@ ess hoeft niet altijd als het kindje er nog neit aan toe is gaat ze ook neit komen en de eerste 48 uur zijn het belangrijkste vaak ga je daar in bevallen als de vliezen zijn gebroken en die tijd heb ik weeenremmers gehad @ ellen klopt je hebt heel veel kans op infecties daarom wordt er bij mij ook 2x in de week bloed en urine afgenomen om dat in de gaten te houden en elke dag een ctg want daar kunnen zie via de hartslag van de uk zien of ze een infectie heeft en dan wordt ze gewoon gelijk gehaalt ja moest naar sophia en ja echt ver zit ik niet van zwolle woon in oldenzaal maar we hebben geen auto dus moeten alles doen met openbaarvervoer en dat is bijna niet te doen ventje was halve dag bezig met bus trein om bij me te komen dus ja dan voel je je snel eenzaam en het is ook neit te betalen om elke dag langs te komen is wel bijna 25 euro om op en neer te gaan nou daar wordt je niet vrolijk van als je elke dag ff bij je vrouw op bezoek gaat dus ben al lang blij dat ik thuis ben en als we de 32 weken halen mag ik gewoon in enschede bevallen @ angela ja ik kan er ook neit zo heel goed meer tegen hoor tegen dat warme weer
Angela, niet zoveel tegelijk doen joh!! Het hoeft toch allemaal niet in 1x klaar?? Ik weet het dat is moeilijk want je bent dan toch bezig maar denk aan jezelf hoor. Met warm weer, ik vind het niet echt prettig. Afgelopen week hadden we ook een goede dag en ik dacht ik ga even in de tuin zitten maar ben snel weer naar binnen gegaan daar was het veel lekkerder. Normaal kan ik goed tegen de warmte maar nu vind ik het al snel te warm. @Ellen, ja ik hoop ook dat de kuur werkt maar ik merkte niks vd blaasontsteking. Op de ineens meerdere harde buiken na dan maar omdat ik al veel harde buiken had dacht ik daar echt niet aan. Volgende week zal ik het weten, tot nu toe blijven de harde buiken lekker opkomen zodra ik beweeg.... Ik pak zo lekker een hapje erbij en ga lekker een filpmje kijken.
@angela een bal haha! schattig!. ik ben ook heel benieuwd hoe Emma gaat reageren. Ze aait wel steeds over mijn buik en geeft kusjes. Ook weet ze dat er een zusje/baby in mama's buik zit. Je weet natuurlijk nooit wat ze er echt allemaal van meekrijgen. Toch denk ik meer als we verwachten Rustig aan blijven doen dus meid!!! warm weer zoals 26 graden vind ik niks. 21 graden is lekker. ik hou op warme dagen vocht vast, is niks aan. We zien het wel @syboena oke dat is erg handig dat ze dat kunnen zien. Gelukkig tot nu toe nog geen infectie. Hoop dat dat zo blijft jeetje wat een rit dan nog naar Zwolle. Idd is het dan erg eenzaam. Mijn man en emma moeten straks ook op en neer maar Meppel is gelukkig wel beter te doen. @vlinder moelijk zijn dit soort dingen te herkennen he! daar denk je idd niet gelijk aan. Ik hoop toch dat ja na de kuur minder harde buiken hebt. Lijkt me erg vervelend
@vlinder zie aan je onderschrift dat je ook niet spontaan zomaar zwanger was. Jeetje wat een weg hebben jullie moeten volgen volgens mij. En dan ook nog zoveel harde buiken. Ik hoop echt dat het na de geboorte heel goed voor jullie mag gaan
Dank je Ellen. Lief van je. Ja onze weg was lang maar gelukkig hebben we na 5 jaar nu ons mooie wonder in mijn buik. Dit hebben we allemaal te danken aan het 2e ziekenhuis waar we de MMM ingingen. Daar hielpen ze ons zo snel, heel snel een operatie aan de endometriose, 4 maanden overgang en daarna gelijk doorverwezen naar het volgende ziekenhuis voor IVF. Ik denk ook als we in het 1e ziekenhuis waren gebleven dat het daar allemaal nog veel langer had geduurd....Hun wisten niet zo goed wat ze met de endometriose aanmoesten en stuurde ons van het kastje naar de muur. Ik voel me niet lekker vandaag, heb heel de dag een honger gevoel maar als ik dan eet wordt ik misselijk bah. Komt misschien omdat ik al een hele poos slecht slaap door pijn in mijn heup en de harde buiken. Mijn man is bij een vriend gaan helpen in de tuin dus ik ga zo lekker mijn fleece dekentje pakken en even een tukkie doen op de bank, misschien gaat het dan wat beter. Ik zit ook op de postbode te wachten, als het goed is komt vandaag mijn cadeautje binnen Ik mocht een verzorgingstas bestellen van mijn man, ik had er 1 van Maxi Cosi maar wil toch graag een vrolijkere tas Fijn weekend meiden.
