30 weekjes mag aftellen!!! wie ook?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Ellen291982, 14 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    @angela, zou wel leuk zijn ja als je op 1 van die dagen zou bevallen.
    Mijn vriend heeft ook wel behoefte aan vakantie ja, maar of het echt vakantie is?? nachtvoedingen, huilende baby etc hahaha.
    Hij neemt sowieso 2 weken vrij als ik ben bevallen, en als ik doordeweeks beval dan is het dus iets langer.

Mijn hobby is heel cliché maar echt waar... ik ben gek op geld uitgeven hahahha. Maakt me niet uit of ik het in de winkel koop of dat ik het via internet bestel. Het erge is nog dat ik eigenlijk alleen maar geld uitgeef voor m'n dochter en de baby. Daar is niks te gek voor. En voor mezelf vind ik alles te duur hahaha.

@borstvoeding, zo denk ik ook over borstvoeding, je moet er echt achter staan anders gaat het gewoon niet werken. En voor mij is het ook echt niks.
    Bij m'n dochter heb ik het 1 nacht geprobeerd, en eigenlijk kwam dat omdat ik was omgepraat door de verloskundige, ben toen zelfs nog naar een borstvoedingsavond geweest. Nou laat me nu dus echt niet meer ompraten, ik doe wat ik wil!!

Babyboom vind ik ook leuk, maar hebben jullie ook dat je je na zo'n aflevering als vorige week een beetje "verdrietig/down" voelt? Denk dat het door de hormomen komt (nouja, daar gooi ik het maar op) maar het zou leuker zijn als er meer positieve verhalen zouden zijn. Niet dat het allemaal in 1x raak is hoor, maar vind het niks om over ziektes enzo te horen. Weet dat dit er allemaal bij hoort maar kan daar zo'n rot gevoel aan over houden.

Gisteravond heb ik met m'n vriend even de slaapkamer van onze dochter uitgemest, wat een zooi kan een kind hebben zeg. Niet normaal.
    Vanmiddag ga ik met m'n moeder (als de kleine op de psz is) beneden aan de gang met alle speelgoed opruimen waar ze nooit mee speelt. Als jullie hier zouden kijken wat ze allemaal heeft dan schrik je je kapot haha. Kan wel een schuur erbij kopen om alles op te slaan, de zolder staat namelijk ook al genoeg hahaha.

Nou heb weer genoeg gepraat denk ik.

2. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Hahaaii

Ik ga straks een nieuwe thermometer kopen. Inderdaad wel handig een nieuwe.
    Gisteren zijn we bij de bevallingsvoorlichting geweest in het ziekenhuis en hoop toch wel thuis te kunnen bevallen.. Ik besefte opeens hoe heerlijk en makkelijk dat was.

Hier af en toe boven kramp bij mijn rib. Ga vandaag nog wat spulletjes halen en dan van het weekend alles in een keer wassen.

3. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

@miss wat fijn dat de verbouwing klaar is. De laatste dingen nu dus nog. Herkenbaar over de oudste minder aandacht kunnen geven. Hier wil ik ook veel meer spelen met Emma maar mijn energie is idd ook op. gelukkig kan papa haar wat meer aandacht geven nu
    Voorweeen hier al een tijdje. Kunnen ook indalingsweeen zijn (weet het verschil niet eigenlijk)
    dat zou mooi zijn als je thuis kan bevallen. Vorige keer ook gedaan dus? als ik de keuze had had ik dat ook graag gewild.

@jadore dat is zeker fijn om te horen dat ze je ook gemist had! wat fijn dat je er nu geen last meer van hebt

@angela super dat alles goed was met de baby. Haha zou mooi zijn als je op een van die data gaat bevallen dan. Anders je kindje gewoon terugduwen haha!

@bulldog kwart over 6 wat vroeg zeg pffff! hoop dat het morgen wat later word

@ess kun je een mooi speelgoedhandeltje beginnen dus hoeveel het is haha!is het allemaal opgeruimd nu?

@klossen mmm hier het bed maar eens opmeten (vergeet ik steeds te doen). we hebben een vrij hoog bed hopelijk hoog
    genoeg.

@babyboom ik word er ook vaak verdrietig en ontroerd van die verhalen. Maar kijk ook vaak bevallingsverhalen en daar jank ik ook als er een baby word geboren. Zeker hormonen! haha

4. Ellen291982

Meiden we hebben de datum van de keizersnede gister gekregen

13 JULI GA IK BEVALLEN!

zo raar en spannend te weten wanneer ik ga bevallen

5. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    @ellen, oooh wat spannend!!! Je kunt nu echt gaan aftellen! Beter hoor.
    Dus eerst is syboena, daarna jij.. en wie volgt er dan?? Hoop ik hoor hahaha.

Nou het is hier weer allemaal opgeruimd, zou inderdaad zo een handeltje kunnen beginnen zo veel dat ze heeft. Het is maar goed dat we nog een meisje krijgen, dan heeft zij er ook nog wat aan haha.

