen hoef je dan geen spiraal en mag je wel gelijk zwanger worden neem ik aan?

Daffie: Dikke knuff terug! hoe gaat het met je??

Wanna: Jeetje jij ook al onderuit gegaan!! Ok nu is het klaar he met al die ongelukjes!! Wel slecht dat ze het plasje niet hadden gezien, dat is iets waar je erg alert op moet zijn als je op een kdv werkt. Jeetje je hebt drukke dagen voor de boeg! hihi word al moe als ik het zo lees, maar wel heel gezellig!! Geniet er lekker van... (wel een beetje uitgerust gisteravond?)

Soof: Wat vervelend dat je achter je eigen geld aan moet zitten en je baas dan ook nog eens vervelend gaat doen. Alsof jij het leuk vind om om je eigen geld te bedelen.:( Hallo zeg je hebt er toch recht op. PSZ is echt alleen maar als je dat leuk lijkt, is helemaal niet verplicht.

Simi: Heb je lekker gewandeld met Jolie?

MvT: Jammer dat je ongi bent geworden, maar ja was idd wel erg snel geweest na de hsg. Misschien maar beter ook, er is toch eoa vloeistof in je baarmoeder ed geweest, kan maar beter eerst lekker schoon gemaakt worden. Tenminste dat is mijn gevoel hoor. Schijnt al heel snel uit je lichaam te zijn. Aleve feminax schijnt heel goed te werken tegen menstruatie pijn, maar ja ik weet niet of je die mag gebruiken als je zwanger probeert te worden.

Zo ben weer bij:D
    Ik heb af en toe echt een erg traag werkende slokdarm, dan ga ik slapen en half uur later stik ik zowat. Dan komt het drinken of eten omhoog, lijkt echt alsof het niet doorloopt. Zo maar weer even proberen te slapen.
    Heb erge last van harde buiken de laatste dagen, ik hou mij toch rustig dus weet niet wat ik er verder mee aan moet. Ach ja hou het er maar op dat het lekker aan het oefenen is, alleen is niet leuk als je een stukje moet lopen, voelt dan heel vervelend aan. Ik ben nog helemaal aan het zwijmelen na de echo, zo heerlijk om het kindje weer even gezien te hebben en zooo leuk dat het lange haartje heeft. Ik ben nu helemaal nieuwsgierig!!!:D

11. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    fijne dag allemaal .Ik ga zo werken!

12. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    @brigit, ik heb dus wel een tijgerprintje op me buik !!

13. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Hoi meiden, deze olifant heeft vannacht heeeerlijk geslapen hoor! Aan de ene kant fijn, aan de andere kant klote natuurlijk ;) Suf zeg, ik had me mentaal overal op voorbereid, maar niet op een loos alarm! Nou ja, zometeen gaan we naar het ziekenhuis en dan ga ik toch wel een beetje aandringen op een inleiding dit weekend of net daarna. Ik word wat nerveus, ben erg gefocust op bewegingen van de kleine en eigenlijk zit ik helemaal in mijn eigen bevallingswereldje en dat vind ik niet leuk.

Brigit, wat vervelend dat je eten niet lekker aanvoelt, zeg maar. Heeeeele kleine beetjes dan he? Was de kleine nou ingedaald al, nee toch? Dat scheelt ook hoor, vanaf het moment dat Mini2 goed was ingedaald, kreeg ik ook weer een beetje meer eetlust door meer ruimte voor de maag. Wel heerlijk dat je geen striae hebt, ik hooooooop dat het zo blijft! Bij mij kwam het namelijk (bij Mini) pas met 37 weken, zucht... Niet superveel hoor, maar net wel jammer.

Mini is ook hard aan het oefenen met papa en mama. Ze wijst steeds dingen aan die van één van ons is en zegt dan van wie het is. Dan wijst ze naar mijn beker (ik heb een eigen beker en manlief ook) en zegt ze "beker" en dan "mama". Ze oefent heel veel met woorden zeggen, als ze wakker wordt begint ze ook te kletsen tegen zichzelf en dan komt haar hele woordenschat voorbij, haha! En heel soms al twee woordjes: "vogel weg" is een favoriet.

14. BRIGIT! Je moet een weekendje Den Bosch boeken :D Bij Jan de Groot netvoor het stationsplaein aan de linkerkant (als je vanuit de stad komt gelopen) maar bij sommige cafe's op de makrt kan je ze ook krijgen ;)
    Heb je nog geslapen vanacht?

