30% van getest speelgoed verboden weekmakers

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door ManonGJ, 5 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Maar bij Zonnatura vraag ik me toch af of het biologisch is. Ik zie het daar namelijk niet op de verpakking staan. Ik ben net even naar de website gesurft en daar zie ik alleen dat ze op een natuurlijke wijze gedroogd zijn en vrij zijn van geur- kleur- en smaakstoffen. Als de druiven (waar de rozijnen natuurlijk van gemaakt/gedroogd zijn) biologisch geteeld waren lijkt dat me belangrijke, gratis reclame waar ze gemakkelijk gebruik van zouden kunnen maken. Ik denk dat ik het eens aan ze ga vragen middels een mailtje. Overigens denk ik dat zodra ik ga beginnen met snoepjes zeker het assortiment van Zonnatura induik. Chemische E-nummers wil ik voor de kinderen zo goed als helemaal vermijden!

2. ManonGJ

ManonGJ Actief lid

16 apr 2009
    206
    0
    0
    Barendrecht
    Zonnatura heeft biologische en niet-biologische producten in het assortiment, het is altijd inderdaad even goed opletten. Wat in ieder geval fijn is bij de rozijntjes van Zonnatura is dat ze ongezwaveld zijn. Dat zijn de meeste 'normale' namelijk niet. Hier staat dat ze ook biologisch zijn: Zonnatura.nl maar als ik dan weer in de FAQ kijk dan staat het niet opgesomd bij vraag 2 Zonnatura.nl

Ik heb ze hier nu ook niet liggen dus kan t niet controleren.

Qua snoepjes heeft zonnatura niet zoveel aanbod maar in de natuurvoedingswinkel en ook online is genoeg biologisch snoep te krijgen (en soms ook heel handig: het lijkt op gewoon snoep) Candy Tree - assortiment

3. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ja daar staat het inderdaad wel! Toen ik ging surfen op de site kwam ik het niet tegen. En op de verpakking staat het ook niet. Ik ga straks toch maar eens een mailtje sturen naar Zonnatura. Ben erg benieuwd!

Leuke site, die van de Candytree! Ik wacht even zo goed nog zo lang mogelijk met snoep. Als ik hem een stuk fruit of rozijntjes geef reageert hij alsof ik hem een hele doos snoep gegeven heb haha. En op de markt krijgt hij ook altijd een mandarijntje (zijn ook erg bespoten trouwens, mandarijnen. We laten het ook bij die ene per week en halen dus niet een hele zak mandarijnen) maar als die op is gilt hij de hele markt bij elkaar... Zo lekker vind ie fruit dus nog en dat wil ik graag zo houden (voor zolang het duurt). Wat ontzettend jammer is, is dat de biologische winkel bij ons in de stad gestopt is. Die had vanalles! We hebben nog wel een biologische bakker en een klein winkeltje die wel wat snoep etc verkoopt maar geen fruit etc. Jammer!

4. ManonGJ

ManonGJ Actief lid

16 apr 2009
    206
    0
    0
    Barendrecht
    En kun je bij jou in de buurt ook niks thuis laten bezorgen? Ik heb het idee dat er inmiddels in iedere regio wel een lokale bezorgdienst is en landelijk ook Odin.

5. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Odin? Dat zegt me niets? Ik ga zo wel even googlen.

Over die rozijntjes: Op de verpakking van jouw bovenste link staat het eko keurmerk. Ik had hiervoor de dominorozijntjes van Zonnatura en volgens mij stond daar geen eko keur op?

6. ManonGJ

ManonGJ Actief lid

16 apr 2009
    206
    0
    0
    Barendrecht
    Het staat mij ook bij dat de dominorozijntjes (met kikker?) niet eko waren, daarom koop ik ze niet meer. Odin heeft een abonnement maar ze hebben ook gewoon een webwinkel waar je losse dingen kunt bestellen, ze hebben veel. Andere optie, ook super, is van Haver tot Gort. Dat is een soort van groepsinkoop waardoor het ook goedkoper is om bio in te kopen.

7. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Bedankt. Ik ga me er in verdiepen.

8. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik was echt in de veronderstelling dat de rozijntjes van Zonnatura biologisch waren, hmm, ben ik er toch ingetuind.
    Mijn zoontje krijgt ook geen snoep,chips o.i.d. Behalve een chocolaatje,dat krijgt hij wel af en toe. Toch blijven er genoeg alternatieven over, bij de bio-winkel waar ze toch echt lekkere dingen hebben voor kinderen.

9. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Dus je kan je kind niet eens met een gerust hart een bijtring geven omdat zij last van haar tanden heeft.:( Het wordt steeds gekker:(

10. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ja, dat is dus zo.
    Mijn zoontje heeft ook bijv. badspeeltjes van Bumba. Allemaal zacht plastic, eigenlijk kan ik er dan wel vanuit gaan dat er weekmakers inzitten, tenzij het van siliconen gemaakt is. Volgens mij is het dan anders.
    En al die emmertjes met schepjes die hij heeft gekregen met z´n verjaardagen, eigenlijk kan je er wel vanuit gaan, dat het gewoon troep is.
    Ik zou eigenlijk willen weten welk *merk* speelgoed wel gewoon goed is.

11. Polletjepiek

Wat doe je dan nu? Mag je zoontje er niet meer mee spelen?

Dat zou ik ook wel willen weten, dan.

12. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Tja, de vraag is natuurlijk hoe schadelijk is het. Ik wil bijv. niet dat hij het in de mond stopt, plastic spullen doel ik dan op.
    Maarja, afpakken is ook weer zoiets....daarom zou ik graag willen weten welk merk relatief goed is.

13. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Daar ben ik ook erg beniewd naar!

14. Polletjepiek

Ik heb een e-mail gestuurd naar de vwa.
    Ben benieuwd of en waneer ik een reactie krijg, het resultaat zal ik hier neerzetten.

15. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Dank je wel!

16. Polletjepiek

17. ManonGJ

ManonGJ Actief lid

16 apr 2009
    206
    0
    0
    Barendrecht
    Nou dat schiet lekker op!! Ik ben zelf ook wel heel erg benieuwd. Ga je nog terugmailen?

18. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    tsss fijn zo'n mail terug...

19. Polletjepiek

Tjjaa
    Nu weten we nog niks over welke merken. Zou het wel nut hebben om nog een keer te mailen??

20. ManonGJ

ManonGJ Actief lid

16 apr 2009
    206
    0
    0
    Barendrecht
    Persoonlijk zou ik het wel doen. Je wilt weten welke merken het zijn en dat staat niet in dat rapportje.

Deel Deze Pagina