6. angela87

angela87 Actief lid

13 mei 2011
    138
    0
    0
    thuis mama
    Deventer
    @ess is wil niet zeuren maar ik wil dn eerst!!!! ben al 38 weken! hahaha

@ellen zou zeker leuk zijn als ik op 1 van die dagen ga bevallen.
    super dat je een data hebt! spannend en ook heel erg dichtbij dan in 1x.

@all vanavond nieuwe nagels laten zetten dus het typen gaat nog ff moeilijk was al weer behoorlijk lang geleden dat ik dat had laten doen.
    maar ben er weer erg blij mee!!!

ik zit net the nanny te kijken en dat gezin is echt gek!
    ik ga ff verder kijken

liefs angela.

7. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    @Ellen... Wat spannend zeg! En gek idee om te weten inderdaad dat je weet wanneer je bevalt. Mag ik vragen waarom je een keizersnede krijg?

Nou de uitzet is klaar. Af, zit te zoeken naar nog meer dingen maar volgens mij is het nu gewoon klaar!! ;) Heb vandaag de laatste dingetjes gekocht en 18 pakken billendoekjes hihi, nesteldrang. Pak new born luiers en ben alleen bang dat ik te weinig kleding heb. Vorige keer zijn we zo verwend met het kraambezoek dat ik nu bang ben om teveel te kopen..

Hebben jullie alles gewassen? Ben zo bang dat alles verkleurt omdat het nieuw is. Nog tips?

@Angela.. Succes met je nagels. Kon nog herinneren bij mijn eerste dat ik naar de nagelstudio ging en die nacht beviel ;)

8. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    @angela haha nou oke, dan gaan we tegelijk goed? hahaha

@miss. lekker he als je alles in huis hebt.
    en dat over te weinig kleding hebben ben ik zelf ook bang voor.
    wij kregen ook ontzettend veel kleding bij de eerste dat ze heel veel niet heeft gedragen, zit dus ook te twijfelen of ik wat bij zal halen of niet.

Ik heb alles gewassen met neutral op 30 graden handwas. er is niks verkleurd of verwassen.

9. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @ellen wat fijn dat je een datum heb kan je je eigen na toe leven, het was weer 6:30 vanmorgen.

@ess handig he dat je spullen door kan schuiven naar nr 2..

@angela ja jij mag ook wel eerst bevallen , heb je gelnagels?

@miss fijn dat je alles nu heb, bij mij was het meeste al gewassen van zoonlief.
    de nieuwe dingen heb ik op een halfuurtje was gewassen.

@borstveoding hier ook niet voel daar niks voor.

vandaag 36 weekjes ben benieuwd hoelang dat ik nog moet wahten.
    word wel warm he komende dagen....

10. angela87

angela87 Actief lid

13 mei 2011
    138
    0
    0
    thuis mama
    Deventer
    @ess is goed gaan we samen over 3 weken ongeveer! haha

@missx ik heb nog niet alles gewassen alleen de kleding die meteen past de rest doe ik dan wel.

@bulldog ja heb gel nagels laten zetten erg mooi weer me eigennagels waren zoooooo slecht geworden in de zwangerschap! bah zag er ook erg lelijk uit
    dus nu weer mooie lange nageltjes en heerlijk over de top roze met roze glitters :D wel weer ff wennen lange nagels! haha
    maar kan der alles mee

ik zit me net te bedenken dat ik vanavond ofzo alles maar eens ga klaar leggen op de comode voor manlief als de bevalling begint anders weet die het dan toch niet meer!
    denk dat ik mhet wel ff in een tasje ofzo doe ff kijken maar eens vanavond.

vandaag erg veel pijn dat is iets minder bah! veelste veel gedaan gister en vandaag heb ik helemaal nergens puf voor ga zo de vaatwasser maar eens inruimen moet echt gebeuren

wou net ff lekker liggen dochterlief was ook even een slaapje aan het doen komt er een vriendin op visite met haar dochter daar ging me dutje en heeft ze al het speelgoed uit de boxxen getrokken :( nouja we gaan zo maar eens ff wat doen dus moet toch eht gebeuren!

fijne dag nog allemaal liefs.

11. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    @angela, haha is goed hoor :)

Balen dat je niet even hebt kunnen liggen en dat je box overhoop werd gehaald haha.

Ik heb toch maar een wiegje gekocht, zo'n mozesmandje. Vind het wel prettig als ze straks bij mij op de kamer ligt in de kraamweek. En vind het ook wel handig als we op visite gaan dat ze daar dan gewoon in kan slapen.
    Nu is alleen mijn vraag, weten jullie hoe je zo'n mandje moet opmaken? moet er persee een molton in? Ben niet zo weg van die dingen namelijk.
    In het ledikant heb ik zo'n soort aerosleep over het matrasje en van die speciale hoeslakens, dus daar heb ik al geen molton voor nodig.
    Nou als iemand het weet dan hoor ik het wel :)

Slaap lekker allemaal!

12. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Gisteren vk check en mijn ijzer was goed anders werd ik ingeleid met 38 weken.. Wist ik helemaal niet dus ik was erg verbaasd!

