Even vluchtig, ben zo met andere dingen bezig dat het forum er echt bij inschiet. Klopt, over een uur heb ik de hysteroscopie. Laat snel weten hoe of wat. Begin nu wel wat nerveus te worden en bereid me voor op het ergste. Balen is ook dat ik vandaag op cd14 zit, dus waarschijnlijk kunnen we het niet eens meer benutten, dat is wel jammer. Maar ga wel overleggen met gyn en wil ook een echo vragen voor follikels etc.
Aan je templijstje te oordelen zou het nog moeten kunnen! Maar ik weet niet of je vanavond na de scopie zit te wachten op een potje sexen... Goed idee om te vragen of ze zou willen kijken met echo naar follikels! Sterkte en succes!
Mieke, succes meis!! Als het goed is heb je nu de hysteroscopie, sterkte! Ik hoop echt dat er iets positiefs uit voortvloeit. Liefs, Daantje
Hey Simi, leuk dat je weer even komt buurten! Jeeeeetje joh, Jolie alweer ruim 1,5 jaar! Time flies zeg... Fijn dat het lekker met haar gaat, en met jou ook zo te lezen. Hier ook een (tweede) dochter wiens haar maar niet wil groeien. Ze heeft nu een matje van ongeveer 1,5 cm van drie vlassige haartjes Mini1 heeft nou niet bepaald een dikke bos, maar die had met die leeftijd al wel heel schattige krulletjes achter haar oren en in haar nek Goh, dat je dat nog weet van mijn werk! Grappig, het gaat daar nu juist heel goed mee! Ik zit nu in een traject om een paar treden hoger te komen dus er is weer wat uitdaging, heel fijn. Binnenkort ga ik zoetjesaan beginnen met de club naaste collega's een beetje aansturen. Er is veel veranderd en voor mij ten goede dus ik ben heel blij op mijn werk Daantje, dat is toch alleen maar fijn dat jullie beiden ruimte zien voor een 4de?! Heb jij trouwens niet extra last van je MS in warme klimaten? Mijn ex had MS en die had altijd last als het te heet was buiten... Die ladycomp is toch eigenlijk een soort van periodieke onthouding mbv een apparaatje die je temp meet? Hm, ik zou er zelf niet veel vertrouwen in hebben... Ik heb een koperspiraal: 1 keer inbrengen, geen hormonen dus mijn eigen cyclus en hij kan 7 jaar blijven zitten! En ik ben ook niet mevrouwtje geduld, dus ook hier wordt af en toe flink gemopperd op de meisjes hoor. Vooral als Mini1 weer een peuterpuberdag heeft en ik niet zo uitgeslapen ben... We're only human he? Miki, ik duim voor je morgen! Wanna, ik heb je heeeeeeele lap tekst gelezen hoor! Wat eten betreft: ik vind zelf alles uit pakjes enzo ontzettend vies. Dus om te voorkomen dat ik die voorgeschoteld krijg, kook ik altijd. En mocht hij willen koken, dan moetie maar iets maken wat ik ook lekker vind. Ik kook namelijk een heleboel dingen niet omdat HIJ het niet lekker vindt. Dus dit nog los van dat ik het slecht vindt. Hij is het daar op zich wel mee eens, maar als het hem uitkomt, kiest hij toch voor gemak ipv principes en ik kies voor principes, hihi. Alhoewel ik ook bijna nooit langer dan een halfuur bezig ben hoor, zo ingewikkeld zijn aardappelen, vlees en groenten niet Ik wil ook een derde. Na Mini2 riep ik keihard: NEE! Maar het kriebelt... Mijn man wil alleen ook niet en ik vind dat echt heel jammer. Maar ik heb mijn 2 meiden en dat is inderdaad rijkdom en ze zijn in ieder geval niet alleen, dat vond ik zelf belangrijk. Vrienden van ons krijgen binnenkort hun derde en die mensen zijn zooooo relaxed, daar ben ik echt oprecht jaloers op. Zonder het ze te misgunnen uiteraard. Maar ik zou willen dat vooral mijn man ook wat relaxter zou zijn en ruimte kon maken voor nog een kindje... Maar goed, eerst maar eens deze crisis te boven komen! Pooh, wat fijn eigenlijk dat het zo goed met je gaat! Depressies en fobieën zijn geen makkelijke dingen om overheen te komen. Weertje he meiden? Gelukkig ben ik met onze nieuwe auto! Heerlijk niet meer met de kindjes door de stromende regen op de fiets!
