jeetje meid das niet zo mooi hoop voor je dat alles goed is vandaag, hartslag onder de 100 is wel heel laag... sterkte...
@missx sjow jij bent er snel bij lees net dat jeje tas klaar et en dat je bij de vorige de zelfde avond beviel.. en... nu weer dus hihi grappig.. maar gefeliciteerd met de geboorte van je kindje geniet er van..
Missx lees nu pas dat je bent bevallen!! Gefeliciteerd!!!! Hoop dat alles goed is gegaan. Lekker genieten nu!! @iedereen, nou ben net weer thuis, vanmorgen was de ctg goed. Moet morgenochtend terug weer voor een ctg en dan kijken hoe het gaat. Moet er ook op letten dat ik haar elk uur minimaal 1x voel bewegen anders moet ik terug komen. Ben heel erg moe want heb geen oog dicht gedaan dus ga zo ff lekker liggen.
JEUTJEEEEEEE MISS X GEFELICITEERD, en hebben jullie een zoon of een dochter? Ben ontzettend benieuwd en onwijs verbaast...hoe heb je dat zo snel gedaan? Ik doe nog langer over boodschappen halen jeetje meid ben helemaal verbaasd! En voe jij dat aan ofzo hahahaha koffertje klaarzetten en ja hoor bevallen @Bulldogg, nou op het moment dat ik die hartkloppingen en hoge hartslag heb wel, maar gewoon niet gelukkig! Uhmmm jammer dat je beeb nog niet is ingedaald, zou niet weten of dat normaal is qua echo? Ik zou me er iig geen zorgen over maken! Mooi gewicht 3500! Dat was mijn dochtertje ook @Esswaaaaaaaaaaaatttt jeetje dat meen je niet! Hoe gaat het nu?????? Weten ze al meer???? Wat erg meid!!! Ik denk aan je lieverd dikke knuffel! Ja ik heb een hartritmestoornis AVNRT, maar is vrij onschuldig en geen last meer dus geen zorgen, maar maak me wel ontzettend zorgen over jou!!! En je beeb natuurlijk!!!!!! Jeetje sturen ze je gewoon naar huislees ik nu na vind ik slecht om eerlijk te zijn! Nou laat maar snel wat horen lieverd en rust goed uit!!!!!
@jadore, aah dankjewel! Lief van je. Maar gelukkig gaat het nu goed, krijg dan morgen nog een ctg en dan hoor ik of ik vaker moet komen voor zo'n ctg of niet. Heb in ieder geval al wel 1cm ontsluiting. Kreeg gister namelijk ook een inwendig onderzoek, nou deed zo'n pijn niet normaal meer. Komt denk ik omdat ik er al 5 heb gehad afgelopen week dus m'n baarmoedermond is nogal gevoelig. Heb je nu medicijnen gekregen voor die stoornis dan? en kan het verder geen kwaad? Erg he in het ziekenhuis liggen en je gezin moeten missen. Ben echt blij dat het maar voor 1 nachtje was hoor, voelde me echt heel eenzaam zo opeens.
@ess gelukkig dat gister alles goed was, hopelijk vandaag ook. heb je ze nog wel gevoeld ?? @jadore jeetje das ook schrikken zeg , kunnen ze daar iets aan doen ? @miss x vind het nog seeds grappigdat je hier neer zet da tje je tas heb klaar gezet en je volgende berichtje is dat je bevallen ben haha hier alles goed gister weer van smorgens tot savonds harde buiken gehad die gisteravond erger werden maar toen ik op bed ben gaan liggen namen ze af en waren ze weg, heb nu weer een krampachtig gevoel in mn onderbuik. owja over het indalen de vk zei dat dat niks wil zeggen over wanneer je bevalt gebeurt ook vaak pas bij het bevallen. dus dat houd weer moed haha.
