Lief kamertje Soof, heb ook op FB gereageerd. Ik was met Lotus en Joah ook zo mijn zwangerschapskilo's kwijt. Binnen 6 maanden was ik weer zo slank als een den. Nu met Yindi gaat het een stuk langzamer maar gelukkig vordert het nu eindelijk. Ze zeggen dat het na de 2e (of 3e) zwangerschap bijna altijd moeilijker gaat. Zwaar dagje Pooh, gelukkig is het weer voorbij en mis je idd niks wat weer betreft. Ik ben ook thuis (al 3 jaar ) maar ik heb geen babyaapje in huis en geen van de kinderen is per definitie mamaminded en wil niks van papa weten, dus ik denk niet dat het daar aan ligt hoor. Ze zien bij ons wel vrij vaak verschillende mensen om zich heen (oma, opa, andere familieleden of vrienden) en slapen geregeld bij oma of oma slaapt hier, ik weet niet of dat er iets mee te maken kan hebben. Ik ben dus niet de enige in hun leven zeg maar, al blijf ik natuurlijk wel HUN mama!! (zoals ze nu vaak zeggen: MIJN mama!!) mb02, Bij Lotus en Joah kwam het wat later en Joah had er wat meer last van dan Lotus. Lotus eigenlijk bijna niet. Gelukkig heeft Joah bijna altijd alleen maar thuis last van driftbuien en ze lijken nu wat af te nemen. De driftbuien duren ook meestal niet zo lang. Over het algemeen vind ik het bij ons wel meevallen, als ik soms zie dat kindjes op straat, in een winkel of supermarkt helemaal uit hun dak gaan ben ik echt verbaasd. Hartje, succes met je 'dieet'! Hier is het wachten op het contract van Aruba, kunnen nu dus even niks doen of regelen en daar kan ik slecht tegen! Liefs, Daantje
Ik zou het niet erg vinden om er wat kilo's aan te houden. Ik weeg normaal 60kg bij mijn 1.75m is toch wel weinig, dus een beetje spek op de botten mag wel niet teveel he Vanmorgen bij vk geweest, alles keurig in orde, maar de voorweeen van de afgelopen dagen geven wel activiteit aan. Wel afspraak voor volgende week gemaakt maar ze denkt me eerder te zien we zullen het meemaken he Ik stond nog even met een andere vk te praten, gewoon over hoe zij eigenlijk al die diensten verdelen, ze vertelde dat er soms met door andere praktijken samen gewerkt wordt in geval van meerdere bevallingen tegelijk in 1 praktijk. Zij staan daar niet helemaal achter, ja zegt ze; stel dat we een vreemde op jou moeten afsturen, dat is voor jou niet fijn maar die heeft ook niet direct de haast die wij hebben omdat een ander niet weet hoe snel hetzou kunnen gaan bij jou. Moesten wel lachen, ze verwachten nogal wat tempo bij mij en ik sta momenteel bovenaan de lijst voor aanstaande bevallingen EEKS Ach ja we zullen het wel zien. Net nog een gezellig telefoontje met zorgverzekeraar gehad, in januari heb ik een niet te begrijpen factuur gehad en ik had een ander bedrag over gemaakt wat naar mijns inziens wel klopte blijk ik het fout te hebben gedaan maar daar heb ik vorige maand ookk al over gebeld en toen zouden ze mij terugbellen als er iets niet goed was. Nu krijg ik een aanmaning (brr alleen het woord al) over het restbedrag. Maar mevr nam niet de moeite om het mij stap voor stap uit te leggen. Ze hebben in jan namelijk premie teruggestort (oude bedragen van 2011) daarom snapte ik het niet. Voor jullie duidelijkheid, we hebben de polissen laten aanpassen en samengevoegd naar 1. Uiteindelijk ( na mijn hormoonuitbarsting) heeft ze mij in de wacht gezet om het uit te rekenen waar die andere bedragen vandaan kwamen. Kijk toen snapte ik het..... En heb ik uiteindelijk nog alles moeten betalen, das dan wel jammer Ze heeft wel 10x gezegd dat ik niet luisterde en dat het heel eenvoudig was, nou PARDON! Ik begreep het pas na een uitvoerige rekensom.... Als ik zo dom was geweest dan had ik die rekensom niet begrepen he! Wat hebben ze nou gedaan? Onze maandpremie is aanzienlijk minder geworden, in jan hebben we allebei onze oude nog betaald omdat nieuwe polis nog niet klaar was. Storten ze eind januari mijn oude premie terug. In feb krijgen we een factuur van 1 1/2 A4......... Met correcties en nieuwe premies. Toen ik die eenmaal had uitgeplozen was ik in de veronderstelling dat ze manlief vergeten waren te verrekenen voor de oude premie van januari, zoals ze bij mij hebben gedaan. Maar nee, ze hebben mij teruggestort omdt we nu op 1 polis staan, van manlief dus. En in feb is een optelsom gemaakt van wat dan het verschil voor mij was in jan en nieuwe premie in feb...... Snapen jullie het nog Uiteindelijk snap ik het, maar het is erg klungelig en onoverichtelijk gebeurt. Nu is alles weer ok. Toedels
meiden ik heb ook fb....pb me ff een link van jullie!! begin nu wel wat te kribelen hoor....me meisje bijna 1 jaar!!!!!