@ellen ja echt schattig hoor maar ze is ook helemaal dol van ballen wil het liefste de hele dagen voetballen in huis of de tuin of op straat mag ze soms wel eens als we voor zitten gaat ze met het buurjongetje voetballen die is 9 maandjes ouder dan haar zooo schattig ze geven elkaar ook altijd een kusje (wie weet word het me schoonzoon ooit ) Van het weekend druk geweest alles is klaar voor de bevalling! alleen de woonkamer nog omzetten voor het bed! moet in de woonkamer bevallen omdat wij boven geen water hebben onze badkamer zit beneden (heeft voor en nadelen) dus over 2 weken komt het bed hier heen (bokspring) en dan mag het bijnaar beginnen! gelukkig hoefde die dit keer niet zo vroeg bij me dochter moest die er met 30 weken staan om te rusten overdag en het niet teveel mogen traplopen :S vandaag al weer 34+4 weken de tijd gaat echt snel vooral z'n 2de zwangerschap! zijn er bij jullie in de omgeving ook zoveel zwanger alleen hier in de straat zijn er met mij al 3 zwanger 1 net bevallen afgelopen week en 1tje die is geloof ik nu bezig die is 41+1 week dus een hoop beebjes dit jaar hier in de straat en dan nog wat zo in de omgeving zwanger is echt een helehoop! denk al met al een stuk of 10 meiden/vrouwen die ik ken groetjes en nog een fijne zondag allemaal!
@syboena, ooh oke. Weet ik dat ook weer Mooi dat ze je goed in de gaten houden, moet ook wel natuurlijk!! Echt spannend hoor voor jou. Elke dag is er weer eentje extra.
Hoe gaat het verder 'mentaal' bij de dames? Ik heb het echt heeeeel zwaar. Mentaal en fysiek. Kan hele dagen huilen omdat ik niet meer wil. Heb zo'n nare zwangerschap.. En dan voel ik mij nog schuldig ook dat ik er niet van geniet. Ja ik geniet wel van mijn buik en de bewegingen.. maar het zwanger zijn zelf vind ik echt VRESELIJK. Herkent iemand dit? Hoort dit bij de 'laatste' loodjes? Of ben ik een geval apart?
@ syboena.. Lig je nu in Sophia? Heb er paar dagen gelegen.. en ben eigenlijk pas weer een week thuis.. lag op OHC.
Ohh hier staat je verhaal.. sorry!!! Ik herken je verhaal heeeel erg. Alleen dat de mijne juist voor loopt.. ik moet proberen de 36 weken te halen!! Dan lag je ook op OHC. Gelukkig ben je wel in goede handen en woon je lekker dichtbij.. Sterkte..en succes met de laatste loodjes!
pfffffffffffffff was ik klaar met me hele verhaal typpen springt de kat op schoot en schrik ik me wezeloos en druk ik op verkeerde knop en alles weg nou daar gaan we weer een nieuwe poging wagen hier gaat het iets minder ukkie doet het al 2 dagen niet zo best eerst hartslag van 186 dag later harslag van 78 vandaag wel weer een mooie hartslag van 160 gelukkig maar ben ook al 2 nachten ziek overgeven diareé en veel harde buiken (alleen maar s`nachts) kan dit een begin zijn of hebben hier meer vrouwen last van?? aan de ene kant hoop ik dat dit een begin is maar aan de andere kant wil ik ook zo graag de 32 weken halen dus als het dan een begin is hoop ik toch dat ze nog ff 5 dagen blijft zitten is zo dubbel gevoel en dan ben ik vanacht ook nog is alleen ventje moest werken hij doet elkjaar parkeerwacht bij de kooi karpers dinges (hihihihihi) en dat doet hij vrijwillig omdat hij het leuk vind maar aangezien dat ze vrijdag nacht veel hebben gejat pompen enz hebben ze nu gevraagt of hij vanacht wil blijven zo dat er bewaking is krijgt hij gelukkig wel een leuk zakcentje voor maar ja ik had hem liever nu thuis gehad @ fruitypebbles snap heel goed wat jij bedoelt en ik vind zwanger zijn ook echt niet leuk en voor mij is dit ook echt de laatste keer laat me hier na helpen en dan zeggen mensen wel ja maar je bent nog zo jong bla bla bla en wat is nu 9 maanden van je leven je kent het wel maar ja ik heb zo iets ik heb echt bij alle bij me zwangerschappen 9 maanden elende gehad en ik wil dat nooit meer mee maken en tuurlijk geniet je van die schopjes en je buik en als de uk er is ben je alles weer vergeten maar ik wil het niet meer mee maken
Dat is wel schrikken denk ik als de hartslag van de kleine zo schommelt. Kan dit verder geen kwaad? Snap heel goed dat je dit nooit meer wilt meemaken. Zwanger zijn hoort leuk te zijn maar dat is niet bij iedereen zo. En dan duren 9 maanden heel erg lang. Dat begrijpen sommige mensen helaas niet. Is je kleintje al ingedaald of niet? Daar kun je namelijk ook harde buiken van hebben, of misschien heb je last van voorweeën. Ik moet zeggen dat ik me vandaag ook niet helemaal top voel. Heb zo'n apart gevoel in m'n buik, geen harde buiken maar het voelt ook niet echt prettig. Hoop in ieder geval dat je je snel wat beter zult voelen! Wel balen dat je man er niet is, vooral als je niet lekker bent.
