@k1986 heb je over je angst gesproken met je vk? misschien dat dat wil helpen? @bulldog wat leuk op dezelfde datum uitgerekend! @angela jeetje wat ben je geschrokken door die val of niet! alles wel goed met de baby? @amfy hihi mocht ook wat eerder beginnen want ik krijg een geplande ks. Denk rond 39 week. @nessy dat begrijp ik. Heb je er ook veel last van de medicatie? Al flinke voorweeen dus @twinny dank je wel! @alle meiden hier ook erg moe en af en toe harde buiken. Ben nou ook wel nieuwsgierig.
Wie hebben er een pretecho laten doen? Wij op 06 mei. Was erg bijzonder weer, We vonden ons meisje echt op Emma lijken. Erg leuk om te zien
Ik denk dat ik als 1 van de weinige niet aan t aftellen ben Ik ben 31 weken zwanger van ons eerste kindje, een dochter! 16 juli ben ik uitgerekend Nu krijgen wij morgen de sleutels van ons (nieuwbouw) huis en moeten we dus nog hard aan de slag om ons huisje op tijd af te krijgen. Maar ik werk nog 40 uur in de week tot 4 juni dus mijn lief steekt al zijn vrije uurtjes in het klussen en ik mijn vrije uurtjes in het inpakken van dozen. Helpt niet dat ons meisje nu aan t indalen is en ik nu steeds last heb van indalingsweeen of harde buiken. Maargoed! we gaan t wel redden in t ergste geval gooi ik gewoon heel veel weg (hihi lol)
Hé! Ik zit nu op 33 weken en tel ook wel lekker af nu hoor... Aan de ene kant lijkt het heel snel te gaan nu, maar aan de andere kant is mijn lijstje met alles wat ik nog wil doen best wel lang nog. Vooral bijslapen wordt wel heel belangrijk nu, want straks, met baby en peuter van 3 gaat dat waarschijnlijk niet zo goed meer lukken. Ik hoop op nog vier weken. Dan vind ik het eigenlijk wel mooi hoor. 37 weken, thuis mogen bevallen... Lang zat! Maar goed, tot 42 weken kan ook nog natuurlijk, maar dat zal vast niet! Ach, we zien het wel. Als alles straks maar klaar is, dan breng ik die extra weken gewoon slapend door! Groetjes en succes met aftellen allemaal! Esther
30,5 ondertussen, en vanmiddag groei echo, en controle daarna bij de gynea. Als het goed is horen we dan ook wanneer ze de kleine gaan halen met een KS. de vorige is met een spoed KS geboren, en nu zal ik de 2e KS binnen 1 jaar krijgen. Ben heel benieuwd wat er gezegt gaat worden en of we al een datum krijgen!
24 juli uitgerekend.. Maar dat die kleine eerder komt is overal wel duidelijk haha. En hij is zoo groot. Spannend nu hé
ons ukje weegt 1,5kg en ligt mooi op groei. wel hebben we besloten geen geplande KS te gaan doen, aangezien uk nu al helemaal diep in mijn bekken ligt. wel moet ik bij de eerste tekenen van bevalling naar het ziekenhuis en gaat ik aan de monitor, ivm kans op scheuring van de wond van de KS van vorig jaar. Over 2 weken weer groei echo en controle!
ja was zeker geschrokken vooral omdat ik een afwijking in me bloed heb maak anti stoffen aan enzo en heb toen ook al spuiten enzo gehad de baby maakte het wel gewoon goed. alleen sins dien al wel harde buiken maar ach als we rustig aan doen valt het allemaal wel mee vandaag bij de VK die denk dat de beeb weer verkeerd om ligt over 2 weekjes een echo om te kijken hoe ze ligt denk zelf eigelijk wel goed ze zal wel gewoon een heel mooi rond kontje hebben morgen al weer 33 weken zwanger ik hoop dat ik door loop tot 41 weken ongeveer haha dit omdat het gewoon allemaal net wat makelijker uit komt kwa vrij dagen van me man en we moeten nog zooooo veel doen! bah! ik wil nog dat er voor die tijd op nieuw behangen word en geschilderd! anders redden we dat niet de badkamer hebben we al uit gesteld tot naar de bevalling omdat het gewoon niet lukte de boven verdieping is helemaal klaar alles op nieuw behangen enzo en alle kamers om gegooit wat een werk! erg klein huisje hebben we lekker knus maar soms is het wel erg vervelend!
Vandaag 30 weken 26 juli uitgerekend. aftellen is nu echt begonnen!! Hebben jullie het ook af en toe heel benauwd?
Ess85...ik ben ook benauwd maar heb ook astma dus denk dat het een combi is van baby die hoog zit en mijn astma. Vandaag bij de gyn geweest omdat ik gisteren weer urenlang pijnlijke harde buiken had maar het waren achteraf indalingsweeen want hij is nu al helemaal ingedaald.
Oh ja dat kan echt pijnlijk zijn. Had ik bij m'n 1e ook toen ze was ingedaald. Vervelend dat je ook astma erbij hebt, dan heb je het een beetje dubbel.
zie je er tegenop voor een natuurlijke bevalling of had je liever een ks gehad? is dat altijd dat je bij de eerste tekenen gelijk naar het ziekenhuis moet of alleen bij jou omda thet binnen een jaar is? heb ook een ks gehad maar dat is al bijna 3 jaar geleden..
@bulldog, Ik ben van mijn 1e normaal bevallen, de 2e is uitgelopen op een spoed KS had 10cm ontsluiting en persweeen, maar haar hartslag viel al heel de bevalling weg, maar ze konden geen reden vinden...bleek de navelstreng uitgezakt te zijn...toen mijn vliezen braken lag de kleine nog tegen mn ribben hoog in mn buik, en toen is de navelstreng erlangs gezakt, dus die klemde ze met elke wee af. Aan de hand daarvan heb ik heel lang getwijfeld en met de gynea´s in het ziekenhuis overlegd...de kleine heeft nu tot 25 weken overdwars gelegen, en is toen 1x gedraait naar hoofdligging en is gaan indalen, en ligt er nu dus gewoon goed klaar voor, dus wat er de vorige keer is gebeurt kan niet meer gebeuren. Maar er is een kans van 0,3 procent dat het litteken van de KS scheurt aangezien deze nog niet helemaal goed stevig is, ben vorig jaar op 6-7-2010 met die spoed KS bevallen, en nu ben ik voor 23-07-2011 uitgerekend, maar ze denken dat de kleine iets eerder al zal komen. Dus ze willen gewoon zekerheid voor alles, en dat ik gewoon direct naar het ziekenhuis kom als er wat aan zit te komen, zodat ik aan de ctg enz kan, en dan volgen ze alles goed op, en zodra ze iets afwijkends zien dat ze direct in kunnen grijpen met alsnog een ks.