Mieke: veel succes! Ik hoop dat je je eitje nog kan benutten, maar kan me ook voorstellen dat je er geen zin in hebt na de hysteroscopie...
Ik zit met verbazing te lezen: waarom willen (al) die mannen niet nog een kindje?? Randy denkt er precies hetzelfde over als ik en dat is idd heel fijn Miepie. Ben er ook heel blij mee. Ik voel me juist heel goed in een warm land met ms. Nu heb ik zowiezo niet zo'n last van mijn ms en heb ik (zoals al vaak verteld) een milde vorm. Ik ben voornamelijk meer moe dan voorheen en heb last van mijn rechterbeen als ik moe ben of teveel doe. That's it! Dus ik mag niet klagen! De ladycomp is niet zomaar iets Miepie. Je moet maar lezen op hun site, tis net zo betrouwbaar als de pil en het wordt door telkens meer verzekeraars vergoed. Helaas nog niet door de mijne. Ik ben niet iemand die zomaar iets aanschaft zonder me erin te verdiepen en ik weet dat het wel betrouwbaar is. Getver wat een afschuwelijke regenachtige dag zeg! Op zo'n dag verlang je wel naar het klimaat van Aruba! Lotus en Joah zijn lekker op de creche en ik heb een rustig dagje met Yindi. Heerlijk! Liefs, Daantje
Dag dames, daar ben ik ook weer heel even. Sorry, ben even niet online geweest, want ik was wéér ziek! Nu de griep... Gelukkig sinds vanmiddag koortsvrij, hopen dat dat vanavond ook zo blijft. Maar pfff wat kunnen jullie kletsen zeg, is gewoon niet meer om bij te houden als je even niet online bent. Hoop dat het met iedereen goed gaat. @ Mieke: zie hier dat je vanmiddag een hysteroscopie hebt, misschien een blonde vraag... maar wat is dat dan? In ieder geval veel succes en hoop dat het meevalt. Nou meiden, fijne avond en tot gauw!
Hé Hartje, fijn dat het weer wat beter gaat meis! Ik schrijf dan maar niet teveel naar jou want ik heb al een paar keer op je gereageerd maar krijg niet echt een antwoord terug. Geeft niet hoor, je bent er gewoon niet zoveel. Liefs, Daantje
Daantje; komt Wanna weer met haar reguliere geneeskunde feitjes Er is nog niet zo lang geleden een groot reviewartikel verschenen naar de effectiviteit van verschilldende methodes van anticonceptie, waaronder ook "natural family planning". Bekend is dat bij dit laatste naast temperatuurmeting ook cervixslijm en baarmoedermond samen de meeste betrouwbaarheid geven. Tempmeting alleen is een stuk minder betrouwbaar, omdat je temp ook natuurlijk pas stijgt als je eisprong al is geweest. Daar kleven voor mij een paar bezwaren aan. Op de eerste plaats ben je toch elke dag bezig met je cyclus doordat je 's ochtends eerst moet tempen. Bovendien sta ik momenteel zo vaak per nacht op voor de kids of ivm nachtdienst, dat ik ook niet echt een betrouwbare ochtendtemperatuur heb. Ladycomp geeft aan dat hun "pearl index" 0,7 is, dwz van alle 1000 vrouwen die dit toepassen worden er 7 per jaar toch zwanger, dat is vergelijkbaar met de pil. Dat klopt inderdaad zolang je de meting in de ideale situatie uitvoert: dus geen verstoring door gebroken nachten, niet per ongeluk een dagje overgeslagen of te lang uitgeslapen, geen koorts of verkoudheid tussendoor. Als je deze methode langer toepast en deze onnauwkeurigheden er automatisch insluipen, daalt de betrouwbaarheid aanzienlijk. Volgens onderzoeken zelfs naar pearl index van 20 (wat wil zeggen dat 200 van de 1000 vrouwen in een jaar zwanger zouden raken) Met de onregelmatigheid in mijn leven nu is dat risico me iets te groot.