MiKiJa, ja dat is een heel bijzonder moment, dat je je beseft dat alles preciés een jaar geleden heeft plaatsgevonden. Als je mijn naam intypt vind je me meteen: Danielle N.M. Wunderlich Liefs, Daantje
ik zit thuis. Heb sinds gisteren enorm last van mn onderrug. Pijn, stijf, alsof er iets is ingeschoten. En mn bovenrug is verkrampt. Heb gisteren wel gewerkt , maar vandaag blijf ik maar thuis. Liggen ontspant het een beetje. Morgen fysio! De kids zijn op het kdv, dus ik kan echt rust nemen. bah wat en ellende
Klinkt als spit POOH, sterkte ermee. Probeer wel ieder kwartier bijv even te lopen, gewoon even de woonkamer op en neer en weer liggen. Heb het 4x gehad.......
Denk ook aan d chiropractr, ik weet het hij is heilig bij mij . Maar de eerste x dat ik spit had ben ik bij fysio geweest wat allemaal niet hielp en bij chiro was het met en paar behandelingen over. Sterkte meid!
Net nog even wat laatste spulletjes gehald, moest nog vitamine k hebben. En bij de hema wat hoeslakens en extra spuugdoekjes. Vandaag mag hij niet komen want mijn petekindje is jarig, dus vanaf 00.00uur mag ie komen )) Zo, en waar is iedereen
Pooh, sterkte! Soof, gewaagde uitspraak, van je vk. Ik ken iemand tegen wie dat ook werd gezegd, en toen duurde het nog ruim 2 weken. Ik hoop dat voor jou natuurlijk niet! Ik kan het verhaal over je zorgverzekering niet helemaal volgen, maar ik begrijp dat het nu geregeld is. Dit soort dingen laat ik altijd door hubby regelen, cijfertjes zijn niet mijn sterkste kant. Zohee, 22 kilo. Kan me voorstellen dat je daar vanaf wilt zijn! Miki, oja, de 1e verjaardag is heel bijzonder. De hele dag was ik toen aan het denken"nu was ik in het ziekenhuis/ nu begonnen de weeen/ nu kreeg ik de ruggeprik enz. En ik heb ook wel een traantje gelaten, voelt toch ook een beetje als afscheid van de baby-tijd. Hoe ga je het vieren? Peuter-puber-tijd: nou, ik denk dat Yfke er dan snel bij is. Het is echt een pittig dametje op het moment, ik moet heel allert zijn in wat ik wel/niet goed vindt. Ik ben soms best streng voor haar, maar ik heb wel het idee dat dit nu even moet. Ze is enorm de grenzen aan het opzoeken en probeert haar zijn te krijgen. Het moet haar wel duidelijk zijn dat IK de baas ben, niet zij! Verder is het aftellen voor de vakantie echt begonnen, nog 5 nachtjes slapen! Begint wel te kriebelen nu, het is toch wel een spannend avontuur.