@ jadore jeetje wat vervelend zeg :S en ja ik mag morgen en gelukkig niet de 10 de anders moest ik nog langer wachten morgen vroeg om 7:00 melden @ miss x dat komt omdat je al bevallen bent gefeli meis had het net snel gelezen in ander topic maar jeetje zeg 3 kwartier dat wil ik ook @ jardore jeetje jij hebt nog een goed gehieugen voor een zwangere vrouw wou dat ik dat had klopt mijn broertje is de 11 de jarig en wou het risico niet nemen om op zijn verjaardag te bevallen dus vandaar de 8ste @ ess jeetje ook al zoon pech :S hoop dat je snel naar huis mag maar hartslag onder de 100 is idd laag maar ik weet uit ervaring dat het ook niet erg veel kwaad kan als het maar niet te lang duurt voor die weer omhoog klimt ik schrik er zelf al niet meer van als ons meisje 10 tot 20 min onder de 100 paar dagen geleden heeft ze zelfs bijna een half uur op een hartslag van 76 gezeten en toen begon ik me wel beetje druk te maken omdat het wel vrij lang was @ ess lees nu pas dat je al weer thuis bent gelukkig maar lekker in je eigen bedje slapen @
Wauw, jullie al aan het aftellen SUCCES meiden!! ik hoop een makkelijke bevalling voor jullie Ik las dat er zelfs al een kleintje geboren is GEFELICITEERD!! Ik heb deze week ook een datum gekregen (begin september een ks) en mag beginnen met aftellen
@Ess, en ben je al geweest voor een ctg vandaag? Wat goed dat je al 1 cm hebt, zo nog 9 te gaan Wel vervelend al die onderzoeken en vooral inwendig ook nog ik heb het er sowieso niet zo mee met mijn doos open en bloot te hebben en iemand die er dan aan gaat zitten enzo, als je echt aan het bevallen bent vind ik het anders hoor, maar ik weet niet vind het gewoon niet zo prettig en dan al helemaal vervelend als je daarbij pijn hebt! Ik kreeg dus laatst met die harde buiken in het zh een catheter, nou dat is ook niet lekker hoor, wat moeten we soms allemaal doorstaan he wij zwangere! Nee krijg gelukkig geen medicijnen, is niet nodig zeggen ze! Het zal wel altijd blijven, maar waarschijnlijk krijg ik er minder snel last van na de zwangerschap. Ja echt niet leuk om alleen in een kamer te liggen bah, ik lag nu ook al voor de 3e keer in 6 weken tijd in dezelfde kamer dus had ook echt zoiets van Bah ben ik weer hoor. Ik hoop dat je Ctg goed is, laat je het even weten? @Bulldog, ja indd erg schrikken..bedoel het is niet je duim ofzo waar je zonder mee kan, maar ik moet dus op mijn hand blazen en druk zetten op mijn buik en dan gaat het hopelijk weer over dus opzich goed te verhelpen gelukkig! Ja dat klopt over het indalen, mijn meisje was al met 29 wkn ingedaald vorige zwschap en ik ben met 39.1 bevallen dus gewoon netjes, maar niet perse heel vroeg, ook dalen ze bij je 2e vaak later in...bij mij ook, althans hij was met 29 weken wel al bezig, maar nog niet volledig en met 31 weken wel ingedaald, maar lag niet vast...ben benieuwd volgende controle. Het is dus wel lekker aan het rommelen bij je, spannend hoor wie weet mag je al een deze dagen zou wel fijn zijn! @Syboena, ja indd niet leuk allemaal, maar wel blij nu te weten wat het is! Hihi dank je, maar valt nog vies tegen bij mij ook hoor, ik onthoud alleen dingen die me interesseren hahaha hier gister 10 min lang mijn telefoon aan het zoeken...zat die in mijn broekzak hahahaha Wat fijn morgen zo vroeg al!!! Ben je zenuwachtig? Krijg je nou een KS of inleiding? Sorry dat dan weer niet onthouden, maar geen desintresse hoor @Wonder, ben je hier nu nieuw? Ik praat hier namelijk ook nog niet zo lang mee wat spannend dat je een datum hebt voor september Is het je 1e? Waarom krijg je een KS als ik vragen mag?
