30 plussers en zwanger worden (deel6)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sophia, 10 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    jammer dat hij zo bang is voor papa. Als hij dat niet was, zou het ook pijn doen dat hij niet bij jou was, maar dan heb je er misschien een iets beter gevoel over, omdat je weet dat je kind niet bang is.

2. sjors75

sjors75 Niet meer actief

ja Pooh, dat is inderdaad nog het moeilijkst. Dat hij bang is voor papa. D. zegt ook nog steeds dat hij geslagen wordt, en ik kan hem niet beschermen.

Ook worden er weinig tot geen dingen met hem ondernomen. Je ziet hem nu van alle kleine dingen zo genieten, vanmiddag met de skelter het dorp in gewandeld om een ijsje te eten en D. zegt tegen iedereen hallo en hij glundert gewoon omdat de meeste mensen beginnen te lachen en hallo terug zeggen.

Hij is alleen ook bang geworden om met andere kinderen te spelen. Gisteren ging het goed, we waren even in de winkel van mijn baas en daar waren 2 kinderen en het spelen ging vanzelf en vandaag even naar het tuincentrum met een kleine speeltuin, daar zat hij helemaal alleen, het was net of het hem te druk was. Gewoon zielig :(

3. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Enne Soof, dank je wel voor je berichtje op facebook! heel erg lief! xxx

4. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    maar sjors, als er hier in NL ook maar een verdenking is op mishandeling, dan wordt je kind zo hup uit huis gehaald. Waarom nu dan niet?

5. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Hoi meiden,

wat ontzettend lang geleden dat ik hier ben geweest! :) Ik heb zelf niet meer goed kunnen bijlezen, alleen een beetje de laatste pagina's. Hoe is het met iedereen? Ik lees hele verdrietige verhalen van Sjors, ik wens je heel veel sterkte met je situatie... :x

Ik lees voorzichtig positieve berichten van MB met spiraal die er hopelijk nog een keertje uit mag, ik lees dat Wanna een nieuwe baan heeft en verhuisd is (hoe lang ben ik niet geweest??? :)) en nog even druk is als altijd :D, ik lees ook dat Soof aan het solliciteren is geslagen omdat je geen baan hebt, wat heel vervelend voor je... Met Pooh gaat het z'n gangetje zo te lezen en alle kinderen lijken het ook goed te doen, alleen de mama's worden er af en toe gek van :D.

Is dat een beetje een goede samenvatting?

En dan een samenvatting van hoe het hier gaat. Pfoe, om in 1 woord alles samen te vatten: DRUK! Vanaf de zomervakantie ben ik echt ontzettend veel aan het werk geweest, ik moet veel reizen voor werk maar daarbij werkte ik ook nog bijna alle avonden en in de weekenden (wil promotie maken en dat lijkt eieieieiendelijk te gaan lukken). Nu een weekje vakantie: heerlijk! Daarnaast natuurlijk nog gelukkig wel iets van een sociaal leven en natuuuuuurlijk de meisjes he? :) Daarover zo meer. Daarnaast ben ik enorm op zoektocht naar mezelf, naar aanleiding van onze relatieperikelen en al dat vergt veel energie, maar ik sta nog overeind hoor! En wij samen ook, al is het soms wat wankel en hebben we nog echt wel ruzies maar het is niet meer het gevoel dat ik liever alleen zou zijn.