Hartje: bah, griep. Beterschap! Miepie: dat herken ik wel. Ik maak bewust niet de dingen die mijn man niet lekker vindt, maar andersom.... Mieke; hoe is het gegaan?
dat ding zou bij mij ook niet werken denk ik, met mn pco. Ik heb toch al amper of nooit een eisprong,dus..... @hartje, oh jee was jij 1 van die griepgevallen waar de krant van vol staat. Bah ! Hoop dat je snel weer opknapt! Nog nieuws over je werkgever? @daantje, ik vind het "stoer" dat jullie nog een 4e kindje willen. Misschien staan jullie wat relaxter in het leven als ik. Ik ben een echtcontrole freak en ga voor rust en regelmaat. Wat overigens goed werkt en een overblijfsel is van mn straatfobie, maar oke! Ik zou een derde erbij heel pittig vinden .We zijn nu net wat in een lekker ritme gekomen, maar het blijft een heel gedoe soms hoor! @mieke, ik hoop dat het is meegevallen vandaag.! Knuf!!!Hoe is het met Boaz? Zo, was een druk dagje op mn werk, zucht. J en M deden het prima op het kdv. alle heeft J sinds een week of 2 kuren met eten. Niet willen eten of het in zijn mond houden en niet doorslikken. heel irritant. Boos worden helpt niet, op de gang zetten helpt niet, lievelingstoetje beloven als hij goed eet, helpt niet! Dus nu maar steeds zonder eten naar bed. Ik baal er wel van. Hi jeet verder zijn brood (4 stuks) e nfruit goed, maar het avondeten is drama. En hij at altijd zonder problemen, koppig hoor!
He ladies wat een lange verhalen joh, ik heb ze allemaal gelezen! Onthouden is wat anders he MIEKE! Spannende dag weer meid, hoe is het allemaal gegaan? HARTJE! Oh fijn die griep, hij is mij ondanks mijn 2 zieke mannen vooralsnog voorbij gegaan! MIEPIE! Wat leuk om te lezen dat je baan nu wel super leuk is, fijn dat alles toch zijn plekje dan krijgt en jij je kansen! Gaaf!!! Goed dat de therapie jullie allebei de kans geeft en het jullie helpt. Ik heb idee dat er bij jullie echt 2 kapiteinen op het schip zijn en dan allebei een stukje toegeven en samenwerken zal niet meevallen. Sterkte met alles meid! EEN DERDE! Tja iets wat mij heel leuk lijkt, mijn man staat er niet slecht tegenover. Maar heeft denk ik net als ik zoiets van, eerst maar eens de tweede op de wereld zetten en kijken hoe dat loopt. Weet niet of ik na de bevalling nog zo overtuigd ben DAANTJE! Jee er liggen nogal wat lijntjes uit voor je hubbie, fijn hoor. Ik hoop dat er een goeie bij zit voor hem, dat geeft rust. Natuurlijk klinkt Aruba mij heerlijk in de oren, maar wat je zegt.... Het is niet alleen het lekker weer, er komt wel meer bij kijken. Zo ik hoop dat ik een beetje bij ben, heb nu verlof dus planty of time
Goeiesmorgens allemeisjes!! Hartje, ik bedacht me ineens dat ik je natuurlijk een pbtje kan sturen als ik zeker wil weten dat je leest wat ik schrijf of als ik een vraag heb. (duuuuhhh!!!) Ik vind de ladycomp wel wat omdat wij uiteindelijk nog voor een 4e willen gaan en ik het apparaat uiteindelijk wil gaan gebruiken voor consumptie hahaha... conceptie. Er wordt wel van je gevraagd dat je minstens 5 uur achter elkaar moet slapen. het tempen is heel simpel want je hoeft alleen maar even iets onder je tong te leggen en klaar, je kunt weer verder slapen als je dat wil. Je hoeft je bed niet eens uit, sterker nog, dat mag niet. Verder hoef je niet persé elke ochtend op precies hetzelfde tijdstip te tempen het kan tot een paar uur ervoor óf erna. Uitgaan tot in de laatste uurtjes of (overmatig) alcohol gebruik behoort inmiddels ook tot het verleden met 3 kleintjes en kan niet zeggen dat ik heel