Nou daar ben ik weer. Ben vanmorgen weer voor een ctg geweest en zou daarna nog een gesprek krijgen met de gyn maar heb daar ruim een uur voor niks gezeten, alle vrouwen die aan de ctg hadden gelegen (waaronder ik) kregen hetzelfde berichtje ja het is goed je kunt gaan. De reden waarom ze dit deden omdat het nogal druk was. Er is dus niet naar de ctg gekeken en ben dus niks wijzer geworden. Moet maandag weer terug voor een echo. Voel me best klote als ik eerlijk ben. Je gaat naar het ziekenhuis om gerustgesteld te worden, niet om zo naar huis te gaan. Heb nu echt zoiets van laat de bevalling maar beginnen dan is ze er in ieder geval uit, ik word hier zo onzeker van sta echt op t punt om in tranen uit te barsten. Moet er niet aan denken dat ik overtijd ga lopen want denk dat ik dan echt gek word van onzekerheid. Maar goed, ik hou de bewegingen goed in de gaten en hou me zo rustig mogelijk. @wonder, welkom bij dit topic en succes met aftellen haha. En inderdaad waarom krijg je een KS? We zijn ook helemaal niet nieuwschierig hoor hahaha @syboena, oh dus bij jou heeft de kleine ook weleens een te lage hartslag? Hebben ze tegen jou gezegd hoe dat kan komen? Bij mij hadden ze er namelijk geen verklaring voor. hoop dat jij vanavond een beetje kunt slapen. Denk dat ik echt zenuwachtig zou zijn. Ik wens je in ieder geval een super goede bevalling toe en hoop hier snel te kunnen lezen dat de kleine is geboren @jadore, ja echt vreselijk als je daar zo ligt met je benen wijd. Voel me dan altijd zo opgelaten haha. ooh een catheter lijkt me ook erg ja, hou echt niet van al die inwendige onderzoeken en dat soort dingen. hahaha ja wat moeten wij toch allemaal doorstaan, mannen hebben het echt zo makkelijk. Die doen gewoon wat ze graag doen en wij kunnen dan 9 maanden zwanger zijn en als je pech hebt dan gaat dat ook niet altijd even lekker en dan moet je nog eens gaan bevallen haha. Ik vind daarom ook dat een kind meer van de moeder is hahahaha. Hoop inderdaad dat je na de zwangerschap minder last ervan zult hebben. Zwanger zijn vraagt ook wel heel veel van je lichaam natuurlijk. Nu maar hopen dat de eerst volgende keer dat we weer in het ziekenhuis liggen voor de bevalling is, niet voor iets anders @bulldog, ik voel dr gelukkig wel bewegen, nog steeds wel echt minder als voorheen maar moet haar minimaal 1x per uur voelen en anders gelijk weer terug komen. Dus hou het echt goed in de gaten nu. Bij jou dus ook nog steeds die harde buiken, wie weet heb je binnenkort ook wel ontsluiting hierdoor. Zou fijn zijn he. @ iedereen, welke anticonceptie gaan jullie na de zwangerschap gebruiken? Ik kan namelijk niet zo goed tegen hormonen dus de pil zal waarschijnlijk weer niet goed vallen. En een spiraaltje lijkt me helemaal niks dus die streep ik al van het lijstje af. Prikpil zitten net zoveel hormonen in als de gewone pil en hou niet van naalden haha dus die valt ook af. Vind het zo moeilijk. Nou ik ben klaar hoor met mijn lange verhaal hahaha. hebben jullie weer wat te lezen he
hier is nu alles klaar stof van de maxci gewassen vandaag dus die staat in de gang klaar de tas staat daar in dus klaar om te gaan alleen nog slapen maar ben bang dat dat niet gaat lukken hahahahaha @ wonder fijn he als je mag beginnen emt aftellen ik heb ook zo naar 8 juli uitgekeken @ jadore krijg geen ks gelukkig wordt gewoon ingeleid vind ks maar niks denk ik hahahahaha liever op de normale manier dan herstel je toch net weer iets sneller dan met een ks lijkt mij @ ess ja ze hebben tegen mij gezecht vaak heeft het kindje dan de navelstreng vast in de handjes en dan knelt dat af en dan komt er minder voeding/bloed/enz bij de kleine waardoor de hartslag dan te laag is maar voor dat het gevaarlijk wordt laten de kleintjes zelf wel de navelstreng los
@Ess, hahaha nou leuk toch dan wordt er teminste een beetje gekletst Ahhhh meisy toch, komt echt goed lieverd! In wat voor zh zit jij zeg? Na ja zeg hoe durven ze!! Misschien kijken ze het later na??? Na ja iig hoe dan ookj schandalig! Kan me voorstellen dat je je niet prettig voelt! Toch zou ik ook echt van je eigen gevoel uitgaan, hou haar goed in de gaten dat is het beste! Of bel ergens voor een second opinion! hahahaha dat vind ik stiekem ook echt zo hoor!!!! Sorry maar is toch anders, een kindje is een mensje geworden in moeders buik en is toch heel wat anders dan de man die zijn zaad afleverd en klaar is, maar opzich kunnen zij daar ook niets aan doen natuurlijk, maar goed tegenover nadelen staan voordelen en andersom natuurlijk Hoop er ook geen last meer van te krijgen, maar ja ik heb er een hard hoofd in, dan maar hopen dat ik het zelf weer rustig kan krijgen! @Syboena, ooooo wat klinkt dat allemaal spannend zeg! En fijn dat je een natuurlijke bevalling krijgt of iig de bedoeling is!!! Ja lijkt me ook niets hoor een KS! Ook zeggen sommige vrouwen die een KS hebben gehad het moedergevoel minder te hebben op de eoa manier, een KS blijft toch onnatuurlijk, maar goed gelukkig is die optie er wel, want dan was het sterftepercentage bij zowel moeder als kind veel hoger geweest. Maar ja gelukkig krijg jij die hoogstwaarschijnlijk niet! Meid ik wens je alvast heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel succes en dat jullie een wolk van een baby op de wereld mogen zetten waarbij alles goed is en natuurlijk JIJ ook!!!!!! Hoop dat de bevalling een beetje te doen is! Nou ik wacht je verhaal met smart af!!!!