En dan de meisjes.... Ook hier een suuuuuupereigenwijze peuter van 3 (komen we gisteren binnen bij mijn ouders, het eerste dat ze zegt is: ik ben 3 hoor :D) met een geweldig gevoel voor humor. Mini1 is inmiddels al helemaal zindelijk, dat ging na een jaar half-half oefenen en dan weer enthousiast en dan weer totaal ongeïnteresseerd, ineens heel snel. Grote meid.... Ik las iets over verveling bij de peuters, ik ben echt heel blij dat ze naar het kdv gaat. Ze krijgt daar ook de uitdaging die ze nodig heeft en gaat al een halfjaar naar de 3-plusgroep; een extraatje van het kdv waar peuters 1 dag in de week dingen gaan doen op een ander niveau. Echt heel leuk! Ze is ook echt heel brutaal tegen ons, maar dat gaat gelukkig met vlagen die enkele weken kunnen duren maar waar gelukkig ook altijd wel een eind aan komt...
    En dan Mini2, al een hele dreumes. Ze leert iedere dag een woord erbij, favoriet van dit moment ins "bamp" (lamp) :D. Ook zo'n heerlijk kindje en ik vind deze fase echt zooooo genieten! Ook Mini2 heeft al echt humor en we lachen wat af met z'n allen op de vrijdagen dat ik alleen thuis ben met ze. Mini2 is wel behoorlijk driftig, als iets haar niet bevalt, gaat ze gooien met whatever ze in haar handje heeft. En ze bijt en slaat, iets wat wij van Mini1 (die heeft dus nog NOOIT geslagen, ook niet op het kdv) niet gewend zijn. En het is ook vooral Mini1 die het moet ontgelden, als ze haar kleine zusje weer eens wat te lang en/of enthousiast wil knuffelen.

Kortom: ik geniet tussen het vele werken door enorm van mijn meiden. Vaak zijn de vrijdagen wel gewoon lekker thuis want dan moet ik bijkomen van de werkweek maar zij ook en dan hebben we heerlijke rustige dagen met z'n drietjes. Ik zal eens kijken of ik een leuke foto van de dames in mijn album kan plaatsen voor de liefhebbers.

Ik ga eens even een kopje thee zetten, fijne dag meiden!

6. He wat fijn te lezen dat het goed met je gaat!
    Ik hoop een leuke baan tevinden met een goed salaris zodat ze vaker naar het kdv kunnen. Bij ons hebben ze de sterrenclub, dat is een groep voor 3-plussers. Echt voorbereidend voor de kleuterschool.

Hier vandaag niet lekker, snothoofd, hoesten etc brrrrr ach ja ben toch vrij:D

7. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    jaaaa, daar was ze weer, ging me al ongerust maken! Miepie is back! :)
    Goed te lezen dat het beter gaat met jullie relatie. En oh wat heb jij het druk zeg! Ben je niet kapot moe?
    Ja met ons gaat het goed .M is net 1 geworden en is het vrolijkste, makkelijkste kind wat ik ken. Loopt langs tafels, nog niet los. En wil alles doen wat broerlief doet! J is ook ECHT 3, alles zelf doen, sinds 3 maanden zindelijk (in 2 weken tijd, na veel oefenen) en is vrolijk, leergierig en gaat graag naar het kdv 2 dagen

8. Net gehoord dat die leuke baan aan mijn neus voorbij gaat, men wat baal ik joh!

9. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Owww, wat balen Soof! :( Weet je ook waarom?

Pooh, wat fijn om te lezen dat je kindjes het zo goed doen! Dat Ïk ben drie dus ik doe het nie" is dus ook bij jou herkenbaar? :) Hier doet Mini2 ook alles na van Mini1, hilarisch! Ze probeert nu te springen, te grappig om te zien want het lukt nog niet helemaal :D. Maar laatst ook andersom en niet zo lachen, toen de oppas kwam en wij weg gingen en Mini2 een beetje begon te huilen en Mini1 totaal over de zeik ging terwijl ze daarvoor helemaal OK was, pfoe...

En nee, ik ben niet supermoe gek genoeg. Op zich zorg ik er wel voor dat ik op tijd naar bed ga en ik kan alle schoolvakanties wel een paar dagen vrij nemen en dan gaan de meiden ook naar het kdv, kan ik ff bijtanken. Maar goed, werd net al gebeld door het kdv dat Mini1 een beetje lamlendig is, dus ik vrees dat ik haar straks op kan gaan halen (heb afgesproken dat we eerst even aankijken hoe de boterham valt).

10. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    poep soof, echt balen..... :(

@ja, herkenbaar. M loopt dan nog niet, maar wil "normaal eten" ,alles zelf doen wat ze kan.

11. Ik heb niet de vereiste verzekeringsdiploma's. Stond al in de vacature, maar ik had eerst gebeld om dit te checken en toen gaf ze aan dat meerdere mogelijkheden nig open stonden.

Ze heeft ook een erg leuke mail gestuurd dat het niet aan mij lag.

12. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    jammer soof!

Ik ben SNOT verkouden sinds gister avond, Heb vandaag wel gewerkt, maar het was niet fris ;) . We zijn met zn 3e verkouden en dan sta je aan de balie, met een opkomende niesbui...bleh

13. Hartje1

Hartje1 Bekend lid

7 okt 2006
    894
    0
    0
    Hallo allemaal! Ook ik ben weer terug!
    Hoe is het allemaal met jullie?
    Ik heb een heerlijke vakantie in Gambia gehad. Gambia is echt een aanrader! Is ook meer te zien dan op Kaap Verdische eilanden, dus als iemand nog twijfelt, ga dan naar Gambia.
    Het is wel een derde wereld land en daar moet je wel tegen kunnen. We hebben dus ook veel daar gelaten, ze zijn echt blij met de kleinste dingen, daar kunnen we hier nog veel van leren.
    We hebben echt gave dingen gezien en gedaan. We hebben in de middle of nowhere geslapen waar de apen het ontbijt van onze borden af jatte en over het strand gefietst.
    Nu weer terug met allerlei kleine ongemakken, dus moet nog even rustig acclamatiseren ;)

Sjors: ik heb misschien niet altijd gereageerd op je heftige berichten op fb, maar heb wel aan je gedacht hoor. Sterkte vandaag en sterkte in de strijd. Alle positieve gedachten gaan naar je uit, het komt goed!

14. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    klinkt als een top vakantie harjte :) we hebbe nook over een strandvakantie Gambia gedacht, maar moeten dan prikken en malaria (toch?). We gaan vanavond Mexico boeken, playa del carmen, ultra incl....heerlijK!

15. mb02

mb02 Bekend lid

Hee miep en hartje, leuk dat jullie weer even komen buurten!

Miep, druk, druk,druk zeg! Respect hoor, dat je met 2 kleine kids je ambities toch najaagt. Die drive heb ik helemaal niet, ben juist blij dat mijn werk nu niet zoveel van mij vraagt:).
    Fijn dat het lekker gaat met de kids. En mini2 alweer ruim anderhalf:$, gaat echt snel. Wel grappig dat ze echt een ander karaktertje heeft dan haar zus. Maar zie je wel vaker, dat nr. 2 wat pittiger is, als jongste moet je toch sneller van je af bijten (maar dan liever alleen figuurlijk:p).

Hartje, leuk zeg, Gambia. Ik ben zelf in Kenia geweest, het bezoek aan een wildpark was geweldig. Maar wat je zegt, als je buiten je hotel kwam staptte je een andere wereld in.

Pooh, gaaf zeg, Mexico! Vlieg je rechtstreeks? Wij hadden een overstap in Houston, was een drama.

Soof, balen. Vol goede moed maar weer verder zoeken.

ALL, ik kom net terug van een ochtendje kleren shoppen met Yfke erbij. Ik dacht, laat ik het weer eens proberen. Nou, dat was dus een ramp;). Zodra ik stilsta wil mevrouw uit de buggy (en dat laat ze luid en duidelijk weten, haar nieuwste kreet is "HELLUP":D). Maar eenmaal uit de buggy gaat ze op ontdekkingstocht, ik heb zo'n kind dat zich dan in de etalage staat uit de sloven. Of in de kledingrekken verdwijnt, of met een handvol oorbellen aan komt lopen, of haar schoenen uitdoet en dan aan komt zetten met een paar hakken. Dus na 1 winkel (H&M) was ik er klaar mee, is niet goed voor je hart. Maar doordat ik zo snel moest shoppen, kon ik wel sneller beslissen van "dat wel, dat niet". Dus toch wat leuke dingen gekocht!
    Hebben jullie ook van die druktemakers in de winkels?, of is Yfke echt een geval apart?

