30 weekjes mag aftellen!!! wie ook?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Ellen291982, 14 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Goedemorgen allemaal,

@bulldog....ik heb hetzelfde gevoel.Die druk daaronder vooral als ik
    loop lijkt het erop dat hij elk moment eruit kan ploppen.Morgen weer
    een groeiecho en controle in het AMC.Zal het dan ook ff aankaarten.

Ik lag vorige week op mijn verjaardag nog wel een nachtje in het AMC.
    Ik had pijnlijke harde buiken om de 3 minuten van 10 uur in de avond tot
    4 uur in de nacht.Mocht meteen aan de CTG en mijn baarmoederhals werd
    ook weer op lengte gecheckt.Laatste is al aan het verstrijken maar
    gelukkig nog geen ontsluiting.Mocht de volgende middag weer naar huis.:)

Deze week vooral erg moe.Spook met mijn astma en hou nu ook behoorlijk
    vocht vast ook al ben ik niet extra aangekomen.Tot nu toe nog maar
    3 kilo totaal.Zo weinig ben ik nog nooit in een zwangerschap aan gekomen.

Hoe gaat het verder met iedereen?? :)

2. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Ik mag ook af gaan tellen, al moet ik eerlijk zeggen dat ik nu juist optel! Het is heel dubbel; ik wil zo graag dat ons meisje er is en deze spannende zwangerschap voorbij is. Aan de andere kant; dit is wss ons laatste kindje en daar wil ik nog zo graag van genieten nu ze in m'n buik zit. Tsja, van iedere dag maar iets moois maken en dankbaar zijn dat ze nog in m'n buik zit ! :)

3. angela87

angela87 Actief lid

13 mei 2011
    138
    0
    0
    thuis mama
    Deventer
    toppic eindelijk terug gevonden!

hier gaat het goed op de BI naar dan maar dat valt te doen als we ons rustig houden.

afgelopen weekend erg druk geweest zondag is onze dochter 2 geworden en dus een hoop visite gehad wel heel erg gezellig en ze is goed verwend:D

verder gaat het met de zwangerschap erg goed en voel me alleen savonds naar een lange dag nu wel redelijk hoogzwanger.

nou meiden doen jullie ook allemaal rustig aan!

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

@bulldog dat gevoel herken ik wel. Dat heb ik vooral als ik moet plassen. Volgens mij is dat de druk op je bekken door de baby. Tenminste dat zou ik me voor kunnen stellen.
    Ik krijg een ks omdat het bij Emma niet helemaal goed is gegaan. Ze is er met de vacuum uitgetrokken en heeft een erbse parese opgelopen (zenuwaandoening) waardoor er zenuwen waren stukgetrokken. Hiervoor is ze geopereerd en moeten we oefeningen doen met haar arm om alles soepel te houden. Ook lopen we bij de fysio. Ze kan ondertussen al veel meer, maar ze zal nooit haar arm en hand helenmaal kunnen gebruiken. Ze willen geen risico nemen vandaar de ks. Ook beval ik in een ander zh, heb geen vertrouwen meer in het zh hier

5. Ellen291982

@nessy jeetje meid wat balen zeg! ook nog op je verjaardag. Gelukkig geen ontsluiting. Konden ze zeggen wat het wel was? of waren het voorweeen! wel lange dan. Hopelijk b;lijft je kleintje nog even zitten.
    Wow nog maar 3 kilo hoe doe je dat!!! wel fijn.
    Heb je ook medicatie voor je astma? zal nu wel benauwder voor je zijn allemaal of niet!

@denise zie dat jullie meisje een groeiachterstand heeft? Hoe gaat het daarmee?
    Ik kan dat goed begrijpen. Je bent zo benieuwd maar zal het ws ook niet meer meemaken. Dubbel is dat idd.