vaak ziek ben of koorts heb. Hoe langer je de ladycomp gebruikt hoe betrouwbaarder juist omdat het apparaat je dan zo goed 'kent' dat er wel eens een dagje tussen kan zitten dat je koorts hebt of dat je overslaat. Maar goed, ieder zijn eigen manier van (anti)conceptie natuurlijk. Mieke!!!! Hoe is het dan gegaan meis? Hoe is het met je? Soofje, lekker verlof nu, geniet ervan! Bereiden jullie Rick nog voor op de komst van een broertje? En begrijpt hij het een beetje? Pooh, ik ben ook niet echt Miss Laat Maar Waaien hoor en hou ook van controle maar er is voor mijn en Randy's gevoel nog plek voor een kindje erbij dus als het mag is het van harte welkom (over 1,5 of 2 jaar ofzo hoor, begrijp me goed! Niet nu ). Lotus en Joah gaan dan al naar school. Liefs, Daantje
Oh ja, voor wie het maandblad WIJ jonge ouders krijgt. In de laatste editie van Maart zit een bijlage van Zeeman en daar staat Lotus 2 x in. En wie het boek heeft van Nutricia ( Peuters verdienen hun eigen menu!) daar staat Joah 3 x in. Liefs, Daantje
Zo Daantje, jouw kids nu al fotomodelletjes Wat is die ladycomp duur zeg. Ik heb vroeger voor Boaz wel eens zo'n persona gebruikt. Niks voor mij. In het ziekenhuis zaten ze al met smart op ons te wachten, meestal loopt het uit, dus dit was wel fijn. We stonden dan ook na 20 min. alweer buiten. De gyn heeft eerst een inwendige echo gemaakt, niet met zo'n gewoon echoapparaat (staaf), maar iets heel anders. Hij heeft daarmee naar mijn eierstokken en eileiders gekeken. Dit is een nieuwe techniek die hij uitgevonden heeft. Eileiders waren mooi open en er zaten ook voldoende follikels, eentje was al gesprongen, waar ik al bang voor was. Daarna de hysteroscopie. Zal het nog even kort uitleggen voor Hartje. Er gaat dan via de eendebek een heel dun staafje naar binnen waarin een cameraatje zit. Je kunt dan meekijken op een monitor en ziet dan heel erg uitvergroot de weg door je baarmoederhals naar de baarmoeder toe. Zo kan de gyn kijken wat er mis is in je baarmoeder. In mijn geval of er verklevingen zitten (syndroom van Asherman). Hij kan dit dan dmv een klein schaartje, dat ook weer door dat buisje gaat, verwijderen, los halen. In sommige erge gevallen moet dit tijdens een OK, maar bij mij kan het poliklinisch. Maar er was helemaal niets van verklevingen te vinden. Alles was mooi schoon en open. Niks aan de hand dus. We waren er heen gegaan dat het weer foute boel zou zijn, dus we zijn erg opgelucht. Alleen vragen we ons dus af waarom ik zo weinig menstrueer en waarom ik dan dus nog niet zwanger ben. Dat laatste kan dus liggen aan de leeftijd natuurlijk. Hij heeft alles goed doorgespoten, dus dat zou dan weer een extra zetje moeten kunnen geven. En ik was gister natuurlijk nog super vruchtbaar. Helaas hebben we het niet kunnen benutten, wilde wel gelijk bij thuiskomst maar vriendlief schoof het weer voor zich uit :x Uiteindelijk hadden we die middag nog een verjaardag van een vriendje van Boaz en 's avonds werd ik helemaal niet goed. Licht in het hoofd, duizelig en had enorm veel steken in mijn zij. Even gaan liggen en toen zijn we naar huis gegaan. Ben gelijk mijn bedje ingedoken. Achteraf toch een nareactie op het hele onderzoek, waarschijnlijk die extra echo, dat was echt heel diep. Het voelt aan alsof ik 100x een sit-up heb gedaan en ik dus beurse spieren heb van de spierpijn. Echt heel pijnlijk. Van sexen is dus niks meer gekomen helaas. Maar al met al dus goed nieuws. Nu dus nog maar een paar keer proberen en dan zien we wel.