@jadore, Ja belachelijk he! Was ook echt boos en ga het maandag ook zeker tegen die gyn zeggen dat die niet normaal is. Ze laten je gewoon aan je lot over. Maar gelukkig heb ik de kleine vandaag weer goed gevoeld en ga ook zeker op m'n eigen gevoel af. Als ik maar even denk dat het niet goed gaat ofzo dan hang ik gelijk weer aan de bel. Al is het alleen maar voor m'n eigen gemoedsrust. @ syboena, ik voel gewoon jouw zenuwen als ik er aan denk haha, kan me echt heel goed voorstellen dat je vannacht geen oog dicht zult doen, al hoop ik het wel voor je. Je kan morgen je energie goed gebruiken! Nogmaals super veel succes morgen en op naar een mooi en bovenal gezond kindje! Wel leuk dat er nu al echt mensen gaan of zijn bevallen hier in het topic. Ben zo benieuwd wanneer ik me mag melden met een bevallingsverhaal haha.
@Ess, ja precies ik geef je echt groot gelijk!!! Better safe than sorry en al helemaal als het om je kind(eren) gaat! Echt spannend ben ook erg benieuwd naar alle verhalen zit nog steeds op een lekker lang en uitgebreid verhaal te wachten hahahaha @Syboena trek je het nog of lig je lekker te slapen? Heel veel succes morgen nog een keertje
@ jadore ja gelukkig is de optie voor een ks er wel in dit land maar ben echt blij dat ze het eerst gewoon gaan proberen en ja een spoed ks die risico loop je altijd natuurlijk en idd hopen op een grote baby dan zijn we zo weer thuis @ ess ja ben ook echt op van de zenuen nu hahahahahaha @ jadore nee helaas nog geen slaap hier had van de gyn slaappilletje gehad heb om 8:30 gedoucht en dacht om 9 uur neem pilletje in maar ben nog klaar wakker dus ja ben bang dat het hier een lange nacht gaat worden nog maar 8 uur en dan lig ik op de verloskamers hihihihihi gek ideé
haha helpt goed dat pilletje Ja gek idee lijkt me dat. Nu ga je zelfs de uren aftellen haha. Slaapt je man/vriend al wel of niet?
@ ess nee die is ook nog wakker hahahahaha ik niet slapen hij dan ook niet we zijn maar gaan schoonmaken zo dat de tijd wat sneller voor bij ging hahahahahaha nu zo nog ff douchen en de laatste dingetjes in de tas pakken fotocamera licht nog aan het stroom en moet de laptop straks nog ff in de tas doen @ missx dankje wel
@ess nou das ook lekker lullug zeg , ga je naar het zkh om gerust gestelt te worden word je naar huis gestuurd. gewoon goed in de gaten of je har goed voelt en anders gewoon weer bellen hoor! @jadore krijg je er ook medicjnen voor ? @wonder welkom hier, waarom krijg je ks ?
@syboena heel veel succes vandaag hoop dat het snel gaat en je je kleintje snel vast kan houden. @ks krijgen is ook niks het herstel is lang , ik had de keus maar ik kies voor een natuurlijke bevalling omdat ik met het herstel heb afgezien. vandaag 38 weken joehoe schiet al op.