@angela stond het topic op een volgende pagina dan dat je het niet kon vinden?
    Nog gefeliciteerd met je dochter. Wat heeft ze allemaal gekregen? Hier word Emma volgende maand alweer 2. Hoop dat ik het dan allemaal nog een beetje trek met de visite. Gelukkig is mijn man er ook nog.
    Kun je een beetje rustig doen met je dochtertje om je heen? Hoe reageert ze op je dikke buik? emma geeft steeds knuffels en kusjes en zegt ook zusje en baby mama buik. Dat heeft ze wel door. Ben benieuwd hoe het straks zal gaan. Emma vind baby;s wel interessant gelukkig.

6. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    @ ellen; de groeiachterstand was de vorige keer minder aan het worden, mede doordat ik niets meer mag. volgende week weer een echo om te kijken of ze zo goed blijft groeien!

7. Ellen291982

@denise wat spannend zeg. Hoe kwam die achterstand dan? of weten ze dat niet? Je mag dus weinig doen. Hoop dat het volgende week nog beter is geworden.
    Hoeveel was ze te klein? (als je het wil vertellen allemaal hoor)

8. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    Yeah hier vandaag 30 week toch weer een iets bijzonders :D
    gister een baal dag veel last van de buik en nergens geen puf voor vandaag gaat het beter :) nog even en dan van de twin genieten

9. Ellen291982

@missa ja wel speciaal gevoel he, vind ik ook. En je krijgt een tweeling wat leuk zeg!

10. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Mag ik hier al aanschuiven??:)
    Zit bijna op de 30 weken, wat voor mij toch een soort mijlpaal is ivm veel en lange harde buiken en veel extra vk bezoekjes hierdoor....

Tot nu toe gaat het voor mijn gevoel aardig snel, ben benieuwd hoe dit met de laatste 10 weken gaat.:)

11. Ellen291982

@vlinder tuurlijk welkom. Je hebt niet echt een fijne zwangerschap dus. veel zorgen. Weten ze ook waarom je zoveel harde buiken hebt?

12. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    hier vandaag de 31 weken gehaalt :D:D

ben zo blij :D:D:D toch weer een mijlpaal

zal ook beetje over mijn zwangerschap vertellen

met 26 weken zijn mijn vliezen gebroken heb toen in zwolle in het ziekenhuis gelegen weeenremmers gehad en de spuiten voor de longen en antibiotica
    mocht naar paar dagen gelukkig wel weer naar huis want voelde me toch erg eenzaam was zo ver van huis en van me kleine meisje maar moet voledige rust houden
    krijg elke dag ctg om te kijkken hoe het met de kleine is (kunnen ze gelukkig thuis doen) en elke week moet ik naar ziekenhuis voor bloed,urine onderzoek en krijg dan echo om te kijkken hoe het met de uk is want ze heeft ook een groeiachterstand ze zit met alles op de p5
    gelukkig gaan ze haar halen met 37 weken anders zou ik gek worden als ik tot 40/41 weken door zou moeten lopen

13. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16

Jeetje zeg wat spannend allemaal!
    Maar ik dacht altijd dat als je vliezen zijn gebroken je echt moet gaan bevallen binnen zoveel uur?
    Wel beter dat ze met 37 weken wordt gehaald, hoef je inderdaad niet meer zo in spanning te zitten.

14. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    wat een verhaal syboena! Maar nog eventjes.

Bah hier sinds vandaag weer enorm missenlijk, dacht dat het alleen de eerste weken was :p maar komt nu fijn weer terrug,
    morgen alweer 32 weekjes, en dinsdag weer groei echo en controle!

Fijn weekend allemaal meiden!

15. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    Schuif ook aan, vandaag alweer 30 weekjes! :D Wat gaat het toch snel hè meiden?
    Ik heb tot nu toe een heerlijke zwangerschap. Op een liesbreuk na eigenlijk nauwelijks kwaaltjes dus ik ga nog 10 weekjes lekker genieten.:)

@ Syboena; wat fijn dat je inmiddels de 31 weken gehaald hebt! Kan me voorstellen dat elke week erbij weer een opluchting is.

16. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    @Ellen, dank je wel :)
    Oorzaak van de harde buiken tja.... Momenteel heb ik een blaasontsteking en de vk en ikzelf hoop dat het na de kuur wat rustiger wordt qua harde buiken.
    Ik denk het haast niet want heb ze al vanaf 19 weken en al meerdere malen mijn urine laten onderzoeken en alleen deze keer kwam er een lichte ontsteking uit.
    Dus en echte oorzaak weten we niet, ik werk al niet meer en doe rustig aan.
    Gisteren was het weer zo extreem, zodra ik maar opstond van de bank kreeg ik een harde buik.

@Syboena, jee wat een verhaal....Kan heel goed begrijpen dat iedere dag en week een mijlpaal voor je is.

17. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    @ Elln; de oorzaak van de achterstand weten ze niet. Ons mannetje bleek bij de bevalling ook kleiner te zijn als normaal( 1440 bij 31+2). Ons meisje werd op 27+3 op 925 geschat, en met 29+4 al op 1250. Een grote vooruitgang dus :D

18. Ellen291982

@shyboena zo wat een verhaal. Woon je ver van Zwolle dan? moest je naar het sophia? (ik ga straks bevallen in het sophia) heftig zeg allemaal. Idd wat fijn dat dat thuis kan ben je in je veilige omgeving. OOk fijn te weten dat je kindje op tijd gehaald gaat worden. Idd dacht ik ook dat je moest bevallen binnen 24 uur als je vliezen zijn gebroken ivm bacterien. Hoe zit dat precies?
    Elke dag een dag erbij is weer winst voor je. Ik hoop dat de baby nog even tot week 37 blijft zitten.

@maaike jakkes misselijk. ben je ook zo ziek geweest de eerste weken? is het heel erg die misselijkheid nu? Hoop dat het snel over is.
    Vertel je hoe het was op de groeiecho?

@bibi leuk je mag ook aftellen! lijkt me pijnlijk zo'n liesbreuk. ken het alleen van naam eigenlijk

@vlinder bah wat naar zeg! heel rustig aan doen dus. Hoop dat de kuur voor de blaasontsteking gaat werken

19. Ellen291982

Hier 32 week! ene kant lijkt de bevalling zo ver weg, andere kant is het al best snel.
    Ik ben zondag jarig. Vier het niet echt mijn ouders en schoonouders en een vriendin komen gebakje eten. Vind het dan ook wel weer prima. Andere vrienden komen wat later die zitten met een zieke dochter

20. angela87

angela87 Actief lid

13 mei 2011
    138
    0
    0
    thuis mama
    Deventer
    @ellen
    ja ze heeft een goeie verjaardag gehad! goed verwend zowel door ons als door de fam.
    van ons heeft ze nieuwe gouden oorbellen/oorringen gekregen
    het besef van dat ze een zusje krijgt denk het eigelijk niet
    ze vind het tot nu toe nog steeds een bal wat ik in de buik heb
    ze komt wel geregeld even voelen als ze de buik ziet bewegen maar verder eigelijk niet
    als je aan haar vraag waar is zusje wijst ze naar haar eigen buik haha wel erg schattig hoor.
    ben wel benieuwd hoe het gaat als de 2de er is.

vandaag een klootdag gister veelste veel gedaan
    heb me kelder/verdiepte trapkast uit geruimt en gedaan en met BI is dat niet z'n heel erg goed plan geweest maar moest echt gebeuren maar ben vandaag wel goed afgestraft dus heb in huis maar weinig gedaan nouja morgen weer een dag!

hoe voelen jullie je bij erg warm weer? maandag word het 26 graden en dat zijn toch temprature waar ik momenteel niet zo heel erg goed tegen kan en vooral als het maar 1 dag tussen door is
    als het nou gewoon dat weer bleef was het makelijker!

fijn weekend dames!

Deel Deze Pagina