goed nieuws mieke! wat fijn zeg! Jammer dat jullie gisteren het niet konden benutten! Ik blijf duimen hoor!
MIEKE! He toch fijn dat alles er goed uit ziet, ik hoop voor je dat het mag lukken in 2012! DAANTJE! Ik zal eens kijken, leuk hoor. Maar de post is er nog niet Waar heb jij ze ingeschreven? Ik ben zelf ook model geweest in betere tijden , zou het ook wel iets oor Rick vinden. Vanmorgen al een ritje schiphol gehad, manlief is 6 dagen op studiereis naar egypte . Nu lekker naar de kapper, Rick is op kdv!
Mieke; wat fijn dat er geen verklevingen waren! jammer dat je je eitje niet hebt kunnen benutten, maar de kans dat het minder dan 12-24 uur geleden was dat hij was gesprongen was een beetje op het randje als ze het al op de echo konden zien. ik gun het jullie zo! Ik blijf duimen voor de volgende ronde! Daantje; was dat lotus?! ik ga hem meteen thuis weer uit de oud papier bak vissen en nog een keertej bekijken Soof; geniet van je vrije dag!
Jeetje, veel geschreven! Allereerst maar even het isseu van een 2e beeb: dat onderwerp ga ik even uit de weg. Niet goed, maar het is nu te beladen. Ik wordt er verdrietig van en hij schiet meteen in de verdediging. Dus ik ben nu voor mezelf op een rijtje aan het zetten hoe ik mijn wens voor een 2e kan verwoorden. Best lastig, want ik vind ook dat de keus voor een kindje uit je hart komt, dat het vooral belangrijk is dat daar ruimte is. Maar goed, wordt vervolgd...... Anticonceptie: ik heb ook een koperspiraal. Ik vind het vooral fijn dat ik mijn eigen cyclus heb, dus geen hormonen. De ladycomp ken ik niet, maar zover ik het nu kan inschatten zou het voor mij niets zijn. Mieke, fijn dat er geen verklevingen te zien zijn. Maar lijkt mij wel frustrerend dat je nu eigenlijk niet weet waar het aan ligt. Ik hoop ook zo dat het de volgende ronde raak is. Kans is wel wat groter nu alles "opgeschoond" is, dat maakt het wel spannend! Daan, ik had alleen een prenatal folder erbij? Maar ik ben ook geen lid (kreeg hem eenmalig), misschien dat ik een andere bijlage kreeg? Maar wel leuk hoor, de twins als fotomodelletjes. Simi, heeee, leuk dat je weer even komt buurten. Don't worry, Yfke wordt ook weleens voor een jongetje aangezien, vooral als ze haar donkerblauwe winterjas aan heeft (met knalroze capuchon en knoopjes) en een spijkerbroek. Sommige mensen kijken nu eenmaal niet verder dan hun neus lang is. En wat gaat het hard he, voor je het weet vieren we de 2e verjaardag. Ben even kwijt wat de rest had geschreven, sorry!