MB! Hier ben ik degene die de administratie doet, heb graag overzicht Oh maar ik pin mijn vk er niet op vast hoor, we zullen het wel zien. Ik zou vandaag en 1 april niet leuk hebben gevonden. En straks de 25e, dan is petekind van mijn man jarig Streng zijn is toch niet erg, zijn wij ook. Vaak veel weerstand van schoonfamilie en vrienden, maar dat wordt steeds minder moetik zeggen. Maar wij zijn echt allebei van nee is nee en ja is ja. En 3x is basta! Spannnends hoor, nog maar 5 dagnen. Mocht ik je niet meer tegenkomen dan alvast heel veel plezier. Gaat vast goedkomen, het is een modern land he waar je ook alles kan krijgen. Dat scheelt nogal wat!
nou komen niet veel mensen, hebben ons ook laten stikken met kraamvisite dus nu heoevn ze ook niet te komen.....doet wel zeer....wil ook een huis vol kadootjes voor me meisje, kaarten in overvloed....maar helaas.... zit te denken om het tussen 13 en 15 te houden voor de visite, hebben we de ochtend voor ons zelf.... Hoe hebben jullie dat gedaan??
Wij hebben de visite toen ook tussen zijn slaapjes gedaan. Maar hier alleen opa, oma, oom, tante en peetoom peettante. We hebben het toen eel klein gehouden, ze snappen niks van die drukte en jij zit met een onrustig kind. Dit jaar was pas het eerste feestje en dat was leuk!
nou ja, veel verder komen wij ook niet met visite haha mijn ouders, schoonouders, schoonzus met man en dochter (12 jaar) een oom en tante van mij en dan een kennis met haar dochter (net 1) en haar moeder
het rotte is.....ze heeft niet een vast ritueel van slaapjes.....meestal gaat ze tussen 10 en 11 wel ff slapen.....maar dat is niet altijd zo
Dan wordt het lastiger, wijn echt van de klok hier Maar ik zou het rustig houden, maar dat is mijn idee. Wij hebben het eerste jaar ook sinterklaas overgeslagen. Wij vinden dat gewoon niet nodig.
Wij hebben juist een megafeest gegeven voor Lotus en Joah, er kwamen wel 60 man en buiten in de tuin was een tent opgezet met stoelen en statafels. Wij vinden de 1e verjaardag zo speciaal dat elk kind dan een groots feest krijgt. In sommige culturen is dat ook traditie. Als Yindi 1 wordt krijgt ze ook een groot feest. Toen Lotus en Joah 2 werden hielden we het juist klein maar dat was ook omdat ik zwanger was en een humeur had waarmee je zelfs een olifant nog kon doen wankelen... Dit jaar gaan we een weekend weg tijdens hun verjaardag. We gaan lekker naar centerparcs met oma en vriend en dan leuke dingetjes doen. Da's ook een leuk kado vinden wij. Tis idd niet leuk als mensen geen belangstelling tonen voor wat voor jou het belangrijkst is in de wereld, wij hebben dat ook een beetje gehad met Yindi maar dat kwam ook door andere familiaire omstandigheden. In elk geval zijn er mensen die gelukkig wél geinteresseerd zijn MiKiJa en wees dan maar extra blij met hun meis! Liefs, Daan
thnx daantje........zal je vertellen dat degene waarvan ik dacht dat het me beste vriendin was........me heeft laten vallen als een baksteen....ze moet nu nog op kraamvisite komen...nu hoeft dat ook niet meer hoor...in Februari stuurde ze me op fb een berichtje dat ze me die volgende dag een mail ging sturen om alles uit te leggen.....moet m nu nog krijgen!!
MIKI! Oh das ook lekker......... Zo leer je mensen wel kennen en die hebben wij ook gehad. DAAN! Tja dat is een heel andere kant, moet eerlijk zeggen dat me dat ook super leuk lijkt, maar niet voor het kind. Wij hebben ook besloten geen kraamfeest te geven, wat we eigenlijk wel wilden om an die eeuwig durende visite af te zijn. Maar we komen uit op bijina 100 genodigden, vinden we iets te veel dan maar losse kraam, daar haken de meeste vaak af. We nodigen nu ook niet echt uit, wij hopen dat de mensen die we graag zien komen! De rest die je anders ook nooit ziet hoeft dan ook niet te komen van ons. En bij Rick viel het ook allemaal mee, dan komen collega's in groepjes en zijn vaak zo weer weg. Eerst maar eens bevallen