16. mb02

mb02 Bekend lid

Hee miep en hartje, leuk dat jullie weer even komen buurten!

Miep, druk, druk,druk zeg! Respect hoor, dat je met 2 kleine kids je ambities toch najaagt. Die drive heb ik helemaal niet, ben juist blij dat mijn werk nu niet zoveel van mij vraagt:).
    Fijn dat het lekker gaat met de kids. En mini2 alweer ruim anderhalf:$, gaat echt snel. Wel grappig dat ze echt een ander karaktertje heeft dan haar zus. Maar zie je wel vaker, dat nr. 2 wat pittiger is, als jongste moet je toch sneller van je af bijten (maar dan liever alleen figuurlijk:p).

Hartje, leuk zeg, Gambia. Ik ben zelf in Kenia geweest, het bezoek aan een wildpark was geweldig. Maar wat je zegt, als je buiten je hotel kwam staptte je een andere wereld in.

Pooh, gaaf zeg, Mexico! Vlieg je rechtstreeks? Wij hadden een overstap in Houston, was een drama.

Soof, balen. Vol goede moed maar weer verder zoeken.

ALL, ik kom net terug van een ochtendje kleren shoppen met Yfke erbij. Ik dacht, laat ik het weer eens proberen. Nou, dat was dus een ramp;). Zodra ik stilsta wil mevrouw uit de buggy (en dat laat ze luid en duidelijk weten, haar nieuwste kreet is "HELLUP":D). Maar eenmaal uit de buggy gaat ze op ontdekkingstocht, ik heb zo'n kind dat zich dan in de etalage staat uit de sloven. Of in de kledingrekken verdwijnt, of met een handvol oorbellen aan komt lopen, of haar schoenen uitdoet en dan aan komt zetten met een paar hakken. Dus na 1 winkel (H&M) was ik er klaar mee, is niet goed voor je hart. Maar doordat ik zo snel moest shoppen, kon ik wel sneller beslissen van "dat wel, dat niet". Dus toch wat leuke dingen gekocht!
    Hebben jullie ook van die druktemakers in de winkels?, of is Yfke echt een geval apart?

17. mb02

mb02 Bekend lid

Oeps.....:d

18. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @mb02, J is tot nu toe vrij rustig in de winkels etc. Hij verdwijnt wel eens in een kledingrek, meer eigenlijk niet. Maar soms denk ik wel eens, ben ik te streng? Hij luistert eigenlijk gewoon goed en reageert erg goed op "aspraakjes maken". Zo van te voren...dit en dat doen we, dat niet, afgesproken? en dan gaat het (knock on wood) eigenlijk altijd goed!

Wat ik begrepen heb is het rechtstreeks vliegen naar Cancun!

19. Sorry MB hier een mannejte wat het wel leuk vind en bij ons blijft. Als hij moe wordt dan is het dragen geblazen (omdat wij de buggy steeds vergeten...) nummer twee is nog afwachten hhahaha :D

20. Hartje1

Hartje1 Bekend lid

7 okt 2006
    894
    0
    0
    hihi mb ik zie het helemaal voor me! Lijkt me als moeder zijnde wel lastig, maar ik lig hier achter de compu helemaal in een deuk! (sorryy)

pooh: Ja je hebt er prikken voor nodig en malariatabletten. De meeste prikken hadden wij al gehad en hoefde alleen nog gele koorts. Maar voor Mexico heb je niets nodig? Ligt er natuurlijk ook aan wat je gaat doen daar, wij verzinnen altijd van die gekke dingen (in de jungle slapen, natuurparken in) en dan is het al snel nodig

Soof, hoe is het met jou? heb je al iets nieuws op het oog?

Deel Deze Pagina