Mijn ijzer en bloeddruk zijn in de hele zwangerschap nog nooit zo hoog geweest.

13. angela87

angela87 Actief lid

13 mei 2011
    138
    0
    0
    thuis mama
    Deventer
    goeie nacht allemaal!

wat is het rustig hier! iedereen aan het genieten van het lekkere weer?

hier is alles nog steeds rustig wel erg veel last van me bekken enzo we hebben zaterdag behangen en dat was een beetje teveel van ht goede maar het zit er op!
    nu met die warmte erg veel last van vocht! me benen voeten handen alles is dik kan bijnaar mijn slippers niet meer aan zo dik zijn me voetjes.
    maar verder gaat het goed en is het rustig in de buik natuurlijk wel harde buiken enzo maar niks bijzonders.

wel lopen er al veel te zeuren van jaaa ze komt wel eerder dit en dat
    nou die blijft gewoon zitten tot 41 weken dus nog 2,5 week okgeveer denk ik
    maar word nu alweer helemaal gaat van het gezeur! bah

nou meiden ik ga weer proberen te slapen gaat zo moeilijk met die warmte, pijn en vocht krijg jeukende handen van dat vocht!

liefs!

14. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    "ess sorry geen verstand van , ik heb een aerosleepmatras en heb geen wiegje.

" missx is het nu weer wel oke dan , 38 weken alweer hopelijk duurt het niet lang meer.

"angela jeetje meid lekker tijdstip om wakker te zijn, wat vervelend dat je last heb van vocht en pijn ik hoop voor je dat de kleine zich snel meld.

drek boodschappen doen en dan het zwembadje op zetten voor zoonlief en ik lekker rustig aan doen heb ook snl last van olifanten voeten haha.

15. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    hoe groot is de kans dat je bij de 2e ook overtijd ga weet iemadn dat...

16. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Hoi Dames,
    Zeker rustig hier, al iemand bevallen haha

@angela, vervelend zeg als je zoveel last hebt van vocht en dat je zo slecht hebt geslapen. Hoop dat je vanavond wat beter slaapt in ieder geval!
    En je voetjes omhoog doen he, wil ook nog weleens helpen tegen het vocht.

ooh irritant als iedereen altijd weet wanneer de kleine komt haha. Ik zeg altijd, nou we zien het wel hoor..

@bulldog, nee geen idee hoe groot die kans is. Maar ik vroeg t vorige keer aan de verloskundige en ze zei, nou meestal als je eenmaal overtijd loopt bij de tweede dan moet je er een weekje bij optellen :S
    Hoop het echt niet!!!

Ik heb nou al ruim 3 weken ofzo last van harde buiken maar sinds afgelopen zaterdag is het echt flink aan het rommelen, heb een paar keer op het punt gestaan om de verloskundige te bellen, maar heb daar altijd zo'n hekel aan. wil niet overkomen als een pieperd haha. Maar moet vanavond voor controle dus ga het wel ff melden omdat het bij de vorige ook zo begon en toen had ik al 6cm ontsluiting.

Zometeen m'n meisje naar de peuterspeelzaal brengen en verder doe ik helemaal niks, veelste warm hoor. En morgen gewoon nog warmer.

17. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB

nou ddat hoop ik ook niet dan moet ik tot 43 weken haha,
    hier is het zo dat ze je maar tot 41 laten lopen ..
    hoop zo dat ik eerder beval..

18. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @ess vervelend dat je al zolang last van harde buiken heb ik hoop voor je dat het wel iets doet dan is het niet voor niks geweest...
    succes bij de vk vanavond..
    hier ook niks doen vadaag zoon zit lekker in het zwembad en ik zit lekker buiten in de schaduw met mn laptop/

19. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    oh nou hier laten ze je tot 42 weken lopen en dan word je pas overgedragen aan de gyn. maar ga dat echt niet pikken hoor. Ik vind dat totaal niet verantwoord om over die 42 weken te gaan. Vind 41 eigenlijk wel de max.

Hoop ook echt dat die harde buiken wat hebben gedaan. Ben er zo klaar mee nu.

Hier gaat morgen het bedje weer opgezet worden, nu heeft het geen zin omdat ze op de psz is. Maar dan ga ik ook lekker met m'n voeten in het water, even afkoelen.

20. Ellen291982

@angela al wat gewend aan de nieuwe nagels?

@miss x Emma zat klem en daardoor heeft ze een erbse parese opgelopen (zenuwaandoening) Daardoor kan ze niet alles met haar hand en arm. Om het risico niet te lopen dat dat nogmaals gebeurd krijg ik een ks. Ook omdat de kans groot is dat ik bij een natuurlijke bevalling alles weer terug zal komen.
    haha wel herkenbaar. Hier nog wat rompers en sokjes en dan is het toch echt wel klaar. Ben ook bang dat ik iets vergeet.
    Ik heb alles ook met neutral gewassen, meeste op de hand

Deel Deze Pagina