MIEPIE! Het is niet waar he ;) maar een goede nachtrust is ook fijn nu. Ben benieuwd wat ze in het ziekenhuis zeggen, succes!

STRIAE! Hier ook helemaal niks, ik heb wel goed gesmeerd hoor.

15. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Weer terug uit het ziekenhuis! Het ging goed met de baby, hartje was OK. Toen werd een echo gemaakt en vond de gyn dat er niet veel vruchtwater is (ook niet superweinig) en hij stelde voor morgen in te leiden. Dusssss...... :D Hij zei dat er voor het kindje geen winst meer te halen is door langer in de buik te blijven. Ook niet dat het direct gevaar loopt maar als ik inleiding wil morgen, kan ik m krijgen. Dus morgen is er sowieso een Mini2, moet me om 8 uur melden.

En nu ben ik weer thuis, vind het spannend allemaal weer maar heb ook weer krampen ineens! Nou ja zeg! :) Ik vind mijn lijf maar vreemd... Eens zien wat er gaat gebeuren!

16. Fijn dat je arts medenkt en toch morgen terecht kan! Maar ja wie weet zet het nu wel door. Ik kan me heel goed voorstellen dat je nu zenuwachtig begint te worden! Spannend hoor, heel veel succes. Zet 'm op, we zijn in gedachten bij jou!!!!!!:)

17. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Miki: Ik heb geen tijgerprint maar wel een streep van onder naar boven en een rondje om mijn navel heen, echt heeel apart.

Miepie: Fijn dat je zo lekker hebt geslapen!! Dat kan je wel goed gebruiken. Beweegt de kleine minder dan dat je er zo nerveus van wordt? Bij mij is de kleine nog niet ingedaald, althans op de kaart staat cbbbi en ik heb begrepen dat het betekent dat het beetje ingedaald is maar nog niet vast? Ik heb wel echt al 2 weken behoorlijke steken van beneden vooral bij het lopen, lijkt mij toch van het indalen. Het schijnt lang te kunnen duren. Als het maar wel genoeg ruimte heeft om in te dalen zeg. Ik hoop het maar. Hihi ik maak mij eigenlijk helemaal niet druk om striae, als het komt jammer dan. Het hoort er nou eenmaal bij, daar zijn we vrouw voor.
    Je hebt je kindje ook weer even gezien!! Super en helemaal super dat je het morgen in je armen mag houden!! Heerlijk vooruitzicht dat het morgen DE dag word. Offehh toch vandaag al? Het zou wat zijn als het nu toch door gaat zetten, ik hoop het voor je. Dat wel/niet is niet echt fijn!! Kom op mini 2, eruit!! Sterkte en succes miep!!

Heerlijk om te lezendat jullie kleintjes zo lekker aan het oefenen zijn met praten!! Ljkt mij echt super schattig.

SooF: ok den bosch word het dan!!! Heb er nu al zin in
    Ik heb gelukkig nog wel geslapen, ben half 4 pas in slaap gevallen tot 8uur en toen rond half 10 tot 12uur nog even geslapen. Ben nu weer een beetje fit. Ah vanavond lekker vroeg mijn bedje in.. heb er nu al weer zin in.

18. Heppie

Heppie Bekend lid

19 jul 2009
    761
    0
    0
    Noord-Holland
    Ha, ik kom weer precies op het goeie moment binnenvallen :D Miepie succes morgen!

Ik heb verder niet teruggelezen, hopelijk gaat het goed met jullie allemaal!

Ons liefie hier voelt zich nog steeds niet lekker, al 4 maanden nu :( We zijn nu gestart met een hypo-allergeen dieet, waarschijnlijk kan hij niet tegen iets wat ik eet en dat krijgt hij via de bv binnen. Dus ik mag fijn vanalles uit mijn dieet schrappen, dacht ik gezond te eten...

19. HEPPIE! Jee wat zielig, kan je het erg aan hem merken? Of is hij wel vrolijk en allert? Denk je er niet aan om op FV over te stappen? Misschien knapt hij daarvan op en hoef jij je dieet niet zo aan te passen. Sterkte ermee :)

20. mb02

mb02 Bekend lid

Go miepie Go!!!!!! Ga heel hard voor je hopen dat de bevalling spontaan begint, maar hoe dan ook......morgen ben je voor de 2e x mama:).

Deel Deze Pagina