Oei Syboena dat is inderdaad schrikken zeg.... maar hopelijk vlijft de hartslag nu mooi. Vreemd dat je alleen s'nachts zo ziek bent, hopelijk trekt dat nog weg anders is het helemaal geen pretje en je hebt je nachtrust goed nodig. Ik voelde me sinds het avond eten gisteren ook niet helemaal top. We hebben met vrienden bij ons thuis ge-gourmet en tijdens het eten begon er een harde buik die zo vervelend was dat ik gewoon even van tafel ben gegaan om op de bank te gaan liggen. Toen trok hij wel lichtjes weg maar niet helemaal en vervolgens heb ik heel de avond weer harde buike gehad. Nadat we naar bed zijn gegaan begon gelijk het zuur, heb ik veel last van en was dit keer te verwachten na een heeeeerlijke goumet maaltijd. Ik werd ook erg duizelig ineens, ben toen op mijn linker zij gaan liggen (dat schijnt te helpen) maar het werd niet minder, zodra ik mijn hoofd bewoog draaide alles en had ik het gevoel flauw te vallen, als ik naar het toillet moest dan moest ik me eigen echt vasthouden want ik had last van mijn evenwicht, ik leek wel dronken met een afwijking naar rechts.... Nu ben ik niet meer duizelig en probeer zometeen nog even wat te slapen. Vanmiddag moeten we naar de vk, dan gaan we weer even naar ons ukje kijken.
@syboena jeetje das wel schrikken hoeplijk blijft de beeb nog ff zitten! zit je niet mee he?? beterschap... @ellen nog gefeliciteerd met je verjaardag! vind het zelf fijn dat je nu een geplande ks krijgt?
@angela ik vind het ook veel sneller gaan de 2e zwangerschap ben er ook wel wat minder mee bezig moet ik eerlijk zeggen! wat leuk dat je dochter voetbal zo leuk vind hie rook een echte voetbalfanaat! hier zijn er ook redelijk wat zwangere in de omgeving maar er zijn er ook al een aantal bevallen. ik ben nu als eerste aan de beurt en dan mn schoonzus 3 weken later, en dan nog een stuk of 3 zwangere die moeten bevallen. @fruitpebbels jeetje jou zwangerschap gaat dus ook niet zo geweldig??
zo ben weer een beetje bij hihi..... dan pijnlijke geveol is nu weer weg maar de kleine ligt nog steeds vreslijk tegen mn ribben aan dus dnek dat hij nog niet ingedaald is heb ook nog steeds het zuur van alles wat ik eet en drink... morgen weer vk laatste controle en dan naar de gyn...
@ ess ja als het te veel blijft schommelen gaan ze echo maken en kijkken of ze op de echo nog want zien en anders halen ze haar maar dat doen ze liever nog niet natuurlijk en of ze ingedaalt is heb ik ook al een paar keer gevraagt maar krijg dan steeds het andwoordt ja kleintjes dalen bij een 2de zwangerschap vaak in op het moment als de bevalling begint dus daar wordt ik ook niet echt wijzer van @ ja heb idd mijn nachtrust nodig gelukkig heeft shirley bij oma geslapen afgelopen nacht zo dat ik wat langer kon liggen maar ja dat helpt ook niet want ben al weer klaar wakker van af 6 uur maar probeer zo toch nog ff naast ventje te kruipen om me oogjes toe te doen kleine meid komt vandaag toch niet thuis zit de hele dag op kdv en daarna gaat ze naar oma omdat wij elke dinsdag naar het ziekenhuis moeten en dan moet ik er om 9:15 al zijn om bloed te prikken en dan 9:30 ctg en dan 10:30 echo en dan 11:00 naar de gyn dus ja zo lang een uk mee nemen op sleeptouw is niet wat wordt ze alleen maar vervelend van en dat zij de verpleging ook raar dat je alleen maar s`nachts ziek bent ik zeg ja snap er ook niks van net of ukkie voelt heey mijn mama licht nu in bed laat ik is ff vervelend gaan doen hiihihihihihiihi ag ja we overleven het wel ben al aan het aftellen nog 5 weken en 4 dagen dan zit ik op de 37 weken en gaan ze afspraak maken voor het inleiden
@syboena, Wat stom zeg dat ze niet een duidelijk antwoord geven. Het lijkt me echt vervelend als je zo in spanning zit of je kleintje nog even blijft zitten of niet. Hopelijk kun je nog even wat bij slapen, zou wel lekker zijn natuurlijk!
ja idd daarom ben ik ook erg blij dat ik naar de 37 weken toe kan leven en weet dat ze dan ongeveer komt en helaas neit meer verder kunnen slapen was te warm
Ja daar moet je je dan aan vast houden, die 37 weken!! ooh balen dat je niet meer kon slapen.. Het is ook echt warm ja, vanmorgen om half 9 vond ik het al aardig warm hier toen ik m'n dochtertje naar de peuterspeelzaal ging brengen. Heb me toen thuis gelijk omgekleed en een luchtig jurkje aan gedaan haha.